Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Co do drugiego punktu też to zauważyłem, stosując latarki z diodami cree czy inne źródła światła o barwie powyżej 4300K czyli lekko wpadający w błękit, widzę więcej, lecz patrząc na te same elementy w słońcu nic nie widać. Lecz np widzę cały czas z odległości 2cm jak jest lekki półmrok w moim garażu i wpada światło przez okno małe sprężynki po krążku ściernym a pod innym światłem jest to nie widoczne.

 

A te sprężynki nie są przypadkiem na elementach powtórnie lakierowanych? Może ktoś jechał wtedy podkład maszynką o skoku 5mm. Wtedy możesz polerować do śmierci a i tak będzie to widoczne.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Pacjent tylna klapa Vectra B ori lakier. Czy to normalne wyciąć 10um lakieru na jednym przejeździe przy 4 przejściach na 5 biegu z lekkim dociskiem ( lewo prawo - góra dół jako jedno przejście) na DA 8mm pad biały flexi 80mm Menzerna FG500? Sądzę, że coś musi być z padami bo po odpakowaniu twardością w ogóle się nie różniły cut, polish, finish dodatkowo wcale nie uginały się pod naciskiem palca. Lakier musi być miękki ale dwa przejazdy na padzie finish z pastą Kocha Antihologram prawie wyprowadził zmatowienie papierkiem 2000 i wycieło 10um bez docisku, jeden przejazd i jedno przejście na 2 biegu a hologramy zostały :dontknow: Tak więc zrobiłem na trzecim panelu na padzie polish z Menzerną SF2500 jeden przejazd zostało więcej świrli niż po jednym przejeździe finishem ale za to najmniej holosów. Wkurzyłem się wziąłem pad 135mm finish z Menzerną SF4000 po jednym przejeździe po panelach cuting i finish wszystkie hologramy wyprowadziło i ścięło 4um :o Myślę, że dałem za dużo pasty na mniejszych padach i stąd tyle hologramów, na małych padach ciężko było utrzymać maszynę na dużym bez problemu. Po tych przejazdach pady polish i finish w zasadzie niczym się nie różnią pod zwgledem twardości tylko 3mm uginają się pod naciskiem palca a cut wcale się nie ugina.

Opublikowano

Trzeba sie cieszyć że tak sie łatwo poddawalo ;) a co do padow to nie możliwe że nie różniły się twardoscia.

 

A jeśli chodzi o wykonczenia to nie wiem czy kombinowales z dociskiem i zejsciem z obrotow i na małych padach lepiej ciac obrotem a nie dociskiem bo pad za bardzo dostaje na 5-6biegu i znacznym docisku-nagrzewa się i traci moc ciecia. Można też zaobserwować charakterystyczne zużycie-zmiekczenie pada od srodka ku zewnetrzej

Opublikowano

napisz jakiego używasz miernika i jaką ma dokładność bo coś dziwne takie wycięcie na DA. Na większych panelach używaj padów 135 lub 150, pady flexi nie za bardzo sprawdzają się na wykończenie lakieru w niektórych przypadkach

Opublikowano
Trzeba sie cieszyć że tak sie łatwo poddawalo a co do padow to nie możliwe że nie różniły się twardoscia.

 

Pad Hard znacznie odstaje twardością, polish i finish bardzo zbliżone.

 

A jeśli chodzi o wykonczenia to nie wiem czy kombinowales z dociskiem i zejsciem z obrotow i na małych padach lepiej ciac obrotem a nie dociskiem bo pad za bardzo dostaje na 5-6biegu i znacznym docisku-nagrzewa się i traci moc ciecia. Można też zaobserwować charakterystyczne zużycie-zmiekczenie pada od srodka ku zewnetrzej

 

Na wykończeniu jechałem 4 bieg bez decisku na koniec dawałem 2 bieg.

 

napisz jakiego używasz miernika i jaką ma dokładność bo coś dziwne takie wycięcie na DA. Na większych panelach używaj padów 135 lub 150, pady flexi nie za bardzo sprawdzają się na wykończenie lakieru w niektórych przypadkach

 

Używam firmy prodig-tech 8s mierzyłem kilkukrotnie wychodziły te same wartości +/- 1. Użyłem 80mm bo to wąski mały obszar, duży nie pasował ale na upartego 135mm finish na SF4000 wykończył idealnie. Tak myślałem, że tak miękki lakier ze względu na to, że nie widział słońca przez 15 lat bo to była tylna klapa przechowywana w garażu wraz z szybą i lakier nie był wystawiony na słońce :o

Ile takie zabiegi cięcia, polishu i finiszu powinny mniej więcej wyciąć lakieru? Bo jak czytam relację innych to się męczą kilkukrotnie a ja zrobiłem pierwsze podejście i 90%.

Opublikowano

Nie ma jednoznacznej reguły ale 10 mikronów na polerowanie to dość dużo, czasem przy cięciu futrem tyle mi nie zejdzie ale to wszystko zależy jaki lakier. Do wymycia past czego użyłes ?

Opublikowano

Też tak myślałem. Pewnie taki miękki bo słońca nie widział ani kropli deszczu czy śniegu. Auto kupione jako dwulatek z właśnie tą wgniecioną tylna klapą i poszła do garażu na przechowanie szyby. IPA 50% dwukrotnie na każdym panelu.

Opublikowano

Vectry nie miałem chyba okazji robić, ale ople mają miękki lakier. Żeby jednak po 10um na jednym przejściu i to na DA, nawet na FG500 to dużo ;/

Jesteś pewien ze lakier jest org.? A no tak chyba ze jechałeś po akrylu :), to prędzej, ale i tak dużo. Jak widzisz ze tak Ci ścina, to bez docisku i na mniejszych obrotach moze, dodatkowo FG500 agresywna jest.

Opublikowano

Lakier na 100% ori. od 100 do 70um grubości, po akrylu nie bo nie barwi. Spodziewałem się średniego lakieru ale jedno przejście i rysy które myślałem, że nie spoleruje zeszły w moment i to jeszcze delikatnie przyciskałem na cięciu bo to pierwsze podejście. Będę próbować z innymi padami na polish już na gotowym aucie to będzie porównanie. Parę zdjęć niżej. Problemu w zasadzie nie ma, kwestia bez docisku i sądzę, że góra na 4 biegu będę robić.

Jakie pady polecacie na taki miękki lakier, żeby wyprowadziło bez problemu hologramy?

 

0b1032fba183.jpg

 

0b13747b966a.jpg

 

eff0ee36cf1a.jpg

Opublikowano

jak tak lekko idzie to nie pakuj sie w 500 tylko zacznij "poliszem" i rob 2 stepa. chociaz obstawiam ze i one stepem bys oblecial. Robisz na da 8mm i gdzies ci holosy zostawia?? na tak miekkim po 500 mozliwe ale nie po mniej agresywnych pastach.

Proboj moze czerwonym NATem, zolty rupes

Opublikowano

Ja kończę lake country ccs czarnym, jak dajesz za dużo pasty to Ci tylko łatwiej będzie - ze względu na strukturę pada. I jeśli jest taka opcja pracuj jak największym a nie 80mm - łatwiej zostawić ślady. W przypadku dużego pada wychodzącego poza obszar panelu, uważaj na kantach - ja ustawiam lekko pod kątem pad. I bez docisku reguluj "impact" obrotami i pastą.

Opublikowano

Swoje auto (Vectra B) robiłem latem, nawet pare pomiarów wykonałem miernikiem, maska, dach mam z seryjnym lakierem, za wiele nie ściąłem, rysy, wyblaknieta wartwa pięknie sie poddała, rotacja + megs 101, te pomiary wiarygodne? U mnie zeszło pare mikronów.

Opublikowano

Na ostatnim zdjęciu lewa strona to raz cięcie i 2 razy finisz, prawa to 3 razy finisz, holosy wyprowadziłem dopiero dużym padem finisz na małym mi zostawały pewnie zla technika. Pomiary wiarygodne. Myślę, że polish i finisz i starczy. Dziwne Qub@, że u ciebie taki twardy u mnie bardzo miękki, też butelkowa zieleń?

Opublikowano

Dziś tak na próbę zacząłem robić dach, nie chciało mi się czekać za nowymi padami. Odczytuję i miejscowo przy rancie drzwi 300um osiem centymetrów w kierunku środka dachu tam 200um następne 8cm i tam 160um. No ale cóż na początek średni pad 135mm i SF2500 jeden przejazd i nic :shock: Tak więc twarda gąbka i FG500 bez docisku i ledwo co lizło, potem z mocnym dociskiem nadal słabo. Tak więc poszedłem z padem Flexi mikrofibrowym z FG500 z średnim naciskiem i ruszyło, znowu powtórka i zrobione tak na 75%, dalej to cięcie, polish i finisz miękkim z Kochem Antihologram. Wykończenie zadowalające ale gdzie nie gdzie widać delikatną łunę choć generalnie jest ładne skupione światło i tu pytanie. Czy ja źle wymyłem pastę czy mogą zostać takie delikatne hologramy? :o

Czym na takim twardym lakierze można wykończyć nie używając polishu po cięciu tylko przechodząc na finisz żeby nie robić sobie dodatkowej roboty? Może Royal Air Hard + Pad Polishing plus Koch Antihologram? albo Koch plus Lake Country CCS czarny lub biały?

Nie wiem czemu testowa klapa była taka miękka, maska jeszcze ma odczyty 80 a reszta od 130 do 170 (drzwi, słupki, nadkola) tak więc mogę się spodziewać, że maska może być tak miękka jak tamta klapa a reszta to może być taka sama orka jak z dachem :dontknow:

A z dachem wyszło tak:

 

fb93d927e16e.jpg

Opublikowano

2482fee26bcc92afmed.jpg

 

lakier czerwony, akryl, maska byla mleczna, zreszta widac na zdjęciu, lakier w takim stanie, ze nie bawiłem sie w kombinacje z polishem, tylko ostro rżnąłęm :D futro + megs 101 póżniej twardy flexi + fg400, efekt na zdjęciu, zadowalający :D lakier w moim przypadku fajny w pracy, bezproblemowy. Na dachu z tego co pamietam to miałem około 110 um, na masce troche więcej.

Opublikowano
Jaką maszyną jechałeś? Dużo zostało farby na padzie i futrze?

 

Rotacja lare, pady, futro były krwisto - czerwone ;)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Przymierzam się do wyprowadzenia/ odświeżenia kumplowi A4 B6 z 2002r kolor szary/piaskowy.

Mam rotacje Krauss P7 oraz pady Royal Pads: biały,, pomarańczowy, żółty, czerwony, niebieski oraz futro czy tam MF pro-wool od flexipads.

Pasty FG400, 2500, 3500.

Jakie polecacie futro do tego auta? Czy Bryat będzie ok? albo flexipads wełna Merino lub Lake Country owcze tnące futro?

Zastanawiam się czy nie zakupić past Kocha, czy nie będzie łatwiej, szybciej szło.

Lakier dość mocno styrany szczotami, albo szczotką na bezdotyku, kumpel papierem wycierał lakier nie raz..

Wczoraj zrobiłem próbe na tylnej klapie biały pad+400, potem pomaranczowy+2500 i na końcu czerwony+3500.

Lakier odzyskał głębię i połysk, ładnie ziarno wyszło, swirle usunięte bez problemu ale zostały takie jakby głębsze rysy ( nie do podkładu). Narazie to zostawiłem, kumpel i tak mega zadowolony, więc będzie dalej działać ;)

Jechałem ok 4-5 przejazdów na 3 biegu z lekkim dociskiem.

Opublikowano

Futro polecam Brayta, FP sie chowa przy BR porównania do LC niestety ale nie miałem, z kocha dokupił bym tylko antiholo. Zaczął bym od futro +FG400 na docisku jak jest juz opanowana technika i wychodzi bez większego syfu to przeskakujesz na FG2500 + pomarańczowy, jeśli jednak zostaje dużo syfu to robisz jeszcze przejście FG400 + bialy pad, później FG2500 i na koniec antiholo + niebieski pad

Opublikowano

Jestem w trakcie korekty Passata. Cięcie na MF Megsa + Megs 101 zrobiło robotę 99% zeszło ale lakier w dobrym stanie jest. Co lepsze po tym cięciu nie ma holosów, wymyte dwukrotnie zmywaczem silikonowym oraz dwukrtonie IPA, sprawdzane pod każdym kątem halogenu oraz latarki diodowej i nic nie widać. Pytanie czy po tym musi być przejechane na średnim PF2500 czy wystarczy tylko ładnie wypracować na finiszu Koch Antihologram?

Opublikowano

Aż trudno mi uwierzyć że po M101 nie ma hologramów.

Jaką maszyną robiłeś?

I jaki kolor auta?

Teoretycznie powinno po tym zostać trochę bałaganu który trzeba sprzątnąć np PF2500.

Ale w Twoim przypadku, hmm :dontknow:

Opublikowano

Zależy od wypracowania lecz M101 to niezły oszust, stawiam na jakiś jasny lakier skoro piszesz, że nie ma holograma i bałaganu po tej paście, choć to tez zależy od doświadczenia i punktu widzenia wprawionego oka ;) Jeśli uważasz że zrobiłeś korekte na 99% to sprawdź czy sam koch da rade na wykończenie :good:

Opublikowano

Jest to srebrny lakier. Na początek próbowałem z twardymi gąbkami, jedna się zapchała i widziałem, że zostawiła drobne holosy ale po tym zestawie nic. Robię nie duże powierzchnie, dłuższe i wolne przejazdy i do końca wypracowania pasty a pod koniec mniejszy docisk i obroty. Jutro sprawdzę czy po polishu i finiszu z wymyciem widać różnicę. A maszyna to DA 8mm.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.