kaktusPL Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2018 @ghost to spróbuję najpierw średnią gąbką i miękką i wtedy wybiorę
paperson Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2018 @kaktusPL flexipiads: biały - cięcie (twardy), pomarańczowy - polish (średni), żółty - finish (miękki). Zacznij od średniego, jak nie będzie dawał rady, to zawsze możesz zmienić na biały. 1
kaktusPL Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Sierpnia 2018 @paperson A na jakich biegach pracować ? kupiłem DA krauss db5800 i wiadomo rozprowadzam na 1 a potem ??? masz jakąś taktykę ?
paperson Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Sierpnia 2018 @kaktusPL w zależności od twardości i stanu lakieru. Nie ma uniwersalnej recepty. Przykładowo wczoraj robiłem kumplowi vaga i tak jak piszesz na 1 rozprowadziłem pastę, zrobiłem po 2 przejazdy na 2 i 3 I potem 4 na 4. Efekt zamierzony osiągnąłem
kaktusPL Opublikowano 13 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2019 Panowie mam pytanko, w MLu mam już delikatnie zżółknięte/troszkę matowe reflektory, posiadam pasty menzerna 1000,2500,3500. Według mnie nie ma sensu zdzierać warstwy ochronnej papierkami. Menzerna 2500 i 3500 nadaje się do plastików ??? czy lepiej kupić inne pasty ? ps będę to robił na DA. Z góry dzięki za pomoc
audicoupe Opublikowano 13 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2019 @kaktusPL mazerny dadzą radę ale lepiej jak byś liznoł trochę papierkami.
kaktusPL Opublikowano 13 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2019 @audicoupe A jakimi gradacjami polecasz ?? ps tak wygląda reflektor, bardziej jest efekt takiego mleka, niż zżółknięcia.
wojtek1788 Opublikowano 13 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2019 Lampy w nie najgorszym stanie, myślę, że bez problemu dasz rade samą pastą. Oklej taśmą do okoła elementy lakierowane, Jeżeli efekt będzie słaby to zawsze możesz liznąć papierkiem wodnym 2500. Nie napisałeś jakimi padami dyspodujesz, jeżeli planujesz pracować na DA weź twardego pada i menzerne 2500, jeżeli efekt nie zadowoli zawsze możesz sprawdzić 1000. Po wykończeniu zawsze dobrze jest lampę zabezpieczyć, jeżeli nie posiadasz dedykowanych środków zrób to chociaż woskiem, Pozdrawiam
audicoupe Opublikowano 13 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2019 @kaktusPL zapraszam do działu polerowanie lamp. Ja bym je liznoł 2000-2500-3000 a potem twardy pad maz400.
kaktusPL Opublikowano 13 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2019 @wojtek1788 pady mam 80mm pod DA od RRC wszystkie trzy twardy,średni i finishowy, zabezpieczyć planuje Soft 99 fusso, ps światła wyciągnę z auta, aby bez problemu to zrobić
mosiolino Opublikowano 27 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2019 Panowie, Czy HCC400 (FG400) + SF3500 ogarnę fabryczny lakier na BMW E90 '06? Ciąć mam zamiar na zielonym padzie 3M. Dam radę, czy lepiej zacząć od futra?
JPZ Opublikowano 27 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2019 @mosiolino zawsze zaczyna się od łagodniejszej kombinacji i dopiero wtedy, gdy efekt jest niezadawalający przechodzisz na bardziej agresywną.
mosiolino Opublikowano 28 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 28 Lutego 2019 @JPZ Dzięki, więc w zanadrzu będę miał "futrzaka". A czy tak dobrana kombinacja past poradzi sobie z tym lakierem (pomijając Medium Cut)? Wg tabeli na stronie Menzerny, FG400 wchodzi od etapu Heavy Cut do Finish, więc zakładam, że ten zestaw powinien sobie poradzić. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tym zestawem?
ElSor Opublikowano 28 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 28 Lutego 2019 Mam 400, 2500 i 3800. 2500 po 400 nie wnosi nic nowego więc jest zbędnym etapem i potwierdza to tabelkę Menzerny a na twardym i oryginalnym lakierze Audi '00 400tka zostawia na tyle dobry finish, że nic lżejszego nie ma sensu stosować (trzeba wręcz użyć czegoś agresywniejszego na początku i mam do tego akurat CP ClearCUT). Myślę,że na twardym lakierze sama Menzerna 400 też załatwi temat ale trzeba 1wszy etap robić futrem/twardą gąbką na rotacji a 2gi etap średnią gąbką na maszynie DA.
Marcin1987 Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Witam wszystkich bardzo dawno mnie tu mnie bylo ,na bierząco staram sie uzupelniac braki wiedzy i w zakup pojdzie krauss db 5800s komplet padow nata ,i pasty menzerna,pierwsza korekta dlatego wybor padl na da,pacjent golf 6 2009r. czarny metalik,lakier bardzo miekki ,zdarzylo sie nawet paznokciem przez przypadek zauwazalnie zarysowac,dlatego nasuwa sie mysl na taką korekte - menzerna 2500 na padzie flexi pomaranczowy (wiekszosc auta w dobrym stanie) ,wykonczenie 3000 na padzie zoltym. Tylni blotnik klapa mocno zarysowana - menzerna 1100 na bialym padzie,dalej 2500/pomaranczowy,jak bedzie mało to finish na 3000/zolty. Z załozenie dobre podejscie? Pozdrawiam
kaktusPL Opublikowano 7 Czerwca 2019 Zgłoś Opublikowano 7 Czerwca 2019 Na jakich obrotach pracujecie pastami 2500 i 3500 na DA?
kaktusPL Opublikowano 6 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2020 Z nudów dziś postanowiłem zrobić mały test. Jako że na wiosnę przymierzam się do zrobienia korekty lakieru na moim CLK w208 z 2002r, spróbowałem jak da rady Maszyna krauss db5800s z padami Royal Pads(biały,żółty,czerwony). Na samochodzie jest oryginalny lakier(bardzo mocno skatowany, w Niemczech myty tylko na szczotkach...) i byłem w szoku jak zobaczyłem efekt. Pracowałem tak: - Menzerna 1100+ biały pad- do wyrobienia pasty x2 -Menzerna 2500- żółty pad- do wyrobienia pasty x1 -Menzerna 3500- czerwony pad- również raz do wyrobienia pasty tak prezentował się nie spolerowany lakier Niestety mój sprzęt nie był w stanie wychwycić lepiej rys, ale widać że jest ich mnóstwo, w cale nie są jakieś płytkie. Na początku zacząłem od kombinacji z pastą 2500, efekt był już bardzo dobry, ale co poniektóre rysy zostały, nie zadowalało mnie to, postanowiłem użyć pasty 1100 i schodzić po kolei. Praca z pastami menzerna jest bardzo przyjemna, jedynie co to 1100 trochę pyli, ale jest to do przeżycia. Tak prezentuje się 50/50 Dosłownie lewa strona w rzeczywistości wygląda jak by była mokra, prawa jeszcze nie ruszana, dodam że po prawej jest nałożone jeszcze fusso, więc coś tam głębia jest podbita, zostały dosłownie 4 ryski, ale to na wiosnę gdy będę robił całe auto zniweluje, trzeba będzie zmatowić je. Tak prezentuje się wypolerowana powierzchnia Podsumowując jestem bardzo zaskoczony i pozytywnie zdziwiony że DA z pastami Menzerna tak ładnie dała rady wyciąć twardy lakier taki jak jest na Mercedesach, cieszy mnie to ponieważ nie będę musiał używać do korekty rotacji
Moderator Streat Opublikowano 7 Stycznia 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2020 @kaktusPL odpowiedni pad i pasta i wszystko mozna zrobic Twardy lakier jest duzo fajniejszy w wykonczeniu niz miekki także masz pole do popisu
DyndaS Opublikowano 13 Września 2021 Zgłoś Opublikowano 13 Września 2021 Potrzebuję porady co do poprawnej techniki przy polerowaniu pastami menzerna, a mianowicie posiadam hcc400, 2500 oraz 3800. Maszyna DA 15mm Meectools/hamron/yato. Pacjent to suzuki swift 2007 w czarnym metaliku, a więc teoretycznie miękki lakier. Zacząłem od maski i tutaj są problemy... Nawet hcc400 przy niebieskim padzie adbl daje mi słabe cięcie. Miałem problem usunąć zmatowienie po papierze 3000. Dopiero bardzo mocny docisk dał radę. Ilość przejazdów 7-8, które myślę, że są wolne. Kombinowałem z prędkościami w zakresie 3-5. Swoją drogą chyba zajechałem pada. Matując niektóre głębsze rysy na samochodzie myślę, że twardość lakieru jest raczej wszędzie podobna.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się