Skocz do zawartości

One step a wosk


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich!

Jestem tu nowy, ostatnie kilka dni spedzilem, na przeszukaniu interesujacych mnie tematow, ale nie moglem znalesc.

Pozwolilem sobie Was zapytac o nurtujace mnie tematy:

1. Ostatnio nalozylem sobie wosk Fusso 12m, oczywiscie przed nalozeniem, zrobilem wszystko tak jak nalezy. Trafila mi sie ostatnio fajna okazja na maszyne DA i pomyslalem nad one stepowej korekcie lakieru za pomoca pasy Zwizzer One Step. Kupilem juz paste, pady i chcialbym sie za to wziac. Powiedzcie mi czy moge zrobic korekte na wczesniej nalozony wosk? Mam wykonac cala procedure od poczatku, mycie, dekontaminacja, glinkowami itp? a potem korekta?

2. Maszyna DA 125mm, kupilem pady 135mm czy to nie przeszkadza? one maja byc troche wieksze od talerza DA? 

3. Czy na one step wystarczy mi 2x pad pomaranczony ADBL, oraz 2x pad czarny rowniez z ADBL? Lakier jest w dobrym stanie. Samochod to Alfa Romeo Giulietta.

 

Z gory bardzo dziekuje za wszystkie informacje, a jezeli jestem w stanie znalesc te informacje o ktore pytam, to prosze o podpowiedz jak moge to zrobic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. Możesz robić korektę, ale przygotuj auto w standardowy sposób, nie zakładaj, że jest czyste- pełna dekontaminacja.
Ad2. ø135 powinny pasować na talerz ø125. One są lekko stożkowate i 135mm odnosi się do powierzchni pracy.
Ad3. To zależy. Pady trzeba czyścić w trakcie pracy: przedmuch kompresorem co przejazd wskazany. Wskazana wymiana co 2 element lub jeden duży. One się degenerują w trakcie pracy i musisz mieć je w rotacji z czyszczeniem aby nie narobić sobie bałaganu i zachować równomierne działanie. Czystość pada to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzień dobry wszystkim. 

Co by nie zakładać nowego tematu ośmielę się zapytać tutaj. 

Na wstępie chyle czoła przed ogromem waszej wiedzy nagromadzonej tutaj na forum i posiłkuję się nią od dłuższego czasu , jednak ośmiele się zapytać o konkrety. Wiem że  jest mnóstwo wątków na ten temat, ale jestem bardzo ograniczony czasowo.  2 miesięczny bobas wypełnia mi go praktycznie w całości a że jestem laik to w nadmiarze ciężko mi się odnaleźć... A więc do rzeczy. 

Pacjent to roomster. Przybył do nas nad Wisłę w całości i od 2 lat w moich rękach regularnie jest dbany jak trzeba.  Mycie, woski i cały ten szpej,żeby autko po prostu prezentowalo się schludnie. 

Roman jest roku pańskiego 2007 i lakier umęczony niemieckimi szczotami. Rysy mniejsze lub większe , swirle  i tym podobne rzeczy , no i wymyśliłem sobie żeby to jakoś choć trochę ogarnąć.  Znaczy ogarnie mi to "śfagier "bo ma rotacje i swoje auta już ogarniał w ten sposób.  

A teraz ja potrzebuje sobie zakupić jakieś pady i to muszą być na gwint no i do tego jakąś pastę, która mi poprawi wizualnie lakier na ktory później będę mógł kłaść sobie smalec, bo lubie to zajęcie 😁.

Zdaje sobie sprawę że  to wszystko zostało już napisane i powiedziane setki razy, dlatego proszę nie rugajcie żółtodzioba tylko pomóżcie wstąpić na właściwą ścieżkę, co bym nie błądził po omacku, w poszukiwaniu odpowiednich kombinacji pad + pasta. 

Dziękuję za wyrozumiałość. 

Pozdrawiam  Robert. 20220605_180754.jpg.ff461d0a052c068092d37aadffd526e9.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
23 godziny temu, rrthc napisał:

A teraz ja potrzebuje sobie zakupić jakieś pady i to muszą być na gwint no i do tego jakąś pastę, która mi poprawi wizualnie lakier na ktory później będę mógł kłaść sobie smalec, bo lubie to zajęcie 😁.

Pady na gwint? Masz rotację? Ale robiłeś już coś nią?

Szczerze jeśli lubisz woskowac a chcesz budżetowo to polerka Yula - https://allegro.pl/oferta/yato-yt-82200-polerka-samochodowa-720w-3gabki-11094737704

Pasta Enigma AIO na start

Pady finishowe i jedziesz 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rrthc Skoro masz rotację,  to raczej pady na rzep a nie gwint 🤔

Pastę poleciłbym Ci 3D,  ale wspomniana już Enigma AIO to też bardzo dobry wybór. 

Pady to w zależności od stanu lakieru.  Osobiście kupiłbym średniotwarde, coś typu one step, oraz finishowe. 

Pamiętaj że bez doświadczenia łatwiej operuje się maszynami typu DA,  ale rotację na finishu też ogarniesz na spokojnie 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

jak masz rotacje to dokup talerz oporowy na rzep duzo lepsze pady sa na rzep niż na gwint i taniej wychodzi. Do tego kupiłbym 3d One i pad posredni, finishowy jak napisał @penkus5  i powinieneś ogarnąc 3d one to bardzo fajna paste. Ewentualnie jeszcze fajna pasta jest adbl Super Polish która bajecznie sie wymywa. A jak w sumie bedzie woskować to ADBL AIO Hard/soft też fajna pasta 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję panowie za podzielenie się wiedzą. 

Z polerką chodziło mi właśnie o to żeby wkręcić talerz i na rzep dawać pady. 

Ja nigdy nie robiłem polerki, ale zrobi ją szwagier, ktory wie jak operować  taką maszyną ,ja chce kupić odpowiedni materiał do tego, żeby chłopak miał czym pracować .

Tak jeszcze zapytam. 

A ilościowo ile tych padów potrzebuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Domel napisał:

Pady na gwint? Masz rotację? Ale robiłeś już coś nią?

Szczerze jeśli lubisz woskowac a chcesz budżetowo to polerka Yula - https://allegro.pl/oferta/yato-yt-82200-polerka-samochodowa-720w-3gabki-11094737704

Pasta Enigma AIO na start

Pady finishowe i jedziesz 🙂

Wojtek dobrze prawi. Kup sobie taką maszynę ale pady nie finishowe, bo one na oryginalnym lakierze VAG-a nie zdadzą egzaminu. Tutaj jakiś pośredni da radę, np. pomarańczowy ADBL. Ja na ogół z futrem Lily od Evoxy podchodzę pod lakiery VAG-a i pastę AW Enigma.

Co do ilości padów: jeśli zrobisz sobie jakiegoś prostego pad washera (wiaderko+puste butelki po wodzie) to w zupełności 2 pady powinny wystarczyć, pod warunkiem że ich nie rozwalisz. Inaczej musisz mieć większy zapas, bo nie wyobrażam sobie prania padów podczas pacy z lakierem.

I pamiętaj - nie ma złotego środka typu, jaki pad+pasta do takiego czy innego auta. Ta sama kombinacja na sąsiednim elemencie potrafi dać inny efekt, ta sama kombinacja na tym samym aucie w rękach różnych operatorów też da inny efekt itd. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@xadamx doskonale zdaje sobie sprawe że nie ma złotego środka. Dlatego poprosiłem was o drogowskaz w którą stronę mam iść. 

Od dłuższego czasu szukałem wytlumaczenia, logicznego wytlumaczenia, na polerke z linka którą polecił @Domel i pewnie dłużej nie będę się opierał pokusie i pójdę krok dalej.  Choćby cleaner nakładać to się przyda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
1 godzinę temu, rrthc napisał:

Od dłuższego czasu szukałem wytlumaczenia, logicznego wytlumaczenia, na polerke z linka którą polecił @Domel i pewnie dłużej nie będę się opierał pokusie i pójdę krok dalej.  Choćby cleaner nakładać to się przyda

Na start, żeby sie nie zrazić a zobaczyć fajny efekt - zestaw super.

 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.