Skocz do zawartości

Jakie żarówki polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam:) Ja osobiscie POLECAM zestaw HID z Allegro,zalozylem tydzien temu do mojego Volvo s60 i teraz zobaczylem ze naprawde widze co sie dzieje na drodze i nie mam soczewek tylko oryginalne lampy!Testowalem wczesniej Philips Blue Vision,Osram Cool Blue,Osram Cool Blue Hyper 5000K,Tungsram Megalight i Tungsram Sportlight i byla Roznica pod wzgledem zwyklych zarowek ale to nie bylo to czego oczekiwalem...wiem ze do XENONow musi byc samopoziom itd, ale wazniejsze chyba jest nasze bezpieczenstwo!Oczywiscie jak ktos kupi HID powyzej 6000K to wiadomo ze policja bardziej zwraca na nas uwage ale przy nizszej barwie swiatla jest mniejsze prawdopodobienstwo,Wiedz polecam kazdemu!

 

 

Czasem chciałbym żeby w polskim prawie drogowym był przepis, że można wybić lampę w samochodzie z hidami albo źle ustawionymi światłami.

 

Uwielbiam jak jadą takie auta z naprzeciwka i później przez kilka dobrych sekund nic nie widzę, albo jak gość siedzi mi na zderzaku i daje po oczach.

 

No ale bezpieczeństwo przedewszystkim :good::good::good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam:) Ja osobiscie POLECAM zestaw HID z Allegro,zalozylem tydzien temu do mojego Volvo s60 i teraz zobaczylem ze naprawde widze co sie dzieje na drodze i nie mam soczewek tylko oryginalne lampy!Testowalem wczesniej Philips Blue Vision,Osram Cool Blue,Osram Cool Blue Hyper 5000K,Tungsram Megalight i Tungsram Sportlight i byla Roznica pod wzgledem zwyklych zarowek ale to nie bylo to czego oczekiwalem...wiem ze do XENONow musi byc samopoziom itd, ale wazniejsze chyba jest nasze bezpieczenstwo!Oczywiscie jak ktos kupi HID powyzej 6000K to wiadomo ze policja bardziej zwraca na nas uwage ale przy nizszej barwie swiatla jest mniejsze prawdopodobienstwo,Wiedz polecam kazdemu!

 

Wyczuwam w tej wypowiedzi małą prowokację :) i sebek88ska osiągnął swój cel :)

Co do zestawu HID mam identyczne zdanie co przedmówcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tam gadanie.

Jak ten hid jest dobrze ustawiony a przdewzystkim w soczewce to dla mnie może być.

Subaru forester, honda civic albo mercedes w210 mają w lampie bez soczewki i też to razi, ale tego nikt nie mówi bo jest legalne ( nie razi tak jak hid w zwykłej lampie które potępiam aż strach ! , ale też razi ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe insignie dają po oczach aż miło na ori... Gdzieś czytałem, że od tego roku zaczynają montować ksenony do lamp bez sprysków oraz poziomowania. Strumień świetlny ma zostać ograniczony w takich do 2000lm. Coś co było dotychczas nielegalne zgodnie z europejskim lobbingiem już jest ok...

Osobiście wszelkie modyfikacje mi nie przeszkadzają, powinny być dopuszczalne, ale pod jednym warunkiem. Po przeróbce jazda do uprawnionego urzędu/warsztatu który sprawdzi i potwierdzi dopuszczalność danego pojazdu do ruchu. Wiem, mrzonki... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiem tylko tyle ze jest tylu zwolennikow HIDow jak i przeciwnikow. Zdecydowana większość oślepiających na drodze z tego co widzę to właściciele pojazdów ze standardowym oświetleniem żółtym!Z moich informacji wynika, że samo-poziomowanie świateł tyczy się tylko i wyłącznie nowo wyprodukowanych aut, kiedyś nie było tego "bajeru" w seryjnych autach, zresztą przy skandalicznym stanie dróg w Polsce bardziej oślepia niż sprawdza się w tym do czego zostało stworzone (proszę poszukać na forach internetowych informacje na ten temat) i co na to Policja czy stacje diagnostyczne?przepisy nic nie mówią o ksenonach montowanych do aut używanych.Mialem juz kilka kontroli i nikt sie nie doczepila,lampy sa ustawione na stacji diagnostycznej wiec nikogo nie oslepiaja! kazdy z was mowi o przepisach ze nie wolno i negatywne komentarze a zauwazcie ile osob ma przyciemnione przednie szyby i tez nie wolno a ludzie jezdza! ilu policjantow ma HIDy i przyciemnione szyby w samochodach prywatnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku kiedy w aucie występowały oryginalne xenony,a ktoś w halogen pcha żarnik,z soczewką czy bez,jest dziad i powinni mu zabrać dowód.

Chcesz xenony wstaw chociaż oryginalne lampy .

 

:good:

 

+ do tego 100Wattowe H7 również z allegro.

Widziałem taki wynalazek u "zadowolonego" znajomego. W drugim tygodniu uzytkowania już nie był tak zadowolony bo klosze lamp dostały odprysków od temperatury. :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz xenony wstaw chociaż oryginalne lampy .

 

Często nie da się. Inna wiązka, inne wtyczki, innym komputer itd...

Przy słabym świetle, a w kilkuletnich soczewkach jest to praktycznie gwarantowane, masz trzy wyjścia - albo nowe lampy, albo rozklejać i regenerować odbłyśniki, albo zenki.

Lepsze/gorsze żarówki w wypalonym reflektorze guzik dają.

 

[ Dodano: 15 Styczeń 2014, 14:11 ]

sebek88ska, już przeczytaliśmy co napisałeś... Do czterech razy sztuka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiem tylko tyle ze jest tylu zwolennikow HIDow jak i przeciwnikow. Zdecydowana większość oślepiających na drodze z tego co widzę to właściciele pojazdów ze standardowym oświetleniem żółtym!Z moich informacji wynika, że samo-poziomowanie świateł tyczy się tylko i wyłącznie nowo wyprodukowanych aut, kiedyś nie było tego "bajeru" w seryjnych autach, zresztą przy skandalicznym stanie dróg w Polsce bardziej oślepia niż sprawdza się w tym do czego zostało stworzone (proszę poszukać na forach internetowych informacje na ten temat) i co na to Policja czy stacje diagnostyczne?przepisy nic nie mówią o ksenonach montowanych do aut używanych.Mialem juz kilka kontroli i nikt sie nie doczepila,lampy sa ustawione na stacji diagnostycznej wiec nikogo nie oslepiaja! kazdy z was mowi o przepisach ze nie wolno i negatywne komentarze a zauwazcie ile osob ma przyciemnione przednie szyby i tez nie wolno a ludzie jezdza! ilu policjantow ma HIDy i przyciemnione szyby w samochodach prywatnych.

pierdzielenie kotka za pomocą młotka... przepisy nic nie mówią, ale DUŻO mówi homologacja lamp jakie masz w aucie. Jeśli lampy są homologowane na światło żarowe to to takie źródło światła powinno być w nim zamontowane, HID co najwyżej możesz sobie w kurniku powiesić...

 

[ Dodano: 15 Styczeń 2014, 14:51 ]

Nowe insignie dają po oczach aż miło na ori... Gdzieś czytałem, że od tego roku zaczynają montować ksenony do lamp bez sprysków oraz poziomowania. Strumień świetlny ma zostać ograniczony w takich do 2000lm. Coś co było dotychczas nielegalne zgodnie z europejskim lobbingiem już jest ok...

Osobiście wszelkie modyfikacje mi nie przeszkadzają, powinny być dopuszczalne, ale pod jednym warunkiem. Po przeróbce jazda do uprawnionego urzędu/warsztatu który sprawdzi i potwierdzi dopuszczalność danego pojazdu do ruchu. Wiem, mrzonki... ;)

 

nowe citroeny, ople i chyba fordy mają fabryczne ksenony bez spryskiwaczy i samopoziomowania ale montowane tam są palniki o mniejszej mocy Watt i słabszym strumieniu świetlnym. Do tego są inne przetwornice. Tylko, że ten nowy palnik kosztuje ponad 700zł sztuka... :dontknow: i nie ma zamienników :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowe citroeny, ople i chyba fordy mają fabryczne ksenony bez spryskiwaczy i samopoziomowania ale montowane tam są palniki o mniejszej mocy Watt i słabszym strumieniu świetlnym. Do tego są inne przetwornice. Tylko, że ten nowy palnik kosztuje ponad 700zł sztuka... :dontknow: i nie ma zamienników :wallbash:

 

Spokojnie, pojawią się - na początku też nie było dla D1S czy D2S, a teraz markowe można za 200-300zł dostać.

 

Swoją drogą się zastanawiam nad sensem tych nowych 25W palników z 2000lm - to niewiele więcej niż dobra halogenowa żarówka i znacznie mniej niż dotychczasowe 35W instalacje (ok. 3200lm). Chyba po prostu po to, żeby wydębić kasę, bo na papierku w cenniku ładnie wygląda opcja xenon :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie popieram jakoś specjalnie montażu hidów do zwykłych lamp, ale jeśli ktoś ma trochę oleju w głowie i wsadzi to do soczewek ustawi jak trzeba i dobierze odpowiednią barwę to na prawdę nie przesadzajmy. Już pomijam fakt jak widzę stare Bmw, Mercedesy, Audi z wypalonymi ksenonami, nieraz jeden ksenon a drugi zwykła żarówka. Bo jak kupi taki mistrz Audi A6 2.5TDI za 8tys zł na full wypasie, a później nawet kasy nie ma żeby zmieniać komplet ksenonów na nowe, bo auto kupił w cenie auta z dwie klasy niżej.

A jedna uwaga jest słuszna, jak jedzie nieraz Insignia to się nie da patrzeć bo tak oślepia. I co z tego, że właściciel takiego auta czuje się dobrze i że są to ori super hiper ksenony jak oślepiają nie wiem czy nie gorzej niż hidy.

Tak, że trochę rozsądku we wszystkim i każdy powinien być zadowolony.

Nieraz widziałem samochody z hidami w soczewce których nie dało się odróżnić od ori ksenonu :)

 

A już pomijam mistrzów którzy jeżdżą na żarówkach "psedu ksenon", śmiech mnie ogarnia. Albo jakieś żółte, nie homologowane żarówki które świecą w każdą stronę :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą się zastanawiam nad sensem tych nowych 25W palników z 2000lm - to niewiele więcej niż dobra halogenowa żarówka i znacznie mniej niż dotychczasowe 35W instalacje (ok. 3200lm). Chyba po prostu po to, żeby wydębić kasę, bo na papierku w cenniku ładnie wygląda opcja xenon :)

 

Ksenon ma modną barwę światła (min 4300K), trochę więcej lumenów 1550v2000. No może będzie trochę mniej wypalał lampę niż zwykła żarówka - mniejsza moc, mniej ciepła. Reszta w gestii księgowych i marketingowców :)

 

Przez ostatnie miesiące tylko raz spotkałem hidowca, któremu tak naprawdę przyłożyłbym przy spotkaniu... Na AOW leciał jakąś małą starą popierdółką (chyba stary pug), pod szkłem hidy w ryflach (h4?) z 8000K. Raził tak, że wiewiórki spadały z drzew...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamil_rosen, po to są przepisy, homologacje by się tego trzymać. No ale my w Polsce żyjemy :dontknow:

większość z Was (ja mam ori) zakłada do swoich aut alusy z oponami o jeden, dwa a czasem nawet trzy rozmiary większe niż te które były montowane fabrycznie nie wiedzą o tym, że w razie draki taki rzeczoznawca ubezpieczeniowy/sądowy może się do tego doczepić. A to ze względu na to, że dany model auta był homologowany z tym a nie innym rozmiarem kół.

Mój kumpel, który prowadzi zakład wulkanizacyjny zna kilka takich przypadków, gdzie właściciele aut byli grubą kasę w plecy bo ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania właśnie ze względu na taki tuning.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas na Wsi tak ni mi:) :-] w Polsce zwyklemu Kowalskiemu nic nie wolno bo przepisy wszystkiego zabraniaja:) a jak jedzie Najeb*** posel to jest Gitara i wszyscy zadowoleni:) a czlowiek wstawi zobie HIDy dla lepszej widocznosci to go zjesc chca:) taki Kraj :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio szukałem odpowiedniej żarówki H7 dla siebie i kupiłem trzy komplety, ale żaden mi nie pasuje :/ Chciałem uzyskać białe światło, ale jednocześnie mieć dobrą widoczność w nocy przy mokrej jezdni.

 

1. Lewa strona Tungsram Sportlight +50% z prawej Xenon Look z Motihida 3v10.jpg

 

Tak świeci Xenon Look, bardzo fajne białe światło, jazda w nocy podczas deszczu- porażka, nic nie widać, strasznie męczyły mi się oczy

 

1t8g.jpg

 

2. Osram Night Breaker +110%

 

g8d9.jpg

 

 

 

Bezpośredniego porównania w kwestii świecenia z Xenon Lookami nie mam

 

Z lewej Tungsram, z prawej Osram

 

0aft.jpg

 

 

Obie mają podobna barwę wpadającą w żółty odcień, jak widac osram daje więcej światła, ale to jest 110%, a Tungsram 50%. Podejrzewam, że porównując obie żarówki w wersji 110% świeciłyby tak samo, natomiast night breakery są dwa razy droższe.

Barwa światła też może być inna przy lampie z odbłyśnikiem. Teoretycznie Tungsramy powinny świecić bardziej na bialo ze względu, że mają calą niebieską bańkę.

W warunkach drogowych obie są wiele lepsze niż Xenon Looki, nie ma problemów z widocznością, świetnie oświetlają jezdnie :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dawno temu w swoim uwczesnym wozie miałem xenony 10000K. Ja to była porażka to szok. Jak padal deszcz to rownie dobrze moglem sobie światła całkiem wyłączyć... Na szczescie zbyt dlugo u mnie nie gosciły i zmieniłem na 6000K

 

4dy8.jpg

ckyu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obecnie w Leonie mam H7 Tungsram Megalight Ultra +120% (wcześniej były +90%) i pomimo niezbyt trafionej konstrukcji świateł w Leonie/Toledo dają radę. Oczywiście nie spuszczam się jak co niektórzy na barwą światła, że różnica kilkunastu "K" przyprawia o szybsze bicie serca więc w tej kwestii się nie wypowiem. Ważne jest, że dobrze oświetlają drogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nie spuszczam się jak co niektórzy na barwą światła, że różnica kilkunastu "K" przyprawia o szybsze bicie serca więc w tej kwestii się nie wypowiem. Ważne jest, że dobrze oświetlają drogę.

:good: +1

Ja kupiłem H7 Osram Silverstar 2.0, zobaczymy czy dorówna trwałości H7 Philips Premium, bo sądzę, że oświetlać drogę będą trochę lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatnio kilka osób myślało nad zmianą LEDów w podświetleniu na normalne żarówki tylko białej barwy. Ja u siebie wymieniłem LEDy, które mimo, że były białe to świeciły bardziej na niebiesko. Tak wygląda u mnie W5W Blue Vision Ultra, fajnie świecą, teraz jest już biało bez żadne poświaty. :)

 

IMG_20140131_192652.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.