Jump to content

Korekta rys powstałych podczas nieprawidłowego polerowania lakieru


Recommended Posts

Posted

Witam ,chciałbym prosic o pomoc ponieważ polerowalem samochód pasta polerska g3 ,było to podczas bardzo mocnego słońca czyli szybko schła przy pomocy zwykłych miekkich szmatek czyli nakładam poleruje metodą ręczną i koniec. Niestety po 2 tyg kiedy pasta wypłowiała caly samochód mam w kolistych rysach dodam że jest czarny (nie metalik) i wszystko widać. Jest to audii 2014r. Chciałbym w jakiś sposób zamaskować te rysy ale mogę zrobić to tylko recznie ,bardzo prosze o pomoc w doborze kosmeyyków oczywiscie nie najdrozszych bo na to przyjdzie czas ale takich które zrobią swoja robote a samochod wroci do pierwotnego stanu.

Posted

Być może to nie wina pasty a brudu z auta, być może wina np. przeszyc na miękkiej szmatce.

Powiem wprost.

 

Masz audi 2014 i chcesz dalej robić to źle.

Oddaj to komuś do zrobienia bo to i tak się tak skończy.

Nawet jak stwierdzisz że kupujesz polerke.

Posted

Wiec jako tako nie ma możliwości zrobienia tego samemu? Wiem że jedna robota jest zawalona ale po przestudiowaniu wielu wskazówek chcialbym sprobowac a wtedy jesli nie wyjdzie to oddam do warsztatu

Posted

A więc proponowałbym zakup może pomarańczowego pada polerskiego takiego jak do polerki.

I nim bym próbował. Pasta jest ok, spróbuj przed rozpoczęciem psiknac dwa trzy razy atomizerem z wodą na polerowany element.

 

Przed rozpoczęciem koniecznie mycie ręczne na dwa wiadra, dekontaminacja i dalej mycie.

Wtedy polerka

Dalej mycie

Cleaner 

I jakiś wosk albo cos co odżywi lakier.

 

 

Wiem że to nie jest zgodne ze sztuką ale od czegoś trzeba zacząć.

 

Zamiast szmatek to mikrofibry im grubsze tym lepsze.

Szwy zetnij.

 

 

Ale pokaż w ogóle jak wyglądają uszkodzenia.

Zgodnie ze sztuką jak to powinno się robic to zobacz w poradnikach i relacjach na forum.

 

Posted

Sam wpadłeś na uzycie G3  czy ktoś Ci to polecił?G3 to pasta mocno ścierna więc zrobiła Ci balagan tym bardziej na tzw czarnym uni,takie lakier trzeba wykończyć potem i wiadomo ze najlepiej robić to maszynowo,niestety trzeba przyjać na klate -tak sie kończą oszczedności.We własnym zakresie recznie to mozesz to przymaskować jakąs politurą

  • Lubię to 1
Posted

Rysy po przykryciu za jakis czas wroca. Rozwiazaniem jest tylko maszyna i co najmneij dwuetapowa korekta. 

Mikrofobra i pasta cuttingowa na sloncu i do tego na czarnym uni...

 

Posted

Ok jak wrócę do domu to wrzuce zdjecia,czyli  zaczynam standardowo od mycia recznego ,czy glinkować też samochód? Nie rozumie jednego jest mycie,polerka,znow mycie nastepnie cleaner i dopiero wosk? A środki jakich firm używać

To bylo z polecenia,nie myślałem że tj jakaś filozofia dlatego tak zrobiłem trudno zdarza sie teraz chce to wyprostowac

Posted

Albo sam sie doszkolisz i poczytasz, albo znajdziesz kogos, kto Ci po pokaze co i jak, albo oddasz do studia.

Co do pierwszego, to wszystko jest na forum...

Detailing to bardzo kompleksowe zagadnienia. Jesli chce sie to robic na dobrym poziomie.

Zakup sprzetu prawdopodobnie znacznie przekroczy wartosc uslugi.

  • Lubię to 1
Posted

Gdyby jednak ktos chcial pomoc i nakreslil mi kosmetyki jakie mam kupic a nie wymadrzał sie bo jest zawodowcem i juz nie jedno auto zrobil to bylbym wdzieczny bo kazdy kiedys zaczynal no chyba ze sa wyjatki i detailerzy rodza sie juz z taka wiedza.

  • Moderator
Posted
1 minutę temu, stelus napisał:

To sa relacje ale Dzieki

Tak, i przeglądając te relacje np Arka, dowiesz się lepiej i dokładnie co używać i jak używać. Każdy z nas od tego zaczynał. Encyklopedia wiedzy. Wszystko czarno na białym. Polecam i zachęcam.

  • Moderator
Posted
7 minut temu, stelus napisał:

Bardzo dziekuje

Zacznij od tej. Zdjęcie po zdjęciu, krok po kroku zobacz co i jak Arek używał.

Posted

Wlasnie patrzylem na ta,zamowie srodki i bede dzialal takiej pomocy potrzebowalem dzeki jeszcze raz

Posted

Panowie jaka wg was jest najlepsza pasta do polerki recznej ktora wyciagnie chociaż częściowo rysy, aio 3 w 1 menzerna nadaje sie?

Posted

A czy wykanczac to woskiem lub innym preparatem zeby zabezpieczyc trwałość ?jak juz zamawiam to musze mieć komplet fajnych środków

Posted

@stelus oczywiście, że warto zrobić "komplecik":-).

Przed ręczną korektą potrzebne jest dokładne oczyszczenie lakieru. Będziesz potrzebował coś na smołę, soki z drzew i opiłki z klocków, inne metaliczne zanieczyszczenia - etap ten to dekontaminacja chemiczna. Przed tym etapem, wstępnie możesz umyć auto na dwa wiadra (potrzebne oczywiście dwa wiadra, rękawica do mycia - ja używam rękawicy Meguiar's lub Work Stuff, szampon, np. na tym etapie może być Fx Protect pomarańczowy). Emblematy, plastiki, uszczelki wokół szyb i inne trudno dostępne miejsca, gdzie gromadzi się brud warto spryskać roztworem APC (ostatnio uwielbiam ExceDe Advanced) i zruszyć brud pędzelkiem, np. od Work Stuff. Potem wspomniana dekontaminacja, może tu być użyty Prickbort (na smołę i soki) na suchy lakier i po kilku minutach dopryskujesz na to ADBL Vampire Liquid (brud z cząstek metalicznych). Jeśli Twoje auto nie miało takiego "zabiegu", to warto spryskać tymi pruduktami na bogato cały lakier. 

To tak w telegraficznym skrócie. Tu masz więcej szczegółów:

Kolejnym etapem jest glinkowania (na pierwszy raz może być jakaś miękką glinka) z użyciem lubrykantu (odrobina szamponu z ciepłą wodą w butelce z triggerem). 

Teraz szybko umyj auto, już na jedno wiadro, spłucz, osusz ręcznikiem do osuszania. I teraz możesz przystąpić do korekty ręcznej pastą i aplikatorem. 

Ręczna korekta jest ciężka, żmudna i pracochłonna, lecz prawie każdy przez ten etap przeszedł, będąc na początku pasji. 

Tutaj przyda Ci się jeszcze kilka dobrych mikrofibr z ok. 400GSM do wycierania resztek pasty.

Po całym etapie odtłuść auto płynem inspekcyjnym (prawie każda firma ma je w swojej ofercie). 

Na zimę możesz położyć wosk. np. tester Finish Kare Hi-temp lub Bilt Hamber Finis Wax. Tu oprócz bardziej mięsistych mikrofibr, np. adbl puffy towel przyda się aplikator "słoneczko" do aplikacji wosku. 

Na leniucha zamiast twardego wosku możesz kupić coś płynnego, np. ADBL QW. Pamiętaj, że coś kosztem czegoś. Ochrona oraz wygląd będą tu znacznie uboższe.

To tak pokrótce. Najlepiej poczytać forum i przejrzeć dodatkowo kilka relacji w dziale PSB.

Posted

To sie nazywa pomoc dziekuje chetnym ktorzy mieli cierpliowsc i checi do pomocy. Wkrotce wysle zdjecia z efektow

  • Okay 1
Posted

czarny uni 🙂

kolego jak już będziesz jechał tricolorem to taka sugestia - impregnacja pada, nieduży docisk, dużo cierpliwej pracy żeby wypracować pastę megsa. Alkohol IPA 50/50 i gruba fibra do zbierania żebyś widział co robisz (k2 king tanio dobrze). Światło ponownie żebyś widział co robisz. Może być latarka led z telefonu.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.