Jump to content

Renault Megane 2018, vol. 2 - moja wisienka


DevMike
 Share

Recommended Posts

EDIT: do relacji dołączona jest nowa edycja sezon 2021 🙂 (na samym końcu wątku)

Na wstępie - jest to moja pierwsza relacja i pierwszy projekt w dziale Wash & Wax. 

Zdecydowałem się przeznaczyć majówkę 2020 na detailing mojej meganki z 11.2018 r w kolorze Red INTENS.

Chciałem na to przeznaczyć cały dzień - jednak wyszło trochę dłużej przez moją niewiedzę i dość słabe tempo pracy. Dodatkowo po przyjeździe w docelowe miejsce okazało się, że pogoda nie będzie mnie rozpieszczać. Jak się okazało - zrobiłem dobry ruch. Największy fackup zrobiłem z aplikatorem wosku który przy tylnej części auta spadł mi na ziemię i tym samym kończąc moją pracę - nie nadawał się do użyci. Mam w planach dorobienie tego elementu przy najbliższej okazji.

cała moja zajawka autodetailingiem zaczeła się od użytkownika @damiano2007 i jego prac na Leonem FR ... potem zaczęło się przeglądanie tego forum i zbieranie many na pierwszy własny projekt. Oto on 🙂 

Zanim do efektów, to przywitam się zdjeciem które miało jak wyjśc na reklamach - same światła przy totalnym zmroku ... wyszło jak wyszło 🙂 

IMG_20200430_212810.jpg.2c52722c57e56dc1ffdbf3d81602833c.jpg

  to na początek prezentacja auta przed:

IMG_20200430_143458.jpg.f86e1d15cdb591c7d61ef3c4d5d10211.jpgIMG_20200430_143452.jpg.9ca81963e1c294da20f55faba83e395b.jpg

IMG_20200430_143529.jpg.15fb8376c6622f7ce53318d1b709adfb.jpgIMG_20200430_143539.jpg.26e846de39e5ce8ea4cc840ef6a7f9b1.jpg

IMG_20200430_191053.jpg.bba99d882b698e64a1dfcf25c2512179.jpgIMG_20200430_191037.jpg.068e27fbd53f22261009a6fc73fb9f05.jpgIMG_20200430_191029.jpg.6efe661858719493a278d9f9364c3d75.jpg

IMG_20200430_191016.jpg.e6cf844598c22edf3f66b66882378331.jpgIMG_20200430_191013.jpg.498f1f23e0f8c003079c0e36bd5be1cc.jpgIMG_20200430_190942.jpg.1ac9746781cc0cd64d46a9a8ffffa296.jpgIMG_20200430_190930.jpg.5f7203ffca0de6821f3fd3f82177fdd8.jpgIMG_20200430_190836.jpg.3e1f2ce2b1d47c0f43ffab7e5cf7ced6.jpgIMG_20200430_190814.jpg.f52abf14a7d6f1938e15eac18b6c8df4.jpg

Jakiegoś wielkiego brudu nie ma, jednak później podczas mycia wyjdzie, że żadnej powłoki już nie ma. W 2019 w sierpniu kładłem pierwszy wosk z firmy k2 + cleaner K2 i tyle 🙂

W tym roku postanowiłem pójść nieco dalej.

Po wstępnych oględzinach przystępuje do pracy: Aktywna piana z ręcznej pianownicy Marolex + Snow Foam ale przed tym zabijam wszelkie robactwo za pomocą ADBL beetle squeezer

IMG_20200430_153716_1.jpg.1d28c2b2fa15b30271cfa057508f1a62.jpgIMG_20200430_154137.jpg.f1be88b41c62022eee1bbe3b17961797.jpg
IMG_20200430_154206.jpg.18fab512f6169bc3fd365e5363aa58f5.jpgIMG_20200430_154151.jpg.878a897ae20e2a9abdf141d33c755d88.jpgIMG_20200430_154139.jpg.2b08112dbc9353be84cb3263b49b9050.jpgIMG_20200430_154200.jpg.47fdebfdaf4a4690d3969dc4bdba9396.jpg
 

Czekam chwile i przystępujem do pracy. Nie wiem czy to coś z pianą czy z Marolexem nie tak, ale ciężko się kładzie tą pianę tym sprzętem że szok. Zanim przeleciałem całe auto, na pierwszych elementach piana już prawie zeszła. Jednak się okazało na drugi dzień - nie dopompowywałem do końca (czyli do słyszalnego syknięcia) - stąd moje problemy ze sprzętem

 

IMG_20200430_155321.jpg.6d198686bda48aa6bcedc453b53aad6a.jpgIMG_20200430_154454.jpg.e590b10359cbc31a7e48f974bebf75f7.jpgIMG_20200430_155313.jpg.540093f78f5a08af4bd46a310c53801e.jpgIMG_20200430_155117.jpg.68c6ccc2ee201a918c1e08b1c4884549.jpg

IMG_20200430_160102.jpg.684320e897560e2af7abf964c42b77d8.jpg

Czas na spłukiwanie piany:

IMG_20200430_160500.jpg.be2e7fd1ef09d6c9d6a5e4e7f8efabcf.jpgIMG_20200430_160910.jpg.07814639ef1e000f17e71eca91ae4e70.jpg

I przystępuje do mycia felg, ADBL Vampier luquid + ADBL tire & rubber cleaner, pędzelek ADBL + szczota do nadkoli + szczota do opon. Po myciu zapomniałem o tym że miałem też szczotę do felg <facepalm>

IMG_20200430_162010.jpg.f35f48bcaa85a4b06eb3f547ad3a4456.jpg

Psikanko wampirem i efekt widoczny po kilku zdjęciach

IMG_20200430_162057.jpg.cd849873a2a1c53915392a57a0fdb95b.jpg
IMG_20200430_162126.jpg.341c5904a29c642347f0eacc638298ca.jpg

Pędzelkujemy

IMG_20200430_162201.jpg.ef08f9762dd38498c4d8003921a7ee4e.jpgIMG_20200430_162225.jpg.4855c95289a57b43a9d455cbd88d39b2.jpgIMG_20200430_162247.jpg.d6ca76e373e4cb44af5210a16caaa119.jpg

W międzyczasie jak wampire się przegryza, psikam na opony i szoruję

IMG_20200430_162403.jpg.b55a62d8bbc58dcf51fe4027936f3352.jpgIMG_20200430_162403_1.jpg.5b779b7919c24c343443ff50162aacbf.jpg
IMG_20200430_162420.jpg.e62826cd3b3826a788ae241b69e0f1f4.jpg
IMG_20200430_162425.jpg.3daafd4e2c2aacc236ade549e78a014f.jpgIMG_20200430_162456.jpg.62ba10f21c2eb9bf8cf4d49f1be0cf1e.jpgIMG_20200430_162546.jpg.f9ed92c61d9502314f6d658050a60890.jpg

Widok był niezły i widać, że środki zadziałały, choć opony szorowałem a brud i tak siedział niezły

IMG_20200430_162549.jpg.322aa34f2b907d0a298d747a3dd0ffa6.jpgIMG_20200430_162621.jpg.59df408368692761d4a5ddd65f4d3f78.jpg

Pierwsze oględzieny felg, jak widać zrobione niezby dokładnie i potrzeba drugiego strzału

IMG_20200430_162759.jpg.6c5c245b8a692865b0190817b468d355.jpgIMG_20200430_162802.jpg.b8055100410be08447519ebe52389106.jpg

Nie zapominam o nadkolach

IMG_20200430_162908.jpg.5bf4282f4fd74614d8725297384279d1.jpg

Przy drugiej rundzie już słabszy efekt, choć opona pieni się dalej nieźle. Myślę, że opony mógłbym szorować jeszcze minimum dwa razy

IMG_20200430_163206.jpg.adf0017e2e443a1868dbee378c3f977e.jpgIMG_20200430_164952.jpg.8d24b9401301a41e020725fdf7f759d0.jpgIMG_20200430_164958.jpg.0c24afdd30b0a0e543ce159bb9614eb6.jpg

Kilka dni wcześniej zmieniałem opony na letnie i ni jak nie mogłem pozbyć się tego smaru na felgach

IMG_20200430_170457.jpg.0ce0f27a620c32072863ae93bc030115.jpgIMG_20200430_170511.jpg.1ca0c8bf4c23105fafc554d11bbf908a.jpg

Po przejechaniu 4 felg zabieram się do usuwania smoły. Felgi zdążyły przeschnąć i mogę zaczynać z dalszą pracą
IMG_20200430_172136.jpg.632385c48902382e4b001e6fde24f71a.jpgIMG_20200430_172144.jpg.656eeae64ab6eeed56bd7f360bb346bc.jpg

Dodatkowo finalne kończenie pianą i gąbką

IMG_20200430_172247.jpg.d8c367924b3d3a323dfd457ca75751ca.jpg

Jak widać coś tam spływa

IMG_20200430_175853.jpg.396fa34c7fd2017a4e6a4ab820d4a621.jpgIMG_20200430_175857.jpg.378744527a82ed6b8723f8a881ba9033.jpgIMG_20200430_181010.jpg.ad2583119e7a1412bffc6d94a5f2ccc3.jpgIMG_20200430_181059.jpg.e5335cb34002f403fb4e1ebbe6dcc1a5.jpgIMG_20200430_181104.jpg.1e571ab155ebccd022c0f140dbeab8ae.jpg

Gąbka idzie w każdy zakamarek

IMG_20200430_181143.jpg.36b7dcb303dbde7453b35a64248d686c.jpg

Felgi skończone (jutro zostanie nałożony wosk)

IMG_20200430_183808.jpg.47279a120998c5417535d3965c6a223b.jpgIMG_20200430_183824.jpg.1eee0c4330191b60630a502840a77dae.jpgIMG_20200430_183849.jpg.5e27f37b62f702e68efd84c4bf47c6f0.jpg

Pierwszego dnia w roli głównej wystąpili dla Państwa

IMG_20200430_175839.jpg.d920e517042532dc6ea002b270f4eea6.jpg

DZIEŃ 2:

pobudka przed 6 i zaczynam pracę na zewnątrz póki jeszcze jest pochmurno ale bez deszczu. Tar&glue remover na czerwonym lakierze niestety nie ma widocznego efektu

IMG_20200430_184831.jpg.945a4bec5747a03d8927faced5c92ecb.jpgIMG_20200430_184837.jpg.841115438b5fb8d6d5b64c6e51ec85d5.jpgIMG_20200430_185119.jpg.a57a74fb9831a0ed9b1055c62c8868ff.jpgIMG_20200430_185224.jpg.93fcd398aa35b8584972afa155fe6e5e.jpgIMG_20200430_185827.jpg.e687aec3ae19dc50740a235a18a143f4.jpg

Spłukujemy

IMG_20200430_185840.jpg.ab53644df1fff7b61576bc4d4cc7962c.jpgIMG_20200430_190035.jpg.da263fa45f4490cb138b2f3613da9ec6.jpg

Jak widać niezła tafla wody - kompletnie brak jakiejkolwiek hydrofobowości

IMG_20200430_190137.jpg.d3008ef36413d3354bfb8ecd36847cb8.jpg

Auto spłukane, w dalszej kolejności idzie APC na wnękach drzwi. Miałem problem czym to psikać, nie mam parownicy, a szlauchem z wodą bałem się zmoczyć wszystkiego co się da i za naradą forumowiczów aby spsikać to atomizerem wpadłem na genialny pomysł. Dlaczego by nie użyć do tego marolexa bez końcówki spieniającej 🙂 🙂

IMG_20200501_064928.jpg.764a313088d1475f9a5b9d25f23d2997.jpg

APC rozcieńczone i działamy

IMG_20200501_065108.jpg.470faa49ebe7a20446d28dffb695b376.jpg

Do spłukania APC posłużł mi Marolex

IMG_20200501_070341.jpg.da0eed4924fe330f56afbaf4b363030c.jpg

IMG_20200501_065511.jpg.a172df6bfe326466df25354146d4b936.jpgIMG_20200501_065914.jpg.bb23a08be72e29f14c66b8e6f659f2ba.jpg

Dla testu spsikałem jeszcze karoserię ADBL Vampire przed myciem na dwa wiadra (niepotrzebny krok)

IMG_20200501_074451.jpg.32b19205069b25cb62fdb6fea543b744.jpgIMG_20200501_075017.jpg.7bd3256dd822f48ccb923c788e2cdbe4.jpgIMG_20200501_075321.jpg.f46d8a7772541264c52a44c1369f0a0b.jpg

Kolejny etap: Mycie na dwa wiadra (oba z separatorem brudu) z szamponem SG Orange Shampoo + ADBL Bubble maker

IMG_20200501_085403.jpg.89f64ebd997c923593f0e3acfd46680e.jpg

Rękawica WorkStuff (dobrze się spisała), pogoda do bani, ale choć na rekawicy widać bąbelki z tęczą 🙂

IMG_20200501_081315.jpg.ff471f9d572e52e8dd9af310474febb5.jpgIMG_20200501_081319.jpg.03f33d64989336bb9f64bdaf19a3364c.jpgIMG_20200501_081754.jpg.9722f857ec85882b1c6a6ad1939d5409.jpgIMG_20200501_083001.jpg.2ee979a0e63397b865fd9c942bdd19e8.jpg

Do osuszania dwa ręczniki, pierwszy WORK STUFF MONSTER ale nie spisał się za dobzre. Najwidoczniej grube włosie niezbyt dobrze się spisuje

IMG_20200501_083306.jpg.d43c3bf23cafa75de53d84b043d03040.jpg

i drugi którego nazwy nie pamiętam, ale ten mimo że o wiele cieńszy to tak dobrze zbierał wodę że byłem w szoku

IMG_20200501_083310.jpg.8a5da2e5415c4f21714a4c86fa8392d3.jpg

Po osuszeniu auta, nie zapomnieć o wnękach drzwi

IMG_20200501_084217.jpg.7c0b36fb416d741afe56e6682c5318aa.jpg

Po wytarciu niektórzy by powiedzieli - już więcej nie trzeba nic robić 🙂  ale to był dopiero początek długiego dnia. Czas na obiad a w tym czasie lusterka owinięte ręcznikami (patent podpatrzony na forum) 🙂 
IMG_20200501_085434.jpg.0322c85fd50d1118c0c5d42987fe3153.jpg

IMG_20200501_085440.jpg.f35a570767c2e9636f3a14c8b74bf67c.jpg

Po obiedzie wjeżdżam do garażu i pierwsze za co się zabieram to chrom i ręczna wcierka za pomocą SG metal black2shine polish + mikrofibra. Efekt chyba niepotrzebny bo chrom nie był jakoś mocno zniszczony

IMG_20200501_103210.jpg.9554102da8df1bfeabce1d2abaf3a943.jpg

IMG_20200501_103220.jpg.7b37485a441e248b93197d9e7ed40c3f.jpgIMG_20200501_103225.jpg.9cc65ce1b57d195c901e393d1697220a.jpg

IMG_20200501_103232.jpg.5b40eb67591b8f768f0b7015cd3dcf77.jpgIMG_20200501_103408.jpg.2cfcc849b709f2c3014aa80f56b60261.jpgIMG_20200501_103555.jpg.7aafb8955ad17ad84822c42e3a1aefe2.jpgIMG_20200501_104012.jpg.7fcc16ffb8fe01af4fde154467a92486.jpgIMG_20200501_104413.jpg.cd428608f20051a085ec651501ceb93b.jpgIMG_20200501_105151.jpg.beddda3969f918ea0333a5259bb7eb79.jpgIMG_20200501_110130.jpg.c6ba910f08edd61a87777150a3c282e9.jpg

Klamki w drzwiach

IMG_20200501_110944.jpg.a987ccf7cb69edd207f746d3df1f1f23.jpg

Niestety ale widać już na nich mikrorysy mimo małego przebiegu

IMG_20200501_111301.jpg.1869384f4dbcd94b6249aaa3ccf5df38.jpgIMG_20200501_111638.jpg.23c58deaf3ea5b93cd77e5048f1e0973.jpg

 

IMG_20200501_112420.jpg.0724efa80cb535aa41f7ee2d032f6013.jpgIMG_20200501_113132.jpg.2cece38ffc7ebd04a26ad96e831d7c01.jpg

Na koniec element na klapie bagażnika

IMG_20200501_114546.jpg.8f268e717752b295b74395fa8f7f59fa.jpg

Chrom ogarnięty, czas na cleaner SOFT99 (po którym NIE użyłem żadnej IPY). Gdybym wiedział, że aplikacja tego cleanera jest tak ciężka odpuściłbym to sobie - ręka, plecy, barki - wysiadły mi kompletnie - nigdy więcej takiej katorgi i na drugi raz kupuje jakąś maszyne polerską 😄

IMG_20200501_115000.jpg.eb57ba4a470e1259dc136434d5056295.jpg

Byłem przerażony pyłkami które się pojawiały w trakcie wcierania cleanera, kompletnie nie wiedziałem o co chodzi ale robiłem swoje

IMG_20200501_121048.jpg.0911748d76ee6175cbc8022aecf0384f.jpgIMG_20200501_122535.jpg.9389352e17a1ee5414dda081f76fd632.jpg

Element przed nałożeniem cleanera i ten sam element po jego nałożeniu, widać że coś tam przykrywa
IMG_20200501_130338.jpg.5b218e7ced3457526ea17e6fff7ce6c9.jpgIMG_20200501_130330.jpg.7936598660db97a1d0ceaef91d8872d9.jpg

Glówny bohater całej akcji - soft99 fusso 12 month coat + fajna mikrofibra do dotarcia (naprawdę niezła). Moim błedęm było brak dodatkowego aplikatora 😞 

IMG_20200501_152515.jpg.8ccdba72035f3236182821966d8b8caf.jpg

Przed i po woskowaniu

IMG_20200501_153535.jpg.97711ac77c6d2cd4b9d7258ba225200c.jpgIMG_20200501_153540.jpg.f72b1c5117dcb58ad4e3832472af65c1.jpgIMG_20200501_160201.jpg.1371a5bf4f3b34d29f07b4e9bddf38a9.jpgIMG_20200501_160220.jpg.c5f7c279a759a3399f899edb4fc42ec3.jpgIMG_20200501_160230.jpg.e49f756fcf11d062340f07db8fbb2f52.jpg

Światła też dostały swoją warstwę wosku

IMG_20200501_160325.jpg.f5db7a9d4e9db756fb345aa5532cfef7.jpgIMG_20200501_162929.jpg.46417e431c5fbc8c38ecffff2bb7885f.jpg

Po jakimś czasie od razu po nałożeniu wosku robiły mi się takie smugi które ciężko było dotrzeć. Nie wiem czy to od faktu, że aplikator był już zbyt mocno nasączony woskiem który się po prostu skrystalizował i trzeba było po prostu moczyć aplikator w wodzie czy nie będzie to dla mnie nauczka na przyszłośc

IMG_20200501_162944.jpg.290919d567f3f1ddd88f2f030f731084.jpgIMG_20200501_163302.jpg.84e23abf58b34930c7fa3b680ae85fc8.jpg

Efekt przed

IMG_20200501_164651.jpg.d804de87521f1cd7b8bde951490b0481.jpgIMG_20200501_170142.jpg.378ba620af4e21ed7b4b81d4e73fe8f9.jpg

Po karoserii myję szyby Nielsen Blue window

IMG_20200501_181841.jpg.a4c2e582a0b53625122b16ba3aad91da.jpgIMG_20200501_182228.jpg.aad2822d7fcb43a189e84f311da1f784.jpg

I aplikuje NW soft 99 ultra glacko (super mega fajna aplikacja). Glacko zostało nałożone na przód + przednie boczne szyby i lusterka

IMG_20200501_182339.jpg.e139b9bb4671d83c7e0dc41a52de3f26.jpgIMG_20200501_182418.jpg.907f3e164daf4ecb7578a9ae8f970f89.jpg

Na przednie felgi poszło dla testu AngelWax Bilbery (znikoma ilość - z braku weny i siły)

IMG_20200501_185716.jpg.7776f1e3a652ae0b1b8f8e2d28174b8f.jpgIMG_20200501_190721.jpg.9c799efa02d3d26ee62646f815d93622.jpgIMG_20200501_190731.jpg.8d7b1087c6931becea3a685e68ac8c5e.jpg

Przechodzę do wnętrza - mało zdjęć czas naglił, do czyszczenia użyłem Gtechniq I2 tri-clean przelane do pianownicy i aplikowane szczotką + pędzelkiem

IMG_20200502_062606.jpg.a5717bb795b5cd14e7b2bbe622760de7.jpgIMG_20200502_062956.jpg.fa5cfb7e1e2bf8547ba5597187a1c6ca.jpgIMG_20200502_063500.jpg.ab422bc373c4a735f1cc45cfe6fbe3ec.jpgIMG_20200502_064203.jpg.74d9bc486397b7c20e30d318ce2a1942.jpgIMG_20200502_065412.jpg.d95fbcd20ad1079e371018d7a6a0bdbd.jpgIMG_20200502_065420.jpg.84e279b8b24c2943e6433da0106bc71d.jpgIMG_20200502_065432.jpg.20233c0c39aa5f6aa55087ec541742b0.jpg

IMG_20200502_065505.jpg.ff3843ba88f21d2a0a7db1bc948caea5.jpg

Z kolejnego etapu, dressingu Funky Witch mademoiselle nie mam. Ale fajnie się ten dressing aplikował + mega fajny zapach

Zostało jeszcze przelecieć plastiki CleanTechem Black Gum. Miałem miejsca na tylnym plastiku bo ubiegłorocznym wosku którego nie mogłem wytrzeć - CT black gum zakrył powierzchnię i fajnie przyciemnił wszystkie elementy.

IMG_20200502_124232.jpg.e901df3f91fbd4117cae9b407408103a.jpgIMG_20200502_124239.jpg.e223bc6ff1eca336c7e7072f68a21506.jpgIMG_20200502_124746.jpg.3380bb46d4609116256b316a67c54a07.jpgIMG_20200502_124753.jpg.429d17ffdd5bf3b95a8729846f56f6c0.jpg

I na uszczelki SG Seal separator + aplikator "na patyku" na który nałożyłm CT black gum i zaaplikowałem go do wewnętrznych krawędzi uszczelek. Przednim elementom grilla również się dostało

IMG_20200502_125206.jpg.de703be162f27341246e8185d556f5c0.jpgIMG_20200502_125249.jpg.b5c205d5b754371a87f6199582b936fb.jpgIMG_20200502_125829.jpg.2136a7d55bd6dfd2bfbd733141688636.jpgIMG_20200502_131417.jpg.39ced66eea4018e687e5d640ea26cf40.jpg

Na koniec postanowiłem użyć K2 cleanera na przedni grill ponieważ nie był zabezpieczony - tak dla testu

IMG_20200502_132424.jpg.d52b2296fc49f772b57660b5712d53f8.jpg

I nałożony na to poprzednio użyty wosk (ze względu na brak aplikatora - użyłem ten czarny stosowany do gum 🙂 )

IMG_20200502_133306.jpg.6293e2d5679c7f00cc750d29e98ca014.jpg

 

 

 

 

 

Minęło około 16h, auto wyjechało z garażu i tak oto się prezentuje:

IMG_20200502_135358.jpg.fea044f304d175b92a633664f5c9f79b.jpgIMG_20200502_135409.jpg.2d0762a440729d9efb0a80bb7ef143f6.jpgIMG_20200502_135416.jpg.a8a68d4659affe6ff6c7265e514a1dd3.jpgIMG_20200502_135423.jpg.491c0f8f150ff8281d92d1d8231df4c3.jpgIMG_20200502_135439.jpg.4fd3750ea250fff6e1c6cc43e215e822.jpgIMG_20200502_135449.jpg.8a376fb52304e7de58d4383308edaa52.jpgIMG_20200502_135457.jpg.4a930d5c5c89c3a721e669a6ecd759fc.jpgIMG_20200502_135505.jpg.4a07ddd5d1af1d45e059b18ccfe96b6f.jpgIMG_20200502_135524.jpg.64377fb4c86cab73ab1b1060135525de.jpgIMG_20200502_135618.jpg.6ea3ca4f0661763f39118a4c0410c642.jpg

 

A potem zaczął padać deszcz i można było sprawdzić efekt hydrofobowości 🙂

IMG_20200502_142514.jpg.bb8672fe8ad77cbcd238dd0860fd6b3b.jpgIMG_20200502_165104.jpg.05eacf8736f38fc0a8dbf02f0d34fabe.jpgIMG_20200502_145855.jpg.423ec82f336da3ad6b80168836a93ed7.jpgIMG_20200502_165129.jpg.e76a57e6715ebb3a7bcdfaed86606fd2.jpg

 

 

Kropelki jak kropelki, spece pewnie powiedzą - słabe 🙂

Pozdrawiam i za rok postaram się wrzucić edycję 2 😄 

P.S.

Może kiedyś ogarnę polerkę i warstwę ceramiki

  • Lubię to 5
  • Super 3
Link to comment
Share on other sites

Mam chyba wrażenie że potem powtarzają się zdjęcia po miejacu gdzie dodałeś "P. S". Do tego momentu naprawdę fajnie się czytało 😉

Link to comment
Share on other sites

Teraz, Tomas-sg napisał:

Mam chyba wrażenie że potem powtarzają się zdjęcia po miejacu gdzie dodałeś "P. S". Do tego momentu naprawdę fajnie się czytało 😉

Właśnie nie wiem co się narobiło. Dodałem fotki z opisem i tu zonk po dodaniu relacji - galeria jest zdublowana 😞

Link to comment
Share on other sites

Pomijając zdublowaną galerię - jak najbardziej spoko.  Jest wiedza, jest zapał, każdy od czegoś zaczynał 🙂 Fajnie, że zacząłeś, póki autko jeszcze świeże i niezniszczone.

Do cleanerów się nie zniechęcaj, chociaż polerka to faktycznie będzie lepsza opcja. Są takie, w których nakładanie wkładasz minimalną ilość pracy i też jest fajnie, może ten z Softa jest taki oporny akurat. Trochę brakuje jakiegoś dressingu na oponach.

24 minuty temu, DevMike napisał:

Kropelki jak kropelki, spece pewnie powiedzą - słabe 🙂

Standardowe jak na Fusso, czyli bardzo ładne 😉 

 

26 minut temu, DevMike napisał:

Pozdrawiam i za rok postaram się wrzucić edycję 2 😄 

Nie zgadzam się 😛 Tyle nie będziemy czekać, powiedziałeś A, musisz powiedzieć B, 😉 Pozdrawiam i rób swoje!

Link to comment
Share on other sites

@DevMike fajne auto, fajny kolor, fajna praca! 🙂

Miło, że moje wypociny zainspirowały kogoś do pracy nad swoją furą 🙂

Co do zdublowanej galerii to tak jak pisałem, każde dodane zdjęcie trzeba osadzić w relacji za pomocą "+" w przeciwnym razie ląduje ono na końcu.

Pracuj tak dalej, zdobywaj wiedzę a efekty będą cieszyć 🙂

PS: na smar na felgach po wulkanizatorze polecam Vasco prewash. 

pozdro! 🙂

Link to comment
Share on other sites

@DevMike Fajna praca 😉 widać, że bez myjki wysokociśnieniowej również można pobawić się w detailera 🙂 

Nie widzę dressingu na oponie? Nakładałeś coś?? bo widziałem czyszczenie ale aplikacji dressingu nie.

Musisz popracować jeszcze nad zdjęciami a dokładnie nad złapaniem ostrości. Nie które to tragedia. Totalnie rozmazane, ale nie jest źle 🙂

O ile nie użyłeś IPY po cleanerze, to nie błąd, ale przed NW na szybę, należy użyć IPY 🙂 

Link to comment
Share on other sites

1 - Ja bym zaczął całą robotę od felg i opon - zapodając produkt(deiron, tire cleaner) na mokrą powierzchnię dodatkowo go rozcieńczasz i nie działa tak efektywnie.

2 - No i rękawiczki - na końcowych zdjęciach widzę, że nakładasz dressingi bez nich 🥴

3 - nie stawiamy produktów na lakierze, nawet na mf bym nie stawiał. Podejrzewam, że fusso po nałożeniu odstawiasz na ziemię/podłogę a do zdjęcia postawiłeś na mf, którą potem docierałeś - masz pewność, że puszka była czysta pod spodem?

Może czepialstwo, ale wg mnie uzasadnione - dążymy do perfekcji 😝

Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, krzygaj napisał:

zapodając produkt(deiron, tire cleaner) na mokrą powierzchnię dodatkowo go rozcieńczasz i nie działa tak efektywnie.

Cleantech na przykład każe swój TR nakładać na zwilżoną powierzchnię, nie wiem jak inni producenci.

 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, david2888 napisał:

@DevMike Fajna praca 😉 widać, że bez myjki wysokociśnieniowej również można pobawić się w detailera 🙂 

Nie widzę dressingu na oponie? Nakładałeś coś?? bo widziałem czyszczenie ale aplikacji dressingu nie.

Musisz popracować jeszcze nad zdjęciami a dokładnie nad złapaniem ostrości. Nie które to tragedia. Totalnie rozmazane, ale nie jest źle 🙂

O ile nie użyłeś IPY po cleanerze, to nie błąd, ale przed NW na szybę, należy użyć IPY 🙂 

Tak zgadza się z oponami - brak dressingu, a co do szyb to dzięki za radę - nie byłem świadomy 🙂

 

30 minut temu, krzygaj napisał:

1 - Ja bym zaczął całą robotę od felg i opon - zapodając produkt(deiron, tire cleaner) na mokrą powierzchnię dodatkowo go rozcieńczasz i nie działa tak efektywnie.

2 - No i rękawiczki - na końcowych zdjęciach widzę, że nakładasz dressingi bez nich 🥴

3 - nie stawiamy produktów na lakierze, nawet na mf bym nie stawiał. Podejrzewam, że fusso po nałożeniu odstawiasz na ziemię/podłogę a do zdjęcia postawiłeś na mf, którą potem docierałeś - masz pewność, że puszka była czysta pod spodem?

Może czepialstwo, ale wg mnie uzasadnione - dążymy do perfekcji 😝

1. 👍

2. zaopatrzyłem sie w zbyt małą ilość rękawiczek, na drugi raz będę miał większy zapas - podobnie z mikrofibrami 🙂

3. to z fusso to był tylko takie efekt do zdjęcia - mikrofibre strzepałem potem porządnie i potem puszka leżała już z boku 🙂

 

Nie uważam tego za czepialstwo - autodtailing to sztuka perfekcyjnego dbania o szczegóły, także każde rady przyjmuje do wiadomości i notuje w głowie 🙂 👍

Link to comment
Share on other sites

@DevMike myślę że dodam od siebie jeszcze. 

4. Z własnego doświadczenia wiem że Tire cleanery trzeba wypłukać ciśnieniem. Lepiej "czyści". 

5. Używanie deirona warto ograniczyć do minimum na felgi. Zwróć uwagę jak tarcza wygląda na którymś zdjęciu zaraz po myciu 😉 lepiej zaopatrz się w jakiś wheel cleaner. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Tomas-sg napisał:

@DevMike myślę że dodam od siebie jeszcze. 

4. Z własnego doświadczenia wiem że Tire cleanery trzeba wypłukać ciśnieniem. Lepiej "czyści". 

5. Używanie deirona warto ograniczyć do minimum na felgi. Zwróć uwagę jak tarcza wygląda na którymś zdjęciu zaraz po myciu 😉 lepiej zaopatrz się w jakiś wheel cleaner. 

 

 

Dzięki za info, zaopatrzę się w jakiegoś Wheel cleanera w takim razie

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, DevMike napisał:

Gdybym wiedział, że aplikacja tego cleanera jest tak ciężka odpuściłbym to sobie - ręka, plecy, barki - wysiadły mi kompletnie - nigdy więcej takiej katorgi 

Zmień cleaner na Duragloss Squeaky Clean,

a wosk na Bilt Hamber Finis. Wtedy nawet ręcznie zobaczysz, że jest przepaść w łatwości nakładania

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Fajna relacja, trochę do poprawy ale i tak wyszło pięknie 😉 bardzo fajny kolor auta 😉

Ps. Co do ręczników do na zdjęciach drugi właśnie jest WS Monster który ciągnie wodę jak szalony 😉 pierwszy gruby ręcznik nie zdał u Ciebie egzaminu 😉

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.08.2020 o 13:36, Malinek napisał:

Fajna relacja, trochę do poprawy ale i tak wyszło pięknie 😉 bardzo fajny kolor auta 😉

Ps. Co do ręczników do na zdjęciach drugi właśnie jest WS Monster który ciągnie wodę jak szalony 😉 pierwszy gruby ręcznik nie zdał u Ciebie egzaminu 😉

O to to - WS Monster mimo niepozornego wygląd ciągnie wodę dokładnie jak piszesz. W przyszłości będę chciał sobie też sprawić fireball pin towel bądź GTECHNIQ Diamond Sandwich Drying dla porównania.

A co do grubych ręczników, już wiem że w tym przypadku grubość kompletnie nie ma znaczenia

 

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Nie tworzę nowego tematu, ponieważ jest to kontynuacja roboty sprzed roku z małą zmianą.

W tym roku doszła polerka cleanerem fusso99 (edit: soft99 😄), tym samym od którego rok temu odpadła mi ręka 😄

Bałem się zrobić pełną korektę i traktuje to jako przedsmak polerki którą mam nadzieję wykonam za rok. Etap Pre-Washu / mycia na dwa wiadra + mycie felg odpuszczałem jeżeli chodzi o fotografowanie bo chciałem się wyrobić ze wszystkim jednego dnia. Dlatego przedstawiam na fotkach bardzo wybiórczo korektę + woskowanie tym samym woskiem od fusso co rok temu. 

Ta relacja jest dla mnie też pewną historią auta 🙂

P.S.
Przebieg prac wykonany był 5 czerwca 2021 roku - na forum umieszczony z małym spóźnieniem

IMG_20210604_104610.jpg

IMG_20210604_114026.jpg

IMG_20210604_114037.jpg

IMG_20210604_114511.jpg

IMG_20210604_114827.jpg

IMG_20210604_115419.jpg

IMG_20210604_122059.jpg

IMG_20210604_141738.jpg

IMG_20210604_141745.jpg

IMG_20210604_151826.jpg

IMG_20210604_151933.jpg

IMG_20210604_152351.jpg

IMG_20210604_155443.jpg

IMG_20210604_160113.jpg

IMG_20210604_160156.jpg

IMG_20210604_160202.jpg

IMG_20210604_165823.jpg

IMG_20210604_165830.jpg

IMG_20210604_165842.jpg

IMG_20210604_172223.jpg

IMG_20210604_182247.jpg

IMG_20210604_182305.jpg

IMG_20210604_182309.jpg

IMG_20210604_182326.jpg

IMG_20210604_182340.jpg

IMG_20210604_182413.jpg

IMG_20210604_182421.jpg

IMG_20210604_182434.jpg

IMG_20210605_130412.jpg

  • Lubię to 2
Link to comment
Share on other sites

  • DevMike changed the title to Renault Megane 2018, vol. 2 - moja wisienka

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.