Skocz do zawartości

Zakup używanego auta


Rekomendowane odpowiedzi

Co do posta wyżej z korozją się zgodzę, nadkola, ranty drzwi, klapa bagażnika to typowe bolączki e46.

 

2 benzyny 2.0 i 1.8 częściej widują warsztat niż stacje paliw a mają po 180 tys oryginalnych przebiegów

 

Mówisz chyba o wersjach R4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

No proszę Cię. O rdzy pisze właściciel mercedesa. :mrgreen:

Miałeś chociaż jedno BMW, czy tylko opierasz się na opiniach kolegów kolegi, którzy skorzystali z okazji, kupując od auto od dziadka z 1920 roku, który płakał jak sprzedawał, a w rzeczywistości kupili auto złożone z kilku z milionem km.

Pisząc o poliftowym 2.0 udowadniasz, że nie masz pojęcia o tej marce.

Odma - hahaha, niby jakie problemy? :lol::lol:

Historii jak Twoje mógłbym przytoczyć dziesiątki, jeśli nie setki. Z tą jednak różnicą, że o mercu.

No cóż, tak to bywa, że najwięcej do powiedzenia mają osoby, które chyba nawet nigdy nie siedziały w danym aucie, a ich wiedza opiera się na wydmuszkach jak autokult.pl lub właśnie kuzynie/bracie/wujku/szwagrze kolegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pit_Krk, jeśli chcesz opinii od użytkowników a nie od ludzi, którzy coś tam od kogoś usłyszeli to polecam -> http://www.autocentrum.pl/oceny/bmw/seria-3/e46/

 

Znajomy ma e46 przed liftowe z 2000 roku z silnikiem 150KM, M52TU B20 czyli jak Pan Bóg przykazał benzynowe R6, złego słowa nie powie a trochę już polatał, jedyne co to robił poprawki blacharsko-lakiernicze i wymiany części eksploatacyjnych typu tarcze i klocki hamulcowe, coś w zawieszeniu etc. . Benzynowe R6 czy to w e36 czy w e46 jeśli nie są zajechane to naprawdę jednostki godne polecenia. Benzynowych R4 nie brałbym pod uwagę :P

jeśli diesla to tylko tego M57 czyli trzy litrowe R6. Ma najlepsze oponie wśród diesli w e46. Jest co depnąć i spalanie jak na takie osiągi ok. Raporty spalania na autocentrum też są. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pit_Krk, jeśli chcesz opinii od użytkowników a nie od ludzi, którzy coś tam od kogoś usłyszeli

 

Nie potrzebuję, bo na co dzień mam styczność niemal ze wszystkimi modelami BMW i tą markę znam z autopsji.

 

 

Żeby było jasne do Bmw nie mam nic ale jakbym brał to starszą 7 lub e39 po fl

 

Tym zdaniem po raz kolejny udowadniasz, że wiedzy o BMW (poza teoretyczną, zasłyszaną) nie posiadasz.

Ciekawe jakie silniki są w poliftowym e39 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzebuję, bo na co dzień mam styczność niemal ze wszystkimi modelami BMW i tą markę znam z autopsji.

 

WYbacz, pomyliłem nicki. Miało być do kolegi M!hau.

 

Dodane po 1 minucie 58 sekundach:

lub już e36 jak e46..

 

Nie, nie nie, między e36 a e46 jest kolosalna różnica z korzyścią dla e46. Materiały, spasowanie, złożenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autocentrum... :shock: no tak miarodajna ocena...szkoda że 90% ludzi którzy nawet nie mieli tego auta mogą tam się wypowiedzieć :good: -ja swoją opinię biorę od użytkowników tego auta a nie od ludzi od których coś na internecie słyszałem itd

Pit_Krk, chodziło mi o to z tym e39 że nie ma tam tych lipnych 4r 2.0 jak i 1,8 bo to że jest 2,5 i 2,8 to wie każdy ale rzedowych czwórek brak :dontknow:

Reasumując ja bym osobiście nie zainteresował się akurat e46 a pisząc o rdzy w mercedesie...widzę że i ty możesz redagować teksty na Onecie-zapraszam poszukać bo oprócz klapy a właściwie blendy(kombi) to nie uświadczysz w polifcie ale co ty możesz wiedzieć jak tylko słyszałeś lub widziałeś te które niemiec z latarni odwinął... :kox: i koniec z mojej strony bo gównobórz jest aż nad to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krd, a no może i tak być :) w końcu to tylko blacha :cry:

Problem jest w tym że woda ściekając po tylnej szybie dostaje się między blende a klapę i tam sobie stoi aż wyschnie..W sedanie tego nie ma bo cieknie po szybie i od razu kanalikami w dół i klapy nawet nie "widzi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mario704, jak widać nie zrozumieliśmy się, a to ze wzgledu, że wrzuciłeś wszystkie e46 do jednego wora.

Autorowi pytania chodziło o R6 i o tym była mowa, dopóki Ty nie wyskoczyłeś w wadami R4 na Valvetronicu deprecjonując wszystkie e46.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autocentrum... no tak miarodajna ocena...szkoda że 90% ludzi którzy nawet nie mieli tego auta mogą tam się wypowiedzieć

 

Racja, ale myślisz, że osobie która nie ma e46 chciałoby się wypisywać opinie? I to nawet dość obszerne, Nie sądzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam posiadam VAG'a, zakupiłem BMW jedynie z tego względu że chciałem "wypróbować" jakąś benzynę min. na zimę co by dać odpocząć dieselkowi, no a BMW było na tyle jak dla mnie ciekawe i najbliższe do tego co bym zaakceptował, że się na to zdecydowałem.

 

I z tego co trochę przekopałem informacji, wypytałem i wyczytałem opini, oraz wypróbowałem / zobaczyłem i przetestowałem to mogę się wypowiedzieć tak.

 

a) między e36 a e46 jest przepaść na korzyść e46.

b) kupić zadbaną e36 jest prawie nie możliwe, a jak już się znajdzie to bedzie kosztowała tyle co e46.

c) kupić zadbane i dobrze wyposażone e46 jest również bardzo ciężko.

Większość BMW e46 to "szroty" i jak ktoś ogląda takie modele to nie dziwie się że nigdy by nie chciał takiego samochodu.

Od dawna "mówiło" się ( i to nie bez powodu .. i podstaw ) że jak BMW to z "odpowiednim silnikiem", ( mówię do modelu e46 / e39 ) bo w nowsze się aż tak nie zagłębiałem. Tzn benzyna to od 2.5 litra bo wszystko poniżej a) jest znacznie bardziej awaryjne, b) nie jedzie i pali prawie tyle samo ew. 1L mniej co "mocniejszy" brat.

Diesel to tylko 3.0L bo 2.0L a) nie jedzie, b) pali tyle samo, c) jest tak awaryjne że szok. ( Znam człowieka z pracy który kupił sobie w miarę zadbane tzn wyglądające OK, e46 2.0d za chyba 12 tyś automat i wsadził w naprawy 8 tyś :-) I teraz chce sprzedać auto to mu dają "Za e46 2.0d to max 10 tyś mogę dać" :D

 

W e46 prawie że standardem jest rdza na nadkolach ( maska / klapa to zależy ) ale nadkola to 90% modeli które mają z 12+ lat dotyczy. To 10% to auta które jeździły poza granicami PL ( głównie Niemcy ) a) w częściach mniej "zasolonych" zimą. b) gdzie Niemiec od początku dbał o auto / konserwował je itd.

Sam w moim drugim bolidzie obecnie tzn e46 328i sedanik, mimo że znalazłem auto które nie było w większości powtórnie lakierowane, ani nie jest zgnitkiem i od spodu wygląda że poprzedni właściciel zabezpieczał auto dodatkowo anty-korozyjnie, nadkola były już robione.

 

Mogę śmiało powiedzieć że 99% e46 które były kupione w Polskim salonie i jeździły po Polsce miały robione nadkola ze względu na rdze.

 

No ale teraz z innej beczki ( jak dla mnie oczywiście ) jeśli miało być BMW to miał być jakiś komfort .. = nie chciałem gołej deski bo wtedy bym mógł kupic co innego co by było tańsze :-) Więc jeśli już się zdecydujemy na BMW np. e46, i poszukamy "tego" modelu i wyznaczymy sobie wcześniej swoje oczekiwania na temat wersji silnikowej, wyposażenia i stanu ( oczekiwania na poziomie ) to jesteśmy kupić samochód który ( w moim przypadku ) jest z 99 roku ma 7,3 sec do setki i min. multifunkcje, ala sportowe stołki + podgrzewane, klimatronik, pełną kontrole trakcji, czujnik deszczu, szyberdach,tempomat elektrykę tu i tam. Można śmiało powiedzieć, iż brakuje tylko xenonu i mógł bym powiedzieć że ma wszystko to czego oczekiwałem.. a co lepsze auto ok. 16 letnie nadal konkuruje lub czasami przewyższa wyposażeniem samochody z "średniej"/"niższej" półki które obecnie wychodzą z fabryki ..

 

Więc mówienie na to że BMW jest takie złe i wgl oraz wgl to same zgnitki, deski i złomy.. jest trochę na wyrost jak dla mnie.

 

PS. Nie mówię że e46 2.0 benzyna to jest złom i nie można tym jeździć, albo 2.0d tylko moje zdanie jest takie .. jak byśmy mieli do wyboru dwa takie same e46 i w tym samym stanie z silnikami np. 2.0l a 2.5,2.8,3.0i/d to znacznie więcej KM bez awarii i w komfortowych warunkach, nie dostając przy tym po portfelu zrobimy wersjami z mocniejszym silnikiem i w tym wypadku głupotą jak dla mnie był by zakup mniejszej jednostki.

 

aa no i co do odmy :-) po prostu, jak ktoś "dba" i ją wymienia jak zaleca serwis tzn co 100tyś~ to nie ma problemu.. jak nie dba i nowy właściciel kupuje samochód i dowiaduje się że musi wymienić odmę to wtedy jest "ból".. no tak ale to robi się "raz" i można powiedzieć że na dłuugi czas mamy spokój.

PS2. Jedyny plus co teraz widzę w "mniejszych" silnikach (316,318,320) to chyba "umiejscowienie" tej odmy w miarę dostępnym miejscu i jej wymiana która zajmuje z 2-3 godzinki a nie jak to ma miejsce w 325,328 i 330 ..

Ostatnio wymieniałem odmę ( która okazało się ze była oryginalna a na blacie 250 tyś ) i dostęp jest... :zly: nie powiem wtedy kląłem na to BMW:

 

W trakcie wymiany odmy i jej "świetne" umiejscowienie:

C57CED9.jpg?1

 

Oraz po złożeniu na gotowo ..:

 

XELZYJC.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do BMW to już bym szukał większego silnika 2.8 albo 3.0 będą paliły bardzo podobnie a są trwalszymi jednostkami.

 

Śmieszne rzeczy wypisujesz.

W e46 występowały dwa rodzaje silników benzynowych 6-cio cylindrowych. Przed liftingiem M52TU o pojemnościach 2.0, 2.5 i 2.8, a po liftingu M54 o pojemnościach 2.2, 2.5 i 3.0.

 

Wszystkie warianty w przypadku M52TU (podobnie jak w M54), to te same konstrukcje, różniące się tylko pojemnością. Pisanie, że 2.8 i 3.0 są trwalsze jest po prostu nieprawdą. Poza tym oba silniki, jak wspomniałem powyżej, nie wychodziły jednocześnie.

 

 

Co do samych silników. Konstrukcje udane, wytrzymałe. Niemniej częstą przypadłością M54 jest ich olejożerność.

 

+1.

[odnośnie tego co kolega Joshua121 napisał]Nie rozumiem tych internetowych opowiastek o takim samym spalaniu silnika o pojemności 2.2 oraz 3 litry. :kox:

 

Trzymajmy sie prosze konkretów. W czym 2.2 jest gorsze?

Poza mocą w niczym.

 

Noooo, oprócz, jak już wspomniałeś, spijaniem oleju. ;)

 

Wypowiadam się jako użytkownik BMW od 2007 roku. E30, później E34 tds, [brat wtedy zakupił trójkę, E46 2.0d] a następnie E39 z silnikiem właśnie m54b22.

E39 sprzedane ale możesz zobaczyć je tutaj w galerii. Przejechałem coś około 55 tysięcy w dwa lata. Kupione od pierwszego właściciela osobiście, przy 160 tysiącach przebiegu. Byłem sprawdzać w ASO w Szczecinie.

 

Przejechałem też parę kilometrów w E46 za sterem, i ogółem komfort dobry plus, jak na trójkę w dieslu. Miejsce mi tam zawsze w BMW ciasno było. Nawet jak sie przymierzałem do E38... Chyba naturalna kolejność :-]

Niektóre elementy wnętrza poprzecierane [guziki kierownicy, podłokietnik, ogólnie plastiki na przyciskach od włączania świateł itp średnie.].

 

Jednak najgorsze to rdza. Auto brata sprowadzone ze Szwecji i było to widać. progi zjedzone, drzwi zjedzone. Chcesz się bić z rdzą ? Prztyczek od szyby w tylnej klapie żyje własnym życiem, wycieraczka się zaciera. Zabezpieczenie podwozia liche.

Ja na moim, norweskim e39, też miałem masę rdzy. Początki i końcówki progów. Tylna klapa, dziury na wylot= woda radośnie zalewa wnętrze auta.

Ktoś mi napisał o małym purchlu wielkości paznokcia: "dokładnie sprawdź bo może być 20cm głęboki" no i był...

 

Co do silnika, to nigdy mnie nie zawiódł, na plus idealny brak wibracji, świetny automat. Przewidywalne spalania benzyny, i niestety oleju.

W ASO BMW Szczecin powiedziano mi, obecnie norma poboru oleju dla nowych aut benzynowych to 700ml na 1000km. Nie wiem czy żartowali.

Dla mnie osobiście było to między 200 a 300ml /1000km.

Zależnie od: jazda do pracy 30km w jedną stronę przez zakorkowaną obwodnicę = dolewki częściej.

Jazda około 170 i powyżej na autostradzie - dolewki dużo częściej. No i 15 litrów Pb95/100km. :?

 

Nie wiem jak to napisać, ale serwis BMW 'zapomniał' wymienić uszczelkę pokrywy zaworowej - olej przedostawał się do gniazd zapłonowych i było go tam już tyle, że spowodował raz czy dwa wypadnięty zapłon. Warto sprawdzić. Uszczelki Elring coś około 100PLN...

 

Inna sprawa, czy tak szybko będziesz chciał jeździć na tempomacie, bo ten silnik ma świetny dźwięk przy przyspieszaniu, ale totalnie niefajny podczas długiej jazdy na wyższych obrotach.

 

Obydwa auta zaskakują pozytywnie jak dla mnie przy cruisingu około 120km/h. Świetny komfort, dobre prowadzenie, spokojnie można rozmawiać lub słuchac muzyki.

 

All in all, wiedząc co wiem teraz, nie kupiłbym żadnego z tych modeli, mimo tego że wizualnie oba mi leżą.

To spalanie oleju, rdza, a w bajki że znajdziesz ten model bez rdzy to raczej nie wierz kolego M!hau.

 

Acha, dodając koszty eksploatacji to:

 

Pewnie do wymiany żarniki ksenonowe. Parę stówek.

Wymiana oleju trzeba kupić dwie bańki 4 lub 5L, żeby starczyło też na dolewki. Ja używałem Motul, to wymiana około 350PLN, ale mówią o lepszych olejach za dużo większą mamonę.

Pewnie komplet wahaczy przód a może i tył do zmiany jeśli chcesz latać parę lat.

To może Cię obciążyć boleśnie, chociaż nie myślałeś o tym wcześniej hehe :lol: Mnie 2300 komplet przodu, o ile dobrze pamiętam...?

Sześć świec. Policz :)

O tulejach dyfra/ wózka nie wspominam, można liczyć na łut szczęścia. :dontknow:

 

Pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tulejach dyfra/ wózka nie wspominam, można liczyć na łut szczęścia.

 

W swoim e36 wymieniałem z tyłu wszystkie gumy i łączniki stabilizatora na Lemfordery, koszt niecałe 1000zł ze zniżkami w IC. :D Koszt w e46 jest podobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się zrobiło sympatycznie..... :mrgreen:

 

Dwa słowa od Fordziarza: do BMW, tak jak do whisky bez coli - trzeba dorosnąć :D

 

p.s. wiem gdzie stoi ładne - wróć - bardzo ładne e46, polift, 330d manual :kox:

 

Aha, sugerowałbym szukanie polifta, "przed" i "po" to naprawdę różne auta w temacie blachy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość rzeczy tutaj napisanych to bzdury....rdza w poliftach to rzadkość, na pewno jej mniej niż w małyszu. Broń Boże kupować 320i m54b20tu, nie jedzie, pali jak 2,5/3.0, koszty utrzymania takie same. Niby tylko 22ps mniej względem m54b25tu ale to na prawdę czuć. Co do wymiany żarnika/wahaczy etc.przecież to w każdym aucie nas może spotkać więc o czym piszemy....odma??? W swoim v8 profilaktycznie wymieniłem odme z przewodem, uszczeli 2x kolektorów, napinacz łańcucha, całość za części w aso 750zl, przez trzy lata spokój. Nie bez powodu pisze się że rzędowe z bawarii są jednymi z najlepszych jednostek jakie powstały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość rzeczy tutaj napisanych to bzdury....rdza w poliftach to rzadkość, na pewno jej mniej niż w małyszu. Broń Boże kupować 320i m54b20tu, nie jedzie, pali jak 2,5/3.0, koszty utrzymania takie same. Niby tylko 22ps mniej względem m54b25tu ale to na prawdę czuć. Co do wymiany żarnika/wahaczy etc.przecież to w każdym aucie nas może spotkać więc o czym piszemy....odma??? W swoim v8 profilaktycznie wymieniłem odme z przewodem, uszczeli 2x kolektorów, napinacz łańcucha, całość za części w aso 750zl, przez trzy lata spokój. Nie bez powodu pisze się że rzędowe z bawarii są jednymi z najlepszych jednostek jakie powstały.

 

 

Słuchy chodzą, że da się znaleźć między innymi E34, totalnie i absolutnie "bez ani grama" rdzy.

I to nie w słonecznej Kalifornii.

No ale cóż, może odnośnik z Twojego podpisu nieco tłumaczy?

Lepiej mi napisz, jak myślisz, jak będzie naprawione uszkodzenie progu w tym srebrnym E39 528? :kox::)

 

Ale dziękuję kolego za Twój post, dzięki temu przypomniałem sobie, że:

Komplet tarcze, klocki i okładzinki do tyłu, jedyny komplet jaki mieli w Intercars tego dnia - TRW. 800PLN. Tak jest, tył :lol:

 

A co do silnika to jak mogłem zapomnieć uszczelkę podstawy filtra olejowego? Standardowa przypadłość m54, słyszałem. U mnie sikało olejem. Uszczelka w BMW 13PLN, wymiana niestety "troszeczkę" droższa... i dłuższa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowa przypadłość m54, słyszałem. U mnie sikało olejem. Uszczelka w BMW 13PLN, wymiana niestety "troszeczkę" droższa... i dłuższa

 

Bez przesady, dobrać do niej jest łatwiej niż do filtra powietrza w moim obecnym e87 :D Aha m52tu też sika tam olejem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chore ceny tych 3-ek E46 - za dobrą trzeba dać około 20 tys PLN a za tyle to już można śmiało przeszukiwać na motoallegro zakładkę: BMW-Seria 5 - E60 (2003-2010) i zwęzić moc od: 200 PS :mrgreen::D

 

To powodzenia w szukaniu E60. 90% jest z importu i wśród nich kolejne 90% kręcone i bite. Podobnie z E46. Kumpel długo szukał w benzynie w kombi. Większość sprowadzana, a że zna kogoś w BMW to tylko VINy wysyłał. Już na prawdę miał dość. Lepiej kupić auto jak ma prawdziwe 250 000 km bo wiesz że tyle ma a nie że większość po magiczne 180 000 km. Ciężko no ale prawda jest taka że rynek samochodów używanych mamy jaki chcieliśmy mieć. A handlarz jest niedoceniony a on przecież dopasowuje produkt pod rynek. Chcemy małych przebiegów i niskich cen. Proszę oto i one. Tylko, że nikt nie wpadł na pomysł, że lekarz Hans swojej e60 nie odda za darmo tylko chcę konkretną ilość ojro do łapy.

Przykład? www.mobile.de - znajdź jakieś auto na allegro a następnie sprawdź ile kosztuję w niemczech. I jakim cudem te perełki na allegro od "dziadka" z niemiec są tańsze ... dziwne :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprytny, Ironia (grec. εἰρωνεία eironeía, dosłownie „przestawienie, pozorowanie“) – sposób wypowiadania się, oparty na zamierzonej niezgodności, najczęściej przeciwieństwie, dwóch poziomów wypowiedzi: dosłownego i ukrytego, np. w zdaniu Jaka piękna pogoda wypowiedzianym w trakcie ulewy. W klasycznej retoryce ironia stanowi jeden z tropów, jest zaliczana także do podstawowych kategorii w estetyce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mbieniek nie rozumiem co ma mój podpis do wiedzy o e46??

Ty ale co z tego że tyle wydałeś na tył, chwalisz się tym czy żalisz?? Ja wydałem ponad 3000zl na remont tylnego zawieszenia w 540 i żyje, nie chwale/żale się tym, ale przyjmuje na klatę bo auto ma naście lat i trzeba się z tym liczyć w każdym samochodzie.

Co Cię interesuję próg w moim e39?? Chcesz kupić/jesteś zainteresowany czy kolejne dziecko internetu/hejter się znalazł. Zresztą klient już jest i zagnieciony próg w jego oczach nie dyskwalifikuje 15letniej beemki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprytny, Ironia (grec. εἰρωνεία eironeía, dosłownie „przestawienie, pozorowanie“) – sposób wypowiadania się, oparty na zamierzonej niezgodności, najczęściej przeciwieństwie, dwóch poziomów wypowiedzi: dosłownego i ukrytego, np. w zdaniu Jaka piękna pogoda wypowiedzianym w trakcie ulewy. W klasycznej retoryce ironia stanowi jeden z tropów, jest zaliczana także do podstawowych kategorii w estetyce

 

dobra sorry :P tak to jest jak się w*upiło w rozmowę w środku tematu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.