Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przyszedł czas, żeby zabrać się za komorę silnika. Nigdy wcześniej się w to nie bawiłem, więc do procesu mycia silnika podszedłem bardzo ostrożnie. Nie chciałem płukać komory wodą pod ciśnieniem - jakiś taki lęk mam. Postanowiłem, że w ruch pójdą pędzelki, fibry, miska z wodą do płukania mf, a jako środek czyszczący Tenzi Detailer Czysty Silnik.

Kilka słów o Tenzi Detailer Czysty Silnik ze strony producenta: 

Cytat

Czysty Silnik

Czyszczenie i ochrona serca Twojego samochodu

Skuteczny środek w formie aktywnej piany do czyszczenia i nabłyszczania elementów silnika samochodu. Preparat skutecznie rozpuszcza zanieczyszczenia ropopochodne i drogowe. Jest bezpieczny zarówno dla uszczelek, jak elementów metalowych. Może być stosowany także na inne metalowe części pojazdu. Zalecany do bieżącego mycia.

Sposób użycia:
1. Nanieść na zabrudzoną powierzchnię przy użyciu spryskiwacza.
2. Odczekać 30-60 sekund na zadziałanie produktu.
3. W przypadku większych zabrudzeń przeszorować przy pomocy szczotki.
4. Spłukać wodą pod ciśnieniem, najlepiej ciepłą.

Uwaga: nie stosować na gorący silnik, nie dopuścić do wyschnięcia preparatu.

  • BEZPIECZNY DLA SILNIKA
  • CZYŚCI, KONSERWUJE, NABŁYSZCZA

 

 

Produkt otrzymujemy w opakowaniu charakterystycznym dla całej serii produktów od @tenzidetailer. Charakterystyczna ergonomiczna butelka, atomizer z sitkiem pianującym, fajna szata graficzna.

IMG_20180901_171746net.jpg.8f67ce3ba2078001ea9c518eaf7095cd.jpgIMG_20180901_171805net.jpg.fd5d6734d72c158bbc7ce3cd7d1322a8.jpg

Wszystko pięknie, ładnie, ale czas na działanie. komora i elementy silnika niebyły nigdy wcześniej myte - od momentu kiedy Pug trafił w moje ręce 🙂 Nie jest to jakiś mega szczur, ale czysty też nie jest. Trochę starego oleju, kurzu i innych brudów eksploatacyjnych:

IMG_20180901_171711net.jpg.8b1afa68c790a379904404f38028d998.jpg

IMG_20180901_171818net.jpg.0591b16ff6a5e6c363d2699e681e70a7.jpg

IMG_20180901_171829net.jpg.d99152f45b069e3fbac4640ee2a77353.jpg

IMG_20180901_171839net.jpg.26457d780ca6f094bb8f47281e0faf46.jpg

Tak jak wspomniałem we wstępie, mycie było niezgodne z instrukcją. Ale co tam... wycierać wilgotną fibrą też można 🙂

Atomizator zaopatrzony jest w sitko, które pozwala uzyskać całkiem fajną pianę. Po aplikacji piana od razu wchodzi w reakcję z wszelakim brudem. Zapach? Jakoś nie zwróciłem na niego uwagi.

IMG_20180901_172204net.jpg.885757ee72e7f7bf46f04ef2caaac6a1.jpg

IMG_20180901_175545net.jpg.25f6e850faf908e2864c29f7f4934fb4.jpg

@tenzidetailer wskazuje w instrukcji odczekanie 30-60 sekund... Jako, że pierwszy raz pracowałem z tego typu produktem nie czekałem tak długo. Pędzelek poszedł w ruch. I od razu pierwsze zaskoczenie. Tenzi Detailer Czysty Silnik naprawdę działa 🙂 Piana ładnie rozpuszcza tłusty brud, świetnie radzi sobie zarówno na elementach metalowych jak i plastikowych.

IMG_20180901_172336net.jpg.ad68028cf397c473f94fd1c71b54eb4c.jpg

IMG_20180901_174513net.jpg.2eb3078d43b043e5ae09382523c6cf6e.jpg

Lecę na szybko. Pierwotny lęk o silnik zmusza do sięgnięcia po wilgotną fibrę żeby wytrzeć cały zruszony brud. Efekt widać od razu. Czyściutko. * - zdjęcia robione w locie, więc nie wszędzie zdążyłem powycierać 🙂

IMG_20180901_172701net.jpg.c78726358d1604dbd0649c4fd1a0749c.jpg

I tak element / część elementu po elemencie. Piana, pędzelek, wytarcie fibrą. Jak na pierwsze w życiu pielęgnowanie komory, to jestem bardzo zadowolony. Myślałem, że będzie gorzej, ale Tenzi Detailer Czysty Silnik się spisał.

Efekt po myciu:

IMG_20180901_182957net.jpg.5ee4f5465b6218cc1a3ae91d05cfefc6.jpg

Na koniec na elementy plastikowe wleciał Tenzi Detailer Kokpit Mat (ten z pierwszego rozdania). Dlaczego? Akurat miałem pod ręką, więc dlaczego nie? 🙂

IMG_20180901_184650net.jpg.43d278d9165bc71219097e6af0d5c097.jpg

IMG_20180901_184709net.jpg.156645a9110adf6a734e401ed88925d2.jpg

Podsumowując, Tenzi Detailer Czysty Silnik, to świetny produkt do dbania o wygląd komory i samego silnika. Produkt jest gotowy do użycia, więc nie trzeba kombinować ze stężeniami. Ekonomiczny aplikator od razu daję świetną pianę, która robi, to co ma robić. Używałem produktu od @tenzidetailer nie tak jak zaleca instrukcja, ale i tak wyszło świetnie, Nie mam porównania do innych tego typu środków i doświadczenia w dbaniu o czysty silnik, ale w tym momencie biorąc pod uwagę cenę i efekt jaki możemy osiągnąć, to Tenzi Detailer Czysty Silnik na pewno znajdzie wielu entuzjastów. Ja jestem jednym z nich 🙂 Polecam!

* - aplikator jest cały i zdrowy. Po palcach nie leje 🙂

 

  • Lubię to 2
  • Super 3
  • Dystrybutor
Opublikowano

@CoolBreeze Dzięki za test! Wiadomo, że mycie ciśnieniowe wymaga odpowiedniego zabezpieczenia wszystkich newralgicznych miejsc (a trzeba wiedzieć, które to są w konkretnym aucie), dlatego Twoje podejście jest jak najbardziej uzasadnione. Praca pędzelkiem i mokrą szmatką jest jak najbardziej poprawna, bezpieczna i skuteczna 🙂  

  • Lubię to 1
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Na wstępie wielkie dzięki dla @tenzi za możliwość przetestowania produktów.

Detailer CZYSTY SILNIK 600 ml

280px_detailer-czysty-silnik.jpg

Opis producenta:

Cytat

PROFESJONALNY PŁYN DO MYCIA SILNIKÓW 600 ml


Specjalistyczna zielona formuła, która skutecznie usuwa plamy ropopochodne. Skuteczniy środek do pielęgnacji i nabłyszczania elementów silnika.
 

Bezpieczny dla silnika

Czyści, konserwuje, nabłyszcza

Aktiv Foam Formula

Póki co szybki test na śrubkach, bitach i innych narzędziach, które używałem do czyszczenia przepustnicy i EGRa w moim dieslu, od tego czasu leżały nieruszane.

Test na aucie może w weekend uda się ogarnąć 🙂

 

Bohaterowie całej zabawy:

 

UfxUPOB.jpg

Jak widać, czysto nie jest:

Wy1aEGQ.jpg

Pierwsze pryśnięcia: 

A1ftWDX.jpg

po 2 minutach:

WJPTAe9.jpg

Spłukane gorącą wodą:

YmI1uSU.jpg

2 podejście:

+ pędzelek

viRZY54.jpg

tu trochę lepiej:

Engw5jW.jpg

i po raz trzeci:

jyDwhAx.jpg

Praktycznie wszystko zeszło, ale więcej brudu już nie chciał rozpuszczać:

jyDwhAx.jpg

9RlS0sv.jpg

I przy okazji do testów jak razi sobie z zabrudzeniami od EGR poszedł pewien kozak:

Y8tHWqG.jpg

50/50 z gorącą wodą z kranu

zEw3Br0.jpg

po 5 minutach:

tzxLb4M.jpg

gpAJ0gz.jpg

 

I małe podsumowanie:

Moim zdaniem produkt robi to do czego został stworzony, usuwa stare ciężkie zabrudzenia, myślę że na silniku też powinien sobie poradzić.

Największy plus to zapach - w ogóle nie drażni jak niektóre tego typu produkty.

Z minusów - atomizer, trzeba naciskać do końca, taki typ - przy wciśnięciu do połowy zostaje w takiej pozycji, więc trzeba psikać dużymi strumieniami.

Gdy będzie możliwość zrobię update po testach na silniku.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

I coś od mojej osoby na szybko, bo nie mogłem się już powstrzymać.

Tylko się nie śmiejcie, bo pacjent mało atrakcyjny i to nie auto, jest po 2 osiemnastce, 1973 rocznik.

Motor brudny, słabo widać na foto bo malowany pewnie z 5 razy przez te lata, wiec przy odchodzącej farbie trudno dobrze wychwycić działanie.

Brudas.

46c7f4699c1e4.jpg

ecafee394e284.jpg

989f1fec61618.jpg

I potraktowany raz pianką i raz opryskiem.

879bf0f575e46.jpg

d2a49ca68c63e.jpg

4078ead6581cb.jpg

I po myciu. Z racji, że robiło się ciemno i goniły inne obowiązki spłukane tylko wodą z węża ogrodowego z końcówka która nie daje jakiegoś ekstra ciśnienia.

0bbeefa3697a5.jpg

4a36521b1e7fa.jpg

c2fb9bb6ee261.jpg

Finalnie.

Może na foto tego nie widać. Ale mimo wypłukania wężem jest czysto. Wcześniej wszytko było nieźle uwalone. Pewnie jeszcze lepszy był by rezultat jak było by wypłukane pod dużym ciśnieniem. Ale nie zawsze można i nie zawsze jest to bezpieczne. Zapach nie męczy i nie przeszkadza - neutralny. Produkt działa błyskawicznie z brudem - rozpuszcza i ciągnie za sobą na dół. Butelka i trigger poręczny - fajna pianka i jak na dla mnie jest skuteczniejsza od oprysku. Taką piankę fajnie się rozprowadza pędzlem po silniku.

Porównanie mam tylko do K2 Akra który używam często, gęsto, ale po tym jak rozprawia się z tym bajzlem Tenzi to już K2 nie kupię - sorry.

Chemik ze mnie żaden ale opis składu z K2 Akry zawiera całą tablicę Dmitrija Mendelejewa, przy Tenzi tego nie ma. Więc i pewnie bezpieczniejszy dla nas i dla środowiska ? I mimo to robi świetną robotę.

Na szybko jeszcze ogarnąłem silnik i obudowę w pilarce łańcuchowej Stihl i też brało brud aż miło.

Test dostanie update - jeszcze motor w aucie i kilka innych brudasów, ale mnie poniosło i już musiałem sprawdzić.

Generalnie dla mnie na 5. I zawita na mojej półce na stałe.

  • Lubię to 1
  • Super 1
Opublikowano
4 minuty temu, barto125 napisał:

@V1RU$ Też mam odczucia że od K2 Tenzi jest dużo lepszy 🙂

Tak.

Bo mam K2 Akrę na stanie zawsze,bo  używam regularnie w warsztacie. I Tenzi zdecydowanie mocniejszy. I dużo szybciej reaguje z brudem. Jestem pozytywnie zaskoczony. I przestawiam się na Tenzi.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja też przetestowałem @tenzi Czysty Silnik.

Dzięki za próbki!

5c99db76c6090120gen.jpg

Zapach cytrusowy, kolor zielony. Coś jakby APC. Ogólnie zwykłe zabrudzenia zmywa, ale z zasiedziałym tłustym brudem już nie jest kolorowo. Wspomogłem się prickiem tenzim truckiem.

25358d20d816dddegen.jpg

492ff3bd9d9cb498gen.jpg

10b66e196b5da5a7gen.jpg

Tak wygląda po motoroplascie, ale o tym będzie jutro 🙂

2b3fa64c8f39230bgen.jpg

  • Dystrybutor
Opublikowano

Dzięki za testy. Od razu uwaga, może przyda się przy kolejnych testach. Czysty Silnik to środek dość silny, ale ciągle z dużym marginesem bezpieczeństwa (czyli żeby nie szkodził). W sytuacji każdego doczyszczania z nawarstwionego brudu poza samą chemią ważne są jeszcze 2 czynniki: CZAS i TEMPERATURA. Innymi słowy - jeśli zabrudzenie jest większe, to trzeba pozwolić produktowi leżeć dłużej, a nierzadko brud trzeba zdejmować warstwami, czyli nakładać go kilka razy. Po drugie - należy go spłukiwać gorącą wodą, zwłaszcza pomiędzy kolejnymi podejściami. I wtedy nie trzeba używać żadnych wspomagaczy 🙂

  • Okay 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Na start chciałbym podziękować za pomoc mojej psinie, Lunie, która dzielnie przesiedziała ze mną w garażucały test.
Piona Lusia! 59039608_366003790681983_1571513037364396032_n.jpg.5fc27f84e7fdd4517de58c3e1928147c.jpg
A teraz dodam swoje pare groszy, do testu Tenzi Czysty Silnik, oraz Tenzi MotorPlast
Silnik nie był jakoś bardzo brudny, auto ma przejechane 10tys km. Brud na plastikach, to raczej suchy, lekko brudny kurz. 
Silnik przed aplikacja Czysty Silnik wyglądał tak:
58595552_1654226644721021_4631300610082209792_n.jpg.fcf9693b50df0c85de0cdab303589fe6.jpg59621873_347709289425187_8822741584882696192_n.jpg.f89c6f7c9fdd5650ef0e7eb96adb2a0d.jpg
Niestety zdjęcie całości się nie zapisało...
Po obudowie filtra powietrza, można określić, ze cały silnik wygląda własnie tak samo.
Produkt się bardzo fajnie pieni, już z atomizera, leci super piana, ale nawet robiąc mgiełkę, wystarczy dotknąć i lekko poszorować, a piana powstaje super (jakość zdjęcia znowu powala...)
58978377_1626394554171843_1978982314222288896_n.jpg.ba77f5acb03ade4f59c1d7fd47cceb95.jpg
Po wymyciu, i wysuszeniu, miejsca czyszczone wygladaja bardzo ladnie. 
58968052_1063512493851837_252569614880342016_n.jpg.b245b68ecde1955b18a8d500d710bc5f.jpg
Wiec Tenzi Czysty Silnik, robi bardzo fajną robote. W końcu do tego jest stworzony 😄
Teraz przyszedł czas, na MotorPlast. Tak wyglądają plastiki, po nałożeniu. Zaznaczyć można, ze bardzo podbija kolory...! 
Na zdjęciu, widać osłonę klamy, od akumulatora, która  nabrała mocniejszych barw 🙂
59496739_176145653305749_8646946352959324160_n.jpg.76169b4f57378004eb27cfe4098b1fa7.jpg58779008_2245181828898565_7652919791987982336_n.jpg.9aa661990ce57b6f3da1da8b4b7c8268.jpg
Zdjecie całosci wyglada nastepujaco:
59121041_436866296857830_8914176701265608704_n.jpg.2f33a69590836b51e6faa69364a89490.jpg
Bardzo fajnie odświeżone wnętrze, cala akcja zajęła dosłownie 15-30min.
Można oczywiście robić to cały dzień, ale przypominam, to jest tylko silnik, i to w aucie, które miesięcznie robi po 3-4tys km. 

Dzięki @tenzi za wybranie do testu, produkty robią swoje, i są naprawdę przyjemne. 

POZDRO!

  • Super 1
Opublikowano

Czas na moje 3 grosze. Na wstępie pragnę powiedzieć, że nigdy nie byłem i nie jestem zwolennikiem lania wody po silniku, ale coś z zakurzoną komorą chciałem zrobić więc z góry przepraszam za niedociągnięcia w pracy bo wcale nie zamierzałem osiągnąć perfekcji przy tej pracy, jedynie widoczną poprawę.

 

Zapach i konsystencja 

Czysty silnik nawet fajnie pachnie jakimiś hmm chemicznymi cytrusami, co prawda nie wiele wyczuwalny podczas pracy ale jakiś tam zapach jest, kolor fajnie kontrastujący zielony.

Motorplast to natomiast różowa ciecz, zapachu się nie doszukałem.

 

Opakowanie i atomizer

Ergonomiczne natomiast miałem problem z atomizerem w Czystym silniku, złapał spory luz i latał na boki, dało się dalej psikać ale nie było to nic przyjemnego. Motorplast nie miał już tego problemu więc to może jednorazowa akcja.

 

Test!

Na tapecie 21 letnie BMW e36, w sumie bez tragedii tylko przykurzone dość mocno. 

UzyEYY2.jpg

Xnduyba.jpg

nbheBeB.jpg

 

Dobra co my tu mamy, chyba wszystko rozumiem 😄 

 

oZj7CSQ.jpg

 

Niby nic ale podoba mi się kontrastujący zielony kolor

O1zFMBb.jpg

sGUMgIP.jpg

NlRRq3m.jpg

 

Jak wspomniałem wyżej, nie jestem zwolennikiem lania wody po silniku, są też tego plusy bo produkt będzie sprawdzony w różnych warunkach aplikacji i wymywania 😄 

 

0mCPoT3.jpg

OUiTn6N.jpg

 

50-50 po rozpórce, te białe to jakieś osady nie szło tego zmyć. Może to być pozostałość od szukania nieszczelności, do tego jeszcze wrócę.

 

dKSSGYt.jpg

 

Zbiorniczek widział lepsze czasy, jak zresztą i całe auto 😄 

74KK0u8.jpg

 

Brud schodzi ale osad na około wlewu ani drgnie

 

uJItG2x.jpg

 

Magiczna gąbka też nic nie daje

 

4LIawF3.jpg

 

Jak każdy szanujący się detailer mam wszystkiego co najmniej 2x za dużo więc przetestujmy coś. To będzie taki test w teście 😄 

 

S4cmeqZ.jpg

 

Można by jeszcze nad tym popracować ale uznaję to za zadowalający rezultat

 

tp1BnkM.jpg

 

Jako tako ogarnięte, komora gotowa na Motorplasta

 

1pmD3Ly.jpg

 

VqXOcxL.jpg

 

Po handlarsku a co!

 

Z6f5VZk.jpg

 

 

Efekt finalny po dotarciu MF

 

UVe7Ak2.jpg

 

YAAkIwl.jpg

 

50-50 z dwóch zdjęć

 

gyFxbeC.jpg

 

Podsumowanie

Tenzi czysty silnik robi to co ma robić, co prawda nie było tutaj żadnego hardkoru ale kilka miejsc z plamami po oleju domył. W przyszłości wystawię go na jakąś cięższą próbę. Natomiast Motorplast mnie trochę rozczarował, fajnie sie go aplikuje i dociera ale jakoś mocno nie zaznaczył swojej obecności na plastikach, być może ten materiał ich jakoś nie bardzo lubi. W swojej cenie są to jednak dobre produkty, myślę że mogę je śmiało polecić.

 

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Pięknie panowie, ja sklejam filmiki i coś mi komp odwala numery. Mam nadzieję, że do końca tygodnia skleję coś od siebie.

  • Okay 1
  • Dystrybutor
Opublikowano

Dzięki! @DaV - co do Motorplasta, to zalecenie jest, żeby go pozostawić go do wyschnięcia, a on powinien to zrobić bez pozostawiania zacieków. Zastanawiam się po jakim czasie go przecierałeś, czy nie za szybko. Bo zakładam, że na niektórych powierzchniach wchłanianie może jednak być nierównomierne i na końcu przetarcie może być konieczne...

Opublikowano

Co do Motorplast'a to jak u mnie zdjęciach widać nawalilem, aż płynęło 🤪 na drugi dzień zero zacieków, wszystko siadło aż miło 🙂

@tenzi przy następnym silniku dam więcej czasu waszemu środkowi do czyszczenia 🙂 w sumie mój pacjent miał silnik nie ruszamy przez 8 lat w ziemię miał przypadek z zaprslyskaniem komory gorącym płynem chłodniczym co pewnie też niezłego ulepa zrobiło 😛

  • Lubię to 1
Opublikowano

jednak udało się skleić filmik

 

 

nie będę czarował i cudował

 

Tenzi sprawdzony na szczurze jak i czystym silniku

 

moim zdaniem

 

 działanie ma słabe na konkretne szczury, praktycznie ich nie rusza

jeżeli jest świeży tłusty brud, potrzebuje dwóch podejść

traktuje ten preparat jako taki odświeżacz przy w miarę regularnym myciu

 

 

ma fenomenalną pianę, coś niesamowitego

zapach w ogóle nie wyczuwalny i nie męczący 

aplikuje i pędzelkuje się nim fantastycznie...

 

 

obiecany filmik

 

 

 

 

 

  • Lubię to 2
  • Super 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś w końcu znalazłem czas na dokładniejsze przyjrzenie się Czystemu Silnikowi otrzymanego od @tenzi

Produkt jest w identycznej butelce, jak wiele innych produktów tego producenta i z podobną szatą graficzną. Generalnie tutaj nie mam zastrzeżeń - wygodnie się to trzyma w ręce i aplikuje. Na plus dla niedoświadczonych i na minus dla świadomych osób otrzymujemy już gotową mieszankę a nie koncentrat.

Na testy wybrałem dziś Seicento od teściów (rok produkcji 2005, 1wszy właściciel, na 100% silnik nie myty od nowości, 100% bezwypadkowy ....)

20190511_153321-F1920x1080.jpg.a1641aaa09ee2c198d04dba0219158d6.jpg20190511_153329-F1920x1080.jpg.143ee33c4b5fa80ae0204722e441ca45.jpg20190511_153345-F1920x1080.jpg.99c769e83197d8548e54a29ca620a4a4.jpg20190511_153418-F1920x1080.jpg.5c0c394ee2bb1f376325a71fe8c821c1.jpg

 

Na widoczny silnik i jego okolice zaaplikowałem raczej bogatą dawkę płynu i odczekałem chwilę:

20190511_153546-F1920x1080.jpg.2d31e37b8d6c67b4c8d9bf50b10b1430.jpg20190511_153552-F1920x1080.jpg.f289e7a266f00edcea08ec35ed913bee.jpg20190511_153600-F1920x1080.jpg.430c58f1097b2aa07cd670945a7ffe60.jpg20190511_153609-F1920x1080.jpg.9f4d234dfcd3b3bb5669a835d6257773.jpg

 

Nie widząc żadnych spektakularnych efektów postanowiłem użyć pędzelka:

20190511_154114-F1920x1080.jpg.e70d15541e108203c385d47464b91f1d.jpg

No i po tym zabiegu zobaczyłem, że coś się ruszyło w końcu.

 

Niestety nie mam na dworze ciepłej wody więc opłukałem zimną, myjką Nilfisk C120 i oczom ukazały się takie widoki:

20190511_155225-F1920x1080.jpg.3f845eaaacc3aa956b62c91606d1b134.jpg20190511_155231-F1920x1080.jpg.09c9796e93c6591975f51bc878f06c3c.jpg20190511_155239-F1920x1080.jpg.a62987989024bfa091e35152639c4b2f.jpg

 

Mocarz jakiś to nie jest. Starego, tłustego  brudu nie ruszył za bardzo, za to bardzo dobrze poradził sobie z kurzem i bardziej "wodnistym" no ale to 2gie wymagało jednak chwili pędzelkowania. Z tego typu środków, na takich zabrudzeniach, mam tylko porównanie z ADBL'em n'gine, który w mojej ocenie ma zbliżoną moc czyszczenia (przy standardowym rozcieńczeniu) .

No ale w garażu stało jeszcze A3 8L TDI, które było już w tym roku przemywane Hardcorem od RRC, tyle, że gdzie nie gdzie coś wyciekło i można było sprawdzić, jak "Czysty silnik" poradzi sobie ze świeżym brudem.

20190511_165425-F1920x1080.jpg.bf6e1f0aacccb73b923251a7442fc783.jpg20190511_165434-F1920x1080.jpg.dac70d36efa2ab312c7e53575255a142.jpg20190511_165446-F1920x1080.jpg.90e6f371e1485c982f38bed1ba2c4a98.jpg

 

Tutaj postanowiłem psiknąć "pianą"20190511_165928-F1920x1080.jpg.5085e0d38a8ef1b0f4dbb92ae73503b9.jpg

Pędzel poszedł w ruch tylko w miejscach zaolejonych i dosłownie tylko kilka pociągnięć (brud błyskawicznie był usuwany).

Po płukaniu efekt wyszedł całkiem przyzwoity, jak na niewielką ilość poświęconego czasu:20190511_170955-F1920x1080.jpg.b85c041fa8718adbbcf3c0ee0e70bb4f.jpg20190511_171026-F1920x1080.jpg.d1ae152ad92dd73c750327fc5c1d710e.jpg20190511_171035-F1920x1080.jpg.6f038d16141077f2271c985253bbb8ef.jpg

 

Tutaj z bieżącym brudem, Tenzi Czysty silnik poradził sobie znacznie lepiej według mojej opinii i myślę, że do tego celu najbardziej się nadaje a na "stare brudasy" warto zastosować coś mocniejszego. Oczywiście da się oba silniki doczyścić dużo lepiej niż ja to zrobiłem ale trzeba poświęcić więcej uwagi i czasu a możliwe, że także użyć cieplejszej wody do płukania tudzież aplikować na lekko ciepławy silnik. Ja raczej wychodzę z założenia, że chcę uzyskać dobry efekt małym nakładem pracy, pomijam także fakt, że silnika nie oglądam na co dzień i nie musi on być szczególnie piękny - to nie showcar a daily. Jak dla mnie osiągnięte efekty są dobre - wygląd się poprawił i zostały usunięte "świeże" ogniska brudu, dzięki czemu można będzie w najbliższym czasie "pomacać" silniki bez obaw o zbrudzenie się.

  • Dystrybutor
Opublikowano

@ElSor - dzięki za test. Wydaje mi się po lekturze jego i paru zapytań, które dotarły do nas innymi kanałami warto rozjaśnić parę rzeczy. Każde silne zabrudzenie wymaga, oprócz chemii także, czynników dodatkowych (konfiguracja zależy od materiału i zabrudzenia): czasu, temperatury, mechaniki. Wyobraźcie sobie mycie brudnego piekarnika bez szorowania i gorącej wody... Co prawda w wielu przypadkach nasz Gran Smog potrafi to zrobić, ale wtedy potrzebny jest czas (potrzebny na zadziałanie produktu), czyli np. wielokrotne spryskiwanie zabrudzonej powierzchni. Zabrudzenia pod maską utrwalają się w wysokiej temperaturze i pod tym względem przypominają brudny piekarnik. Płukanie zimną wodą nie może być tu metodą, w każdym razie nie przy silnych zabrudzeniach. Przy dużym brudzie normalne jest też powtarzanie mycia. Pierwsze ściąga jakąś warstwę brudu i dopiero kolejne sięgają głębiej. Kierunek: silniejsza chemia (a uwierzcie mi, że Tenzi ma ten kierunek bardzo dobrze rozpracowany, bo robimy głównie koncentraty i superkoncentraty) jest o tyle ryzykowny, że może spowodować uszkodzenie/odbarwienie powierzchni. W przypadku silnika i okolic jest ich dużo (metal, gumy, plastiki różnej twardości), więc i ryzyko jest większe. Reasumując: Czysty Silnik wg nas poradzi sobie nawet z dużym brudem, pod warunkiem, że dostanie wsparcie czasu (dłuższe leżenie, większa ilość tam, gdzie większy brud), temperatury (płukanie ciepłą wodą) i mechaniki (szorowanie lub mycie ciśnieniowe).

Opublikowano

Witam, pora i na mnie.

Miałem test Tenzi Czysty Silnik przygotowany już dawno (czekał na dodanie na forum), ale dzisiaj przeczytałem w/w wypowiedz @tenzi

 

8 godzin temu, tenzi napisał:

Czysty Silnik wg nas poradzi sobie nawet z dużym brudem, pod warunkiem, że dostanie wsparcie czasu (dłuższe leżenie, większa ilość tam, gdzie większy brud), temperatury (płukanie ciepłą wodą) i mechaniki (szorowanie lub mycie ciśnieniowe). 

Więc postanowiłem test powtórzyć i znaleźć godnego przeciwnika😈


IMG-20190510-174356.jpg


IMG-20190510-174418.jpg

Teraz najlepsze😱
IMG-20190510-174402.jpg


IMG-20190510-174829.jpg


IMG-20190510-174435.jpg

IMG-20190510-174431.jpg

Element ten nie był nigdy czyszczony, przynajmniej tak zakładam po grubości brudu z oleju i tego co do niego przykleiło się. Uprzedzę pytania, to nie pochodzi z żadnego samochodu którym się zajmuję. Upolowałem to na złomowisku😎
Piana z Tenzi na bogato


IMG-20190510-174938.jpg


IMG-20190510-174943.jpg


IMG-20190510-175033.jpg

IMG-20190510-174957.jpg


Piana ładnie siedzi, nie spływa szybko i nie znika, ogólnie jestem zaskoczony czasem jak długo się utrzymuje👍

Piana powoli się wgryza w brud i zaczyna pracować
IMG-20190510-175044.jpg
IMG-20190510-175037.jpg

Piana siedzi i siedzi, a mnie czas goni więc działam

IMG-20190510-175149.jpg

IMG-20190510-175210.jpg

IMG-20190510-175336-1.jpg

IMG-20190510-175338.jpg

Nawet po wypracowaniu pędzelkiem piana dalej jest nie zanika, bardzo fajnie :good:

IMG-20190510-175400.jpg

Tutaj widać, że brud ruszony ale nie do końca

IMG-20190510-175425.jpg

Spłukuje zimną wodą z węża

IMG-20190510-175642.jpg

IMG-20190510-175646.jpg

Ok czynności powtarzam j.w

IMG-20190510-175914.jpg

IMG-20190510-175744.jpg

Spłukuje i...

IMG-20190510-180904.jpg

IMG-20190510-182503.jpg

IMG-20190510-182512.jpg

Czarne ślady w wnęce na korek oleju to nie brud tylko wytarty plastik

IMG-20190510-182458.jpg

Jest dobrze, a druga strona 🤔

IMG-20190510-175929.jpg

IMG-20190510-175932.jpg

IMG-20190510-180044.jpg

IMG-20190510-180925.jpg

IMG-20190510-180932.jpg

IMG-20190510-182523.jpg

IMG-20190510-182530.jpg

IMG-20190510-182533.jpg

IMG-20190510-182541.jpg

8 godzin temu, tenzi napisał:

Przy dużym brudzie normalne jest też powtarzanie mycia

W teście było bardzo dobrze widać, że musiałem powtórzyć mycie, żeby rozpuścić tą smołę która powstała z oleju i kurzu.. Nie mniej produkt dobry, ładny zapach nie drażniący. Piana R E W E L A C JA. Tenzi Czysty Środek do bieżącej pielęgnacji komory silnika jak najbardziej się sprawdza. @tenzi kolejny produkt na plus.

P.S. @tenzi zróbcie z linii Detailer aktywną pianę, która tak będzie siedzieć na lakierze.

  • Super 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich czas na mnie 🙂 

Jako, że to pierwsze moje mycie silnika i trochę się "bałem" wybrałem do testów auto żonki gdzie tej elektroniki pod maską nie ma za dużo 🙂 
Tak się prezentuje zawodnik: 

20190530_173912.jpg.720941004246a0b5ee99a98bdc20fab4.jpg20190530_173916.jpg.abe3d004a97372cf4f173fff650373e7.jpg20190530_173919.jpg.5e24b119cee14eb00258957b33f32ad9.jpg20190530_173922.jpg.bab29fb2a7f8ae5853550afccac38680.jpg20190530_173924.jpg.df3effa412cad46fd05454fdc4486f37.jpg20190530_173927.jpg.cb34ec09d8a65851d4cf6e37e52d6495.jpg20190530_173929.jpg.087b23e938cf2e1347a1c114eebd09a0.jpg20190530_173932.jpg.d861cc358b010c70a34f28b16012d05e.jpg20190530_173936.jpg.5e0417e82a90c671f44cb33c7ec7ceb8.jpg20190530_174001.jpg.20de8227e4aec890bf4b0989bdee5d75.jpg20190530_174004.jpg.1742b1fb1d61b74f631db575f6b711fb.jpg

Zaczynamy aplikację i pędzelkowanie:


20190530_174512.jpg.6883b0dc679f362e4daf307154caba65.jpg20190530_174555.jpg.329989489e88122b42d7566a7f9aad07.jpg

I płukanko: 

20190530_175131.jpg.8dce6475dc9e5e2dafad73924b07534a.jpg20190530_175134.jpg.34297e59c52d137f3b2ec562d7d0512c.jpg20190530_175232.jpg.53e3d5529984d94d292046165c17a6d8.jpg20190530_175235.jpg.c9f64210f14e80432e10a95459526aa2.jpg

I tak się to prezentuje od razu po płukaniu "na mokro" 

20190530_181901.jpg.32134d512ecd624bdb75d57e4a1a9b3b.jpg20190530_175724.jpg.8a41bb4f9ee13e4e7291cd8fe3ef925d.jpg20190530_175729.jpg.2e86eebc33ee2ee9480fe58f56fdd73c.jpg

I po wyschnięciu: 

20190530_181918.jpg.cbe2da52ac1dc673f3f5396c1503dfac.jpg20190530_181927.jpg.ea7bdfe53998c77d03862cc77d3913cc.jpg20190530_181931.jpg.7509bebcfd932641bbde0f80f9386685.jpg

20190530_181935.jpg.9ea8326eb7e1bd4a626566d0de103338.jpg

Jak widać wyszło całkiem nieźle, a nawet śmiem twierdzić, że dobrze 🙂 
Oczywiście na to wszystko poszedł jeszcze @tenzi motorplast ale o tym w innym temacie 🙂 


Małe podsumowanie:

Jako, że to mój pierwszy kontakt z tego typu środkiem (zawsze było to jakieś APC  i wycieranie fibrą) nie mam porównania do innej tego typu chemii. 
Jak widać na zdjęciach @tenzi czysty silnik bardzo dobrze rozpuścił syf który się odkładał przez lata 🙂 Wiadomo, że wżery jakieś wielkie zostały ale i tam myślę że całokształt wyszedł na +
Jedyne co na  minus to atomizer... Nie wiem czy trafiłem na wadliwy ale od początku się zacinał jak go wciskałem i lał po palcach. 

Na koniec podziękowania dla @tenzi za umożliwienie sprawdzenia działania produktu pod nazwą Czysty Silnik i jak najbardziej ze swojej strony polecam! 

20190530_173908.jpg

  • Lubię to 3
  • Super 1
Opublikowano

IMG_20190605_112056-1600x1200.jpg.d6b5048451e5cd2450ad702b3ce2f1ab.jpgNa początku chciałem podziękować firmie @tenzi za przesłanie kosmetyków Czysty Silnik i Motorplast na testy.

Do rzeczy!

Nigdy nie byłem zwolennikiem czyszczenia komory silnika bo po prostu nie zaglądam tam często i nie uważałem że jest czym "się podniecać" 😄

Z racji tego iż bałem się potraktować silnik wodą pod ciśnieniem, wyczyściłem tylko górę komory silnika czyli wszystkie osłony itd i zastosowałem się do innego sposobu tj. psiknąć, odczekać, pędzelkować i zetrzeć. Siuwaksu użyłem na bogato jak widać 😁

Komora była w prawdzie tylko ostro zakurzona i tylko wokół korka wlewu oleju byl tłusty film, ale Czysty Silnik ją bardzo fajnie odświeżył 😉
Na pewno wprawne oko nie jednego zaraz zauważy, że wciąż tu i ówdzie jest kurz, ale tak jak pisałem, nie pieściłem się z tą czynnością, chciałem to zrobić na szybko i efekt mnie zadowolił ;-)

IMG_20190605_112103-1600x1200.jpg

IMG_20190605_112059-1600x1200.jpg

IMG_20190605_112056-1600x1200.jpg

IMG_20190605_112047-1600x1200.jpg

IMG_20190605_112051-1600x1200.jpg

IMG_20190605_112042-1600x1200.jpg

IMG_20190605_112044-1600x1200.jpg

IMG_20190605_112345-1600x1200.jpg

IMG_20190605_114315-1600x1200.jpg

IMG_20190605_114322-1600x1200.jpg

IMG_20190605_114148-1600x1200.jpg

IMG_20190605_114142-1600x1200.jpg

IMG_20190605_114144-1600x1200.jpg

IMG_20190605_114139-1600x1200.jpg

  • Lubię to 1
  • Super 1
Opublikowano

Przyszedł czas na moją relację. Dzięki @tenzi za podesłanie produktów Czysty Silnik i Motorplast.

Na pierwszy ogień leci Toyota

pqjKQfq.jpg

 

wEgmd39.jpg

 

iWduXeN.jpg

 

I po 

 

0pGIzFR.jpg

 

iEYG0rb.jpg

 

Teraz czas na V6 z Mustanga

 

oBvjfj4.jpg

 

Yo9TkKo.jpg

 

dzxrqEE.jpg

 

S61Itom.jpg

 

UYAdgw2.jpg

 

ivFRmpd.jpg

 

Moje spostrzeżenia odnośnie środka:

- Zapach chemiczny lecz nie przeszkadzający w pracy

- Jeśli przyschnie nie zostawia żadnych odbarwień ani plam

- Dobrze domywa nawet stary brud

- Fajnie się pieni dzięki pianowniczce w atomizerze dzięki czemu lepiej się pędzelkuje

Co do zdjęć proszę o wyrozumiałość, dopiero w domu zacząłem je przeglądać. Postaram się popracować na oświetleniem😁

  • Lubię to 1
  • Super 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,

Czas na moją relację. Jak widzicie silnik przed myciem nie był strasznie zapuszczony:

silnik_przed.jpg.ef7c502b057fcecaff29a7d478d5635e.jpgsilnik_przed2.jpg.c22505eaa1b2b86a2f97da64352e176a.jpgsilnik_przed3.jpg.1d5d8fd1445e1ed162dca1e61ba84feb.jpgsilnik_przed4.jpg.4f1e3f1f6834ff3b82784b3b7a45bff9.jpg

Silnik pokrywał lepki film kurzu i w jednym miejscu mała plama przyschniętego oleju. Do mycia użyłem testowego produktu @tenzi Czysty Silnik (CS) oraz pędzelka, którym wzruszyłem zaaplikowany środek:

silnik_przed5.jpg.fd26fab4a16cfaec37547afa74549b31.jpg

Dzięki sitku pianującemu produkt rewelacyjnie się pieni 😘, a sama piana długo utrzymuje się nawet na elementach pionowych:good::

mycie_silnika.jpg.c9ac288dd708539819a8079cd6c38bfd.jpg

Pojechałem po całości, a co :-]:

mycie_silnika2.jpg.bbf28e31b469f23d91e3a2e36878358b.jpg

Zaczekałem ok. 2 min. i całość została dokładnie wzruszona pędzelkiem. Przy bardziej uporczywych zabrudzeniach dopryskiwałem CS na bieżąco:

mycie_silnika3.jpg.df7a58cf828b059abb84127366b8d0d0.jpgmycie_silnika4.jpg.97af04ad197bd81f881562bdfa815e12.jpg

Tyle produktu zużyłem "na bogato" na całą komorę w e36:

mycie_silnika5.jpg.d8501e6e286805ac1365acb539762d4f.jpg

Poczekałem jeszcze chwilę. Teraz pozostało mi wypłukanie resztek środka:

mycie_silnika6.jpg.9963a8fff4b54bb17bd3ecd5b6e7aaca.jpgmycie_silnika7.jpg.0080c3e70cdd2bb177110f30b6fc1474.jpgmycie_silnika8.jpg.89f0117d3488033bdb811e488a12a615.jpgmycie_silnika9.jpg.0dd09cac90cb73e0944f4efebcaac8ec.jpgmycie_silnika10.jpg.1a365dd6957aa7d866e6d702683ad342.jpgmycie_silnika11.jpg.6c7794b13c95b66c8dc9d563866149ed.jpg

mycie_silnika12.jpg.748b997f5b105c5196c7b4edd5899b07.jpg

Tenzi Czysty Silnik doskonale poradził sobie z bieżącym filmem drogowym. Jednak przy starszych zabrudzeniach nie do końca się sprawdził. Część starych osadów na zbiorniczkach zostało. Zostały także resztki starego oleju. Możliwe, że użycie twardej szczoteczki/pędzla polepszyłoby końcowy efekt.

Produktowi wystawiam 4/5. Produkt sprawdzi się przy bieżącym dbaniu o czystość w komorze silnika. Na pochwałę zasługuje:

  • ergonomiczna butelka,
  • sitko pianujące w triggerze,
  • gęsta piana, utrzymująca się na elementach pionowych,
  • brak negatywnego wpływu na elementy aluminiowe,
  • niska cena.

Dzięki!

A poniżej dalsza część mojej prezentacji dot. użycia Tenzi Motorplast:

 

  • Lubię to 1
  • Super 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.