Skocz do zawartości

Dobór padów do nakładania cleanerów, sealantów - maszyna DA


qbarteq

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderator

Koledzy,

mam jeszcze jedną prośbę o ocenę.

 

W zestawie z Dasem była tarcza (na zdjęciach) - 150 mm. Postanowiłem za jednym zamachem kupić też małe pady 75 mm i oczywiście tarcze do nich. Skoro pady 3M to i tarcza niech też będzie "ichnia". Ale tarcza wygląda nieco inaczej od mojej. Będzie dobra? (też zdjęcie)

59442a835bb25_3mmaytalerz.jpg.39dccc0ddc3e920f04c5a5968472f5e4.jpg

59442a835ec6c_talerz1(2).jpg.c54fec7b9b76bdfe7305463df0b119cf.jpg

59442a83a3330_talerz1(1).jpg.ced3325017f4f18de0b89be30d92fafe.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czy rotacyjną można sealent/cleaner nakładać?? Mam Lare EPL-11 i wszystkie pady systemu 3M...

 

Sealent, który aktualnie posiadam, to DG #111 a cleaner to DG #601... Da się je nakładać rotacją? :ad: Powiedzmy na najniższych obrotach i padzie fiishingowym 3m :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sealent, który aktualnie posiadam, to DG #111 a cleaner to DG #601... Da się je nakładać rotacją? :ad: Powiedzmy na najniższych obrotach i padzie fiishingowym 3m :?:

Ostatnio nakładałem właśnie #601. Nie wiem czy to była wina niskiej temperatury, ale za cholere nie szło sie z tym dogadać. Próbowałem różnych padów, na przemian rotacja z DA. Cleaner jest specyficzny, suchy, szybko znika.

 

HDC/ProPolish2 to bajka, jeśli chodzi o aplikacje maszyną przy #601

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Podłączę się pod temat.

 

Stałem się posiadaczem Kestrela DAS-6. Przygodę z maszyną rozpocznę właśnie na tym sprzęcie.

Dobrałem sobie 3 pady Flexipad: Biały, Pomarańczowy, oraz żółty, oczekuję na czarny do politury.

 

Mam pytanie, posiadam UC megsa oraz pastę Menzerny SF 4000,

Jeden samochód ma dwuletni lakier, jednak bardzo dopieszczany i zadbany. Bardzo mało ledwo widocznych swirlxów, Jakiego pada powinienem w tym przypadku zastosować, jak mniemam do Menzerny ?

 

Drugugie pytanie, mianowicie rozchodzi się o 5 letni mocniej zniszczony lakier z uwydatnionymi rysami. W tym przypadku jeden pad wystarczy, czy trzeba robic po dwa powrórzenia na każdym z padów z UC, a na koniec Menzerną ?

 

Na dzien dzisiejszy posiadam pady 130mm, oraz BP 75mm jednak jeszcze bez gąbek.

 

Czy te gąbki wystarczą ? czym powinienem zainteresować się na przyszłośc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden samochód ma dwuletni lakier, jednak bardzo dopieszczany i zadbany. Bardzo mało ledwo widocznych swirlxów, Jakiego pada powinienem w tym przypadku zastosować, jak mniemam do Menzerny ?
Moim zdaniem SF4000 to pasta wykończeniowa, powinna dobrze isc zarowno na padzie polishing (mocniejsza sciernosc) jak i finishing (mocniejszy połysk).

 

Drugugie pytanie, mianowicie rozchodzi się o 5 letni mocniej zniszczony lakier z uwydatnionymi rysami. W tym przypadku jeden pad wystarczy, czy trzeba robic po dwa powrórzenia na każdym z padów z UC, a na koniec Menzerną ?
Zacznij od pada polishing i zobacz jak idzie. Jak kiepsko, to wskocz na mocniejszy pad. JAk lakier zajechany to nie mecz sie z gąbkami i dokup futro Flexipads i rób futrem. Potem bedziesz widzial jak i z czym podejśc z wykończeniem SF4000 po UC.

 

Generalnie wszystko zalezy od: lakieru, stanu lakieru, ile chcesz sciąć, ile masz czasu i cierpliwosci. Po DAS6 nie oczekuj że zrobisz korekte expresowo. Aha, zacznij od obszaru/panelu testowego, zebys mogl zobaczyc co i jak, ktora kombinacja najlepiej sie sprawdza i ile czasu/pracy musisz poswiecic, zeby osiągnąc oczekiwany efekt. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xeper, Dziekuje za rzeczową odpowiedź, tego właśnie oczekiwałem. Lakiery są stosunkowo miękkie, bo Peugeotowskie, a jeden z nich perłowy - z tego co wyczytałem jeszcze bardziej podatny na zarysownia.

 

Będe zatem zaczynał delikatnie. Zapytam jeszcze, czy może ktoś z was miał czarną gąbke G MOP farecla w łapkach. Wydaje mi się, że jest ona trochę twarda do nakładania politur, niestety nie mam jak porównać z innymi na omacka, więc zwracam się do was, czy macie może jakieś porównanie i czy można nią narzucić politurkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będe zatem zaczynał delikatnie. Zapytam jeszcze, czy może ktoś z was miał czarną gąbke G MOP farecla w łapkach. Wydaje mi się, że jest ona trochę twarda do nakładania politur, niestety nie mam jak porównać z innymi na omacka, więc zwracam się do was, czy macie może jakieś porównanie i czy można nią narzucić politurkę ?

Jak nie masz innej to będzie dobra.

Tzn, nie jest twarda i jest podobna do czarnych wykończeniowych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jednak gąbka sprawdziła się :) dokupiłem mniejszą profilowaną i nie wiele się różnią miękkością.

 

Jeśli chodzi o polerowanie, aktualnie robie korekte 807-ki, Biały pad + UC świetnie dają rade z odświeżaniem lakieru, ale jeśli o wykonczenie, to troszkę trzeba się bardziej pomęczyć. Miejscowo uzywalem SSR 3, lepiej radzi sobie z głębszymy rysami. Na wykonczenie leci żółtym padem menzerna SF 4000

 

Puki co jestem zadowolony DA daje rade i nie załuje ze nie brałem rotacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam LAKE COUNTRY Hydro-Tech pady do DA, niebeski cutting w polaczeniu z mocniej siernymmi pastami u mnie PB ssr2,5 i tester UC z ktorym szlo troche szybciej na miejscowych ryskach, pomaranczowy polishing do SSR1 i innych wykanczajacych past oraz czerwony finishing do nakladaia plynnych woskow, sealantow, politur itp U mnie FK Hi temp akurat nakladalem recznie ale nie bawm bedzie na DAS-6 na niskih obrotcach.

 

Robilem co prawda nikby mieki lakier hondy ale i tak zeszlo na raty kilka dni sama korekta, ktra bedzie trzeba powtorzyc chodz juz nie tak mocno bo tylko swirle od mikrofibry.

 

Nastepnie bedzie lakier czarny Opla Corsy, robilem probe i mysle ze bedzie odrobine szybciej.

 

Wydaje mi sie ze maszyna DA starczy tym co wola robic czesciej male korekty juz wczesniej doprowadzonych do dobrego stanu lakierow, bo ten pierwszy raz jak auto jest zapuszczony istotnie jest bardzo czasochlonne.

 

Na przetloczenia i mniejsze elementy probowalem malymi padami od flexipads z ich backplate. Pad bialy cuting i zolty wykanczajacy ale na DA slabo male pady sie sprawdzaly, moze za mocno dociskalem nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Jestem właśnie na etapie kupna maszyny polerskiej Krauss DA. Potrzebuję pomocy w wyborze BP oraz odpowiednich padów. Na początku maszyny będę używał do pracy z cleaneremi AF Rejuvenate oraz DG 652 na granatowym lakierze BMW. W komplecie z maszyną znajduje się talerz oporowy 125 mm.Czy taki pad będzie odpowiedni do pracy z tym talaerzem oraz wcześniej wymienionymi cleanerami http://showcarshine.pl/498-lake-country ... -14cm.html

Potrzebuje jeszcze talerz oporowy o średnicy 75 mm i wybór padł na http://showcarshine.pl/430-flexipads-du ... ction.html

Będę wdzięczny za ewentualne uwagi i podpowiedzi. Może ktoś ma jakieś lepsze typy co do BP oraz padów ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie na etapie kupna maszyny polerskiej Krauss DA. Potrzebuję pomocy w wyborze BP oraz odpowiednich padów. Na początku maszyny będę używał do pracy z cleaneremi AF Rejuvenate oraz DG 652 na granatowym lakierze BMW. W komplecie z maszyną znajduje się talerz oporowy 125 mm.Czy taki pad będzie odpowiedni do pracy z tym talaerzem oraz wcześniej wymienionymi cleanerami http://showcarshine.pl/498-lake-country ... -14cm.html

Potrzebuje jeszcze talerz oporowy o średnicy 75 mm i wybór padł na http://showcarshine.pl/430-flexipads-du ... ction.html

Będę wdzięczny za ewentualne uwagi i podpowiedzi. Może ktoś ma jakieś lepsze typy co do BP oraz padów ? :)

Pad jak i BP będą dobre. Sam mam takie i używam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Wiem że to temat odnośnie polerki DA a nie rotacyjnej ale to pytanie już tu padło więc chciałem się tylko upewnić gdyż gdzie indzie dostałem odpowiedź negatywną.

 

Czy rotacyjną mogę nakładać cleaner i wosk?

Pytam gdyż tutaj http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=14403 kolega SzaKal twierdzi że nie

Cleaner i wosk mogę nakładać rotacyjną maszynką do polerki, zgadza się?
Nie

 

natomiast na wcześniejsj stronie waszego tematu kolega aro_77 napisał że można więc jak to jest?

Było wałkowane milion razy, można rotacja także...

 

Jeśli można to czy pad Menzerna Finishing czarny 150mm się do tego nada? http://www.cleanyourcar.co.uk/machine-p ... _1043.html

 

Co do użytkowania. Czy do cleanera, past i wosku muszę mieć osobne pady czy po każdej czynności wystarczy że go przepłuczę i mogę go używać z następną chemią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cleaner - można ręcznie lub maszynowo, wosk - ręcznie :good:

:good: Teraz już rozumiem.

Nadal jednak mam pytanie czy pad Menzerna Finishing czarny 150mm nada się do nakładania cleanera? http://www.cleanyourcar.co.uk/machine-p ... _1043.html

 

Co do użytkowania. Czy do past i cleanera muszę mieć osobne pady czy wystarczy że go przepłuczę po pastach i mogę nakładać cleaner?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal jednak mam pytanie czy pad Menzerna Finishing czarny 150mm nada się do nakładania cleanera? http://www.cleanyourcar.c.../prod_1043.html

Będzie dobry.

 

Co do użytkowania. Czy do past i cleanera muszę mieć osobne pady czy wystarczy że go przepłuczę po pastach i mogę nakładać cleaner?

Jeżeli nie masz więcej padów to możesz go umyć, wysuszyć dobrze i nakładać albo zakupić dodatkowo jeden pad i stosować go tylko z cleaner'em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Panowie!

Zamierzam kupić DA i zastanawiam się nad Lare EPL 41 lub 42.

Czy ktoś z Was miał doczynienia z tymi maszynami? Czy moc silnika jest tutaj aż tak istotna? Bo w sumie wolałbym lżejszą maszynę a cena prawie taka sama...

Kolejna sprawa to pady i pasty. Chcę kupić scholl'e s17 + fioletowy pad i s40 + pomarańczowy pad. Czy takie zestaw da sobie rade z Oplowskim czarnym lakierem z 2008 roku. Dodam, że stan jest na 4 sporo malutkich rysek widzianych w lampie w hali garażowej plus dwie większe ale chyba nie do usunięcia... . Do tej pory pracowałem na Megsowym UC + tricolor - efekt fajny, ale szukam czegoś lepszego.

Mile widziane każde opinie.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

profeta, ja mam zwykłego Kestrela DAS6. Stosowałem podobną kombinację (S10/S17 na niebieskim padzie Sholl + S40 na pomarańczowym) i cos tam zbierało. Ale w tej chwili moja standardowa procedura na rysy to Megs UC na futrze Flexi > zmycie IPA > wykończenie na padzie finishing. Idzie IMO sporo szybciej.

 

Grunt to zrobienie sobie miejsca testowego i upewnienie się, że dana kombinacja produktów, prędkości DA, docisku, ilości przejazdów daje oczekiwany przez Ciebie rezultat. Pamiętaj też o poprawnym oczyszczeniu lakieru przed piłowaniem maszyną (b. porządne umycie i usunięcie przyspojonych zabrudzeń) oraz o częstym oczyszczaniu futra/padu. Bedzie dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.