Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

CrisAGC - imho masz tam (na 2. zdjęciu) przejście do podkładu w jednym miejscu, więc bez zaprawki pewnie się nie obejdzie.

Opublikowano
Raczy ktoś odpowiedzieć na moje pytanie?

 

Bo taka się sytuacja zrobiła, że nikt nie chce się odzywać :D

 

Ja Ci mogę opisać, jak ja bym to zrobił.

Najpierw to bym dokłanie magiczną gąbką i APC zaatakował to miejsce. Nie wiem czy ktoś ma białe pedały w rowerze ale chciałbym mieć pewność, że to są rysy a nie transfer.

Później nie wiem jaki gruby jest lakier tam [mierzyć lakier dookoła?], ale jeśli to prywatne auto to atakowałbym papierem ściernym. Potem futrem na wolnych obrotach i pastą HC/FG400 albo bardzo hardkorowo AG 04B - futrem bym zaczął bo dużo tnie a nie przegrzewa plastiku.

Potem znowuż wolne obroty i poliszowa gąbka - nie cuttingiem, bo jest zbyt twardy jak dla mnie i boję się zaciągnąć lakier. Obroty też zależnie od wyczucia ale coś koło 900 ? Bez ucisku. Sprawdzam często temp żeby nie narobić kaszany.

Dwa czy trzy przejazdy i tą samą gąbką jadę czymś jak PF2500. Odtłuszczam i sprawdzam co zostało.

Jeśli są rysy do podkładu plastiku, to rogiem zagiętego arkusza papieru 1500 matuję wewnątrz rys, kupuję lakier, mieszam z klarem, wypałniam rysy i daję im podeschnąć, wypełniam aż będzie "kopiasto", wysycha do połowy to żyletką zdzieram delikatnie to co ewentualnie wystaje ponad powierzchnię, i poleruję dalej aż jestem zadowolony z efektu.

Jeśli nie ma ry do podkładu tylko jakieś grubasy, to na gąbce polish jadę Koch antiholo albo M SF3800 kilka długich razy aż się świeci :D

 

Imho, to jest takie miejsce które pokusiłbym sie o naprawienie zanim decydowałbym się na nowy lakier.

 

Tylko nie zapomnij wstawić zdjęcia jak poszło ;)

Powodzenia! :good:

Opublikowano

Dzięki za wypowiedź, jednakże obawiam się, że to co napisałeś mnie przeraża :D

Pedały były raczej czarne. Transfer? Tzn? Tak, jak pisałem wyżej, rysy są wyczuwalne pod palcem, a gdy uszkodzenie było świeże to po dotknięciu/dmuchnięciu leciał biały pył. Obawiam się, że mój bazowy lakier raczej nie pyliłby na biało? :o Z drugiej strony zderzak ten był kiedyś granatowy, więc skąd ten biały ślad i pył? Niestety magicznej gąbki nie posiadam, ale futro i papier ścierny mam :D Kiedyś papierem wodnym polerowałem plastikowe klosze lamp, ale czy takie skillsy pomogą mi w tym przypadku? :dontknow:

 

Czy jeżeli podejdę do tego z maszyną i powiedzmy żółtym (medium) Royal Pad i Manzerna PF2500 i zrobię kilka przejazdów to czy poprawię coś sytuację, czy nie? Czy po takiej mojej próbie lakiernik (który malował ten zderzak i już widział to uszkodzenie, twierdząc, że lakieru na zderzak nałożył dużo i że da radę to spolerować) będzie w stanie po mnie to poprawić, czy zrobię coś co będzie nieodwracalne i zostanie tylko malowanie?

Nie ukrywam, że kusi mnie sprawdzić swoje umiejętności, ale z drugiej strony boję się, że coś spieprzę... :thumbdown:

 

Jakieś rady jeszcze?

Opublikowano

Spokojnie, nie ma tam nic przerażającego:

 

 

To z żyletką podchwyciłem parę lat temu z tego wideo :good:

 

Wyjdź z założenia, że jak już jest uszkodzone, to możesz co najwyżej coś poprawić :) Więc nie ryzykujesz zbyt wiele.

Czy możesz zrobić zdjęcie uszkodzenia od frontu i z lampą?? Bo na biało czy żółtawo to by tam mógł pylić podkład którego czasami wylewają bardzo dużo aby ukryć mikropęknięcia po zeszlifowaniu do gołego materiału, ale to osobny temat. Nie poruszajmy aby nie mącić :D

 

Możesz oczywiście zacząć od pf2500 na gąbce, czemu nie? To przecież Twój zderzak :)

Chodziło mi tylko o to, że zależnie od twardości lakieru, możesz stać się niecierpliwy, bo 3 przejazdy i nie widać poprawy, zaczniesz dociskać i nieszczęście gotowe... Tak to było ze mną...Dalej muszę sam siebie uspokojać czasami bo człowiek chciałby szybkie rezultaty a potrzeba cierpliwości.

 

Nie masz magicznej gąbki, weź glinkę. Wyglinkuj "shit out of it" a później może masz papier 3000 to przyatakuj papierem. Celem jest to aby zobaczyć prawdziwą skalę uszkodzenia. I głębokość. Wsadź w rysy paznokieć i zrób fote albo czubek ołówka będzie nieco jaśniej. Robisz kozackie foto to i tu zrób dobre :)

 

Transfer jeśli np pedały byłyby polakierowane akrylem na biało (cóż za hipoteza) i pod wpływem tarcia lakier z nich wtłoczył by się w rysy na Twoim zderzaku.

Opublikowano

Od jakiegoś czasu nurtuje mnie pytanie : czy do inspekcji lakieru przed np. powłoką używacie produktów typu panel wipe , eraser , oil zero ?

Jaka jest przewaga/różnica tego typu produktów nad np. klasyczną IPA czy zmywaczem silikonowym ? :o

Opublikowano

Hmm.. szczerze nie zwróciłem uwagi na to. Spróbuję może ogarnąć to mięciutką gąbką NAT'a i Menzerną 3800. Jedyne co zaobserwowałem, to że po przetarciu wodą albo czymś podobnym po prostu delikatnie się to maskuje.

Opublikowano

Raczej nie wżer po polerce dość intensywnej megsem uc w jednym miescu i przetarciem ipą pojawiło mi się to samo a wcześniej tego nie było... :dontknow: trzeba będzie czujnik lakieru załatwić i zrobić pomiary przed działaniem maszyną :?

Opublikowano

Pany czy hologramy powstałe po rotacji i Manzerna 400 usunie się tylko DA czy spokojnie mogę jechać padem medium i Manerna 2500 a potem finish i 3500 na rotacji?Mam problem bo DA nie za bardzo mi chce kręcić finishem.

Opublikowano

Co to znaczy że DA nie chce ci kręcić finishem?

Co do rotacji to idzie nią wyprowadzić porządny efekt bez holosów ale wymaga to sporo skilla i szczęśliwej kombinacji past/padów - ja na przykład tego nie umiem jeszcze, dlatego nie rozstawałbym się z DA :)

Opublikowano

Jak jadę Pad medium i pasta 2500 to normalnie na DA rotacja jest a jak zapnę pad polishi paste 3500 to się kręci minimalnie nie potrafię wypracować pasty na tak miękkim padzie

Opublikowano
Ile pasty należy nałożyć na pad o średnicy 135 mm w przypadku pierwszego użycia, żeby nie był zbyt suchy ?

 

A pad jaki, gabka czy mf? A maszyna rotacja czy da?

 

Jak rotacja, to na suchą gąbkę daję na panel cienki strumień pasty o długości około połowy ołówka i obserwuję co się dzieje. Jeśli daję radę rozprowadzić pastę po sekcji to wypracowuję. Jeśli widzę gdzieś suche placki to dokładam około 1/4 ołówka i wtedy mam pada gotowego do boju.

Zazwyczaj Scholl od razu wypracowuję. Zazwyczaj Menzerna jest uparta.

Zależy też, jak długi przejazd mam w planach, na jakich obrotach, jakie są uszkodzenia.

 

Nie działa w przypadku padów z MF.

Opublikowano

przelecialem zmywakiem od naczyń bo mi się klej rozlal. na lakierze czy spoleruje to uzywac paste G3 ręcznie? i Czy musze caly element polerowac?Lakier czarny miekki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.