Skocz do zawartości

Prosimy wyłączyć Adblock'a, nasze forum korzysta jedynie z reklam statycznych. 

Firmy zainteresowane reklamą na forum Kosmetyka Aut zapraszamy do zapoznania się z tematem w poniższym linku.

Partnerzy forum - zasady współpracy.

qbarteq

Dobór padów do nakładania cleanerów, sealantów - maszyna DA

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Zamierzam w najbliższym czasie zaopatrzyć się w maszynkę DA, po zapoznaniu się z tematem, wybór padł na Kestrela Das-6/ Das-6 PRO (jakby się mógł ktoś wypowiedzieć czy warto dokładać do Pro byłbym wdzięczny).

 

Jako, że moje obecne auta nie wymagają znacznej korekty, maszynka ma mi służyć głównie do aplikowania cleanerów, sealantów, AIO itp. Czy do aplikacji ww. środków będzie odpowiedni: Monster Shine 150mm finishing - pad polerski wykańczający, karbowany, czy może lepiej gładki? A może lepszy będzie inny typ/ innej firmy. :o Tarcze mocujące będą 150, 125 i 75 mm.

 

Czytałem też, że do aplikacji cleanerów i AIO można używać padów polishing. :idea:

 

Na początek zamierzam użyć maszynki do aplikowania PB PP i PB EX-P, na drugim aucie pójdzie DJLP.

 

Przeczytałem poradniki dotyczące polerowania przy pomocy DA ale generalnie mało w nich informacji na temat używania maszynki do nakładania ww. środków.

 

Liczę na wasze doświadczenie, pozdrawiam.

 

P.S. Do tej pory nakładałem ww. środki ręcznie, czy użycie maszyny zdecydowanie przyśpieszy proces?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wolał dołorzyć pare groszy i zainwestować w pewnego 3M'a, ponoć te Monster Shine lubią się rozklejać po praniu, ale odrazu mówie nie miałem ich w posiadaniu więc do końca nie wiem ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie Lake Country... Cutting i Finishing. Celuj w te 6.5 cala. Praca idzie znacznie szybciej

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kup sobie Lake Country... Cutting i Finishing. Celuj w te 6.5 cala. Praca idzie znacznie szybciej

 

Przyjrzałem się ofercie Lake Country (nie wiedziałem, że mają tak szeroką ofertę :shock: ) ... mają nawet specjalną serię dla DA, po zapoznaniu się z opisami przeznaczenia najbardziej pasują mi:

 

- do cleanerów

White Polishing Foam 6.5" - Less dense foam formula for the application of waxes, micro-fine polishes and sealants. This pad has very light cutting power so its perfect for pre-wax cleaners.

 

- do AIO

Green Polishing/Finishing Foam 6.5" - Use this foam to apply one-step cleaner waxes. It is a balance of polishing and finishing that is perfect for all-in-one product application.

 

- do sealantów

Gray Finishing Foam 6.5" (dla sealantów) - Composition is firm enough to withstand added pressure during final finishing to remove buffer swirls. It has no cut and will apply thin, even coats of waxes, sealants, and glazes.

 

Mam nadzieję, że jakiś rodzimy sklep internetowy ma je w swojej ofercie. :roll:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja uzylem 150/25mm, czarnego, karbowanego od Urbana. Rozprowadzenie sealantu trwa kilka sekund.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zdążyłem się zorientować z tych co mnie interesują dostępne u nas są tylko biały i czarny, mam nadzieję, że niedługo i u nas będzie pełna oferta, chętnie bym przetestował Green Low Profile Polishing/Finishing :ad:, przydały by się też zestawy takie jak na http://www.autogeek.net/dual-action-foam-pads.html

 

Czy białego pada Lake Country Polishing mogę używać przy każdej aplikacji cleanera PB PP, DJ LP itp.? Orientujecie się jak mocno jest agresywny, ile zbiera za każdym razem przy użyciu ww. środków? Może lepiej używać Finishing do cleanerów, a tylko jak widać ryski to użyć Polishing? :o Pełen proces robię raz na 2/3 miesiące.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

do cleanera i sealantów używasz pada wykańczającego. Megs robi pady z mikrofibry, ale obecnie chyba niedostepne w Polsce, takie byłyby najlepsze do cleanera.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem DAS-6 wersję standardową, podobno lepiej się na niej pracuje na małych padach niż na wersji Pro :o, do tego żółte pady Menzerny/Flexipads Finishing 80 i 135. Na początek wypróbuję je na cleanerze PB PP. :ad:

 

Zamierzam też w najbliższym czasie wypróbować pady Lake Country i Sonusa, zarówno do małej korekty na pastach Menzerny/ Meg'sa jak i na sealantach. :roll:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Zamówiłem DAS-6 wersję standardową, podobno lepiej się na niej pracuje na małych padach niż na wersji Pro :o, do tego żółte pady Menzerny/Flexipads Finishing 80 i 135. Na początek wypróbuję je na cleanerze PB PP. :ad:

 

Zamierzam też w najbliższym czasie wypróbować pady Lake Country i Sonusa, zarówno do małej korekty na pastach Menzerny/ Meg'sa jak i na sealantach. :roll:

 

 

ja używałem do DA pada URBANA czarny wafel.

urban

Do cleanera/glaze'a świetnie się nadają (i nie są drogie). Szczerze polecam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
a używałem do DA pada URBANA czarny wafel.

saintmc, tak mi poleciłeś i tak robię, fajna sprawa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
a używałem do DA pada URBANA czarny wafel.

saintmc, tak mi poleciłeś i tak robię, fajna sprawa.

 

cieszę się że jesteś zadowolony:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jakich padów używacie do trudno dostępnych miejsc, dostałem dziś maszynę DA i żółte pady Flexipads 135 i 80 (narazie tylko nimi dysponuję) i już widzę, że jest sporo miejsc gdzie nic nimi raczej nie zdziałam (np. w Golfie V lakierowane zakamarki w przednim zderzaku, przy tylnej tablicy rejestracyjnej, lusterka zewnętrzne od strony szyby itp.). Potrzebuję innych padów, czy trudno dostępne miejsca robi się ręcznie. Przejrzałem forum ale nic sensownego oprócz tego jak polerować lakier pod klamkami nie znalazłam. :o Przy aplikowaniu cleanerów, sealantów itp. nie widzę problemu, ręczny pad i po sprawie ale przy polerce? :idea:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie wejdziesz maszyną albo jest obawa o uderzenie itp to robimy ręcznie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jakich padów używacie do trudno dostępnych miejsc, dostałem dziś maszynę DA i żółte pady Flexipads 135 i 80 (narazie tylko nimi dysponuję) i już widzę, że jest sporo miejsc gdzie nic nimi raczej nie zdziałam (np. w Golfie V lakierowane zakamarki w przednim zderzaku, przy tylnej tablicy rejestracyjnej, lusterka zewnętrzne od strony szyby itp.). Potrzebuję innych padów, czy trudno dostępne miejsca robi się ręcznie. Przejrzałem forum ale nic sensownego oprócz tego jak polerować lakier pod klamkami nie znalazłam. :o Przy aplikowaniu cleanerów, sealantów itp. nie widzę problemu, ręczny pad i po sprawie ale przy polerce? :idea:
można troche autko rozkrecic i sa jeszcze pady 50mm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zainwestować w pewnego 3M'a,

 

3m'em przynajmniej niebieskim, strasznie opornie idzie pracować nim na Das6

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Zamówiłem DAS-6 wersję standardową, podobno lepiej się na niej pracuje na małych padach niż na wersji Pro :o, do tego żółte pady Menzerny/Flexipads Finishing 80 i 135. Na początek wypróbuję je na cleanerze PB PP. :ad:

 

Zamierzam też w najbliższym czasie wypróbować pady Lake Country i Sonusa, zarówno do małej korekty na pastach Menzerny/ Meg'sa jak i na sealantach. :roll:

 

Kolego, czy mógłbyś napisać kilka słów o swoich doświadczeniach ze wspomnianymi przez Ciebie padami? Też już nabyłem DASa 6 i teraz czas właśnie na pady. Planuję wprawdzie 3M ale z chęcią poczytałbym o Twoich wrażeniach z użytkowania Menzerny i Flexipada.

 

Z góry dziękuję :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Eryczek, spokojnie możesz zamówić pady Flexipads. Jak chcesz tanio - ABW. IMHO żółty pad 3M must have. sory za wtrącenie :ad:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Eryczek, Do nakładania Cleaner-a, sealant-a moim zdaniem pad żółty Flexipads mimo nazwy Finishing jest do tego celu za twardy lepiej pasuje: 3M niebieski, czarny, Lake Country czarny, ABW czarny itp

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

yukon, CAR CRAZY - dzięki!

Nie chodzi o ekonomie a wybór najlepszych padów dla początkującego.

PS: DAS6 stał się w między czasie DAS 6PRO (promocja była :D )

Za radą yesfana decyzja zapadła - 3M będzie rządzić!!!

Lakier w dobrym stanie więc biorę pad: żółty, niebieski i czarny.

Pasta to Menzerna 2000 i 4000 no i cleaner HDC.

Tylko pytanie o zastosowanie padów, czy czegoś nie pokręciłem:

- żółty - Menzerna 2000

- niebieski - Menzerna 4000

- czarny - HDC

i w takiej kolejności ich używamy oczywiście

zgadza się?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Eryczek, na wszelki wypadek weź zielonego ;) miejscami możesz mieć problemy z większymi rysami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mogę wziąść - to nie problem, choć głębszych rys raczej nie mam.

A której pasty do niego używać - 2000?

A pozostałe środki dobrze przypisałem do padów?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eryczek,

- żółty - Menzerna 2000

- niebieski - Menzerna 4000

- czarny - HDC

 

:good:

 

Dzięki za ocenę :roll:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×