g.pajak Opublikowano 20 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca 2013 Po pierwszym podejściu do polerowania pojawiły się w mej głowie pytania, które pewnie doświadczonych detailerów przysporzą o facepalm Po czym można poznać, że pasta się już "wypracowała"? Jechałem na menzernie PF 2500 + pomarańczowy Flexipad i SF 4000 + żółty Flexipad. Choć usunąłem świeże i delikatne ryski, to te głębsze tylko udało mi się spłycić i nadal widać koliste swirle. I nie wiem czy to bardziej przez zbyt delikatną pastę, czy przez zbyt szybkie kończenie pracy. A może i jedno, i drugie. Robiłem średnio 4-6 przejazdów... 4-6 przejazdów przeważnie starcza na jeden etap. Spróbuj 400/500 -tką na średnim/twardym padzie jeśli dalej koliste rysy zostają. Schodź z gradacją pasty/pada w dół. Ciężko to opisać, ale wypracowaną pastę poznasz po tym, że... będzie wypracowana Lakier robi się coraz bardziej szklisty z matowego (zapastowanego). Inaczej nie umiem ubrać tego w słowa, sorry
kita33 Opublikowano 21 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Czerwca 2013 Posiadam pasty 3M żółty zielony i niebieski korek oraz do tego pady zielony żółty niebieski i czarny. do tego małe pady czarny i biały Urbana i Flexi. Kombinacja: 1 Żółty korek + żółty pad 2. Zielony korek + zielony pad 3. Niebieski korek + niebieski i czarny pad Na jakich prędkościach polerki Graphite wypracowywać poszczególne pasty?
d3th Opublikowano 22 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2013 Ciężko to opisać, ale wypracowaną pastę poznasz po tym, że... będzie wypracowana Lakier robi się coraz bardziej szklisty z matowego (zapastowanego). Inaczej nie umiem ubrać tego w słowa, sorry Chyba wiem, o co Ci chodzi Czyli po wypłacie inwestuję w pięćsetkę, jakiś cutting pad (bo z tymi co mam, to jest szansa, że znowu tylko pogłaszczę lakier) i ponownie . Kurczę, im więcej siedzę na forum i przy samochodzie, tym więcej mam pytań Po wypolerowaniu i umyciu całego auta cleaner jest potrzebny? Czy może stosuje się to to tylko gdy pojawiają się jakieś ryski a po kompletnym procesie lepiej użyć np. PB black hole glaze?
lukasz04 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2013 Cleaner to jest podkład pod wosk, i nie ważne czy robisz korektę czy nie "lepiej" dać cleaner pod wosk. BH możesz użyć po clenerze, ale może osłabić wosk.
d3th Opublikowano 22 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2013 Czyli lepiej zrezygnować z BH niż z cleanera? To w takim razie kiedy warto stosować BH? Wg opinii niektórych BH najlepiej stosować, gdy nie ma się czasu na pełną korektę. Wówczas nakłada się glaze na umyte auto i na to wosk...
lukasz04 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2013 Jeżeli nie mas czasu, past, kasy na pełną korektę wtedy jedziesz cleaner=>glaze=>wosk Glaze ma podbić głębię koloru. Ale czy po pełnej korekcie warto? To juz pozostawiam indywidualnej ocenie.
Ruffi Opublikowano 23 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2013 Ile czasu schodzi Wam się z jednym elementem ? np: błotnik Ostatnio usłyszałem stwierdzenie że strasznie dużo czasu zajmuje Mi polerowanie samochodów i że pasty są mało ścierne (pracuje na Menzernie,prawie wszystkie gradacje,jeszcze mam 3M zielonego korka) No i ostatnio z ciekawości liczyłem czas i błotnik wypolerowałem w ponad godzinę(wiadomo że w między czasie drobne przerwy),oczywiście juz był na gotowo
Qub@ Opublikowano 23 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2013 Godzina z ostrym cieciem i finiszem jednego elementu? Na Twoje pytanie ciężko odpowiedzieć, są różne błotniki. Czasem jeden element jest tak zajechany, że w grę wchodzi matowienie papierami, wyprowadzanie później tego wszystkiego zajmuje więcej czasu. Zdarzają się dość poważniejsze rysy i inne defekty, których usunięcie bądź zniwelowanie do minimum zajmuje zdecydowanie więcej czasu. Jestem teraz po korekcie zajechanego lakieru z wieloma felerami i naprawdę to ciężka, żmudna robota, przy której trzeba być ciągle skupionym. A jeszcze nie tak dawno i mi wydawało się, oglądając relacje w psb, że to przecież łatwe i przyjemne
rol4nd Opublikowano 9 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2013 Witam. Nie wiedzialem gdzie najlepiej wpisac moj post wiec wybralem ten temat (w razie czego prosze o przeniesienie) Od niedawna zaczalem bawic sie w "detaling" samochodu, ale napotkalem na duze problemy. Postaram sie opisac cala sytuacje. Kupilem caly zestaw kosemtykow (szampon, glinka, preparaty na usuniecie smoly, owadow itd, zestaw past do polerk recznej SONUS HAND POLISH, byl tez IPA Alkohol Izopropylowy no i wosk) Ze wzgledu, ze nie mialem nigdy do czynienia z polera maszynowa, probowalem to wykonac recznie. 2 dni roboty wydawalo mi sie ze nie poszlo na marne, ale spadl deszcz, umylem auto rekawica, szamponem i myslalem ze sie zalamie. Kolistych mikrorysek jest wiecej niz bylo, ogolnie auto wygladalo tragicznie. Zachwalalo duzo osob Meguairs UC wiec zakupilem srodek oraz wypolerowalem znow cale auto. Na pierwszy rzut oka bylaem zachwycony, zdjecia 50/50 pokazywaly super efekt. No i... spadl deszcz, auto umyte, wyjechalem na slonce i pojawilo sie znow miliard kolistych rysek. Gdzie moze byc problem? (praca przebiegala nastepujaco: mycie samochodu, usuwanie smoly, owadow, mycie, glinka, mycie, IPA pasta jedna, mycie, IPA, pasta druga, mycie, wosk) i tu kolejna sprawa - przegladajac relacje detalingowe, zdjecia 50/50 od innych forumowiczow bylem pod wrazeniem, ale po wlasnych doswiadczeniach, a takze opinii ludzi pracujacych na meguairs UP stawiam podstawowe pytanie: na ile to jest efekt ? na jeden raz? Ja tez moge wrzucic zdjecia 50/50 gdzie lakier wyglada jak nowy po zastosowaniu UC, ale z tego co zdarzylem sie dowiedziec UC ma mnostwo wypelniaczy i dlatego efekt jet jaki jest - KROTOTRWALY a nie o to w tym chodzi. Mysle wiec ze mnostwo relacji detalignowych powinno byc pokazane po zabiegu i tydzien, dwa pozniej, bo pokazac zdjecia od razu po zabiegu to zadna sztuka i u kadzego wyglada idealnie (pewnie malo kto to przyzna) i moje podstawowe pytanie - jak to w koncu jest? sa polerki/korekty lakieru ręczne/maszynowe ktore naprawde dadza efekt dlugotrwaly, a nie do pierwszego umycia? (dzis nawet przegladalem temat POKAZ SWOJ BLASK, gdzie pod niekotrymi pracami mnostwo podejrzen i pytan ile w tym korekty a ile wypelnienia. Calosc mam wrazenie nei jest taka idealna jak na zdjeciach wiec prosilbym o obiektywne zdanie jak to jest z ta polerka/korekta lakieru)
propekMONTER Opublikowano 9 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2013 Zobacz sobie np. auto które robił Geno(chyba swoich dziadków). Da się? Oczywiście. Ręcznie ciężko coś zdziałać, a na audi to w ogóle. Możesz tylko sobie coś tam powypełniać.
skiba Opublikowano 9 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2013 UC ręcznie jest dobry do usunięcia oksydacji,odświeżenia lakieru,tym bardziej Audi Na maszynie-to już co innego ,zastanów się nad zainwestowaniem 250 zł na K2 plus pady,choć obawiam się że i tak wszystkich tych swirli nie usuniesz samym UC,ale mając już maszynę możesz pokusić się o krok dalej...
rol4nd Opublikowano 9 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2013 UC nakladalem maszynowo taka prosta polerka einhela, bardziej na probe, byl o wiele lepszy efekt w porownaniu do polerki recznej (wszystkie slady po ptasich odchodach zniknely) ale po umyciu auta wszystko jakby sie wyplukalo i jest milion rys. nie wiem co moge teraz zastosowac zeby an TRWALE sie pozbyc tych rys, bo to bardziej świrle ale ich jest o wiele wiecej niz przez moja "robota". UC raczej odpuszczam bo coraz wiecej osob pisze ze ta pasta daje lepszy efekt, bo ma wiecej wypelniaczy niz np SONUS, ale co z tego skoro jedno mycie i to znika, a wrzucic fote 50/50 od razu po polerce to zadna sztuka bo wtedy kazde auto wyglada idealnie
kubik Opublikowano 9 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2013 nakladalem Widzisz tu jest słowo klucz
rol4nd Opublikowano 9 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2013 nakladalem Widzisz tu jest słowo klucz ok w takim razie co radzisz aby sie tego pozbyc na stale? jakie srodki i jaki sprzet?
kubik Opublikowano 9 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2013 UC mocowo odpowiada pastom polerującym,a Ty musisz po prostu iść w tnącą. A potem to już tylko godziny nad maszyną+porządna inspekcja i efekt będzie. Ile czasu mniej więcej poświęcałeś nad elementem?
rol4nd Opublikowano 9 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2013 UC mocowo odpowiada pastom polerującym,a Ty musisz po prostu iść w tnącą.A potem to już tylko godziny nad maszyną+porządna inspekcja i efekt będzie. Ile czasu mniej więcej poświęcałeś nad elementem? recznie SONUSEM samochd polerowalem 1,5dnia. ciezko mi powiedzice ile czasu nad elementem. nastomiast UC nakladajac na polere mechaniczna to hmm. ok 40 minut maske ze wzgledu na to ze nie mialem nigdy do czynienia i balem sie o spalenie lakieru badz zgarniecie zbyt duzej warstwy lakieru.
tees Opublikowano 9 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2013 zacząłem robić polerkę ( twardy ori lakier vw) rotacją z pastą fg400 i futrem flexi po kilku przejazdach efekt jest zadowalający lecz na słońcu widać mocne hologramy czy jakąś inną kombinacją z tą pastą można je usunąć?
kamilgt Opublikowano 9 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2013 A od czego masz pad cutting, polish, finish i pasty polish i finish?
tees Opublikowano 9 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2013 kamilgt, wiem lecz widząc "pięćdziesiątki" u innych po tej paście efekty są lepsze
kamilgt Opublikowano 9 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2013 tees, Na zdjęciu można wszystko pokazać popraw teraz cuttingiem z tą samą pastą i wtedy oceń
bienek Opublikowano 9 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2013 Na futrze nigdy nie wyjdzie bez holosów, na gąbce to zawsze lepiej wygląda...
grzes12 Opublikowano 11 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2013 panowie a tak z ciekawości jak to jest z polerowaniem? załózmy ze mam nowy lakier nowy samochod to po jakim czasie można zrobić korekte polerkę? wiem , że to zależy od stanu lakieru itd ale polerowanie odświeży lakier
Xeper Opublikowano 11 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2013 Myślę, że nawet zaraz po odebraniu auta z salonu można go porządnie umyć, usunąć ewentualne ślady po zabezpieczeniach transportowych, przejechać glinką i pastą finishową/cleanerem. Na to LSP i jest
Adam722 Opublikowano 12 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 12 Lipca 2013 Czyli jak mam hologramy na twardym padzie z FG500, to w dalszej części przy użycie SSR 2.5 + średni, SSR1 i cleaner, problem powinien zniknąć?? Lakier Peugeota 407. A i czy mogę SSR 2,5 i SSR 1 używać na padzie o tej samej twardości, np. pro snake urbana? Czy SSR 1 ma być jak cleaner na finishingu?? Jaka prędkość nakładanie cleanera na rotacji? Xeper-- godny opis
propekMONTER Opublikowano 12 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 12 Lipca 2013 Jaka prędkość nakładanie cleanera na rotacji? najmniejsza, najlepiej 600
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się