Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z okazji #zostanwgarazu 🙂 W końcu przecież będzie lato.

Jak co roku postanowiłem wyszykować letni komplet na sezon. Po sezonie przywiozłem w workach i pyrgnąłem w piwnicy. Po myciu wyszedł horror.

Felgi są po dwóch sezonach, fabryczne fordowskie lakierowanie. Dosyć ciekawe koła - w US ta felga i sprt contacty to track pack dla focusa ST. W europie z tego co wiem tylko na Focusie ST Line red/black edition. Co do lakierowania - rysują się od patrzenia. Dramat, plastelina.

 

Co do mycia. Mało fotek. Obrabiałem po dwie. Nie miałem dostępu do wody stąd 60l w baniakach. Wystaczyło.

Najpierw oprysk od środka Excedee UWC w stężeniu 1:4. Płukanie wodą z opryskiwacza. Drugi oprysk i szczotka K2 + szampon bilthamber do zruszenia brudu. Ponowane płukanie.

Następnie Fronty UWC, płukanie. Ponowny oprysk i po jakimś czasie mycie rękawicą carchem (coś jak biały megs, dorze się wypłukuje i zbiera film ale raczej do precyzyjnych akcji, nie ma w niej "pojemności" na brud). Ponowne płukanie.

Po podsuszeniu Shiny Garage d-tox, świetny produkt, leży. Dopryskanie po kilku minutach i pędzelkowanie detali. Optysk pianą bilthambera, żeby ściągnąć irona i widzieć gdzie nie dopłukane. Mycie tyłów ręcznikiem mf w szamponie BH + pędzelkowanie. Płukanie całości.

w trakcie opony zostały dwukrotnie wyszczotkowane Excede Tire & rubber.

 

IMG_20200418_114305.jpg

 

Dtox dopryskany pianą BH wygląda ciekawie.

IMG_20200418_114314.jpg

 

Tutaj horror. Tego nie było. Wiem, że lakiej jest delikatny. Zabezpieczam i myję sam. Ślady po demontażu.

IMG_20200418_120547.jpg

IMG_20200418_120556.jpg

IMG_20200418_120606.jpg

IMG_20200418_120621.jpg

IMG_20200418_120626.jpg

 

Dtox sobie leży i krwawi.

IMG_20200418_121016.jpg

 

I ponownie apetycznie 🙂

IMG_20200418_121355.jpg

IMG_20200418_121401.jpg

IMG_20200418_121438.jpg

IMG_20200418_121440.jpg

 

Osuszone idą na stół. Dostają jeszcze szybkiego RRC wipeouta. Oglądamy.

Uczę się polerować. Mam minimalne doświadczenie. To moja pierwsza maszyna o przebiegu może 1h. Co zaraz sie zmieni.

 

To jest ta lepsza felga 😉

IMG_20200418_123313.jpg

IMG_20200418_123327.jpg

IMG_20200418_123330.jpg

IMG_20200418_123744.jpg

IMG_20200418_123750.jpg

 

Próbne przeloty Koch Chemie M3.02 na żólty padzie 4CR. Bomba. Mówiłem że lakier plastelina.

IMG_20200418_123936.jpg

IMG_20200418_123949.jpg

 

Pierwsza felga Zrobiona. Polerowane fronty i ranty. Zadziwiająco sprawanie to poszło maszyną 125 15mm 😄 da się dojechać tu i tam.

IMG_20200418_124819.jpg

IMG_20200418_124828.jpg

 

Kolejny niewymagający pacjent.

IMG_20200418_125015.jpg

IMG_20200418_125020.jpg

IMG_20200418_125025.jpg

IMG_20200418_130058.jpg

IMG_20200418_130110.jpg

IMG_20200418_130118.jpg

IMG_20200418_130502.jpg

IMG_20200418_130510.jpg

 

A co mamy tutaj? tragedia. Po prosty przeorany lakier.

IMG_20200418_133313.jpg

IMG_20200418_133322.jpg

IMG_20200418_135106.jpg

IMG_20200418_135112.jpg

IMG_20200418_135116.jpg

IMG_20200418_135120.jpg

 

Dla tej sztuki i jeszcze jednej w trakcie wyciągnąlem twardszego pada (one step 4cr) i próbowałem też Megsem Ultimate Compoundem.

Wyszła super. Zdjęcia defektów, których po kilku przejazdach nawet z dociskiem nie mogłem usunąć. Fotki makro żeby udało się je uchwycić.

IMG_20200418_142104.jpg

IMG_20200418_142115.jpg

IMG_20200418_142126.jpg

IMG_20200418_142131.jpg

 

Komplet. Teraz zostaje podumać co na nie położyć i pewnie będzie to powłoka.

IMG_20200418_142227.jpg

 

Czego się nauczyłem? Polerowanie jest fajne. Zajmuje dużo czasu. Przy delikatnych padach i pastach efekty da się osiągnąć a zepsuć coś trudno. Te felgi to same krawędzie i kanty 😉

Praca maszyną głównie prędkość 0 rozprowadzanie, 3-3.5 wypracowanie, 4-4.5 finisz. Czas pracy jakieś 3.5h

 

trzymacie się tam zdrowo w garażach 🙂

 

  • Lubię to 7
  • Okay 1
  • Moderator
Opublikowano

zeby felgi polerowac DA i to jeszcze 15 😄 niezły z ciebie zawodnik troche sie umeczyłeś z tym padem ale wyszło naprawde fajnie 😎

Opublikowano

@Streat sporo jechania pod lekkim kątem więc alternatywna sztuka ale w praktyce na raczej miękkich padach działa. W praktyce to już wiem, że potrzebuję drugą maszynę w moim życiu 😉

 

Edit: a skoro mam siedzieć w domu to mogę i w garażu, nie? Szybkie poprawki głównie "parapetów" bo wymyśliłem jak się tam maszyną lepiej dostać. Fronty ładnie i co nie zeszło to już takim lajtem nie zejdzie.

IMG_20200419_170422.jpg

IMG_20200419_170447.jpg

IMG_20200419_170456.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Na felgi wleciał ads wheel coat. pierwszy raz wchodzą ceramikę i szczerze to przy tym produkcie roboty jest tyle samo co przy wosku. Na froncie dwie warstwy a od środka nie miałem wielkiej miłości. Jedna na nieszczególnie odszczurzoną powierzchnię. Nawet nie planowałem.

Felgi rysują się nawet przy docieraniu powłoki nową mikrofibrą. Masakra ten lakier.

Zostało tylko liznąć oponki perlem.

IMG_20200510_085630.jpg

IMG_20200510_084738.jpg

IMG_20200510_084749.jpg

IMG_20200510_085553.jpg

IMG_20200510_084551.jpg

IMG_20200510_080410_1.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Jeszcze jedna uwaga dla potomności. ADS kupilem 10ml. Na cztery felgi 18x8 przód i tył poszło mi może 2ml. Nie wiem czy nie za oszczędnie kładłem ale zdaje się, że siadło 🙂 na woskach się uczyłem wg zasady mniej = więcej

Opublikowano

@Streat no właśnie mocno się zdziwiłem. Rozprowadzałem "krzyżowo". Jakbym miał kolejnego suedea to bym machnął trzecią na próbę i spróbował coś zużyć. Ile tak normalnie powinno pójść?

Opublikowano

@Gozdziu23 dwie warstwy na froncie. No bębny to poszło niewiele bo to jedna warstwa taka mówię przetrzeć od niechcenia.

ADS się bardzo daleko rozprowadza. Suchym aplikatorem mogłem zrobić fronty 5 ramion nalewający 5 kropelek.

Opublikowano
1 minutę temu, analyzator napisał:

@Gozdziu23 dwie warstwy na froncie. No bębny to poszło niewiele bo to jedna warstwa taka mówię przetrzeć od niechcenia.

ADS się bardzo daleko rozprowadza. Suchym aplikatorem mogłem zrobić fronty 5 ramion nalewający 5 kropelek.

To nie masz po co dokładać wiekszej ilości powłoki. Jak chcesz zużywać więcej dla zasady, użyj dedykowanych aplikatorów tych czarnych od ADS.
Suede jest bardzo ekonomiczne. Wszystko będzie u Ciebie ok

  • Dziękuję 1
Opublikowano

@Gozdziu23 @Streat 

Oczywiście musiałem sprawdzić czy dam radę płatkiem nałożyć coś więcej i czy jest sens. Ogólnie lipa bo towar nie rozkładał się równo i robiły się dziury. Normalnie jakby felgi odpychały kolejną warstwę. Docierało się słabo odparowało wolno nie pojawiła się żadna dodatkowa śliskość. 

By the way to właśnie śliskość po tej powłoce jest raczej niska.

To po jednej feldze zrezygnowałem i zabawę uważam za zakończoną. Wisienka na torcie to oczywiście grubo perl na opony. Można zakładać 🙂

Opublikowano
Godzinę temu, analyzator napisał:

@Gozdziu23 @Streat 

Oczywiście musiałem sprawdzić czy dam radę płatkiem nałożyć coś więcej i czy jest sens. Ogólnie lipa bo towar nie rozkładał się równo i robiły się dziury. Normalnie jakby felgi odpychały kolejną warstwę. Docierało się słabo odparowało wolno nie pojawiła się żadna dodatkowa śliskość. 

By the way to właśnie śliskość po tej powłoce jest raczej niska.

To po jednej feldze zrezygnowałem i zabawę uważam za zakończoną. Wisienka na torcie to oczywiście grubo perl na opony. Można zakładać 🙂

Jeżeli nałożyłeś już na utwardzoną powłoke, jeszcze jedną warstwe, no to wiadomo że bedzie sie odpychać i nie pozwoli kolejnej warstwie się związać, w kryzysowych styuacjach nowy rozpuszczalnik może jedynie popsuć powłoke już obecną i nie nałożyć jednoczesnie nowej wartwy powłoki, nie skrystalizuje się.
Dedykowane powłoki do felg zazwyczaj są tempe, ze względu na brak tam PDMS czyli silikonów które niestety nie lubią tak bardzo wysokiej temperatury.

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano

@Gozdziu23 ok to mam nadzieję, że nic nie popsułem 😉 poprzednie warstwy miały odstęp chyba doby. Teraz już sobie poleżała kilka dni. Nie wiedziałem, że nie można czekać dłużej między warstwami.

Spoko. Leży i niech leży. Pewnie w połowie sezonu dostanie topa z quartz maxa albo i nie jak będzie sobie radzić.

Dzięki. Gondziu, ucze się, pierwsza powłoczka.

Opublikowano
5 minut temu, analyzator napisał:

@Gozdziu23 ok to mam nadzieję, że nic nie popsułem 😉 poprzednie warstwy miały odstęp chyba doby. Teraz już sobie poleżała kilka dni. Nie wiedziałem, że nie można czekać dłużej między warstwami.

Spoko. Leży i niech leży. Pewnie w połowie sezonu dostanie topa z quartz maxa albo i nie jak będzie sobie radzić.

Dzięki. Gondziu, ucze się, pierwsza powłoczka.

Luzik, nie myli się tylko ten co nic nie robi 🙂 Jak byś kładł coś jeszcze kiedyś z ADS, polecam dokupić sobie dedykowany Levelling mocno zwiększa przyczepnosc powłoki co finalnie zwieksza śliskosć samej powłoki, trwałość hydrofobowośc i ułatwia samą aplikacje przez co samej powłoki schodzi jeszcze mniej 🙂

  • Okay 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.