Ernest86 Opublikowano 16 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2018 Cześć nazywam sie Ernest i mam 17 lat. Przygode z detailingiem jezeli tak mozna to nazwac zacząlem pół roku temu od tego że zamowiłem Colourlocka do czysczenia skóry i zrobilem moją e32. Od zawsze lubiłem jak samochod wyglada i jest zadbany ale wtedy poczułem ze chce to robic. Pokazałem zdjecia z czyszczenia mojemu znajomemu co jest tu na forum i on wlasnie mnie na nie zaprosil mowiac ze tu jest wszystko co mi potrzebne do tego. I po tym jak powiedzial mi o forum siedzialem całą noc i wiedziałem co mam zamówić i kolejnego dnia zamowiłem co mogłem. Samochodem testowym był VW transporter co od 15 lat stoi na dworze i jezdzi polska niemcy i z czerwonego matu udało sie coś uzyskać i wziąłem sie za samochód z rodziny ktory jak zobaczyłem jak odebrali go od lakiernika po jakiś tam zaprawkach to mozna sie bylo zapłakac, hologramy wszedzie pasta w kazdej kratce i ogolnie porazka, udało mi sie jakos to ogarnąc na ile moglem i jezeli mam chwilke czasu to sięgam do niego i cos jeszcze poprawiam. Zrobiłem tylko etap finishowy zwracając uwage ze etap cutting byl zrobiony przez lakiernika ale nie był dokończony i nie chciałem usuwać wiecej mikrorysek bo chciałem zostawić jak najwięcej oryginalnej powłoki Więc to co uzyłem: -Maszyna rotacyjna - Czarny pad Nat -Pasta 3M antiholoram - Piana Aktywna ADBL Yeti - Rękawica Work Stuff Storm - Szampon Autoland -APC RRCustoms - Colourlock Soft - Pasta autosol i papier 3000 na końcówki - resztę dopisze potem tak jak i dodam więcej zdjęć A na koniec polozyony wosk Soft99 fuso 12 month i co polecicie do dressingu plastików zewnętrznych
Ernest86 Opublikowano 16 Października 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Października 2018 Czekam na komentarze co moge jeszcze poprawic i co zrobiłem źle i na ostatnim zdjęciu smaczek w postaci czarnej blachy
mrsjackdan Opublikowano 16 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2018 @czakisek Jak taka biedna to może pokaż swoją ? @Ernest86 Jak dla mnie masz ode mnie plusa ! Jak na pierwszą relację i tak jest kozak, mam nadzieję, że w przyszłości będziesz więcej robił tego typu relacji Z mojej strony brakuje mi trochę opisu co dokładnie robiłeś po kroku wraz ze zdjęciami, ale to można wybaczyć przy pierwszej relacji, zwłaszcza jak wpada się w wir pracy. Zdjęcia ala 50/50 po wymyciu ? Przydałby się dokładniejszy opis, co to za maszyna rotacyjna, jakie pady, ile przejazdów, brak informacji o czyszczeniu opon, zabezpieczałeś opony jakimś dressingiem ? PS. Dlaczego ten mesio ma na początku białe blachy a potem czarne ? Śmigasz w jakimś pruszkowie czy coś ?
Ernest86 Opublikowano 16 Października 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Października 2018 Tak tamto to takie 50/50 po wymyciu i jak wpadłem w robote to komplenie zapomniałem o fotografowaniu i kompletnie z głowy mi to wypadło i jak mi się przypomniało to fotografowałem i zaraz dodam zdjecia bo znalalem jeszcze sporo i to postaram sie uzupełnić co jak i białe są ori blachy a czarne zalozylem na chwile dla klimatu i kolejna relacja postaram sie że by była lepsza
ghost Opublikowano 16 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2018 Z rad.. postaraj się wrzucać całą relację na raz nie na raty - tylko dlatego, że ludzie tu są niecierpliwi Częsciej krótkie opisy wykonywanej czynności i bardziej detaliczne. Np polerka jaką pastą + jakim padem (marka / twardość). 1 godzinę temu, Ernest86 napisał: polecicie do dressingu plastików zewnętrznych Z klasyków polecam Ci Koch Chemie Nano Magic Plast Care. Bardzo wydajny, niby drogi, ale wystarcza na długo. (Choć teraz jest moda na powłoki. Możesz poszukać też środków, które nie są dedykowane tylko na plastik, a uniwersalne. Z tego co pamietam taką powłoką jest Tevo S06 koszt 40zł) Dobre rady i konstruktywną krytykę przyjmuj z pokorą. Od kilku lat w tym siedzę, a i tak zawsze słucham chętnie głosu doświadczonych osób. Wyczuwam entuzjazm, więc z czasem spodziewam sie co raz lepszych relacji PS jak będziesz robił rotacją cudze samochody, zaopatrz sie w dobry miernik grubości lakieru, żeby nie zrobić kuku.
Tomas-sg Opublikowano 16 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2018 Jest spoko Czegoś tutaj brakuje. Ale Kit w to ważne że widać że się wkreciles. Tak jak już koledzy wspomnieli, warto opisywać działanie dać się porwać klawiaturze I tak wielki podziw za zdjęcia. Ja albo zrobię zdjęcia przed i zapomnę o w trakcie i po albo zrobię zdjęcia po i nie zrobię zdjęć przed i w trakcie Żona nie lubi jak robię coś przy autach bo jestem totalnie offline. 1
Ernest86 Opublikowano 16 Października 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Października 2018 @ghost 7 minut temu, ghost napisał: Dobre rady i konstruktywną krytykę przyjmuj z pokorą. Od kilku lat w tym siedzę, a i tak zawsze słucham chętnie głosu doświadczonych osób. Wyczuwam entuzjazm, więc z czasem spodziewam sie co raz lepszych relacji PS jak będziesz robił rotacją cudze samochody, zaopatrz sie w dobry miernik grubości lakieru, żeby nie zrobić kuku. 38 minut temu, czakisek napisał: Właśnie ja czekam na rady bo rada pomaga w poprawianiu samego siebie żeby być lepszym a szczególnie jeśli to mówi osoba doświadzona z kilkuletnim stażem i własnie ja czekam na rady i krtyki a nie na pochwały że cos zrobiłem i co masz na myśli zeby nie zrobic kuku u kogoś ? @Tomas22 Wielkie dzięki i wiem bo sam bardzo lubie czytać czyjeś relację wręcz uwielbiam i wiem że czym wiecej zdjęc i opisane tym lepiej sie to ogląda sam z siebie to wiem i żałuje że tak mało zdjęć zrobiłem ale jak już sie za to wziałem i wkreciłem to telefon to było ostatnie o czym myślałem tak samo jak jedzenie od piatku od 12 zaczalem robic i skonczyłem a potem w sobote o 7 wsatałem bo spać nie mogłem jak myslałem jaka mam robote w garażu i zeszło ze wszystkim do 16 ale wielkie dzieki za wszystkie rady kolejna relacja postaram sie żeby była lepsza
Tomas-sg Opublikowano 16 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2018 @Ernest86 żeby nie dostać się do bazy Niektóre lakieru mogą miec grubość około 160 mikronów a niektóre tylko 80 i mówimy tu o lakierze nowym dwuskładnikowym
Ernest86 Opublikowano 16 Października 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Października 2018 @Tomas22 a jest gdzieś jakas informacje ile pasta cuttingowa a ile polishingowa a ile finisgowa zdziera micronow zeby na wstepie jak pomierze samochod zeby wiedzial co moge uzyc maksymalnie i dzieki
ghost Opublikowano 16 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2018 18 minut temu, Ernest86 napisał: i co masz na myśli zeby nie zrobic kuku u kogoś ? czarny scenariusz: załóżmy, że ktoś podstawi Ci samochód do ogarnięcia, lakier był już mocno przypolerowany kiedyś. Nawet wczoraj była mowa o osobie co na raz ściągnęła 30 mikronów. Niech lakier jeszcze będzie średnio miękki, ledwo dotkniesz rotacją to na załamaniach zobaczysz bazę. Osobiście byłem już świadkiem takich akcji! Więc miernik pomoże Ci określić grubość i na jaki typ korekty można sobie pozwolić. Druga sprawa to doświadczenie i znajomość twardości lakieru. 11 minut temu, Ernest86 napisał: @Tomas22 a jest gdzieś jakas informacje ile pasta cuttingowa a ile polishingowa a ile finisgowa zdziera micronow zeby na wstepie jak pomierze samochod zeby wiedzial co moge uzyc maksymalnie i dzieki Nie ma takiej informacji. Siła cięcia zależy od typu maszyny, rodzaju pasty, ilości pasty, obrotów, rodzaju padów, docisku, twardości lakieru itp...
Ernest86 Opublikowano 16 Października 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Października 2018 @ghost Dzieki wielkie przede mną jeszcze bardzo długa droga do ćwiczeń i edukowania sie, dlatego postanowiłem zalozyć pierwsza relację zeby uslyszeć troche porad i komentarzy co moge zmienic zeby bylo lepiej i dziekuje jeszcze raz za te informacje
ghost Opublikowano 16 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2018 spoko, dlatego właśnie wspominałem o mierniku. jak już na wstępie jest bardzo cienki lakier, lecisz sam finisz albo nawet aio z naciskiem bardziej na wypełniacze. lub nawet odmiawiasz pracy klientowi w skrajnych przypadkach i odsyłasz go do lakiernika na ponowne lakierowanie. jak normalny lakier, to lecisz od najlżejszej kombinacji, którą spodziewasz sie uzyskać rezultat. po kawałku robisz inspekcję/odtłuszczasz pastę. oglądasz efekt wizualny i sprawdzasz czy cię zadowala, jeżeli chcesz się dowiedzieć ile mikronów ściągnąłeś w tym momencie robisz ponowny pomiar, tylko tak się dowiesz (nie z opakowania pasty). Jeżeli efekt wizualny nie zadowala a lakier pozwala sięgasz po mocniejszą kombinację
Ernest86 Opublikowano 16 Października 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Października 2018 Dzięki wielkie jutro poczytam i poszukam odnośnie miernika lakieru a jeżeli element ma na sobie szpachle jak do niego podejść ?
towi Opublikowano 16 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2018 Pierwsze koty za płoty to teraz śmiało możesz się brać za BMW.
Ernest86 Opublikowano 16 Października 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Października 2018 Jest ich pare tak że może i cos z 70 i 80 lat bedzie o nich jakis temacik
Tomas-sg Opublikowano 16 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2018 Dzialaj działaj. Co do szpachli to temat rzeka, jeśli miernik pokazuje grubo to może być szpachla... Ale skoro było grubo szpachlowane to znaczy że i było grubo malowane więc bez obaw ale z jakimś tam umiarem
Ernest86 Opublikowano 16 Października 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Października 2018 A co mam zrobic jeżeli jest szpachla i możliwe ze nie jest grubo pomalowane i czy z temperatury szpachla nie zacznie pękać bo juz takie cos widziałem i mam obawy
paperson Opublikowano 16 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2018 @Ernest86 młody jest pasja w tym co piszesz . Jesiennymi i zimowymi wieczorami poczytaj forum, pooglądaj sąsiednie relacje PSB, W&W, to gwarantuję, że szybciej osiągniesz wyższy level, a praca przy autach będzie sprawiać Ci jeszcze większą przyjemność.
Ernest86 Opublikowano 16 Października 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Października 2018 Motoryzacja zawsze u nas w rodzinie była jest i bedzie kochamy samochody a Bmw głownie bo mamy ich troche ale nie chodzi o markę tylko o całą motoryzacje, ojciec ma Serwis i od małego jestem tam i pomagam i lubie to ale zawsze lubiłem coś malować, wszystkie moje modele samochodów musialem po swojemu zrobic czyli pomalować obniżyć i zmienić koła i jako zawsze lubiłem jak samochód był czysty i błyszczał i po prostu był zadbany to duzo tez mowi o wlascicielu jak ktos dba o samochod czy traktuje go jako coś z punktu a do b czy jak o jakąś pasje Dzieki mojemu koledze który też jest na tym forum wszystko sie zaczeło on mi na e60 pokazał cuda i mówie to jest to, to co mi sie podoba i to on pomógł mi co zamówić jak itp pozdro Mateusz wiadomo, że jestem świeżakiem i zalożyłem ten temat głównie dlatego żeby nie czekać że ktos napisze ładnie albo coś tylko napisze że tego nie zrobiłem albo to bym mógł poprawic @paperson i jak byś mógł objaśnić mi o co chodzi z PSB i W&W i wielkie dzieki, jakis podstaw w części nabrałem dzieki yt : SwagTV i MX nowicki
paperson Opublikowano 16 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2018 @Ernest86 PSB to dział Pokaż Swój Blask (każda relacja musi mieć minimum 100 zdjęć): https://kosmetykaaut.pl/forum/6-pokaż-swój-blask/ Przejrzyj chociażby kilka ostatnich relacji. Są mega! W&W to dział Wash&Wax (tu często trafia pierwsza relacja forumowiczów. Wymagany minimalny limit to 20 zdjęć): https://kosmetykaaut.pl/forum/240-wash-wax/
Ernest86 Opublikowano 17 Października 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Października 2018 A dzięki nie wiedziałem ale już będę na to zwracał uwagę
Moderator Domel Opublikowano 17 Października 2018 Moderator Zgłoś Opublikowano 17 Października 2018 2 godziny temu, Ernest86 napisał: A dzięki nie wiedziałem ale już będę na to zwracał uwagę Regulamin proszę Pana, proszę Pana. Przenoszę do Pieszczochów.
Moderator krd Opublikowano 17 Października 2018 Moderator Zgłoś Opublikowano 17 Października 2018 15 godzin temu, ghost napisał: PS jak będziesz robił rotacją cudze samochody, zaopatrz sie w dobry miernik grubości lakieru, żeby nie zrobić kuku. A co ma rodzaj maszyny do miernika? Nigdy jak robiłem korektę (normalną - bez papierków) to nie byłem w stanie zmierzyć czy coś usunąłem. Miernik przydaje się kiedy tego lakieru naprawdę jest na granicy - myślę, że poniżej 80 mikronów trzeba 3x ostrożniej działać. A tak to cóż...
ghost Opublikowano 17 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2018 27 minut temu, krd napisał: A co ma rodzaj maszyny do miernika? 27 minut temu, krd napisał: myślę, że poniżej 80 mikronów trzeba 3x ostrożniej Miernik po to by wiedzieć jaka jest sytuacja początkowa. A rotacja w rękach początkującego plus cienki klar zaowocowały tym, że widziałem jak początkujący na załamaniach przebili się do bazy. W DA jak najbardziej też jest to możliwe, ale... nie będę robił tu wywodu o sile cięcia rotacji vs DA i co wybacza więcej błędów @krd Ty masz doświadczenie, wiesz jak podchodzić do tematu. Wiesz jak sobie radzić z różnymi twardościami lakieru itd... Ale weź poprawkę na osoby które zrobiły 2 korekty w życiu i tak na prawdę wszystko przed nimi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się