masa140 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Zgłoś Opublikowano 2 Grudnia 2012 Rzeczywiście szybko Ci poszło Powiedz mi jak się sprawuje ten miernik i ile kosztuje bo muszę sobie kupić
rascall Opublikowano 2 Grudnia 2012 Zgłoś Opublikowano 2 Grudnia 2012 Z tego co pamiętam to kosztował chyba ok. 500-600 zł. Jestem bardzo zadowolony, nigdy z nim problemu nie miałem. Sprawdzałem dokładność pomiaru z innymi, również o wiele droższymi miernikami i naprawdę jest ok.
cash Opublikowano 4 Grudnia 2012 Zgłoś Opublikowano 4 Grudnia 2012 Z tego co pamiętam to kosztował chyba ok. 500-600 zł. Jestem bardzo zadowolony, nigdy z nim problemu nie miałem. Sprawdzałem dokładność pomiaru z innymi, również o wiele droższymi miernikami i naprawdę jest ok. potwierdzam Różnice są tylko przy płytkach kalibracyjnych innych urządzeń, kiedy skalibruję się na tych samych, pomiary są bardzo porównywalne.
Sucre Opublikowano 6 Grudnia 2012 Zgłoś Opublikowano 6 Grudnia 2012 Łukasz fajny filmik, makita na 5 ile ma obrotów?? Miałem okazję walczyć z czarnym lakierem na X6, krótko mówiąc katorga.
rascall Opublikowano 7 Grudnia 2012 Zgłoś Opublikowano 7 Grudnia 2012 Łukasz fajny filmik, makita na 5 ile ma obrotów??Miałem okazję walczyć z czarnym lakierem na X6, krótko mówiąc katorga. Panie, Makita na 5 biegu ma 2700 obrotów. Coraz częściej wykorzystujemy ten sposób do polerowania mocno zrysowanych zderzaków. Wełna, dużo pasty i 5 bieg bez docisku, powoli miejsce po miejscu. W ten sposób lakier się tak nie nagrzewa jak przy polerowaniu gąbką i jest mniejsze ryzyko przepalenia lakieru na plastiku. Oczywiście nie wolno kantować no i trzeba uważać na ranty i przetłoczenia. Na filmiku jest akurat 2 letnia X5 ale była bardzo zrysowana i ciężko się polerowała więc całe auto było polerowane w ten sposób wełną.
cubstone Opublikowano 24 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2013 Ja natomiast chciałbym poruszyć temat twardych lakierów (jeśli wybrałem nieodpowiedni dział, proszę o przeniesienie). Posłużę się moim przykładem, choć zapewne nie różni się on zbytnio od innych tego typu przypadków. Miałem ogromną nieprzyjemność obcować wczoraj i przedwczoraj z oryginalnym lakierem LB5N na VW Passacie z 2000r. Na całe szczęście samochód jest mój i na całe szczęście lakier miałem tylko odświeżyć, a nie robić pełną korektę ~90%, bo inaczej jeszcze teraz siedziałbym w garażu i chyba płakał z bezsilności. Generalnie miałem już styczność z rzekomo twardymi lakierami. Zgadza się- nic przyjemnego, ale jakoś szło. Tym razem jednak zawodnik okazał się strasznie oporny i gdyby to było na przykład auto klienta, nie mam pojęcia co bym zrobił. Oddał? No nie bardzo. I właśnie dlatego chciałbym opisać problem i uzyskać cenne rady. Jak już pisałem, lakier praktycznie w 100% oryginalny, grubość od 90 do 140u. Pasta tnąca jaką posiadam, to na razie tylko Menzerna FG500. Początkowo wystartowałem z białym flexi, jednak po zerowym rezultacie wyjąłem nowiutkie futro flexi. Próbowałem wielu kombinacji, m.in. małe obroty duży docisk, średnie obroty mały i duży docisk, aż w akcie desperacji nałożyłem bardzo dużo pasty na futro i zacząłem cięcie z prędkością 2500-2700obr/min. i dociskiem który często zwie się "położeniem na maszynie". Rezultaty były absolutnie niezadowalające- najlepsze wyniki uzyskiwałem stosując obroty 2100-2500, baaaardzo powolny przejazd maszyną oraz bardzo silnym dociskiem. Mimo tego po przetarciu IPĄ (ba, nawet i bez przecierania) efekt nie robił wielkiego wrażenia. Nie robiłem dużo zdjęć, udało mi się uchwycić tylko coś takiego: Oczywiście pokazują one bardziej stan lakieru "przed", ponieważ strona "po" nie została najlepiej uchwycona. Pierwsze zdjęcie chyba najlepiej odzwierciedla stan elementów po korekcie. Chodzi o to miejsce zaraz przy taśmie. Tak mniej więcej wygląda większość lakieru poddanego obróbce. A tutaj stan lakieru widoczny gołym okiem, bez halogenu, nawet w cieniu, w słońcu to już w ogóle: Nad niektórymi elementami specjalnie znęcałem się futrem nawet po 5-6 razy, ale kolejne cykle przejazdów nie przynosiły już żadnego efektu. Cała ta przygoda była bardzo irytująca i chcąc uniknąć podobnych przypadków w przyszłości proszę Was o podzielenie się Waszymi historiami tego typu, ale tym razem z happy endem . Jakie pasty bez większego problemu poradzą sobie z taką skałą- Scholl, Megs, czy może Schliefpaste od Kocha? Temat papierków, oscylacji, itp. chciałbym na razie ominąć szerokim łukiem, bo na to jeszcze dla mnie nie czas... Odpowiedzi i porady doświadczonych userów, masterów i partnerów forum będą dla mnie na wagę złota (nie, nie z Amber Gold ), jednak i Ci z mniejszym stażem mogą wnieść dużo wartościowej treści, więc zachęcam każdego do dyskusji.
SzaKal Opublikowano 24 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2013 cubstone, Raz strasznie męczyłem się z e60 podobny kolor w kombi, futro + FC+ i jakieś 6-7 przejazdów, na całe auto poszło mi 0,5 litra FC+ ...
maya Opublikowano 24 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2013 Meguiars #101 albo FC+ na takie przypadki, wolne przyjazdy i pirometr żeby kontrolować temperaturę.
Administrator Evo Opublikowano 24 Marca 2013 Administrator Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2013 Koch Chemie PowerCut,futro,duży docisk i 2000-2500 tyś obrotów. Zakładam że mimo ostrego katowania lakier nie grzał się jakoś specjalnie FG500 to taki mocnieszy polish na starych VAGowskich lakierach
skiba Opublikowano 24 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2013 koledzy,a właśnie na przykładzie cubstona-czy na takie rysy, FG 400 dużo bardziej "by pomogła" ?
cubstone Opublikowano 24 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2013 Evo, Cholera, jest jak mówisz- lakier był ciepły. Po ostrej jeździe ok. 2500obr/min trochę bardziej, ale na pewno nie gorący. I czułem, że mogę jeździć tak w nieskończoność, a temperatura i tak już nie wzrośnie. A jeśli chodzi o PowerCut'a- praca na takich twardych lakierach idzie z nim bez problemu, czy wciąż bardzo opornie, ale tylko on jest na tyle mocny, żeby "przełamać" tę barierę której FG500 nie jest w stanie przeskoczyć? Próbowałeś go używać na futrze/cuttingu na "zwykłym" lakierze? Działa tak samo, tylko ściąga więcej mikronów, czy dzieje się inna magia?
Administrator Evo Opublikowano 24 Marca 2013 Administrator Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2013 Nie no, twardy VAG to nigdy nie idzie "bez problemu", praca tak czy inaczej jest dość mozolna ale rysy schodzą,i to takie które można podchodzić FG500 na 5 razy i by nie puściły. Na bardziej miękkich lakierach też daje radę, z reguły dwa przejazdy na futrze kasują zdecydowaną większość, jak nie wszystkie rysy. Przy czym nie ma tutaj co liczyć na wykończenie w stylu FG 500/400, trzeba to potem powyciągać. No i mi osobiście dużo bardziej leży w pracy niż pasty Menzerny. Jest podobnie "tłusta" w czasie pracy i mało pyli jak na swoją moc, ale dociera się bez problemu nawet jeżeli przesadzimy z ilością.
cubstone Opublikowano 24 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2013 W takim razie ostatnie pytanie: Czy PF2500 dobrze współpracuje z PowerCutem i wyciąga spustoszenie, które ten zostawia, czy do polishingu również zaproponujesz jakiś substytut?
Administrator Evo Opublikowano 24 Marca 2013 Administrator Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2013 2500 bardzo dobrze współpracuje z wyciąganiem po Powercucie, IMO najfaniejsza pasta Menzerny pod względem całokształtu
cubstone Opublikowano 24 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2013 Ok, w takim razie wielkie dzięki za pomoc i szacunek za wiedzę. Przy następnym VAGu zobaczymy jak to działa.
LoozaQ Opublikowano 24 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2013 Kurcze Panowie, zabiliście mi pięknego ćwieka. Mam na Leonie LB5N i planowałem 3 stopniową korektę na gąbkach Flexi i 500/2500/4000. Wychodzi na to że jeszcze przynajmniej futrzaka trzeba dorzucić do koszyka.
Administrator Evo Opublikowano 24 Marca 2013 Administrator Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2013 Spokojnie, po pierwsze lakier lakierowi nierówny, Seat nie będzie tak twardy jak VW. A pozatym teoria teorią, a przy polerowaniu często wychodzą takie rzeczy ,które się filozofom ( forumowym ) nie śniły Może być tak że na gąbkach osiągniesz zadowalający rezultat, ale i tak zaopatrzyłbym się futro bo prędzej czy później się przyda.
bartekmlawa Opublikowano 24 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2013 Ja mam Golfa L041 z 2003r. i chciałem podejść z PF2500 i SF4000 aby usunąć utlenienie i troszeczkę swirli. I teraz dało mi to do myślenia. Nie chcę żadnego większego cięcia,głębia koloru i odświeżenie
bienek Opublikowano 24 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2013 Chłopaki uspokójcie maszynę... Jak napisał Evo lakier lakierowi nie równy! Te same marki są produkowane w różnych fabrykach, rożni są dostawcy i różne partie lakierów! Najpierw sami spróbujcie a nie już lamentujecie
KeepeR Opublikowano 24 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2013 bartekmlawa, spokojnie, jeśli nie chcesz wiekszego cięcia a odświeżenie to pf2500 spokojnie Ci wystarczy Trzeba mieć jeszcze pewność że lakier jest ori zeby się tak zamartwiać
booohal Opublikowano 25 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2013 A Power Cut różni się czymś od Schliefpaste?
karol54 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2013 panowie chcialem po zimie delikatnie przeleciec Menzerna FF3000 ..sprawa jest taka posiadam DA Krauss obroty 1-2500 2-3200 3 3900 i tak do 6 -6500 min. Nie sa za duze obroty jak na taka prace, gdzie na 1 juz 2500 ?
capricorn Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Spalisz lakier A na poważnie zajrzyj tu najpierw http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=671
Donatel Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Nie sa za duze obroty jak na taka prace, gdzie na 1 juz 2500 ? Spalisz lakier DA Krauss W polerkach orbitalnych szybkość obrotowa ma się nijak do prędkości obrotowej na polerkach rotacyjnych. Karol niczego nie spali, Krauss to dobra maszyna
karol54 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Spalisz lakier A na poważnie zajrzyj tu najpierw http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=671 Może nie spale ale efekt nie bądzie taki jak rotacja. Zdziwiłem się że w poradniku napisali #83 dual action na różnych padach. [ Dodano: 4 Kwiecień 2013, 08:41 ] Spalisz lakier A na poważnie zajrzyj tu najpierw http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=671 zdziwiłem się że tym poradniku napisane jest że można użyć #83 dual action. A nie na rotacji. Aż takie duże na właściwości scierne? DA ff 3000 nie będzie takiego efektu jak rotacjia czy uważacie że jest to nie możliwe?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się