aro_77 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2010 Ja uzywam polerki DA z padem polishing do PWS.
Moderator rychu Opublikowano 27 Czerwca 2010 Moderator Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2010 Po umyciu i glinkowaniu użyć FK 303 Pad Glaze i na to FK 1000P Hi-Temp paste? Czy lepsza była by konfiguracja po glinkowaniu Poorboy's professional polish i na to EX-P PURE SEALANT lub EX SEALANT WITH CARNAUBA? Aplikacja na razie ręczna. Pozdrawiam i liczę na pomoc pierwsza kombinacja z produktami FK daje bardzo dobre efekty, drugiej nie testowałem
fidosanok Opublikowano 27 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2010 Jakie aplikatory zastosować do ręcznego usuwania swearl'ów? Jeżeli to możliwe proszę o konkretne linki. Chemia to MG UC i AG SRP. Pozdrawiam!
Łukasz Opublikowano 27 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2010 Gąbkowe - przykładów masz mnóstwo chociażby Megsowe Soft Foam.
barteks Opublikowano 27 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2010 Witam. Chcę pierwszy raz spróbować maszynowo wypolerować auto. Sporo czytałem forum. Posiadam Pady 3M zielony, zółty i niebieski, glinkę, Ultimate Compound, DC2, wosk meguiars #16. Lakier czarny, na 16 letnim bmw, dość zadbany, sporo swirlsów, niektóre grubsze rysy. Powiedzcie czy mam kupić jeszcze swirl x meguiars, aby zastosować po ultimate compound. Czy nie jest to konieczne i wystarczy sam Compound?
Łukasz Opublikowano 27 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2010 Powiedzcie czy mam kupić jeszcze swirl x meguiars, aby zastosować po ultimate compound. Czy nie jest to konieczne i wystarczy sam Compound? Jeżeli robisz to pierwszy raz to raczej będzie Tobie potrzebne coś, co usunie hologramy, które zapewne porobisz. Jeżeli chcesz zostać przy tej samej marce to SX. Czasami wystarcza sam UC zwłaszcza przy polerowaniu maszyną DA, ale ja bym wolał mieć coś do finishu
fidosanok Opublikowano 27 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2010 Dziękuję za odpowiedź. A dla upewnienia... kolejność po użyciu glinki to MG UC i potem AG SRP czy tak?
Łukasz Opublikowano 27 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2010 A dla upewnienia... kolejność po użyciu glinki to MG UC i potem AG SRP czy tak? Tak.
scrabit Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2010 poszukuje QD, którym odświeżę wygląd samochodu, nadam mu połysku, zabezpieczając przy tym wosk położony na samochodzie. samochód jest umyty, usunięta smoła z żywicą, wyglinkowane, lakier po AG Paint Renovator oraz dwie warstwy AG SRP. Na koniec położony wosk DJ Orange Crush (Lakier w kolorze mandarynkowa pomarańcza). Wybór jest spory... Co najlepiej pasowałoby do tego zestawienia? Oczywiście w miarę rozsądnej cenie
red Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2010 scrabit, DJ Red Mist, albo tańszy FK Extra Slick - oba wzmacniają wosk.
Deco Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2010 scrabit, DJ Red Mist, albo tańszy FK Extra Slick - oba wzmacniają wosk. FK nie wzmacnia wosku - ma tylko właściwości antystatyczne i świetnie się spisuje jako QD. DJ Red Mist ciężko nazwać typowym QD jest to raczej salent w sprayu inna sprawa, że jest świetny.
red Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2010 FK nie wzmacnia wosku - ma tylko właściwości antystatyczne i świetnie się spisuje jako QD. Za oryginalną stroną i również etykietą na butelce: FK Extra Slick Final Body Shine "-CLEANS & WAXES METAL, GLASS & PAINTED SURFACES" DJ Red Mist ciężko nazwać typowym QD jest to raczej salent w sprayu inna sprawa, że jest świetny. No tak, ale scrabit nie szuka typowego QD, tylko chce w przy okazji wzmacniać wosk...
Deco Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2010 red, Przeczytałem 6 wątków o FK #425 na detailingworld i wszędzie piszą, że praktycznie nie daje żadnej dodatkowej ochrony poza właściwościami antystatycznymi. Co do DJ Red Mist to jest on rewelacyjny ale można się również zastanowić nad Duragloss Aquawax #951, który jest bardzo chwalony a kosztyje ponad 2 razy mniej. A z takich bardziej typowych QD to Duragloss Fast Clean & Shine #921, Optimum Instant Detailer i wcześniej już wymieniany FK #425 lub Optimum No Rinse Wash & Shine, którego możemy rozcieńczyć z wodą i z małej butelki dostaniemy galon QD. Ja osobiście bym się kierował w stronę Duragloss Aquawax #951 Choć to temat rzeka i każdy ma swojego idola
Artur Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2010 A czy CG ProDetailer z racji zawartości carnauby nie będzie właśnie wzmacniał wosku?
kolargol Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2010 red, Przeczytałem 6 wątków o FK #425 na detailingworld i wszędzie piszą, że praktycznie nie daje żadnej dodatkowej ochrony poza właściwościami antystatycznymi. z tym się nie do końca zgodzę bo ostatni ona aucie nie mam nic nałożone z braku czasu i w czasie deszczu (po użyciu FK425) jest ewidentne kropelkowanie jeśli może być ono miarą jakiejś ochrony
fidosanok Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2010 Czy jeżeli mój lakier ma delikatne swearle (nie jest bardzo zniszczony) i chciałbym je usunąć to powinienem w przypadku ręcznej korekcji użyć MG UC czy może PB SSR
yesfan Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2010 fidosanok, trudno jednoznacznie stwierdzić. Ja wybrałbym UC, ale z SSRów stosowałem tylko 2.5. Megs ma w swojej ofercie "Clear Coat Safe Rubbing Compound" pastę przeznaczoną tylko do aplikacji ręcznej - może warto wypróbować?
pLaYmAn Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2010 Pozwolę sobie zapytać po raz trzeci, bo auto odbieram dopiero jutro. Jak obchodzić się ze świeżym lakierem ? Mam pomalowane całe auto oprócz dachu, mogę je od razu myć myjką wysokociśnieniową czy dać mu kilka dni na utwardzenie ? Wosk po kilku tygodniach, w takim razie co stosować - samą politurę ? SERDECZNE DZIĘKI ZA ODPOWIEDZI (o ile się pojawią )
kuflik Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2010 pLaYmAn, http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=2229
fidosanok Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2010 fidosanok, trudno jednoznacznie stwierdzić. Ja wybrałbym UC, ale z SSRów stosowałem tylko 2.5. Megs ma w swojej ofercie "Clear Coat Safe Rubbing Compound" pastę przeznaczoną tylko do aplikacji ręcznej - może warto wypróbować? hmm... a nie wiesz jakby to było z wydajnością w porównaniu do UC? Jedno jest w mililitrach, a drugie w gramach ...
yesfan Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2010 fidosanok - wydajność pewnie podobna, RC jest chyba rzadszy, najwięcej zależy od "wcierającego", bo można zużyć całość na jedno auto i nie mam na myśli autosana. UC jest droższy ale jest go więcej w opakowaniu.
Artur Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2010 Podejrzewam, że UC starczy na dłużej. Ja zużyłem ok.3/4 opakowania RC przez 14h machania łapkami a efekty niezbyt zadowalające. Nie polecam do twardych lakierów, do miękkich pewnie byłaby OK.
yesfan Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2010 Artur - jesteś chyba jedynym na forum, który używał RC dlatego poleciłem go z myślą żeby kolejna osoba popracowała nim i wypowiedziała się czy jest coś wart. Na zdjęciach w sklepie SCS efekt jest całkiem, całkiem.
fidosanok Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2010 Chcecie na mnie eksperymentować?
adamus Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2010 W miniony weekend postanowiłem rozpocząć nauke polerowania Ćwiczyłem na 14-letniej Corsie, stan lakieru bardzo nędzny. Udało mi się usunąc jedynie płytkie swirlsy, a postępowałem w następujący sposób: UC najpierw na padzie polishing, potem - ze względu na niezadowalający efekt - na padzie cutting; 3-4 krople pasty na pad; polerowanie panelu 50x50cm ok 3-5 minut; prędkość ok 1200 rpm, przetarcie MF polerowanej powierzchni na której ewidentnie była jeszcze pasta. Co robiłem źle i co powinienem zmienić aby osiągnąć lepsze rezultaty? Czy lekko nagrzana powierzchnia lakieru po polerowaniu (gdy próbowałem zwiększyć nieco obroty ponad te 1200) to już powód do obawy że jeszcze chwila i przypalimy lakier? Jeszcze pytanie odnośnie oklejania tworzyw taśmą: oklejamy do polerowania, potem samochód myjemy więc odklejamy taśmy, a potem np. nakładamy cleaner/glaze więc znowu oklejamy? Może niektórych rozbawią te pytania ale myślę że odpowiedzi na nie mogą się przydać początkującym.
Rekomendowane odpowiedzi