Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema Forum

Czy ktoś ma doświadczenie z lakierem uni, ford race red? Ford focus mk3 2017.09, my 2018.

Co z autem? Zrobię fotki.

Lakier stan bardzo dobry. Mikroryski od mycia ręcznego. Brak rys. Nigdy nie było szczotek, zawsze auto nawoskowane full i miziane zgodnie ze sztuk. Drobne punktowe zmatowienia widoczne pod ledem - na drzwiach kierowcy ktoś mi szurnął drzwiami, drobna ryska na błotniku - dziecko się oparło guzikiem 😉 już oddane do adopcji 😉 to dwie rzeczy które nie do końca zeszły ręcznie cleanerem i megse ultimate compound.

 

Co chcę osiągnąć?

Max look na lato. Poza punktami, onestep/finish.

 

Co już mam?

Do pracy ręcznej sporo gąbek i fiberek. Meguiars Ultimate Compound, Dodo Lime Prime, Cleanser polish Bilthambera.

Kupiłem Hamrona da15.

Fibry, wipeout, ipa, oświetlenie mam.

 

Co wiem, że potrzebuję kupić?

Pastę polish/finish

Gąbki, ile na auto? 3 finishowe i jedna jakiś polish?

 

O czym myślałem?

Pasty: Sonax NP 03-06, Carpro reflect, Koch chemie M3.02

Pady finish: Lake county Białe CCS DA, Pady Koch Chemie do kocha pod kolor, pady finish carpro zalecane do tej pasty.

Pady do polishu (mogę użyć megsa UC albo kupić jakąś małą pastę 250 do podcięcia.): coś średniego, nie wiem 😉

Szczotka do czyszczenia padów.

Może jeszcze jakiś pad turbo miękki jakbym chciał cleanerem podziałać w przyszłości.

Tasmy do maskowania - pewnie 3m.

Co forum doradzi? Różnice cenowe dla amatora nie są istotne - istotne będzie bezpieczeństwo pracy, look.

Przy okazji pewnie na wiosnę zrobiłbym ojej babci prezent. Spanachany okrutnie biały lakier na oplu astra 97r. Pewnie też onestep. Ktoś zna lakier ?

Opublikowano

Sądząc po tym poście nie masz doświadczenia z pracą maszyną czyli korektą lakieru.Plan jest dość prosty -idź w Car Pro,kup sobie pastę essence i na żółtym padzie myśle ze osiągniesz to co chcesz,dodatkowo to w miarę nowe auto wiec wymył bym to eraserem i pożył Lite.Co  do taśmy maskującej polecam Colad albo 4cr oba zielone

Opublikowano

@marco80 Hej. Tak - miałem maszynę w ręku na lakierze jakieś 10 minut w życiu 😉

Pozostaję przy klasycznych woskach i ew. detailerach z sio. Z tego powodu nie rozważam essence a reflecta. Biała gąbka lake country to niby u nich środek skali. Zastnawiam się czy nie potrzeba jeszcze bardziej miękkich padów dla osiągnięcia max finishu.

lake-country-ccs-da-white-foam-polishing

Opublikowano

Niestety nie znam się na tych padach,one są niezniszczalne i do użytku tylko przez profesjonalistów.........

Opublikowano

@analyzator kup Sonax Perfect Finish i na bank na lakierze uni bedzie igła 🙂 pad... No jakies 3 - 4 sztuki. Co element inny, czyli jeden odpoczywa, drugi pracuje 🙂

Co do tego jaki... Temat rzeka. Szedłbym w sprawdzony Nat. Żółty oraz czerwony. 

 

 

 

  • Moderator
Opublikowano

Zrob tak jak pisze Marek. Kup essense i pad żółty nat i fajnie wszystko tym ogarniesz na koniec jakas powloka lekka do położenia i zapomnisz 

Opublikowano

@marco80 @BiałyGTi Potwierdzam słowa chłopaków. Essence jest petarda. Obczaj u mnie w W&W jak fajnie schodzą różne niedoskonałości na żółtej gąbce. Do tego baaaaardzo przyjemna praca i turbo look. 

Opublikowano
. Co element inny, czyli jeden odpoczywa, drugi pracuje
 
 
 

Tez przymierzam się do odświerzenia lakieru pierwszy raz. Co daje to „odpoczywanie”?
Opublikowano

@BiałyGTi powłoka i essence nie - ja dalej średniowiecze i woski 😉@david2888 a chyba nowsza 04-06 ?

@lukeu idę czytać

W moim przypadku essence = reflect ponoć to samo bez primera

Czy bierzemy pod uwagę to że maszyna ma 15mm skok, tnie więcej? Jak z finiszowaniem porównując do 9mm?

To może reflect i dedykowany pod od carpro - finishowy. Do tego żółty i pomarańczowy nat do podcięcia megsem lub dokupie małego sonaxa sredniego. Żeby była moc jbc 

 

Opublikowano

@analyzator -Twoja ksywka chyba nie jest tu przypadkiem.Ja widzę że jesteś z tych co zawsze chcą "Wisłę kijem zawracać".Twoje auto ,twoja sprawa co tam sobie z nim wymyślisz ,to co ja napisałem jest wg mnie optymalne,również czasowo bo potem chwalicie się ze one stepa ktoś robi 15 godzin(mega czas).Podstawowa wiedza -na essence tez można kłaść woski, niczemu to nie przeszkadza-co do maszyn poczytaj jeszcze bo pytania udowadniają ze jest słabo.Co będzie jak CI napisze ze planetarne i rotacje też się nadają do finiszu?

Opublikowano

A nie lubiej kupic 3d one i kombinowac padami? Nakupic past nie sztuka... Na pierwszy ogien idz w nata, zabulisz za lc a przy pierwszej polerce moze ten pad szybko poleciec... Podstawa rowniez czystosc pracy. 

Opublikowano

@marco80 nie irytuj się proszę tym, że drążę temat. Niczego tu nie chcę zawracać. Pady lake country poleca nowicki jako najlepiej finiszujące a są one w ich połowie skali cięcia. Pady koch chemie znowu forensic wspominał jako najlepsze, pomijając sporą cenę, przy 4-6 padach które mi pewnie posłużą nie skupiam się zupełnie na cenie.

 @BiałyGTi dla tego szukam podpowiedzi co do twardości lakieru na fordzie. Moje amatorskie jeżdżenie po aucie ręcznie dodo jiucem mówi że bardziej miękki niż twardy, ale co to za test. Z tego też powodu skłaniam się do onestepów z jakąś lekką siłą ale maksymalnie finiszujących.

@pablo15005 kupiłbym jedną 250ml lub ew jeszcze jedną na wszelki wypadek. Mam świadomość potrzeby dbania o czystość. Czy szczotka do czyszczenia padów i czyszczenie co przejazd będzie okej? Nie mam sprężonego powietrza a takie z puszki to nawet nie pytam czy zadziała 😉

Wracając do carpro. Jaka jest zaleta essence w stosunku do reflecta? Nie złośćcie się proszę o to pytanie. Po prostu nie widzę potrzeby primerowania ceramiką - carpro mówi że trwalość do 12mcy. To się w ogóle wymyje? Mam ciśnienie na goły piękny lakier do woskowania

Może to sytuacja typu klęska urodzaju bo wszystkie wspomniane pady w zasadzie bez wad, sonax, koch, carpro wszystko highend. Może to kwestia preferencji.

Opublikowano

@analyzator To inaczej jak chcesz to kup te pady i rób nimi, nie ma problemu.Jednak z swojego i innych doświadczeń wiem ze (jako osoba niedoświadczona możesz takiego pada szybko uszkodzić,albo zajedziesz gdzieś na kant i wyrwie Ci kawałek gąbki albo nadmiar pasty w nim zagotuje Ci go od środka i rozerwie lub po prostu temperatura odklei rzep)Trzeba sie trochę postarać ale to sie zdarza na początku, dlatego fajnie mieć kilka padów tych samych i zmieniać np co dwa elementy a np co jeden przedmuchać lub tylko wyszczotkować..Ja bym też obalił teorię że nie jako drogie pady robią lepszą robotę.Tanie pady takie po 20-25zł za szt też można działać cuda ,kluczowe jest tutaj dobór pada pasty i czasem maszyny typowo pod lakier

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano

@pablo15005 o mój drogi w dzisiejszych czasach to nie jest popularna propozycja, odważnie 🙂

Lakier lakier był przygotowany na zero 4 miesiące temu więc na pewno trzeba byłoby poprawić. 

Myślę, że to jest najlepsze rozwiązanie chętnie podjadę pomyślimy razem. Tylko odłóżmy to w czasie 😉 ogromne dzięki za propozycję!

  • Moderator
Opublikowano

@analyzator tak jak @marco80  napisał, to że kupisz drogi pad nie oznacza że on bedzie super itp. bo na początku to kazdy musi zajechać pada aby wiedziec jaka one maja wytrzymałosć a takiego za ~20zł nei bedzie Ci szkoda zajechac 😉 Ze swojego doswiadczenia moge CI powiedzieć ze najbardziej uniwersalnymi padami sa żółte/pomaranczowe bo nimi mozesz i zrobić finish i cutting przy odpowiednim doborze past 🙂 Jeżeli masz miekki lakier to raczej skłądniałbym sie ku sonax PF plus do tego mozesz dokupić jakas paste polishingową 🙂 niekiedy dłużej szuka sie odpowiedniej kombinacji pasty i padów aniżeli poleruje całe auto 🙂 warto miec przynajmniej po jednym rodzajów past w domu 🙂 a przy miekkich lakierach nawet taka menzerna 400 moze CI sie przydac do wyciecia jakiś otarć parkingowych 😉 

Opublikowano
4 godziny temu, BiałyGTi napisał:

@analyzator a ja jeszcze potwierdzę to co Marek pisze i dodam od siebie ze pasta cutingowa tez mozna one stepa zrobic 🙂 

to ja się zaliczam do tej grupy 😄 ostatnio CutMax'em zrobiłem OS  🤣

@analyzator za dużo oglądasz youtuberów 😉 i za dużo rozkminy 🙂 podstawy znasz, dalej to tylko robota i praktyka 🙂 kupuj obojętnie jaką pastę typu Polish... Dobierzesz odpowiedniego pada i będzie dobrze. Czy wezmiesz CP Reflect , czy CP Essence, czy Sonax 04/06 lub PF , to i tak uzyskasz zamierzony efekt 🙂

Nie drogie pady zrobią z Ciebie detailera, a praktyka 🙂 

  • Moderator
Opublikowano

Masz lakier srednio miękki i mozesz uzyc pasty sonaxa ex 04-06 albo 05-05 tez fajnie tnie i wykańcza. Ale nadal bym namawiał cie na essense bo tez ci usunie ryski jak masz takie na lakierze a dodatkowo zabezpieczy. I mozesz śmiało sobie na to kłaść woski i inne specyfiki

 

tak jak pisza chłopaki zniszczysz pada za 50 zł to ci bedzie szkoda a zniszczysz takiego za 17-20 to zapomnisz za pare dni ze takiego miales

  • Super 1
Opublikowano
5 godzin temu, pablo15005 napisał:

A nie lubiej kupic 3d one i kombinowac padami?

3D One Hybrid lub 3D Speed, która jak na pastę 3in1 ma również moc.

One jest nieco bardziej uniwersalna/mocniejsza, po użyciu Speed lakier może nieco lepiej wyglądać  (choć Speed też potrafi usunąć po papierze 3000) 😉

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dobra panowie planowanie już było czas do realizacji przejść.

Pasty to Koch m302 oraz f601. Do tego sampler Scholl shock2cut z dedykowanym padem. 

Naty żółte czerwone plus 1 czarny plus zamówiłem sobie dwa pady lake country to wam powiem czy fajne 😉 mięciutkie na wypadek gdybym z jakiegoś powodu nie był w stanie uzyskać finiszu.

Robiłem próby za pomocą m302 na padach 4cr one step i finiszowym. Zdecydowanie nie docina. Myślę że powyższe można ze sobą mieszać i uzyskać jakieś rezultaty.

Mam jeszcze delikatne pytania o podstawy.

Pierwsze wypracowanie pasty na obrotach średnich podejrzewam 3 a dalsze finiszowe na wyższych obrotach?

Czyli lakier nie jest najbardziej miękki na świecie. Bardziej miękki mam na felgach bo tam m302 ściągało rysy jak głupie.

  • Moderator
Opublikowano

@analyzator jeżeli nei jest super miekki to sprobowałbym żółty pad i m3 albo f6 na żółtym 😉 tutaj jest troche zabawy w dobór odpowiedniej techniki do danego lakieru 🙂 co do pracy to trzeba wyczuć troche paste, najpierw rozporwadzasz na niskich, pozniej zwiekszasz minimalnie docisk maszyny i obroty na 3-4-4,5 nawet i pozniej zwolnij maszyne i odpuść siłe docisku przez co uzyskasz lepszy efekt koncowy 🙂 

Opublikowano

@Streat dzieki o to mi chodziło. Będę sprawdzał która kombinacja jest i zbiera drobnicę. Jak znajdę problemy to komplet schola myślę że załatwi sprawę.

Mocne punktowe - wiem wiem latarka inspekcyjna. Ryski znajdę. Boję się hejzu. pod jakim światłem i czego szukać? nie chciałbym wyjechać autem na słońce i być nie do końca zadowolonym z efektu 😉 i polerować kolejny weekend.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.