Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Panowie mam mały defekt mojej pierwszej polerki. Na wstępie zaznaczę ze robiłem tak jak przeczytałem na różnych forach.

Umyłem i oczyściłem element polerki

Dwa papierki w wodzie granulacji 2500,2000

Najpierw zacząłem papierkiem 2000 potem zszedłem na 2500 ale dodam że robiłem to polerką na niskich obrotach

Zacząłem od 1 etapu wosku Menzerna 1000

Potem wiadomo 2 etap wosku Menzerna 2500

No i 3 etap wosku Menzerna 3000

Efekt ładny ale z bliska widać rysy papieru. Później próbowałem na nowo ale ręcznie z papierkiem i nadal to samo. Nie mam pojęcia jak usunąć te rysy z lakieru chodzi mi o to małe nie te duże ze zdjęcia. Dziękuję za pomoc z góry. Miejcie na uwadze to że sie ucze.

 

 

20220402_150928.jpg

Opublikowano

Polerka z erli ale tu masz ten sam model i pasty ale pady inne 

https://allegro.pl/oferta/polerka-samochodowa-compact-4x-gabka-menzerna-9891980549

 

Ja mam 3 pady biały żółty i czerwony. Pastę 1000 nakładałem białym padem bo była najtwardsza potem 2500 żółta a 3000 czerwoną 

Futrem w zestawie próbowałem później położyć na nowo paste 1000 ale nic

Opublikowano
Polerka z erli ale tu masz ten sam model i pasty ale pady inne 
https://allegro.pl/oferta/polerka-samochodowa-compact-4x-gabka-menzerna-9891980549
 
Ja mam 3 pady biały żółty i czerwony. Pastę 1000 nakładałem białym padem bo była najtwardsza potem 2500 żółta a 3000 czerwoną 
Futrem w zestawie próbowałem później położyć na nowo paste 1000 ale nic
Ciężko mi zweryfikować co oznacza, że "nakładałeś pastę". Obejrzałeś choć jeden film dotyczący polerowania rotacją? Jakoś nie chce mi się wierzyć, że te ryski nie poszły.
Opublikowano

Obejrzałem teraz i chyba błąd zrobiłem w tym że polerowałem na najniższych obrotach. Czyli 500. A Ty na jakich obrotach polerujesz.

Opublikowano
Obejrzałem teraz i chyba błąd zrobiłem w tym że polerowałem na najniższych obrotach. Czyli 500. A Ty na jakich obrotach polerujesz.
Obczaj sobie informacje producenta dotyczące każdej z past jaką używasz. Np. Mezerna 1000 to bodajże 800-1000rpm na rotacji. Obejrzyj kilka filmów instruktażowych aby opanować zagadnienia ilości pasty, czasu pracy, obszaru, techniki, docisku. Wtedy spróbuj jeszcze raz.
Opublikowano

No to narobiłem..  powiedz mi czy da się to usunąć jakoś? Może papierkiem 3000 spróbować? Doradź mi. Dziękuję z góry 

Opublikowano

@Yszty7 Nie papierkiem tylko pastą! Zapoznaj się z tematem,  poczytaj,  pooglądaj... Dla nowiciusza bezpieczniejszą opcją są maszyny DA (dual action).

  • Moderator
Opublikowano

kto Ci doradził matowienie lakieru? Teraz to tylko ostre ciecie tu pomoże polish i finish zeby to wyprowadzić. Jako nowicjusz ciezko bedziesz miał to wyprowadzić 

Opublikowano

Druga próba na innym samochodzie. Menzerna 3w1. Nie mogę dopracować takich delikatnych rysek tylko połysk jest. Robione średnim padem i obroty 2-3. Dodam że oglądałem filmiki z rotacją i robie tak jak oni. Gdzie szukać błędu?

20220409_151114.jpg

Opublikowano

@Yszty7 Te rysy są pewnie za grube dla tej pasty... musiałbyś je wyciąć np. menzerną 400 na twardym padzie,  a potem wyprowadzić to.  Ponadto menzerna 3w1 to bardziej kamufluje niżeli wycina 😉

Opublikowano

@Yszty7 Po 400 możesz tym 3w1 na średnio twardym padzie, choć osobiście polecam bardziej miękkim padem i menzerna 3800 lub ewentualnie 3500.

Opublikowano

Dzięki. W wolnej chwili spróbuję i dam znać co i jak. A pytanko jeszcze mam kiedy futro się zaklada? Jak twardy pad nie daje rady?

Opublikowano
7 minut temu, Yszty7 napisał:

Dzięki. W wolnej chwili spróbuję i dam znać co i jak. A pytanko jeszcze mam kiedy futro się zaklada? Jak twardy pad nie daje rady?

Teoretycznie tak. Ewentualnie pasta nie daje rady. I zależy jaki lakier 😉

Np. Bmw e46, e91 zrobiłem padem MF +koch h8, czerwony NAT z pasta polish był formalnością. Ta kombinacja szybsza była niz katowanie twarda gąbką.

Opublikowano

@Yszty7 Tak jak Ci @alexander.p wspomniał,  jest wiele zmiennych...zależy to w dużej mierze od lakieru, pasty,  a nawet i doświadczenia. 

Zawsze zaczynaj od najsłabszej kombinacji i jeśli efekt nie zadowala,  wtedy próbuj "brutalniej".

Opublikowano



Teoretycznie tak. Ewentualnie pasta nie daje rady. I zależy jaki lakier
Np. Bmw e46, e91 zrobiłem padem MF +koch h8, czerwony NAT z pasta polish był formalnością. Ta kombinacja szybsza była niz katowanie twarda gąbką.


Prawda to. CZĘSTO dużo przyjemniej wychodzi zrobić cut futrem i wyprowadzić kolejnymi etapami, niż męczyć się w nieskończoność gąbką. Poparte doświadczeniem słowa osoby, która zajmuje się tym regularnie.

Wyryte w skale z S20 FE 5G

Opublikowano

Dzięki za pomoc. A może polecicie jakąś pastę z bardzo fajnym efektem. Bo ja tylko słyszałem o tej menzernie ale jest tłusta strasznie. 

Dzięki za pomoc. A może polecicie jakąś pastę z bardzo fajnym efektem. Bo ja tylko słyszałem o tej menzernie ale jest tłusta strasznie. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.