Jump to content

Alfa Romeo 156 Gran Turismo Alleggerita 3.2 V6 Grigio Sterling


Recommended Posts

  • Moderator

Cześć wszystkim 😄 

Chciałbym się pochwalić kolejna relacja, a że auto nietypowe i mało spotykane na drodze to myślę że będzie to dość ciekawa relacja 😎

Auto to Alfa Romeo 156 Gran Turismo Alleggerita 3.2 V6 którego właścicielem jest mój dobry kolega który jest wielkim pasjonatem tej marki 😁

Mycie/dekontaminacja:
-ADBL shampoo Pro
-ADBL Yeti
-Mac Prickbort 124
-ADBL Vampire liqiude
-ADBL APC PRO
-claymitt Flexipads 

Wnętrze:
-ADBL APC
-Funky Witch Gentleman
-Colourlock Soft
-Good Stuff Leather Milk
-Nielsen Blue Window Clean II
-Odkurzacz karcher MV3

Polerowanie:
-Krauss S15
-Niebieski pad RRC
-Pasta Profi Easy
-odtłuszczanie IPA
-Wipe Out Pro ADBL

Zabezpieczanie:
-Soft99 Kiwami
-Ultra Glaco
-ADBL Tire dressing
-AQUA 9H 

Pora zaczynać relacje 😄 
Standardowo zaczynamy ogledziny:

alfa001.jpg

alfa002.jpgalfa003.jpg

alfa004.jpg

alfa005.jpg

alfa006.jpgalfa007.jpgalfa008.jpg

auto weekendowe wiec nie jest jakoś uwalone a jedynie kurz. 

Na początek wskakuje Vampire Liquide na całe auto:

alfa018.jpg

alfa019.jpgalfa020.jpgalfa021.jpg

alfa022.jpg

Deiron sobie pracuje a ja zajme sie felgami:

alfa009.jpg

UWC 1:5 

alfa010.jpg

alfa011.jpg

alfa012.jpgalfa013.jpgalfa014.jpg

a na opony Excede T&RC 1:1

alfa015.jpg

alfa016.jpg

alfa017.jpg
Spłukiwanie:

alfa029.jpg

Całe auto spłukuje, i biore maszyne zeby wysuszyc przed prickbortem:

alfa023.jpg

alfa024.jpg

alfa025.jpg

Prickbort sobie pracuje a ja jeszcze zaplikowałem vampire na felgi w poszukiwaniu opiłków:

alfa026.jpg

alfa027.jpg

i doaplikowałem w miejsce gdzie najbardziej krwawiło:

alfa028.jpg

Na to wszystko wskakuje piana ADBL Yeti:

alfa030.jpg

alfa031.jpgalfa032.jpgalfa033.jpgalfa036.jpg

alfa035.jpg

alfa038.jpg

 

APC w ruch i zabieramy sie za pędzelkowanie szczelin:

 

alfa039.jpgalfa040.jpgalfa041.jpgalfa042.jpgalfa043.jpgalfa044.jpgalfa045.jpgalfa046.jpgalfa047.jpg

Spłukujemy:

alfa048.jpg

 

Końcówki wydechu potraktowane deironem:

alfa050.jpgalfa051.jpg

I zaczynamy mycie na dwa wiadra:

alfa052.jpgalfa053.jpgalfa054.jpgalfa055.jpgalfa056.jpg

całe auto spłukujemy i przystepujemy do glinkowania, Claymitt i do poślizgu Megs NXT:

alfa057.jpg

alfa058.jpg

alfa060.jpg

alfa061.jpg

alfa062.jpg

alfa063.jpg

Auto regularnie woskowane przez własciciela a glinka reakwica glinkująca miała co zbierac, wiec tutaj ładny przykład ze nie tylko woskowanie sie liczy 🙂 

szybki wjazd do garażu i suszymy:

alfa064.jpg

alfa065.jpg

alfa066.jpg

oczywiscie nie zapominamy o felgach:

alfa067.jpg

alfa068.jpg

alfa069.jpg

aż miło popatrzeć ❤️ 

alfa070.jpg

alfa071.jpg

odrazu przy wycieraniu zająłem sie uszczelkami:

alfa072.jpgalfa073.jpgalfa074.jpg

alfa075.jpgalfa076.jpg

alfa077.jpgalfa078.jpgalfa079.jpgalfa080.jpgalfa081.jpgalfa082.jpg

alfa083.jpg

alfa084.jpg

alfa085.jpg

alfa086.jpg

Auto umyte i wysuszene to zabieram sie za klejenie:

alfa087.jpg

Srebrny lakier wiec nie widać za duzo, ale cos tam sie udało dostrzec:

alfa088.jpg

alfa089.jpg

alfa090.jpg

Lakier nie jest w złym stanie, troche swirli, pierwszy przejazd i juz wiadomo ze lakier z tych twardych 😛 

alfa091.jpg

alfa093.jpgalfa094.jpg

Bardzo ładny one step wychodzi wiec jedziemy całe auto:

alfa095.jpg

alfa099.jpg

alfa100.jpg

 

Lakier skonczony to pora na zaprawki:

alfa096.jpg

alfa097.jpg

alfa098.jpg

alfa162.jpgalfa163.jpgalfa164.jpg

Duzo odprysków nie było, ale pare takich newralgicznych miejsc zabezpieczyłem:

Lampy były w dość kiepskim stanie:

alfa101.jpg

alfa102.jpg

Chciałem je wyprowadzić na zero jednak właściciel auta nie chciał ich ruszać bo bał sie żółknięcia, wytłumaczyłem mu ale i tak nie chciał ich ruszać za bardzo wiec zrobiłem tylko przejazd maszyna aby pozbyć sie częsci rys:

alfa103.jpg

alfa105.jpg

Nie jest zle ale i tak bym je papierem potraktował. 

Przyszła pora na wydech:

alfa107.jpg

alfa108.jpg

Nie jest w złym stanie ale zawsze moze byc lepiej:

małe 50/50

alfa109.jpg

alfa110.jpg

a tu efekt finalny:

 

alfa113.jpg

alfa114.jpg

Felgi były praktycznie idealne ale trzeba było poprawić mały szczegół, objechane ranty od klucza nie wyglądały dobrze:

alfa115.jpg

alfa116.jpg

alfa117.jpg

alfa118.jpg

alfa119.jpg

alfa119.jpgalfa120.jpg

 

alfa121.jpg

a na koniec pracy z felgami wpadł dressing, mój ulubiony ADBL TD:

alfa122.jpg

alfa123.jpg

alfa124.jpg

alfa125.jpg

Bardzo fajnie przyciemnił opone i nadał takiego połysku ❤️ 

Pora zająć sie wnetrzem.

Aluminiowe nakładki na pedały bardzo szpeciły to wnętrze a dostanie nowych graniczy z cudem wiec postanowiłem sie nimi zająć:

alfa133.jpg

alfa132.jpg

wykrecam również podsponice:

alfa126.jpg

alfa127.jpg

alfa128.jpg

alfa129.jpg

Na początek porządne czyszczenie, apc i twardy pędzelek aby pozbyć sie tego brudu:

alfa130.jpg

alfa131.jpg

Juz nie wyglada źle ale zawsze moze byc lepiej.

Gume również wyczyściłem:

alfa134.jpg

alfa135.jpgalfa136.jpg

wstępne szlifowanie i co ciekawe te nakłądki były malowane czymś, tak jakjby srebrna farba z nich schodziła:

alfa138.jpgalfa139.jpg

alfa142.jpg

Papier ścierny w ruch i taki o to otrzymujemy efekt koncowy:

alfa144.jpg

 

Montaż ich był dość upierdliwy ale za to efekt koncowy bardzo mi sie podobał:

alfa295.jpg

alfa243.jpg

alfa244.jpg

Nakładki ogarniete to pora zajać sie wnetrzem:

alfa145.jpg

alfa146.jpg

alfa147.jpg

alfa165.jpg

alfa166.jpg

alfa167.jpg

alfa168.jpg

alfa169.jpg

alfa170.jpg

alfa171.jpg

 

Mega brudno nie jest jak widać, standardowe zabrudzenie auta.

Zaczynam od odkurzania wnetrza. 

alfa172.jpg

alfa173.jpg

alfa174.jpgalfa175.jpg

alfa176.jpg

alfa177.jpg

Foteli niestety nie mogłem wjąć ponieważ kostki były w bardzo złym stanie ale udało sie całkiem dobrze odkurzyć: 

alfa178.jpg

alfa179.jpg

alfa180.jpg

alfa181.jpg

alfa182.jpg

alfa183.jpg

alfa184.jpg

alfa185.jpg

alfa186.jpgalfa187.jpgalfa188.jpgalfa189.jpgalfa190.jpgalfa191.jpgalfa192.jpgalfa193.jpgalfa194.jpg

odkurzanie zakończone pora zająć sie plastikami, apc ADBL i pędzelek WS, plus szczotka, małe 50/50:

alfa148.jpg

 

alfa149.jpgalfa150.jpgalfa151.jpgalfa152.jpgalfa153.jpgalfa153.jpg

alfa154.jpg

alfa155.jpg

alfa210.jpg

alfa211.jpgalfa212.jpgalfa213.jpgalfa214.jpg

alfa215.jpgalfa216.jpgalfa217.jpgalfa218.jpg

alfa195.jpgalfa196.jpgalfa197.jpgalfa198.jpgalfa199.jpgalfa200.jpgalfa201.jpgalfa202.jpgalfa203.jpgalfa204.jpgalfa205.jpgalfa206.jpg

alfa207.jpgalfa208.jpgalfa209.jpgalfa219.jpgalfa220.jpgalfa221.jpgalfa222.jpgalfa223.jpg

Woda po apc wygladała tak:

alfa224.jpg

uszczelki tez trzeba było ogarnąć:

alfa225.jpg

alfa226.jpg

alfa227.jpg

 

Do skór postanowiłem użyć zestawu od Colourlocka Soft:

alfa228.jpg

Skóry nie wygladały na bardzo brudne jednak fibra prawde CI powie:

alfa229.jpg

Całkiem sporo zebrał brudu. 

alfa230.jpg

alfa231.jpg

 

alfa232.jpg

alfa233.jpg

alfa234.jpg

Małe 50/50, spektakularnej róznicy nie ma 😛

alfa235.jpg

alfa236.jpg

alfa238.jpg

Jedziemy dalej z wnętrzem:

alfa239.jpg

alfa240.jpg

alfa241.jpg

alfa242.jpg

alfa246.jpgalfa247.jpgalfa248.jpgalfa249.jpg

skóry ogarniete to pora na zabezpieczenie:

alfa251.jpg

a na sam koniec wpadł Good Stuff:

alfa265.jpgalfa266.jpgalfa267.jpgalfa268.jpg

Bardzo fajnie nawilża i zmiekcza skóre

Skóra zabezpieczona to pora na plastiki:

alfa292.jpg

 

alfa291.jpg

 

Znaczek GTA też ogarnąłem:

 

alfa106.jpg

alfa245.jpg

Lakier gotowy to pora zabrać sie za komorę silnika:

zapomniałem zrobić zdjecia przed czyszczeniem ale była ona tylko zakurzona wiec zotała porządnie wydmuchana sprezonym powietrzem polus wyczyszczona punktowo wraz z zabezpieczeniem wszystkich elementów.

alfa281.jpg

alfa282.jpg

alfa283.jpg

alfa284.jpg

alfa285.jpgalfa286.jpgalfa287.jpgalfa288.jpgalfa289.jpg

Auto odtłuszczone 2 razy wipe outem od ADBL'a i przyszła pora na zabezpieczenie:

Na lampy, felgi gril oraz siatke na dole wpadła ceramika AQUA 9h:

alfa253.jpg

alfa252.jpgalfa258.jpg

alfa255.jpg

alfa254.jpgalfa259.jpg

alfa263.jpg

alfa257.jpgalfa256.jpg

alfa260.jpg

 

alfa264.jpg

na plastiki zewnętrzne wpadła powłoka hydrofobowa:

alfa272.jpg

alfa273.jpgalfa274.jpg

alfa275.jpg

alfa276.jpg

alfa277.jpg

alfa278.jpgalfa279.jpgalfa280.jpg

Na wnęki drzwi poszedł BSD:

alfa293.jpg

A wisienką na torcie bedzie wosk soft99 kiwami:

alfa269.jpgalfa270.jpg

alfa269.jpg

alfa271.jpg

alfa290.jpg

A tutaj efekt finalny:

alfa299.jpgalfa300.jpgalfa301.jpgalfa302.jpgalfa303.jpgalfa304.jpgalfa305.jpgalfa306.jpgalfa307.jpgalfa308.jpgalfa310.jpgalfa311.jpgalfa306.jpg

alfa294.jpgalfa296.jpgalfa297.jpgalfa298.jpg

a na sam koniec pare zdjec od szczęsliwego własciciela:

alfa312.jpgalfa313.jpgalfa316.jpgalfa314.jpgalfa317.jpgalfa315.jpg

 

  • Lubię to 18
  • Super 6
Link to comment
Share on other sites

@Streat bardzo fajna relacja. Auto niby czyste i zadbane ale roboty jak zwykle co nie miara 😋

Mam pytanko tylko jedno. Widzę ze do czyszczenia plastików użyłeś APC. Czemu nie ułatwiłeś sobie jakimś IC bez wypłukiwanie? A na pewno u ciebie jakiś by się znalazł na regale do ożycia😂

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

@Sodol dzięki 😄 

Co do czyszczenia plastików to właściciel auta poprosił mnie o dogłębne wyczyszczenie ich ponieważ on tylko dokładał dressingów a że APC tez jest sporo na regale to zrobiłem jak chciał 😄 zreszta widać jaki syf wyszedł z plastików po wodzie, IC bardzo lubie i czesto stosuje ale tutaj chciałem APC ot taka fanaberia 😄 

  • Okay 1
Link to comment
Share on other sites

@Streat stary doinwestuj w jakiś mały opryskiwacz ciśnieniowy do glinkowania 😁 też kiedyś takim jechalem małym pizdzikiem to myślałem że mnie szlag trafi 😁

Ale furka i tak wyszła znakomicie.  Pytanie do znawców marki, te progi h zderzak to fabryka czy "tjuning"? 😉 Pytam bo się kompletnie nie znam na AR

Link to comment
Share on other sites

Świetna relacja na która się składa masa czynników, przede wszystkim Twoja praca ! no i oczywiście rodzynek nad którym pracowałeś 🤩  Fajnie że poleciał wosk na lakier a nie powłoka 😀 Widzę że pracujesz na padach RRC, jak Ci się pracuję na nich ?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

@Tomas-sg muszę jechać do sklepu i kupić kwazara 😎 e sumie to nigdy nie pomyślałem o tym 😂

Godzinę temu, Tomas-sg napisał:

Ale furka i tak wyszła znakomicie.  Pytanie do znawców marki, te progi h zderzak to fabryka czy "tjuning"? 😉 Pytam bo się kompletnie nie znam na AR

Dzięki 😁 co do zderzaków to są oryginalne z wersji GTA, białe kruki i mega drogie z tego co mowim właściciel 😁

 

Godzinę temu, damiano2007 napisał:

Jaka? 😄

Zapomniałem napisać 😁 Megs Paint Protect, stosuję go od dawna na plastiki nie lakierowane i sprawdza się bardzo dobrze 😎

@Chochlik437 dzięki 😍 miło to słyszeć 😎 uwielbiam wpakować auta i sprawia mi to naprawdę dużo frajdy, ta alfa robi znikome przebiegu dlatego ja sam jak i właściciel auta doszliśmy do wniosku że nie ma sensu kłaść żadnej powłoki bo on też lubi wiosłować auta i robi to często więc będzie mógł dowoli dokładać wosku kiedy tylko będzie chciał 😎

15 minut temu, Chochlik437 napisał:

Widzę że pracujesz na padach RRC, jak Ci się pracuję na nich

Są ok 😁 robią to co mają robic, osobiście używam rrc, royal Pads czy nat'a 😁

Link to comment
Share on other sites

Ehhhh Alfa 😍... na prawdę kusi powrót do Włoszki... Super robota. Trochę niewdzięczny kolor bo może nie ma takiego efektu "wow" jak przy czarnym czy czerwonym ale blask widać jak i również godziny włożonej pracy. ExceDe UWC zawsze używasz 1:5 czy w zależności od zabrudzenia? 

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

@Hawk dzięki 😎 to prawda, co do lakieru to dużo wybacza ale nie ma efektu wow. 

UWC to zależy jak brudne felgi, do bieżącego mycia 1:5-1:10 robię 😁 

  • Lubię to 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Tomas-sg napisał:

@Streat

Ale furka i tak wyszła znakomicie.  Pytanie do znawców marki, te progi h zderzak to fabryka czy "tjuning"? 😉 Pytam bo się kompletnie nie znam na AR

GTA<3 piękna. Zderzaki i progi to norma w wersji GTA, jedynie lotka na klapę bagażnika nie jest z standardowego pakietu i felgi w oryginale były inne. Te są w Alfy GT wersji Blackline 2. 

P. S Alfa znana na forum. Poprzedni właściciel dbał i widać, że poszła w dobre ręce. 

Link to comment
Share on other sites

@Streat Świetna relacja , i mega auto największy jego minus to kolor ;( Ale mimo takiego koloru wyszło mega dobrze. No cóż czasem przy takim rarytasie lepiej mieć go w mniej detalingowym kolorze. Ale nie wydać potem worka kasy na doprowadzenie go do akceptowalnego stanu . A tylko jaram się tym ze to Rosso coś tam, a zawias do roboty  podłoga, bo podobno w tym GTA jakieś problemy są  z podłogą . Aaa czy przy napisie coś nie zostało do doczyszczenie 😜 .Wiem ze to problematyczne miejsce do czyszczenia. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

@Qlimaxss @Dante05  Dzięki 😄 

9 godzin temu, Qlimaxss napisał:

Aaa czy przy napisie coś nie zostało do doczyszczenie 😜

zostało, niestety bez zdjecia znaczka nie da sie tego dobrze zrobić a właściciel auta nie chciał abym go zdejmował wiec tyle ile sie dało to doczysciłem 🙂 

@Lotek900 dokładnie tak jak piszesz 😄 widać fana marki 😄 

Link to comment
Share on other sites

@Streat Tak właśnie pomyślałem 😉. Że na nie wszystko można sobie pozwolić bo przy nie swoich furkach są jeszcze ustawienia z właścicielem 😉. Ale i tak jest mega lepiej na pewno nie będzie tak razić

Link to comment
Share on other sites

To Ci się trafił rodzynek...jako alfisti szczerze zazdraszczam i przyznaję, że serce zabiło mocniej gdy wyskoczyło mi powiadomienie na telefonie😄 również kojarzę autko z naszego forum i bardzo się cieszę, że ktoś o nie dba. Moje doświadczenia z GTA ograniczają się do 147, ale od strony wizualnej dopiero 156 pokazuje pazur w tej wersji.

Relacja na ogromny plus, kolor niby niedetailingowy, ale srebrny też idzie wyciągnąć. Moim skromnym zdaniem temu kolorowi wyjątkowo służą powłoki ze względu na wyciąganie szkiełka, bo siłą rzeczy głębi i wetlooku na spektakularnym poziomie się nie osiągnie. Super ogarnąłeś te nakładki na pedały, o to chodzi. Tak jak wspomniano powyżej, osady wokół znaczków i emblematów najłatwiej usunąć patyczkiem nasączonym kwasem w rozsądnym stężeniu. 

  • Lubię to 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

@Qlimaxss dokładnie tak 😄 Właściciel auta powiedziałze jak znajdzie znaczek GTA to bedziemy zrywać tego i kleić na nowo aby pozbyć sie tego brudu który jest wżarty 

35 minut temu, Tomas-sg napisał:

@Streat a próbowałeś kwas do felg + patyczek do uszu? 😉 Chodzi o ten znaczek i ten brudkna około liter 😉

Miałem taki plan jednakże jak usłyszałem ile ten znaczek kosztuje i że cięzko go dostać to stwierdziłem ze nie bede ryzykował z kwasem 🙂 To tylko kawałek plastiku wiec różnie moze zareagować, wiec z właścicielem doszlismy do wniosku ze póki co to zostawiamy jak jest, a jak bedzie miał nowy na zapas to bedziemy działać 😄 

Link to comment
Share on other sites

@Streat To rzeczywiście , warto było zachować rozsądek w tym czyszczeniu . Pewnie ten znaczek z 300+ kosztuję. No i podobnie jak całe auto wiele smaczków z tego auta kosztuję i nie ma ich w co drugim ASO. 

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

@Qlimaxss znaczek podobno 320zł kosztuje jak jest do kupienia a podobno tak na półce nie ma wiec wolałem nie ryzykowac, to jednak nie jest zwykłe auto co cześci tani i sie dokupi wszedzie 😛 

Link to comment
Share on other sites

Dobra jest :) 

Blackline-y siadły odpowiednio!!! Ori "17 sa za małe do tego nadwozia a ta "18 zdaje egzamin. I carbon Autodelty pod maską, no no :) 

Jest dobra. tylko korol najchujowszy z możliwych :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.