Jump to content

Pierwszy zestaw do mycia


Recommended Posts

Witam, mam karchera i pianownice i chce zacząć konkretnie mycie zgodnie ze sztuka, wybrałem takie rzeczy coś zmienić czy wszystko okej?

Prewash - Cleantech Company Citrus Foam 

Mycie kół - ADBL APC + Tenzi Krawa Felga

Rękawica - ADBL CareMitt

Szampon ADBL Swonball + dwa wiadra z separatorami 

Dodatkowo ADBL Tar&Glue oraz Beetle Juice Squeezer

Glinka Soft 99 Smooth Egg

Pędzelki ADBL

Kilka małych mikrofibr WaxPro oraz duży Fluffy

Szczotka do felg Monster Shine 

Wosk - tego nie wiem, myślałem o collinite ale nie wiem jaka wersje do mojego lakieru, kod to sparkling graphite a22 - BMW 

Mycie szyb K2 Pro Nuta

Dressing do opon K2 Pro Sigma 

Co sądzicie?

Link to comment
Share on other sites

Wygląda spoko.

Co do glinki, to zaleca się ją przed korektą ponieważ podczas glinkowania można narobić sobie nieco bałaganu na lakierze. W umiejętnych rękach nic nie powinno się stać.

Co do wosku, to weź Colli. Będziesz zadowolony.

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Myśle z ogarnę temat glinkowania bez szkód, auto miało robiona korektę lakieru jakiś czas temu i chciałbym teraz po prostu dać wosk, który collinite do mojego lakieru?

Link to comment
Share on other sites

Myśle z ogarnę temat glinkowania bez szkód, auto miało robiona korektę lakieru jakiś czas temu i chciałbym teraz po prostu dać wosk, który collinite do mojego lakieru?
Glinka nie jest krokiem koniecznym przed woskowaniem. Sprawdź wpierw metodą na woreczek foliowy czy faktycznie lakier tego wymaga.

Co do wyboru wosku- to kwestia gustu. Ja wybrałbym twarde, kto inny płynne.

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Krwawa felga do regularnego mycia felg się nie nadaje, taki produkt stosuje się "raz na jakiś czas". Do regularnego mycia np. ExceDe Ultimate Wheel Cleaner lub po prostu APC z inhibitorami korozji. 

Link to comment
Share on other sites

Pędzelki WS są lepsze od ADBL. Nie słyszałem, żeby ADBL ktoś polecał. No i podobno Promitt>Care Mitt.
Snowballem się myje przyjemnie, dopóki nie jest za ciepło. W wyższej temperaturze zacieki po nim stają się źródłem frustracji. W kolejna butlę już chyba nie zainwestuję. Koch Green Star nie powinien być dużo droższy od ADBL, a jest bardzo, bardzo dobry. Zamiast fluffyego, kup lepiej coś z włóknem typu twisted pile. Brakuje Ci szczotki do opon w tym zestawie.

Wyryte w skale z S20 FE 5G







Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, MMCzysci napisał:

Pędzelki WS są lepsze od ADBL. Nie słyszałem, żeby ADBL ktoś polecał. No i podobno Promitt>Care Mitt.
Snowballem się myje przyjemnie, dopóki nie jest za ciepło. W wyższej temperaturze zacieki po nim stają się źródłem frustracji. W kolejna butlę już chyba nie zainwestuję. Koch Green Star nie powinien być dużo droższy od ADBL, a jest bardzo, bardzo dobry. Zamiast fluffyego, kup lepiej coś z włóknem typu twisted pile. Brakuje Ci szczotki do opon w tym zestawie.

Wyryte w skale z S20 FE 5G






 

Niestety już mam pędzelki ADBL tak samo APC, twisted pile może być od waxpro? Szczotkę jakaś dobiorę, a w takim razie snowballa na co zamienić? Może shiny garage base shampoo?

1 godzinę temu, Rafal9304 napisał:

Krwawa felga do regularnego mycia felg się nie nadaje, taki produkt stosuje się "raz na jakiś czas". Do regularnego mycia np. ExceDe Ultimate Wheel Cleaner lub po prostu APC z inhibitorami korozji. 

Czemu krwawa felga do regularnego mycia się nie nadaje? Chciałem raz w tygodniu myć auto, i tak samo spsikac tym niektóre elementy auta czy to dobry pomysł ?

Link to comment
Share on other sites

Nie używałem ręcznika od WaxPro, nawet nie czytałem opinii. Pewnie będzie OK. Dla mnie ręcznik ostateczny to WS King, ale jest dużo droższy i nie każdemu będzie odpowiadał rozmiarem. Szampon Shiny Ci się sprawdzi. To będzie następny, jaki kupię do testów.
Deironizer powoduje rdzewienie nielakierowanego metalu, używając go raz w tygodniu zniszczysz sobie śruby, tarcze i zaciski. Pryskanie nim po aucie przy regularnym myciu nie ma sensu. Poczytaj o procesie dekontaminacji. Pamiętaj o stosowaniu na chłodną i suchą powierzchnię, najlepiej na umyte felgi/karoserię. Wtedy będziesz mógł realnie powiedzieć, ile zanieczyszczeń zebrał. Z własnego doświadczenia zalecam ostrożność na elementach typu piano black - raz zostawił mi na wszystkich, jakie były aucie takie plamki, które trzeba było usuwać cleanerem.

Wyryte w skale z S20 FE 5G





eef5e03e500ceb608680fc1e32625c2a.jpg7eddb8e36a46ca553a97969c3db7583a.jpg

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, MMCzysci napisał:

Pędzelki WS są lepsze od ADBL. Nie słyszałem, żeby ADBL ktoś polecał. No i podobno Promitt>Care Mitt.
Snowballem się myje przyjemnie, dopóki nie jest za ciepło. W wyższej temperaturze zacieki po nim stają się źródłem frustracji. W kolejna butlę już chyba nie zainwestuję. Koch Green Star nie powinien być dużo droższy od ADBL, a jest bardzo, bardzo dobry. Zamiast fluffyego, kup lepiej coś z włóknem typu twisted pile. Brakuje Ci szczotki do opon w tym zestawie.

Wyryte w skale z S20 FE 5G






 

co do ADBL potwierdzam duzo zaciekow,nie jest to przyjemne dla oka dla porwnania posiadalem SHINE zaciekow praktycznie brak

Link to comment
Share on other sites

Właśnie do procesu dekontaminacji bym chciał używać tej krwawej felgi i tar and glue od ADBL, śruby mam ocynkowane i zaciski pomalowane, tarcza jak zardzewieje to nic dziwnego bo zaraz po pierwszym hamowaniu to zejdzie, dzięki za wszelkie rady, przy myciu raz tygodniowo nie ma sensu co mycie robić dekontaminacji ? A mycie po wosku nie zaszkodzi mu i nie zejdzie on używając tego co mam zamiar? I coli 476s pod mój lakier będzie ok? Czy to bardziej ciemny lakier i coś innego trzeba?

Link to comment
Share on other sites

Tak jak mówiłem... poczytaj Robimy dekontaminację przed woskiem/korektą lub w ramach serwisu powłoki ceramicznej. Raz w tygodniu zupełnie nie ma sensu. Podobnie jak używać irona na felgi częściej, niż raz na sezon na dobrą sprawę, może dwa. To naprawdę nie jest zdrowe dla elementów układu hamulcowego. I nie chodzi tylko o nalot na tarczach. Śruby, zaciski, tarcze (nie tylko w obszarze roboczym) - to obrywa, realnie.
Wosk zejdzie prędzej, czy później... to wypadkowa użytego zabezpieczenia, warunków eksploatacji i pielęgnacji. Mycie, ręczne, czy bezdotykowe delikatnie osłabia wosk, jak bardzo, to zalezy juz od tego, czym umyjesz. Brak mycia zapycha. Colli siedzi raczej długo.

  • Lubię to 1
Link to comment
Share on other sites

Oki dzięki wielkie, zamieniłem promitta na washmitta od work stuff, oraz lepsza szczotkę do felg wziąłem również od work stuffa, i zamiast base shampoo wezmę sleek premium bo chyba to to samo, a tak mi pasuje do przesyłki, użyje irona raz a później będę mył koła delikatnym apc i szamponem, ostatnie pytanie, chciałbym zamiast tej aktywnej piany cleantech jakaś inna ale kolorowa bo widziałem ze takie są, ktoś coś poleci? 

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Yugin83 napisał:

ostatnie pytanie, chciałbym zamiast tej aktywnej piany cleantech jakaś inna ale kolorowa bo widziałem ze takie są, ktoś coś poleci? 

jeżeli tylko kolor jest wyznacznikiem to np. Elite Detailer ma takie "siuwaksy"

 

ps. szczotkę do felg - tylko Daytona / EZ - i masz problem z głowy na lata 

Link to comment
Share on other sites

Piana zmiana na bilthamber jedną czy drugą. Wosk colli bym olał zdecydowanie. BH Finis czy tonyin ceramic

  • Zły 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.