Jump to content

Recommended Posts

Posted

Cześć! 😀

Krótka notka do moderatorów, jeżeli pomyliłem działy to proszę o przeniesienie i sorki za kłopot 🙂 

Skończyłem w weekend w aucie lekką naprawę blacharsko-lakierniczą. Materiały niestety w sprayu, żaden ze znajomych nie zajmuje się lakierowaniem na poważnie, czy nawet amatorsko.
Opiszę w skrócie przebieg naprawy:
- Zeszlifowanie rdzy do blachy
- AppRstop
- 2 warstwy podkładu epo w sprayu 2k
- szpachla
- warstwa epo 2k
- 2 warstwy podkładu akrylowego
- 2 warstwy bazy, kolor dobrany z mieszalni (pierwsza kontaktowa)
- 3 warstwy bezbarwny (jw.)
Oczywiście z odpowiednimi przerwami i odtłuszczaniem/szlifowaniem pomiędzy niektórymi etapami.

Ogólnie z efektu jestem zadowolony. W na jednej stronie auta zbyt mocno ograniczyłem powierzchnię przed lakierowaniem bazą i po odklejeniu taśmy wyszły niestety odcięcia. W kolejnych podejściach wyciągnąłem wnioski - ograniczyłem przestrzeń do całego malowanego elementu i wyszło o niebo lepiej (brak twardych odcięć). Jednak w obu przypadkach malowane miejsca są dość matowe i czuć różnicę w strukturze po przejechaniu palcem (żadnych grudek czy skórek cytryny jak niektórzy to nazywają - co najwyżej mandarynka 😛 - po prostu nie ma tego poślizgu jak reszta lakieru).

Zwracam się z prośbą o pomoc w 2 kwestiach.
1. Jak usunąć to odcięcie? Myślałem o zeszlifowaniu elementu papierem wodnym 1000-1200 i położenia jeszcze jednej warstwy bazy + bezbarwny, bo zostało mi trochę materiałów.
2. Czym wygładzić malowany element? Z tego co czytałem to jakimś rozwiązaniem byłoby zeszlifowanie elementu p2000/2500 i pasta polerska, nie wiem tylko czy będę w stanie wyciągnąć kolor ręcznie. Ewentualnie mógłbym zainwestować w jakąś w miarę budżetową polerkę rotacyjną - zawsze może się przydać 😉.

Dodam jeszcze, że po wakacjach auto chcę sprzedać, lakiernik więc ze względu na koszty nie wchodzi w grę.

Załączam zdjęcia, będę wdzięczny za wskazówki, druga strona auta już bez odcięć - jednak jak widać na zdjęciu, lakier jest prawie matowy - nie odbija tak jak ten nieruszany.

 


Z góry dzięki serdeczne za pomoc 

Posted

Nie wiem czy to kwestia mojego tapatalka, czy po prostu wrzuciłeś zdjęcia robione betoniarką? Nic na nich nie widać oprócz okropnej pikselozy.

Posted

U mnie widać.
Kup 2000-3000 dobrej firmy np 3m. na mokro lub jak masz mozliwosci to na maszyne, wymatuj, wypoleruj pastą i wsio

Posted

Hosting pewnie pogorszył jakość, wiadomo, ale na kompie nie ma tragedii. Jedna uwaga - na forum wrzuciłem miniaturki. Poprawiłem odnośnik - teraz kliknięcie na foto otworzy pełny rozmiar zdjęcia zamiast przenosić na stronkę hostingu.

 

@Gozdziu23 dzięki za odpowiedź! Polerka pastą rozumiem mechanicznie? Ręcznie nic nie wskóram? 

Posted
1 minutę temu, pykpyk napisał:

Hosting pewnie pogorszył jakość, wiadomo, ale na kompie nie ma tragedii. Jedna uwaga - na forum wrzuciłem miniaturki. Poprawiłem odnośnik - teraz kliknięcie na foto otworzy pełny rozmiar zdjęcia zamiast przenosić na stronkę hostingu.

 

@Gozdziu23 dzięki za odpowiedź! Polerka pastą rozumiem mechanicznie? Ręcznie nic nie wskóram? 

Ręcznie może być słabo, musiał byś wtedy przelecieć papierami od 2000 do 4000-5000 żebyś mógł to luźną reką wyciągnąć recznie. Potem pad polerski do maszyny pasta np koch h8 i smigamy 🙂

Posted

Ok, papierami przelecę ręcznie - tu wystarczy p2000 i p3000 czy wrzucić pomiędzy p2500?

Co do polerki, żeby nie zakładać nowego tematu. Jeden z użytkowników na forum zamieścił taki post:

Teraz zakładając, że polerkę wykonywał będę maksymalnie 2-3 razy w roku, to warto dopłacać około 100 zł do rotacji k2, czy wystarczy polerka z wyżej zamieszczonej wypowiedzi:

https://allegro.pl/oferta/polerka-samochodowa-2950w-szlifierka-wolnoobrotowa-7575669295

  • Moderator
Posted

@pykpyk lepiej dopłacić do k2, sprawdzona konstrukcja i pewny zakup, tutaj niby podobna polerka ale nie wiadomo czy ma stabilizacje obrotów i czy nie rozpadnie sie po chwili 

Posted

Bierz masnera, bardzo dobra maszyna. Dokupić dłuższy kabel 5-10m i można się bawic.

Posted

Ok, biorę w takim razie K2 😉 ostatnie pytanie. Co do pasty, sama mocno ścierna typu jak kolega wyżej wrzucił - koch h8 lub manzerna 400 wystarczy? Czy potrzebuję też finiszującej? A może coś typu AIO

 

  • Moderator
Posted

@pykpyk jedna pastą to mozesz polerować aluminium a nie lakier 🙂 minimum potrzebujesz 3 pasty typu 400 - 2500 -3500 

Posted

Ok, mam polerkę (silverline - akurat ktoś sprzedawał w okolicy), pady, i pastę - póki co tylko menzernę 400.

Na próbę wziąłem się za jeden element. Papiery 2000 i 2500 zamoczyłem w ciepłej wodzie na 30 min, zeszlifowałem delikatnie klockiem od strony podbitej filcem p2000 w poziomie, później p2500 w pionie.

Następnie przejechałem element glinką, odtłuściłem i spolerowałem.

Potrzebowałbym od Was pomocy/porady, skąd to odbarwienie na lakierze, coś teraz zrobiłem nie tak? Dodam, że ta skaza pojawiła się jeszcze przed polerką - po przejechaniu papierami wodnymi i nie jest wyczuwalna jak przejedzie się palcem. Dodatkowo pad wygląda jakby zebrał trochę lakieru. Zrobiłem maks 3 przejazdy (jeden przejazd to "wężyk" lewo prawo góra dół), bo bałem się, że coś sknocę jeszcze bardziej. 

Mam mieszane uczucia, bo z jednej patrząc z góry w ogóle tego nie widać i lakier odbija się jak powinien (a nawet za bardzo w porównaniu do sąsiednich elementów 😛 ), a z drugiej coś takiego i mam trochę obawy przed polerowaniem kolejnych elementów. 

 

 

 

  • Moderator
Posted

na jakim biegu polerowałeś? Po za tym najpier uzyłeś papieru p2000 pozniej p2500 a po tym wszystkim glinke? Po co? najpierw glinke sie uzywa pozniej papier, swoją drogą czemu matowiłes element papierem? 

Mi osobiscie wyglada na to że sie przebiłeś

Posted

Dzięki za odpowiedź 😉 Wyżej kolega @Gozdziu23 zalecił objechać papierami. Co do obrotów to pierw dwa w miarę szybkie objazdy na najniższym, czyli 900 obr., następnie powoli, na 2 biegu, czyli 1500 obr. Glinki użyłem na wszelki wypadek, żeby żadne ziarenko w czasie polerki nie rysowało mi auta 😛 Teoretycznie mam jeszcze materiały i mógłbym poprawić od 0 ten element ale przyjrzałem się dzisiaj dokładnie i zostawię jak jest, w rzeczywistości nie rzuca się w oczy aż tak jak na foto. 

Czyli kolejne elementy już tylko polerować? Ewentualnie tą krawędź, gdzie jest odcięcie przejadę lekko p2500. I co do obrotów - są ok, czy może ustawić w okolicy 1100-1200?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.