Skocz do zawartości

Jakie żarówki polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Pod koniec marca padły mi po 3-miesiącach uzytkowania Philipsy Racing Vision, założyłem Extreme Vision i świeciły do dziś tj. 9-mcy około 15000 km, szału nie ma wróciły narazie tungsramy żarzące sie zółtym światłem. Na razie się wyleczyłem z tych hiper super extreme race itd itp kasa wyrzucana w błoto. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

1. Informacyjnie mogę wpisać, że H7 RING XENON ULTIMA padła po roku czasu / 14 tysiącach km

2. Przy okazji mogę dodać, że H7 RING XENON ULTIMA nie ma nic wspólnego z białym światłem o którym tak się rozpisują w reklamówkach i mają barwę typową dla podstawowych żarówek. Zdecydowanie żółtszą niż Philips White 3700K

 

 

Zmieniłem sobie lampy na nowe, ale zamontowałem stare żarówki - Philips White Vision i Ring Xenon Ultima.  Wydałem sporo szmalu na lampy i nie wydawałem już na nowe dobre żarówki. Miałem nadzieję, że pojeżdżą jeszcze z pół roku i jak któraś padnie to się kupi komplet nowych i zapomni znów na rok / dwa.

 

Zmontowałem cały przód, ruszam w trasę, zrobiłem kilkadziesiąt KM i przepalił się Ring. No dobra no to wymieniamy a tu taki hooy. Fabryczne zaczepy w lampie nigdy nie używane i trzymały tak mocno żarówkę, że z poziomu zamontowanej lampy nie dało rady wymienić. Musiałem rozmontować znów cały przód i wymontować lampę, żeby wymienić żarówkę bo za cholerę nie chciała wejść w nieruszane fabryczne zaczepy 😄    Jak już jeden się przepalił to pewnie zaraz i drugi, a potem pewnie zaraz Philipsy bo mają na karku więcej godzin. No to wyciągnąłem obie lampy i wymieniłem wszędzie na fabryczne Philipsy które dostałem razem z lampami.   

 

I teraz mam pytanko. Philips White Vision i Ringi mają około 1500 lm.   Sprawdziłem żarówki które dostałem w lampach, są to podstawowe Philipsy ECO coś tam i według producenta też mają około 1500 lm czyli co? Świecą tak samo jak te 10 razy droższe tylko nie mają na opakowaniu 10 naklejek XENON LOOK i +150%?

 

Jak w H7 uzyskuje się bielszą barwę światła? Poprzez barwienie na niebiesko bańki, a nie poprzez majstrowanie we wnętrzu żarówki. Barwiona bańka oznacza bielsze światło ale jednocześnie przepuszcza mniej światła, więc muszą podać większe napięcie na żarnik, stąd krótsza żywotność, a w parametrach w katalogu producenta ta za 10zł i ta za 100zł mają +/- 1500 lm tylko ta tania świeci żółto, a ta droższa troszeczkę bielej bo bańka jest bawiona i sprzedawana jako coś ekstra.   Droga może mieć faktycznie +130% ale te 30% jest zabijane przez barwioną bańkę i w efekcie jedna i druga w katalogu ostatecznie ma 1500lm.

 

Mam rację czy gadam głupoty? 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, StreamHD napisał:

1. Informacyjnie mogę wpisać, że H7 RING XENON ULTIMA padła po roku czasu / 14 tysiącach km

2. Przy okazji mogę dodać, że H7 RING XENON ULTIMA nie ma nic wspólnego z białym światłem o którym tak się rozpisują w reklamówkach i mają barwę typową dla podstawowych żarówek. Zdecydowanie żółtszą niż Philips White 3700K

 

 

Zmieniłem sobie lampy na nowe, ale zamontowałem stare żarówki - Philips White Vision i Ring Xenon Ultima.  Wydałem sporo szmalu na lampy i nie wydawałem już na nowe dobre żarówki. Miałem nadzieję, że pojeżdżą jeszcze z pół roku i jak któraś padnie to się kupi komplet nowych i zapomni znów na rok / dwa.

 

Zmontowałem cały przód, ruszam w trasę, zrobiłem kilkadziesiąt KM i przepalił się Ring. No dobra no to wymieniamy a tu taki hooy. Fabryczne zaczepy w lampie nigdy nie używane i trzymały tak mocno żarówkę, że z poziomu zamontowanej lampy nie dało rady wymienić. Musiałem rozmontować znów cały przód i wymontować lampę, żeby wymienić żarówkę bo za cholerę nie chciała wejść w nieruszane fabryczne zaczepy 😄    Jak już jeden się przepalił to pewnie zaraz i drugi, a potem pewnie zaraz Philipsy bo mają na karku więcej godzin. No to wyciągnąłem obie lampy i wymieniłem wszędzie na fabryczne Philipsy które dostałem razem z lampami.   

 

I teraz mam pytanko. Philips White Vision i Ringi mają około 1500 lm.   Sprawdziłem żarówki które dostałem w lampach, są to podstawowe Philipsy ECO coś tam i według producenta też mają około 1500 lm czyli co? Świecą tak samo jak te 10 razy droższe tylko nie mają na opakowaniu 10 naklejek XENON LOOK i +150%?

 

Jak w H7 uzyskuje się bielszą barwę światła? Poprzez barwienie na niebiesko bańki, a nie poprzez majstrowanie we wnętrzu żarówki. Barwiona bańka oznacza bielsze światło ale jednocześnie przepuszcza mniej światła, więc muszą podać większe napięcie na żarnik, stąd krótsza żywotność, a w parametrach w katalogu producenta ta za 10zł i ta za 100zł mają +/- 1500 lm tylko ta tania świeci żółto, a ta droższa troszeczkę bielej bo bańka jest bawiona i sprzedawana jako coś ekstra.   Droga może mieć faktycznie +130% ale te 30% jest zabijane przez barwioną bańkę i w efekcie jedna i druga w katalogu ostatecznie ma 1500lm.

 

Mam rację czy gadam głupoty? 

 

 

czytałem gdzieś że to zabarwienie na blękitno to jest filtr który jest tak naniesiony na żarówkę aby nie oślepiała kierowców i podawała okresloną ilość światła gdyż sam żarnik świeci mocniej. Taka jakby przesłona. Czy to powoduje bielsze światło, być może w jakimś stopniu tak. Osobiscie mam Xtreme Vision i jets róznica w ilości światła na drodze w stosunku do zwykłych. A napisy  +1000 % to wiadomo że marketing. Tak czy siak świecą mocniej jale krócej, chociaż u siebie Philipsy mam trzeci rok i świecą 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz, że każda żarówka o barwie 3700K jest jasno błękitna albo częściowo błękitna,  4300K mocniej błękitna. 5000K są już ciemno niebieskie.   Barwę światła w halogenach uzyskuje się właśnie barwieniem bańki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świecą ok, są tanie, ale przepalają się na potęgę...

Hmm... to może H7, albo te +120%. Bo właśnie sprawdziłem i założyłem H4 w styczniu 2015, tylko te +90% i mam ten sam komplet do dziś, a przejechane 45 tys km.

Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że 120% bo u mnie padły już ze 3 w przeciągu roku, poleciłem ostatnio ojcu to mu padła po miesiącu. Teraz mam +90% ale nie pamiętam jak długo. Idzie to jakoś przeboleć bo lepiej świecącej żarówki w tej cenie się raczej nie znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to nie pamiętam czy zakładałem 90% czy 120%. Dobrze wiedzieć ze 90% są trwalsze. 

Wszystkie lepiej świecące szybciej się przepalają. Osramy Nightbreaker też trwałe nie są. Co ciekawe przepalają się w niewielkim odstępie czasu. Jedna po drugiej. 

Philips Blue Vision nie mialem bo niebieskawa barwa słabo się sprawdza na mokrym, ale kolega miał i też dosyć szybko padły. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pragnę przypomnieć testy AŚ wykonane przy użyciu profesjonalnej aparatury pomiarowej (niby publikacja w grudniu 2018, ale na 90% są to testy co najmniej o rok starsze, bo kojarzę wyniki):

https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/test-zarowek-h4-wszystkie-zarowki-wygladaja-podobnie-ale-kazda-swieci-inaczej/kv3x8rm

https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/test-zarowek-h7-sprawdzilismy-ktore-swieca-najlepiej/9xyccyc

Rezultaty są tyleż zaskakujące, że niektóre markowe produkty z serii podstawowych legitymują się parametrami dorównującymi tymi "premium". I szczerze? Odkąd to widziałem pierwszy raz (ponad rok temu), to wyleczyłem się z tych wyżyłowanych żarówek. Wożę w autach żarówki na wymianę marek Bosch, Ring i Narva i na bieżąco kupuję tylko takie. Chciałbym tym trochę sprowadzić na ziemię niektórych, którzy przekomarzają się na temat walorów różnych modeli żarówek. To trochę tak, jak w niektórych dyskusjach o dodatkach paliwowych czy olejach. Tak naprawdę dopiero szkiełko i oko otwiera pole do dyskusji, nie to, co się komuś wydaje albo co chciałby odczuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi spaliły się w zeszłym roku Osram NB laser +130%, więc na szybko włożyłem Osram Original, który był w samochodzie od nowości, do ~15kkm, więc miałem w prawej NB, a po lewej Original i jeśli chodzi o samą moc żarówki na drodze, to może różnica to 20% (podobny czas przejechany na obu żarówkach). Ale niestety, więcej pobocza widziałem po lewej z NB niż po prawej pomimo świateł asymetrycznych. Włożyłem w prawą nowego philips racing vision, i znów było widać pobocze. A jeden nieprzepalony NB poszedł w długie po prawej i widać różnicę na ścianie w garażu, ciężko powiedzieć jak na drodze, bo jednak zazwyczaj jeżdżę po prawej, więc do prawego pobocza bliżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michał126 nie no , ja widzę różnicę wyraźnie. Zakładałem lepsze żarówki już do kilku aut i w każdym wypadku widzę że jest jaśniej(natężenie światła chyba fachowo) i "pole świecenia/widzenia" też jest większe. I nie było tak że zmieniałem z żarówek marketowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Michał126 napisał:

Rezultaty są tyleż zaskakujące, że niektóre markowe produkty z serii podstawowych legitymują się parametrami dorównującymi tymi "premium". I szczerze? Odkąd to widziałem pierwszy raz (ponad rok temu), to wyleczyłem się z tych wyżyłowanych żarówek. Wożę w autach żarówki na wymianę marek Bosch, Ring i Narva i na bieżąco kupuję tylko takie. Chciałbym tym trochę sprowadzić na ziemię niektórych, którzy przekomarzają się na temat walorów różnych modeli żarówek. To trochę tak, jak w niektórych dyskusjach o dodatkach paliwowych czy olejach. Tak naprawdę dopiero szkiełko i oko otwiera pole do dyskusji, nie to, co się komuś wydaje albo co chciałby odczuć.

 

I to by się zgadzało z tym co pisałem wyżej w poście #1730 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przejdziesz przeglądu na takim wynalazku, albo policja ci zabierze dowód.  Lampa ma dobrze świecić i nie oślepiać a nie ładnie wyglądać. Ku sobie Philipsy White Vision H7 bedzie naturalne jasne światło i nikt sie nie przyczepi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.