Skocz do zawartości

Powłoki, supersealanty etc...


Evo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Mamy odzielne tematy o Cquartzie, C1 i innych powłokach, ale brakuje tematu zbiorczego na wzór "Coś z wyższej półki" o woskach naturalnych, więc już jest ;) Wszelkie pytania, spostrzeżenia, uwagi o produktach z kategorii "coating" - tutaj.

 

To ja może zacznę - Optimum Opti Coat 2.0. Ktoś używał ? Jakieś doświadczenia, zdjęcia, video ? Bo ten, no...przymierzam się :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Nie tylko, chociaż nie ukrywam że lubię sprawdzać nowości na naszym rynku. Bardziej chodzi mi o inne kwestie :

 

-dość pozytywne opinie na zagranicznych forach

-w przeciwieństwie do CarPro i Gtechniqa nie wymaga dodatkowego produktu z linii producenta żeby pokazać pełnie swoich możliwości, jak to jest w przypadku ww. i odpowiednio Reloada i C1.5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja może zacznę - Optimum Opti Coat 2.0. Ktoś używał ? Jakieś doświadczenia, zdjęcia, video ? Bo ten, no...przymierzam się :D

 

W mojej opinii jest więcej niż dobrze. Poniżej krótka relacja z zabezpieczenia Panamery po korekcji.

 

http://www.detailer.pl/blog/2012/06/por ... -coat-2-0/

 

...właściciel chwali sobie ten produkt , dość szybko po zrobieniu Panamery zdecydował się na zabezpieczenie nowego Campera Viano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jako, że ostatnio na forum zamieszanie robią powłoki kwarcowe pozwolimy sobie zamieścić taki nasz mały teścik Cquartza, który przeprowadzaliśmy jakiś czas temu. Dotyczyć ma ochrony przeciw rysom.

 

Okej zaczynamy!

P1240004.jpg

 

Mega miękki fiatowski czarny uni został najpierw doprowadzony do idealnego stanu.

P1230994.jpg

 

Po odtłuszczeniu aplikujemy CQ.

P1240011.jpg

 

Tutaj już widzimy efekt po utwardzeniu i przejściu całej procedury aplikacji.

P1240013.jpg

 

Pierwsze próby zarysowania lakieru. Postaraliśmy się powtórzyć test z legendarną zapalniczką. Jak widać na zdjęciu, co prawda został ślad ale..

P1240020.jpg

 

.. po przetarciu mikrofibrą zarysowanie zniknęło. Można powiedzieć, że powłoka przejęła na siebie zarysowanie, zminimalizowało się zarysowanie samego lakieru.

P1240021.jpg

 

Ciąg dalszy zabaw z zapalniczką, teraz troche mocniej. W tym przypadku widzimy mocniejsze zarysowania na krawędzi odcięcia miedzy lakierem zabezpieczonym powłoką Cquartz oraz lakierem niezabezpieczonym. Widać mniejsze zarysowanie po prawej stronie gdzie zaaplikowana została powłoka kwarcowa.

P1240026.jpg

 

Tym razem przygotowaliśmy i zaaplikowaliśmy powłokę na tylną klapę innego auta. Tym razem przeprowadziliśmy test na mocne pocieranie mikrofibrą.

P1240060.jpg

 

Tutaj efekt doświadczenia na części niezabezpieczonej powłoką Cquartz. Oczywiście przed testem powłoka była w stanie idealnym bez żadnych zarysowań i niedoskonałości.

P1240062.jpg

 

Po prawej stornie gdzie była zaaplikowana powłoka Cquartz widać, iż nie posiada tak dużo zarysowań co lewa strona.

P1240065.jpg ]

 

To samo pod ledem. Ponownie po lewej niezabezpieczonej stronie lakier jest w siatce zarysowań.

P1240068.jpg

 

Po prawej zabezpieczonej, powłoką kwarcową Cquartz, stronie ponownie widzimy, iż zarysowań jest o wiele mniej.

P1240070.jpg

 

Dziękujemy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shine Factory, po pierwsze: jaaaaka mina :D.

 

Po drugie: tę stronę niezabezpieczoną można traktować jako bez żadnego LSP, zgadza się? ;) Ciekawe czy różnice byłyby tak duże w przypadku porównania części lakieru zabezpieczonego LSP (wosk, zwykły sealant) z fragmentem pokrytym powłoką kwarcową :o.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki plan, żeby na dach mojego auta oraz dolne partie drzwi położyć jakąś powłokę kwarcową. Mam cquartza, ale czy np. c1 jest lepsze? A może jeszcze inny specyfik. Prosze o odpowiedź, bo rodzinka wyjeżdża na weekend i garaż mam tylko dla siebie przez kilkadziesiąt godzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Ja bym celował w C1, dla mnie polerowanie cquartza to istna katorga.

 

 

Jestem po pierwszej aplikacji OC 2.0, bije na głowę dwa pozostałe pod względem łatwości aplikacji. Potrzeba trochę wprawy, ale jak się złapie o co chodzi to praktycznie w ogóle nie wymaga polerowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Idea OC 2.0 jest taka że po nałożeniu się sam "poziomuje" , podobnie jak Opti Seal, więc przy idealnej aplikacji w ogóle nie wymagałby dotknięcia mikrofibrą. Poleruje się tylko "high spoty", gdzie produktu jest więcej. W zasadzie to nawet nie jest polerowanie tylko dalsze roprowadzenie produktu, bez żadnego docisku. Nie używałem na Leonie , tylko na kilku innych elementach na innym aucie. Poszło tyle co nic, do nasączenia pada jakieś 6 kropli, potem wystarczy 1-2 na element. Strzykawka z dozownikiem to fajny patent, można dozować pojedyńcze krople a tyle potrzeba żeby pokryć element po nasączeniu pada. Tak jak C1 wydał mi się średnio ekonomiczny, głównie przez wielki otwór w buteleczce, tak OC daję rade pod tym względem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stad tez moje pytanie, bo 30ml nie wystarczy w mojej ocenie na pokrycie duzego kombi, mi sie to nie udalo, a OC 2.0 jest sprzedawana z tego co sie orientuje w mniejszym opakowaniu niz konkurencja, z tego co wiem na plus dla OC 2.0 jest brak dopalacza hydrofobowego tak jak ma to CarPro i GTechniq.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.