Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czytałem ,ze Cleaner Fluid Professional Regular fajnie daje rade :) .

zajkos10, ja też wiele czytałam :)

Niestety - w zderzeniu z twardym lakierem na moim aucie często okazuje się, że musiałabym najpierw pochodzić miesiąc na siłownię, żeby ręcznie coś zdziałać :lol:

 

Ja troche odwrotnie najpierw wosk :arrow: a pozniej szukam cleanera pod to :P

Dlatego (jak zawsze) od tego zaczęłam, choć przez chwilę zakiełkowała we mnie wątpliwość - czy kolejność jest prawidłowa ;)

  • Master
Opublikowano
Jeśli ktoś ma czas na kilkugodzinne, codzienne studiowanie forum.

Nie obraź się, ale forum detailingowe nie jest poradnikem "babci Aliny".

Do końca i tak pewności nie ma, bo praca z różnymi lakierami nawet tym samym produktem nie zawsze wygląda tak samo.

No widzisz, zdanie godne usera z długim stażem na forum.

czy którykolwiek z clenarów SV (i który?) poradzi sobie z wyprowadzeniem swirli i drobnych rys metodą ręczną na twardym wosku audi?

W mojej ocenie, nie ma na to wiele szans. Chyba, że masz rękę "Pudziana", dużo zacięcia i dużo wolnego czasu. :D Ty nie szukasz cleanera i wosku, tylko chcesz wykonać korektę ręczną. Do tego celu trzeba użyć środka ściernego. Polecanym do takiej ręcznej pracy jest UC (Ultimate Compound) od Megsa plus twarda gąbka , ale ręka Pudziana i dużo czasu jest i tak niezbędne. A na lakier z grupy VW, to nawet dwie ręce "Pudziana" :D

Opublikowano
Nie obraź się, ale forum detailingowe nie jest poradnikem "babci Aliny".

Nie obraź się, ale przecież nie zamierzam smarować smalcem, ani margaryną :D

 

W mojej ocenie, nie ma na to wiele szans. Chyba, że masz rękę "Pudziana", dużo zacięcia i dużo wolnego czasu. :D Ty nie szukasz cleanera i wosku, tylko chcesz wykonać korektę ręczną. Do tego celu trzeba użyć środka ściernego. Polecanym do takiej ręcznej pracy jest UC (Ultimate Compound) od Megsa plus twarda gąbka , ale ręka Pudziana i dużo czasu jest i tak niezbędne. A na lakier z grupy VW, to nawet dwie ręce "Pudziana" :D

Dlatego tego typu zabawy dawno porzuciłam :D

Wystarczyłoby, jeśli coś równie skutecznie jak PB BH to wszystko ukryje, a dobry wosk zabezpieczy i jeszcze poprawi efekt ;):)

Ale jak rozumiem - ta konfiguracja w przypadku SV Concorso nie wchodzi w rachubę...

Opublikowano

Także potrzebny jest Pudzian i jego brat Krystian na ręczną korektę :D .Dla mnie Cleaner + wosk to zawsze etap końcowy który podkreśli tylko look i może delikatnie zamaskuje bardzo małe ryski (cleaner) ale na pewno nie zdecydowałbym się na wosk z pierwszej ligi na lakier ktory jest w srednim stanie, chyba wolalbym pomyslec o korekcie i pozniej dopiero zastanowic się nad Swiss`em lub zymol`em. Ps. zamiast ukrywac lepiej to zlikwidowac :)

Opublikowano
Dla mnie Cleaner + wosk to zawsze etap końcowy który podkreśli tylko look i może delikatnie zamaskuje bardzo małe ryski (cleaner) ale na pewno nie zdecydowałbym się na wosk z pierwszej ligi na lakier ktory jest w srednim stanie, chyba wolalbym pomyslec o korekcie i pozniej dopiero zastanowic się nad Swiss`em lub zymol`em. Ps. zamiast ukrywac lepiej to zlikwidowac :)

Nie do końca się zrozumieliśmy. Lakier jak na swój wiek nie jest w kiepskim stanie.

To co mam w avatarze - to realne lustro klapy bagażnika :)

Niestety posiada jakieś wady poprzedniego właściciela (swirle widoczne w ostrym oświetleniu) i kilka drobnych rysek - normalne ślady użytkowania.

Korekta zawsze wywołuje piorunujący efekt, ale efektem ubocznym jest ubytek powłoki lakierniczej (która nawiasem mówiąc - na całym aucie jest w oryginalnym stanie).

Dlatego na korektę decydować się nie chcę :)

  • Moderator
Opublikowano
ale efektem ubocznym jest ubytek powłoki lakiernicze

 

Korekta przeprowadzona z głową i późniejsze mycie zgodnie ze sztuką - jedna pełna korekta na życie samochodu + ew. finish raz na rok nie zaszkodzą. Ubytek lakieru jest dosłownie minimalny. Mi już w dwóch przypadkach udało się bez zauważenia miernikiem - odczyty były w dokładnie takich granicach jak przed korektą.

Opublikowano
Mi już w dwóch przypadkach udało się bez zauważenia miernikiem - odczyty były w dokładnie takich granicach jak przed korektą.

Jeśli dasz gwarancję na taką usługę - już do Ciebie jadę (ze swoim miernikiem) ;)

  • Moderator
Opublikowano

Nie zajmuję się usługami ;)

Działam wyłącznie hobbystycznie i dzielę się swoim doświadczeniem.

Poza tym, wszystko zależy od stopnia porysowania samochodu.

Oraz szczerze wątpię w

Niestety posiada jakieś wady poprzedniego właściciela (swirle widoczne w ostrym oświetleniu) i kilka drobnych rysek

W końcu masz w najlepszym razie 12 letni samochód... :) A może mieć nawet i 19 lat... To co piszesz mogłoby być możliwe przy samochodzie u pasjonata w garażu jeżdżonym raz na miesiąc :P

Po dobrym myciu okazałoby się, że bez futra i kilku przejazdów ani rusz... :) A tu już na pewno zniknie jednocyfrowa liczba mikronów ;)

Opublikowano
Nie zajmuję się usługami ;)

Tym lepiej. Nie będzie mnie to kosztowało :lol:

 

Poza tym, wszystko zależy od stopnia porysowania samochodu.

Oraz szczerze wątpię w

Niestety posiada jakieś wady poprzedniego właściciela (swirle widoczne w ostrym oświetleniu) i kilka drobnych rysek

W końcu masz w najlepszym razie 12 letni samochód... :) A może mieć nawet i 19 lat... To co piszesz mogłoby być możliwe przy samochodzie u pasjonata w garażu jeżdżonym raz na miesiąc :P

Widzisz... Ty to rozpatrujesz w kwestiach wiary, ja - własnego wzroku :lol:;)

  • Moderator
Opublikowano

To nie wiara, to doświadczenie ;)

Nie widziałem jeszcze samochodów nastoletnich początkowo przynajmniej w rękach nie-detailerów, które nie wymagałyby korekty ;) Oczywiście mówimy o autach jeżdżących, a nie Ferrari z lat 80tych z przebiegiem 3000km. :)

 

Podeślij parę fotek w dobrym świetle na PW. Chętnie zmienię zdanie :)

 

A teraz wracamy do meritum tematu, czyli wosku SV Concorso :)

Opublikowano
To nie wiara, to doświadczenie ;)

Nie widziałem jeszcze samochodów nastoletnich początkowo przynajmniej w rękach nie-detailerów, które nie wymagałyby korekty ;)

Przecież tego nie powiedziałam. Nie powiedziałam też, że jest w idealnym stanie.

Już same swirle kwalifikują lakier do korekty w świecie detailingu ;)

 

A teraz wracamy do meritum tematu, czyli wosku SV Concorso :)

I tego na czym go położyć na twardym lakierze ze swirlami, żeby efekt był zadowalający ;)

  • Moderator
Opublikowano

Na zwykłym Cleaner Fluidzie ;) I się nie zastanawiać bo więcej czasu się na to zejdzie jak na samą robotę. Ew próbowałbym jeszcze na HDC, ten więcej przykryje :D

Opublikowano
Ew próbowałbym jeszcze na HDC, ten więcej przykryje :D

Widzisz - w końcu jakieś konkrety... :D;)

Jeszcze jakieś propozycje?

Chętnie wezmę pod uwagę Twoje doświadczenie :)

 

I się nie zastanawiać bo więcej czasu się na to zejdzie jak na samą robotę.

Na zastanawianie mam czas do wiosny, bo teraz się za to nie zamierzam zabierać, więc jeszcze trochę Was pomolestuję :lol:;)

  • 5 tygodni później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Czy komus z forum przytrafily sie w Concorso grudki ktore przy woskowaniu mogly porysowac lakier ? ( czytalem ,ze jeden uzytkownik mial taki przypadek na KA ) .

  • Moderator
Opublikowano

zajkos10, jesteś pewien że to te grudki porysowały Ci lakier? Concourso faktycznie "na zimno" wygląda jakby miał granulki ale na aplikatorze one znikają i szkód nie robią.

Opublikowano

Nie ,nie nic mi nie porysowalo , jestem jeszcze przed aplikacja :) ale w dziale Nauka nakladanie wosku byl taki jeden przypadek i nawet Evo sie wypowiadal . Pytam tak na przyszlosc .

  • Administrator
Opublikowano

Tak było :) połączenie baaaaardzo miękiego lakieru na Maybachu i mocno pogrudkowanego wosku dały taki efekt ;)

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Chyba nie po concorso tylko po prawidłowym przygotowaniu... Mycie, Glinka, pełna korekta. Cleaner i dopiero wosk;) na zwykłym aucie tylko po umyciu i nałożeniu tylko wosku 20% tego efektu by nie było ;)

Opublikowano

Dannyy88 bylo prawidlowe mycie , glinka, cleaner medium sv i na to wosk :) pelna korekta byla robiona dokladnie rok temu :acute: a no i troche pobawilem sie UC recznie przy tym.

Opublikowano

Dlatego tak ładnie wyszło;) po aucie bez korekty na zniszczonym lakierze bez glinki , polerki itp itd nawet zymol royal nie dałby efektu ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.