Skocz do zawartości

Quick detailer a mycie samochodu


deetry

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

ostatnio zdecydowałem o kupnie jakiegoś quick detailera żeby chociaż trochę poprawić wygląd lakieru. Zaznaczam że jestem laikiem w tych temacie. W sklepie detailingowym polecono mi nowość czyli Sonax Xtreme Spray and Seal. Obawiałem się o to że przy myciu na myjni bezdotykowej i braku jakiejkolwiek powłoki ochronnej na lakierze mogę porysować auto przy docieraniu quick detailera. Sprzedawca polecił ten produkt bo podobno wystarczy spłukać pod ciśnieniem oraz tylko zebrać wodę ręcznikiem.

Problem jest taki, że łatwo ściągnąć z powierzchni poziomych ale powierzchnie boczne trzeba już wycierać normalnie bo nie ma jak "zebrać"🙂

Pytanie brzmi: czy wycieranie samochodu który jest tylko umyty na myjni (myjnia ma opcje piany aktywnej na początku więc trochę lepiej niż standard) spowoduje duże porysowanie lakieru? 

Nie chce wpadać w paranoję, lakier ma 10 lat i ma już swirle, ryski. Ale na 10 lat wygląda dobrze. Planuję też za jakiś czas koretkę lakieru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaję mi się, że pomoc to jest odpowiednia kategoria do zadawania takich pytań. Myślę że odpowiedź np "najpierw mycie na 2 wiadra i dopiero wtedy QD" lub  "Nic ma co się bać, nie narobisz więcej rysek niż jest" zajęła by ci tyle samo czasu co twoja rada i życzenia a na pewno miała by więcej wartości 😉 

Czytałem sporo forum, natrafiłem na 1-2 zdania na ten temat ale jednak nie były to konkretne i odpowiedzi wiec liczę na jakieś ogólnikowe rady do tej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach