Skocz do zawartości

Niewidzialna wycieraczka vs. zima


norbert0tymon

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Wszystko zalezy od nachylenia szyby... inaczej bedzie w vanie inaczej w sedanie czy coupe... zawsze masz inne nachylenie szyby. Mi fusso w pasku na tylnej szybie dziala od 35km/h ale czy jest super ekstra?:-) kwestia nachylenia i tego jak powietrze dziala na szybie:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy kto ile jeździ i oczywistym jest ile używa wycieraczek. Z własnego doświadczenia wiem, że Rain-X zostanie usunięty z szyby od płynu zimowego. Poprzedniej zimy nakładałem go raz na 2 tygodnie. Co nie zmienia faktu, że samo skrobanie szyby na której jest NW, to czysta przyjemność, a aplikacja jest śmiesznie szybka.

 

Tej zimy będzie Premium Vision, zobaczymy jak się spisze, obecnie mama już tą powłokę 4 miesiące i jest rewelacja !

 

Witam,

jak przygotowujecie szybę na położenie innej NW? Zakładamy, że mieliśmy do tej pory jakąś NW na szybie. Jakiś preparat czy nie? Tak na zdrowy rozum to wydaję mi się, że potrzebujemy czystej szyby(bez poprzedniej NW) - aby nowa zapewniła dobre wiązanie.

Ktoś może ma pomysł?:)

 

Nie wiem, czy ktoś posiada takie zdjęcia bo testowanie G1 na szybie 50/50 po pewnym czasie :zly: ale udało się. Zdjęcie kolegi który testuje G1. Do tego usuwanie szronu z zabezpieczonej szyby zwraca uwagę sąsiadów. Butelka wody-> chlup na szybę-> można jechać.

G1 zimą

G1zima.jpg

 

EDIT

P.S Płyn do spryskiwaczy itp. nie rusza G1, można go usunąć tylko mechanicznie.

 

Jeśli chodzi o G1 - to 15ml na ile szyb czołowych starcza? Jak dużo preparatu idzie na przednią szybę? Kładziemy warstwami czy tylko 1 wystarczy?

A jeśli chodzi o mechaniczne usunięcie to o czym tutaj mówiłeś?

 

 

Czy G1 lepiej nałożyć od razu na szybę wypolerowaną CGP? Czy lepiej przetrzeć IPA?

Czym polerujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jak przygotowujecie szybę na położenie innej NW? Zakładamy, że mieliśmy do tej pory jakąś NW na szybie. Jakiś preparat czy nie? Tak na zdrowy rozum to wydaję mi się, że potrzebujemy czystej szyby(bez poprzedniej NW) - aby nowa zapewniła dobre wiązanie.

Ktoś może ma pomysł?:)

By wyrżnąć w piach wszystko z szyby, niezawodny jest tlenek ceru. Niektórzy używają też past polerskich i to jest niegłupi pomysł. Ja zaś niedawno nabyłem "Preparat do polerowania szyb" z podstawowej serii Sonaxa i muszę powiedzieć, że jestem miło zaskoczony. Środek ten nie zostawia tłustego filmu, zaś tłuszcz (np. po "wosku" z myjni bezdotykowej) usuwa doskonale - znikają charakterystyczne strugi. Nie jest to jednak stricte pasta polerska, raczej coś jak bardzo mocno skoncentrowany płyn do szyb. Pachnie zresztą jak sonaxowy płyn do spryskiwaczy (letni Xtreme). Oczywiście pamiętać należy o finalnym odtłuszczeniu szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jak przygotowujecie szybę na położenie innej NW? Zakładamy, że mieliśmy do tej pory jakąś NW na szybie. Jakiś preparat czy nie? Tak na zdrowy rozum to wydaję mi się, że potrzebujemy czystej szyby(bez poprzedniej NW) - aby nowa zapewniła dobre wiązanie.

Ktoś może ma pomysł?:)

By wyrżnąć w piach wszystko z szyby, niezawodny jest tlenek ceru. Niektórzy używają też past polerskich i to jest niegłupi pomysł. Ja zaś niedawno nabyłem "Preparat do polerowania szyb" z podstawowej serii Sonaxa i muszę powiedzieć, że jestem miło zaskoczony. Środek ten nie zostawia tłustego filmu, zaś tłuszcz (np. po "wosku" z myjni bezdotykowej) usuwa doskonale - znikają charakterystyczne strugi. Nie jest to jednak stricte pasta polerska, raczej coś jak bardzo mocno skoncentrowany płyn do szyb. Pachnie zresztą jak sonaxowy płyn do spryskiwaczy (letni Xtreme). Oczywiście pamiętać należy o finalnym odtłuszczeniu szyby.

 

Zastanawiałem się nad kupnem Gtechniq G1 i do tego przygotowanie szyby - właśnie za pomoca pasty G4

http://poland.gtechniq.com/produkty/aut ... sh#content

 

Ktoś praktykował i może powiedzieć dwa słowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

nałożyłem NW GLACO, wszystko działa świetnie tylko jest jeden problem. Na szybie nie ma żadnych smug, ale jak włączę wycieraczki to robi się taki biały film, poza tym w jednym miejscu kawałkiem wycieraczka nie zbiera. Wycieraczki kupiłem już nowe ale ten problem nadal pozostaje. Przed nałożeniem Glaco nic takiego nie było.

 

Szyby przygotowałem dobrze. Szybę doczyściłem, poszło mleczko do watersptów od Mothers'a, odtłuściłem ipą i położyłem NW.

Teraz myłem szybę płynem do szyb i IPą ale nic się nie zmienia.

Co mogę zrobić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź sobie na YT kanał MX Nowicki, tam fajnie opowiadają jak przygotować szybę pod NW, i jak nakładać samą NW oraz na co w szczególności zwrócić uwagę. Wszystko opowiadają konkretnie bez zbędnego biadolenia i w dodatku można podpatrzeć technikę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź sobie na YT kanał MX Nowicki, tam fajnie opowiadają jak przygotować szybę pod NW, i jak nakładać samą NW oraz na co w szczególności zwrócić uwagę. Wszystko opowiadają konkretnie bez zbędnego biadolenia i w dodatku można podpatrzeć technikę ;)

 

Oglądałem to przed aplikacją :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy któryś z środków do roztapiania lodu na szybach jest bezpieczny dla NW, czy wszystko ją naruszy? Jeśli wszystkie naruszają, to które najmniej? Stosował ktoś coś takiego? Jakiej firmy odmrażacz warto zakupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jako uzupełnienie tematu, przed kolejnym sezonem jesienno-zimowym, dodam i ja swoje 3 grosze.

W załączeniu mój film z 15 Maja z działania NW po 51 dniach. Od publikacji już trochę minęło czasu, około 90 dni + trochę KM (w tysiącach, około 6-7), dziś mamy już zaraz połowę Sierpnia, a NW nadal działa, odprowadzanie wody nadal jest świetne, subiektywnie, ale na tyle sprawne, że dziś rano kolejny raz bez wycieraczek jeżdżę w trasie, ale widać że już częściej się zapycha. Od miesiąca co dwa tygodnie wymagane mycie szyby, u mnie bezpieczny dla NW Shiny Garage Perfect Glass Cleaner. I zaraz pytanie, dziś rano, NW odpychała wodę, ale przy powyżej 75-80km/h. Normalnie, w eleganckiej formie działa już od 60-65 km/h. Pytanie, czy po odtykaniu płynem do szyb, można jeszcze przelecieć ipą 50/50 z destylowaną dla lepszego odetkania?

 

Podsumowując, NW mam od około 140 dni, nadal działa, wymaga pielęgnacji w postaci mycia szyby (do tej pory sam Shiny Garage Perfect Glass Cleaner) + od czasu czasu ściereczka Prostaff Kiiro-bin no i skończył się wczoraj płyn do spryskiwaczy kiiro-bin, który ma w składzie składniki NW, więc myślę że i znów to samo wleci do zbiornika. W dodatku jest on i na zimę, więc w sam raz do pielęgnacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Już dostałem info od prostaffa, że tymi chusteczkami tez mogę śmiało odetkać, mają alko w sobie.

 

Namówili mnie na repellent do NW, czyli NW w spray'u, który też ma łatwo rozprawiać się ze szronem w zimę. Kupiłem, wypróbuję. Nie mają odmrażacza, więc polecili mi to. Mam nadzieję, że się nie rozczaruję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.