Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, chciałbym Wam zaprezentować swoją pracę nad moim samochodem Mercedes CLK W208 200K z roku 2001 (wersja poliftingowa). To od tego samochodu zaczęła się u mnie zajawka na detailing, zaraz po zakupie chciałem go porządnie, ręcznie wymyć, więc wpisałem w wyszukiwarkę coś w stylu "dobry szampon samochodowy", pierwsza lepsza strona, jakieś forum VAG i propozycje żeby spróbować płynem do naczyń, efekty były takie sobie, potem wyczytałem, żeby użyć płynu do szyb, wcale nie było lepiej, aż w końcu trafiłem tu, na to forum, kupiłem swój pierwszy "detailingowy" szampon Meguiar's Gold Class  i wosk Meguiar's Gold Class Liquid Car Wax, no a potem to już pooooszło z górki. Po 3 latach, kilku one-stepach, kilku wypranych wnętrzach, po masie przetestowanych produktów postanowiłem na bardzo poważnie zabrać się za moją gwiazdę, która musiała odwiedzić lakiernika ponieważ pojawiło się kilka punktów gdzie zaczynała atakować korozja. Już nie przynudzam i zapraszam na relacje. 

 

Wszystkich prac nie wykonałem jednym ciągiem w ciągu dwóch tygodni, w jeden dzień zrobiłem reflektory, potem była kilkudniowa przerwa, zająłem się wnętrzem, potem była dłuższa przerwa i zabrałem się za lakier.

 

Reflektory:

1. Papier ścierny 600 - 800 - 1000 - 1200 - 1500

2. Super Shine NeoHybrid+ Wool Cut Pad 

3. Żółty pad Nata

4. Krauss db5800s

5. Menzerna 400

6. IPA

7. Shiny Garage Scan Inspection Spray

8. CarPro Cquartz UK

Jedyne co bym zmienił, czego żałuje to to, że nie miałem papieru o gradacji 400, albo jeszcze niższej, trochę ciężko szło 600, było kilka podejść, ale finalnie wszystko usunąłem 600. Tak wyglądały przed, jak na okulara były i tak w niezłym stanie, ale z drugiej strony samochód ma przejechane 126 000 km.

IMAG5449.jpg.325571369f619af2ac7320dd934f4eac.jpg

IMAG5450.jpg.9c82f85396d0db917c518b30d24da8bf.jpg

IMAG5451.jpg.db18e21c576b00f93467ab8e00052f88.jpg

IMAG5452.jpg

IMAG5457.jpg.afb9dcee566a8bd8bd66ffc188295434.jpg

IMAG5456.jpg.34915629406bfb56bd57c73c0334bd67.jpg

 

Prawy po, lewy przed:

 

IMAG5458.jpg.e77e2b2c77b72a866eba7e0c3989fb4e.jpg

IMAG5459.jpg.cc4ede3427d51e0e63bb8dee217434c4.jpg

IMAG5463.jpg.e73a3a1d09e15ed2bc854cf7d84ce25a.jpg

IMAG5464.jpg.f44a706aa6fb297d054e8bc3f5926357.jpg

 

Niestety nie mam więcej zdjęć z prac nad reflektorami, jak to wyglądało w latarce inspekcyjnej. Stan reflektorów sprawdzałem latarką Rupes LL 150 SWIRL FINDER, z zmatowieniem po papierze 1500 poradził sobie bez problemu NeoHybrid+ wraz z Menzerną 400. Na drugim reflektorze spróbowałem usunąć zmatowienia po papierze 1200 i taka kombinacja też sobie poradziła, z tym że musiałem zrobić dwa podejścia. Super jest to futerko, polecam. Na koniec reflektory zostały odtłuszczone czystą IPA i Shiny Garage Scan Inspection Spray, po czym zabezpieczyłem je dwoma warstwami CarPro Cquartz UK.

 

Wnętrze:

1. ExceDe APC

2. Maxifi Master Pre-Spray

3. Maxifi Power Rinse

4. Colourlock Strong (w pianownicy po softcie)

5. Colourlock Versiegelung

6. Duragloss 221 Leather Conditioner

7. Funky Witch Mademoiselle

 

Przed rozpoczęciem pracy kawka 🙂

Snapchat-1789738314.jpg.a7f26add6eb40cd3b9eeaf1bcf78b309.jpg

Tak prezentowało się wnętrze przed:

IMG_20180825_104924.jpg.f670cbffa70da861f31e2a7352e32e1d.jpg

IMG_20180825_104932.jpg.0fab55ab794ea6d4a90005c750ca5305.jpg

IMG_20180825_105016.jpg.4308cef77c51748e02f790ea1ec43d9b.jpgIMG_20180825_105021.jpg.dc899b19e06ac82103061e3c9b850b40.jpg

IMG_20180825_105029.jpg.47140607ad2b017d36c4cf1d64cb220c.jpg

IMG_20180825_105033.jpg.341787c459c7b9dc1f949467b253cdcc.jpg

IMG_20180825_105043.jpg.fd0667f5971b1f4118e43ffc37ced497.jpg

IMG_20180825_105051.jpg.587499b81adc624d296b2c1bedc96485.jpg

IMG_20180825_105139.jpg.466d2a0c5f33886259146c953d96f3db.jpg

IMG_20180825_105147.jpg.85e9caff634fb4650b137f7606e590ad.jpg

 

Ok, zaczynamy od odkurzenia

IMG_20180825_111059.jpg.c67a11857da5971a4fa57db2a6fbd96b.jpg

IMG_20180825_111304.jpg.1d8ef82ad9ebcf394b4e383e4aad8cd0.jpg

IMG_20180825_111309.jpg.ed53fc8a5fb0026b3c4adced04a000ad.jpg

IMG_20180825_111650.jpg.336e7dbf2a15380b57b6bf266cf8a308.jpg

IMG_20180825_112141.jpg.d7336f9dd386c19b4c8b439eb97405fd.jpg

IMG_20180825_112401.jpg.a3eb61875bb1242d58e2f452b43a87bf.jpg

IMG_20180825_112437.jpg.d58ea52f49ef67e6567ce773222f7688.jpg

IMG_20180825_112432.jpg.9e25a5e1b64a4a7bfa24306d56b9e4c2.jpg

IMG_20180825_112531.jpg.e9945c83655a8407df022c7cb92b44d4.jpg

IMG_20180825_112728.jpg.b89c8f3618efc9ef0f479491e2ca82a6.jpg

IMG_20180825_113045.jpg.645c7e2347af2e91265efa190bbde886.jpg

IMG_20180825_113318.jpg.3cb68993829068cd210e9c8e787007da.jpg

IMG_20180825_113409.jpg.ef677f405584797b20106d9114371d11.jpg

Skoro już byłem na dole, to zająłem sie dolnymi plastikami:

IMG_20180825_113813.jpg.afea7b770b4061324c697b8cae612d90.jpg

IMG_20180825_113947.jpg.6b5f91191a8dd5e66c978746f8fc4ff5.jpg

 

Na progach było mnóstwo śladów bo butach z którymi zwykły pędzelek i apc nie dawało sobie rady, z pomocą przyszła magiczna gąbk:

IMG_20180825_114319.jpg.4c8f51bb98c1e34e525aea9bc7cb632e.jpg

IMG_20180825_114409.jpg.b7d1c4575174e4912fd3f7dce61f6f00.jpg

IMG_20180825_114438.jpg.553fbe66dfb6de0881fb5b6cb7a4fd74.jpg

IMG_20180825_114541.jpg.512713af769fd584b40537d21e2a37c4.jpg

IMG_20180825_114559.jpg.ec4ac297a95705ed15c89aac99e353b4.jpg

IMG_20180825_114731.jpg.b3a44bf56d759b19d728bc5474393ef4.jpg

IMG_20180825_115505.jpg.e8851f715df6fafea5e6a09a8559e2ac.jpg

IMG_20180825_115517.jpg.21857dee5b5be1a7b0aee8cd3f398eb1.jpg

Te ślady niżej (pod napisem Mercedes-Benz) również zostały usunięte.

 

IMG_20180825_122854.jpg.41c2d357d17777a5e7118799aaec9af2.jpg

IMG_20180825_123923.jpg.e379756036082d43d5386e23d77d7e6c.jpg

Nie sądziłem, że coś sobie może poradzić z tą plamą, a jednak magiczna gąbka + apc i 5 minut szorowania poradziły sobie z nią.

IMG_20180825_120911.jpg.157e2ef56548a0451e8e9fa57cbd536c.jpg

IMG_20180825_121002.jpg.d0a10ad0b7fa0127951bec463d49fcb0.jpg

IMG_20180825_121141.jpg.e4a706e730ba8a011cfd84bb14b420cf.jpg

IMG_20180825_121345.jpg.5f73f29eabdc60e3f1183a0aabbf9590.jpg

IMG_20180825_121442.jpg.d029292b6c15de713d4d37da404ec480.jpg

IMG_20180825_124002.jpg.584ae8ca4311e975e17382d8ba693a9c.jpg

 

Wyjąłem fotele pod którymi było sporo okruszków:

IMG_20180825_142554.jpg.d1b462cd7d8651cf72228ad8a0f91b82.jpg

IMG_20180825_142604.jpg.94e23f070bf0ba86b23ae8d37bd177b3.jpg

IMG_20180825_142617.jpg.25c633757e30c2fe258abb0255558019.jpg

IMG_20180825_144120.jpg.aaa82fbd87cfd4d1c50d2961e035b22f.jpg

IMG_20180825_144124.jpg.995a896dacad965eb46a6102dd266746.jpg

IMG_20180825_144130.jpg.ae120bc367098d0aa1655684624d9f5e.jpg

IMG_20180825_144134.jpg.2cb1456946c77676a2f50eb3c2a166a1.jpg

IMG_20180825_144138.jpg.561c1e7d6696b8565f74b9d82d0429a8.jpg

IMG_20180825_144144.jpg.fb543ffcfc79f660b25ac00d12665c80.jpg

IMG_20180825_144152.jpg.cbf516025e8a5521b17bade278902927.jpg

IMG_20180825_144200.jpg.0630a85a58ca2eca856dc27d5b5cf1b4.jpg

IMG_20180825_144204.jpg.9d056faced8eccf95d9312a6df010557.jpg

IMG_20180825_144514.jpg.150410bd5c487f325dc8d238cb2500e4.jpg

IMG_20180825_144529.jpg.a10ff4d291c949e7ed240fec96115906.jpg

IMG_20180825_144844.jpg.12f2a77a831583e8abe7a7782c4b5c04.jpg

 

Zanim odkurzyłem całą podłogę, wyczyściłem tylną kanapę:

IMG_20180825_145140.jpg.e72f0c21c5635ad606109b9e0324a1de.jpg

IMG_20180825_145203.jpg.19954efd5882191cca05beaa5bdbd5ed.jpg

IMG_20180825_145208.jpg.728dc8e642b4508f265fd5ada0e1bfdb.jpg

IMG_20180825_145216.jpg.c46ff7f607f35ba82b9a7c16a932715c.jpg

IMG_20180825_150020.jpg.d14677298687b290abeead4f6313be55.jpg

IMG_20180825_150050.jpg.cea3f873f355bc3705f410120809ab8d.jpg

IMG_20180825_150845.jpg.ec631ebfe6e1c2650afa4f8c2c738f3e.jpg

IMG_20180825_152918.jpg.f19f6884371857aa7d2dcbd1dd0a0b55.jpg

IMG_20180825_153116.jpg.ad94dcb06791fcd38b001bf4d149bfc5.jpg

IMG_20180825_153125.jpg.7a5c734160167eb0b374f1fb7d72ea80.jpg

IMG_20180825_153129.jpg.719c4d2c09c2b2b26c0684678a9e2505.jpg

 

Skóra na tylnej kanapie nie była bardzo brudna, rzadko kto tam siedzi. Poniżej zdjęcia przed i po odkurzeniu podłogi:

IMG_20180825_161839.jpg.f6699ea1d2656cbe87cd81527a453b45.jpg

IMG_20180825_161905.jpg.6ad4587c80001279604089769a9fe6c4.jpg

IMG_20180825_162147.jpg.df22521d80240f9e10832ff3265076c6.jpg

IMG_20180825_162952.jpg.1e8ed60fd6824c6ac5c231541b074f64.jpg

 

Czas na pranie:

IMG_20180825_172450.jpg.04aaa0a00f048524877314b597818f5b.jpg

IMG_20180825_172844.jpg.0d642bd631c017fdd8ff7e5a05c9d3c1.jpg

IMG_20180825_172936_BURST023.jpg.7e75a17798fd83674101584d4b04f995.jpg

IMG_20180825_190051.jpg.d01f6d5effe4e1d0e6f13bdec8635628.jpg

IMG_20180825_190519.jpg.13a8d88865a27bf6ebf2df9404d4fdef.jpg

IMG_20180825_190655_1.jpg.604923aec5792999b339039707201519.jpg

IMG_20180825_191646.jpg.4baa3cdb5a49b7b2dddfd9801f7d2c17.jpg

IMG_20180825_191657.jpg.22b34d37909d8c61e4e3e9487a34037e.jpg

Oczywiście wykładzina na tunelu środkowym również została wyprana. nie spodziewałem się że wyleci tak czarna woda. 

IMG_20180825_192153.jpg.31fc44fbc5de84c7c8bb7bc7e0f681d8.jpg

IMG_20180825_193323.jpg.e362719ea8210d06f79acefa28b207d3.jpg

IMG_20180825_193616.jpg.7a3955200ba56a2a714f55295787b5cd.jpg

IMG_20180825_202345.jpg.7777bad51bacd1f992688d08e35c844c.jpg

IMG_20180825_202356.jpg.33f5166a5ca4c9cd57b80f69f11ebf75.jpg

IMG_20180825_205441.jpg.8e87fd07d156d1dec662597954561a5b.jpg

 

Następnego dnia zamontowałem fotele i wziąłem się za drzwi:

IMG_20180826_170913.jpg.aefaa5e5bb73a7da43c5c8a95edc1080.jpg

IMG_20180826_170924.jpg.c312bbbcde882d66d22acbbd7bff618e.jpg

IMG_20180826_170928.jpg.fdd84b685f44f44b2d8f0a78af48ffa6.jpg

IMG_20180826_170940.jpg.e20457b2040bfda87409cdba358972ab.jpg

IMG_20180826_172739.jpg.094c9a98d5dbd62e0d7810048f8fac23.jpg

IMG_20180826_172854.jpg.57bb974dd3664617fab6d8fd6b2482fc.jpg

IMG_20180826_173031.jpg.e9d22dbd47e0d68f6cea68aad539e117.jpg

IMG_20180826_173233.jpg.abd889e83c6c3c25648f9b8deb2f4874.jpg

IMG_20180826_173443.jpg.917719c77994505a51e5e215af892e50.jpg

IMG_20180826_174251.jpg.45e94c3f73e870a7e7fd5e8a0816e229.jpg

IMG_20180826_173646.jpg.62ab66aab6daeca9e954094d5d5ebe53.jpg

IMG_20180826_174507.jpg.0e0cf81a0b33a71585ad12baaa62a795.jpg

IMG_20180826_175311.jpg.6c502922c2e2bdccb2e1b5513c431022.jpg

IMG_20180826_175644.jpg.672e27cd0dd4d31ec04b7fb3bfa4d6ae.jpg

IMG_20180826_175823.jpg.b00548bd774bbee0deae4004a1c12ec8.jpg

 

Skórzane elementy wyczyszczone przy pomocy Colorlock strong:

IMG_20180826_175611.jpg.8c603eaf914b2be6483a38af50d25441.jpg

IMG_20180826_175936.jpg.80a987da71c8f560fd7c7694d9e0d412.jpg

IMG_20180826_180136.jpg.76fd71dc10fd273858b13071b70f0597.jpg

IMG_20180826_183922.jpg.068fbc11d2f2976fe461edd87e088a65.jpg

IMG_20180826_184018.jpg.91b8bb2befb809e0bf2c1b489b6adc1b.jpg

 

Pędzelkujemy dalej plastiki:

IMG_20180826_180242.jpg.9265e8478e745f8e66db50b8c86a8b40.jpg

IMG_20180826_180516.jpg.7b7c5efd26d26bb640ae2d2f7d7d83ce.jpg

IMG_20180826_181159.jpg.176164569215e77812eb8aeb54e00816.jpg

IMG_20180826_181337.jpg.b2516b075f154eed17ed41ce5beab0d6.jpg

IMG_20180826_181343.jpg.12fd6ef55158132992a06bb45ff1cac8.jpg

IMG_20180826_181816.jpg.a92fb4237c138b0efac9d76a58a0971c.jpg

IMG_20180826_182229.jpg.a8565653818f53fe87247b6a135ec20d.jpg

IMG_20180826_182628.jpg.7c86494087ab49daaa1aeb9f3a29880b.jpg

IMG_20180826_182639.jpg.f9e5c61cb985759fbe569342f812aa20.jpg

IMG_20180826_183402.jpg.55249b469abfc524ba36a3a27849cfb5.jpg

IMG_20180826_184731.jpg.fdf84ea8a6c3bb037f31ebedc3ea4d59.jpg

 

A postanowiłem sobie że tylną kanapę zabezpieczę jeszcze Duraglossem. Bardzo mi się spodobało wykończenie skóry po tym produkcie, może i skóra zaczęła się trochę bardziej świecić, ale została też mocno przyciemniona:

IMG_20180826_185857.jpg.53f0d7f58c43aff039cf14c17ba93018.jpg

IMG_20180826_191115.jpg.94bf1d3faf9c63ab82462d1dc5801887.jpg

IMG_20180826_193917.jpg.49e2a3e9e020096c15ad1d8d15d76677.jpg

 

Finalnie wnętrze wyglądało tak:

IMG_20180826_194909.jpg.efcbd48878c3dbbe2340ab0d197f81b0.jpg

IMG_20180827_080649.jpg.1e1e3c549b2cfd40a57dd4c1b051732a.jpg

IMG_20180827_080710.jpg.0a95ae3300fdf4e65074233ba60a9d09.jpg

IMG_20180827_080729.jpg.293c9ab2494fd9fdda9f5b6d3e4c731e.jpg

IMG_20180827_080746.jpg.173db5ef644407771d72ad6300a356cb.jpg

IMG_20180827_080757.jpg.4d728d229cab205f6543fd8ec52aa152.jpg

 

 

Dekontaminacja:

1. Shiny Garage Pre-Wash Citrus Oil

2. FX PROTECT Car Shampoo

3. ExceDe Tire And Rubber Cleaner

4. ExceDe Ultimate Wheel Cleaner

5. ExceDe Bulldozer APC 

6. Prickbort MAC 124

7. Shiny Garage D-Tox Iron & Fallout Remover

8. ADBL Clay Sponge

9. 4detailer Slide For Clay

IMG_20180903_145313.jpg.5f123a100a6345b82389cc44be4de6da.jpg

IMG_20180903_145333.jpg.92c8d8c2f0f3abab8f179a07c54f7f1d.jpg

 

Pierwszy prezent zostawiony przez lakiernika:

IMG_20180903_145423.jpg.d6f496a438dc0c8c04eb1d480688dda6.jpg

IMG_20180903_145520.jpg.a502fecc6a52c9cd4fbe7c1e62ce3f6f.jpg

IMG_20180903_145535.jpg.33676e7b29af675e01d68405634e5451.jpg

IMG_20180903_145607.jpg.c1aa1d93e4fd72c88f2c231c62a2aed4.jpg

IMG_20180903_145650.jpg.0c441b7b05f4bcd12d6b193a765a19d8.jpg

IMG_20180903_145706.jpg.3bbd00b90d6d16608c9a15cf570ea6e8.jpg

IMG_20180903_145719.jpg.dd2585806c8f5e102bd0aaa935cee6bc.jpg

IMG_20180903_145727.jpg.63d15e0f81b97e98d2ada8a6f02c4873.jpg

 

Drugi prezent od lakiernika:

IMG_20180903_145739.jpg.4d7803a98212af0a2e4f4863e3094dc7.jpg

IMG_20180903_145807.jpg.a96390cb38db9640c1d70467120851d7.jpg

IMG_20180903_145818.jpg.d8af811534733df1e430bc8e1aeb3cca.jpg

IMG_20180903_145842.jpg.6fb0786beb15e61fd4b84e2fbe746695.jpg

IMG_20180903_145858.jpg.f16bcfba2bd38ace524dc27a26a1a5e9.jpg

 

Po zimie felgi zabezpieczyłem powłoką CarPro Cquartz UK, brud łatwo z nich schodził:

IMG_20180903_145923.jpg.ac3584c759e52f46ea3bf79f69dd97f5.jpg

IMG_20180903_145931.jpg.1e3f4bc452b9a5778b9dbaf684a412b9.jpg

IMG_20180903_145938.jpg.51d4a011ae38b043cc306e30c9cc9432.jpg

IMG_20180903_145953.jpg.c0c5cce8d43781c226e78b3d165bcff7.jpgIMG_20180903_150236.jpg.96ffc8b320a14b0169510a7d489c9e66.jpg

 

Trzeci i czwarty prezent od lakiernika:

IMG_20180903_150356.jpg.808cee14687d757f8351bc837dcd4277.jpg

IMG_20180903_150406.jpg.85541b587678d8146fa1279d47d6d5f0.jpg

IMG_20180903_153555.jpg.368793af86117892d6c93345c881ba93.jpg

IMG_20180903_153616.jpg.7a8709e8fec14dcc16cbfa73b888bc50.jpg

IMG_20180903_153729.jpg.66459c7c941d9425ff18abc0b384741d.jpg

IMG_20180903_153847.jpg.e1d1eea6e41018ce18b965c6595c5c3d.jpg

IMG_20180903_155121.jpg.bdbd1041de95903ef24be58395126c74.jpg

 

Auto było całkiem czyste, więc nie myłem go przed odsmalaniem. Pricka nałożyłem na suchy lakier i dałem mu jakieś 10 minut po czym poszła na niego piana.

IMG_20180903_155251.jpg.49b8f0dd86432cdd22e9ca477ac70a52.jpg

IMG_20180903_155956.jpg.50c0ca323a31467c0f42ad0446ec95bb.jpg

IMG_20180903_160523.jpg.4a26caa4f985b1d893396e5ab19f8412.jpg

IMG_20180903_160651.jpg.1177a33d8fef5a2eb92727b6c37420a0.jpg

IMG_20180903_160754.jpg.df73f51c49b83b0659712f682ef7cc75.jpg

IMG_20180903_162318.jpg.7ce5161a5f03b218cd422476549c3d94.jpg

IMG_20180903_162604.jpg.75bd10a764c34c5fd99a7d5664fc8129.jpg

IMG_20180903_162609.jpg.f3b260502d4335530934572cba7167d7.jpg

IMG_20180903_162618.jpg.ac5cab9adbf51572cc04839ce94374c5.jpg

IMG_20180903_162624.jpg.90a9c756e8933344b1d896a3f5bce002.jpg

IMG_20180903_162633.jpg.e96c7210ec23dc4f7560cb87e87a1889.jpg

IMG_20180903_162823.jpg.de02e3339dada086ca2bd0a1da8d114e.jpg

IMG_20180903_162842.jpg.8d300d0f711a7d65aa80e155fbcb6bce.jpg

IMG_20180903_163334.jpg.4089aa96c6986a8d5d194cf2f415a194.jpg

IMG_20180903_163449.jpg.f4c5bc5e1ae96c019fbe91ddd15018d9.jpg

IMG_20180903_163452.jpg.05f3915dcb499a1e92bf38ac727949a2.jpg

IMG_20180903_163946.jpg.2729ad87226ba2e3baab6b99e4136129.jpg

IMG_20180903_164508.jpg.1adf272ac23e723a193774c5ece740ae.jpg

 

Po pianie mycie na dwa wiadra i na mokry lakier ląduje D-tox, którego wypracowałem Clay Spongem od ADBL i tak w jednym podejściu usunąłem zanieczyszczenia metaliczne i wyglinkowałem lakier. D-tox przez swoją żelową konsystencje jest super poślizgiem pod glinkę.

IMG_20180903_165515.jpg.96507ee22adabb814fd34b6baed332b1.jpg

IMG_20180903_171740.jpg.e28190219c53b1d7d3b3b02db9b64663.jpg

IMG_20180903_171852.jpg.762fdee123a6ebea171798a0a1f6e755.jpg

IMG_20180903_171954.jpg.a707cac1df284d22712802a9d1637582.jpg

IMG_20180903_172619.jpg.d27d723f0bc56d0cdc86d18170211b56.jpg

IMG_20180903_173410.jpg.77676568f4c53b375940a61e463e0b24.jpg

IMG_20180903_173416.jpg.cd2b68d63d3dfe6adbe8e850cedf1963.jpg

IMG_20180903_173432.jpg.f366d1e53264e908c05d9400cfd88235.jpg

 

Szyba też została wyglinkowana:

IMG_20180903_180223.jpg.e14850c7d3d92a014407298a3e75b9a4.jpg

IMG_20180903_180549.jpg.a4e4cd7d45f87214945f47bba795c3e7.jpg

IMG_20180903_180852.jpg.b397eea08b1f7f275a3bbb8419cc7dc7.jpg

 

Taki jakiś dziwny osad zostaje po Bubble Makerze od ADBL:

IMG_20180903_180856.jpg.c796640f3897db1d9c242a067ab15a61.jpg

 

Po spłukaniu D-toxa myję lakier szamponem, a w osuszaniu pomaga mi dmuchawa:

IMG_20180903_182534.jpg.204fac3c9e3bf682f396872e671ff8fb.jpg

IMG_20180903_182551.jpg.75717ca936265efb23a4660c9c9b0f67.jpg

IMG_20180903_185657.jpg.dce41fe570456dd7e5ef0a10578d5ccd.jpg

IMG_20180903_185822.jpg.ad86fc3a25b3b94817edf6e4d6c37b33.jpg

IMG_20180903_185905.jpg.7dd1f72d335cedb62fa9b914c40ca214.jpg

 

Szybka inspekcja jak lakier wygląda po dekontaminacji:

IMG_20180903_190803.jpg.f296cda986a8604ac6f5aab0f123d5dd.jpg

IMG_20180903_190813.jpg.a0cd00e885b5a0eb294c3580eba2da5d.jpg

IMG_20180903_190829.jpg.1ca9bd88a39dc574b97a2e6c44b21ae5.jpg

IMG_20180903_190839.jpg.6fdedaf8251d984932f3a7cc9dde0973.jpg

IMG_20180903_190849.jpg.62d9ff996def32ddee7c8d46be83d267.jpg

IMG_20180903_190859.jpg.190c9ed829fce15d260914548cda8d71.jpg

 

 

Zaprawki:

Przy zaprawkach pomógł mi Fluid Writer Pen

IMG_20180903_202500.jpg.daf6a3c0e34638ee80a1d56dbf434285.jpg

IMG_20180903_203119.jpg.0ea4420a9c770b26dc79e22c4b834754.jpg

IMG_20180903_203158.jpg.8cc551257d51af1757fe1a69ba50ee84.jpg

IMG_20180903_203207.jpg.6c79153b158902fb819533ab270e9026.jpg

IMG_20180903_203210.jpg.a98d8bc9a7213d85225fe682d682a90a.jpg

IMG_20180903_203221.jpg.28171260e8563496791c29cff760c58e.jpg

IMG_20180903_203328.jpg.6b9506de39160d85db2c09ce183ac95e.jpg

IMG_20180903_203333.jpg.a7b3144faed3eb9e6b1e50bdb75b7e69.jpg

IMG_20180903_203519.jpg.972b788a0eab09387703ed4cfc9969bd.jpg

IMG_20180903_203607.jpg.bd17fe5575f209ebd88f9b81762bf8d0.jpg

IMG_20180903_203632.jpg.ce4237bd30b4f55b61a792852be70080.jpg

IMG_20180903_203656.jpg.e8f6c92534c26aa8ee787edf07219394.jpg

IMG_20180903_203840.jpg.fc748f087839bc96c7d7be9a543afd22.jpg

IMG_20180903_203857.jpg.5854a291c56f146b7af6ab0cfc614863.jpg

IMG_20180903_203932.jpg.c75cde4ef4fc79b2b6e9d91d906b6e94.jpg

IMG_20180903_204006.jpg.83ace0d175c5ac2e7b1f8b012f43e94f.jpg

IMG_20180903_204319.jpg.deb5d9271fc2e17ddfed71eb2ea5d378.jpg

IMG_20180903_204645.jpg.c487f5ef7d2fd02fa63b91ba611396ad.jpg

 

Ups

IMG_20180903_205331.jpg.20a9e12afc5b826b9832f45ecdec73e2.jpg

IMG_20180903_205826.jpg.d1f89bfcbb6aa26301376f35f7ff5ea5.jpgIMG_20180903_205947.jpg.8f09291868ad3b0e18a592d655a0098b.jpg

IMG_20180903_210017.jpg.19dd84e65f66bdd123f954b7ac80ac12.jpg

IMG_20180903_210149.jpg.3fabd4d9dac592fb42568be9d4694750.jpg

IMG_20180903_210425.jpg.a2a57baff7b9a5243edda71cd217cbdf.jpg

IMG_20180903_210614.jpg.165f2007e2e075f00c9b62db7f6c9777.jpg

IMG_20180903_210718.jpg.9bb98567dc06739bc4b7254d89044b48.jpg

IMG_20180903_211115.jpg.07e701934c765aa9892e641f472df735.jpg

IMG_20180903_211208.jpg.873d8f4d61accabbd9eba5f6c151e313.jpg

IMG_20180903_211213.jpg.d66ef94abf7ad2295b479c73b6b35f5f.jpg

IMG_20180903_211428.jpg.82b80c5b99a353bca0e9ebc9f90eaa5c.jpg

IMG_20180903_211433.jpg.413a9d9173019be91793057693a90f89.jpg

IMG_20180903_213215.jpg.48b1526ed5ce0a555ce3da81cd03c83c.jpg

IMG_20180903_213219.jpg.cc9b84a9f83a3a9528ba6a88390024e0.jpg

IMG_20180903_213226.jpg.9ba1dc415c44b9086b3bc1628f8dbacf.jpg

 

Korekta, powłoka, szyby, dressingi:

1. Flex VRG

2. Krauss db5800s

3. Royal Pads PRO Cut (pomarańczowy z serii Ultimate) x8

4. Nat Swap

5. Super Shine NeoHybrid

6.. Sonax EX 04-06

7. Sonax CutMax

8. IPA

9. Shiny Garage Scan Inspection Spray

10. CarPro Eraser

11. CarPro Cquartz UK 3.0

12. CarPro Cquartz Gliss

13. CarPro Essence

14. Autosol Metal Polish 

15. AutoGlym Glass Polish

16. Ma-fra Hydra

17. Tenzi Glass

18. Rainx

 

 

IMG_20180904_194630.jpg.de47bb7d71be5ec2b7a54648dc8d85c6.jpg

IMAG5508.jpg

IMAG5509.jpg.6e5bf6ac021f469944aca7d2eb7259bf.jpg

IMAG5510.jpg.d2dc8e9bd8b9831c3eb55c89c7398fbf.jpg

IMG_20180904_193906.jpg.9b8859cdc61e61015ae906b72113d30a.jpg

IMG_20180904_194308.jpg.827ca7c2b0bca5e23ab4900d39dad9f2.jpg

IMG_20180904_194337.jpg.ef79062370ce219b9eae7329b1fddab0.jpg

IMG_20180904_194811.jpg.2198c7adf79f4cd3977d72d434bf5831.jpg

IMG_20180904_205237.jpg.d7b3876dbdbec5d8b5b70e179a25424b.jpg

IMG_20180904_205327.jpg.81a66e600bf9e54fd543a5372a5aea00.jpg

IMG_20180904_210532.jpg.2c7de71e613b85f9037501421e660867.jpg

IMG_20180904_213423.jpg.4346b9de424ea1d42c361376b6585496.jpg

IMG_20180904_213430.jpg.1b80eded1b817e31e32c9ceb285d4bcf.jpg

IMG_20180904_214847.jpg.e0ed52e74dc8c6b32c9c9c5f7957d9f8.jpg

IMG_20180904_215236.jpg.623ca9809f72fd931f9fa584e5d0f03d.jpg

 

Piąty już prezent od lakiernika, któremu lakier się trochę zlał. Gdyby nie fakt że jest to na zderzaku pod spodem i widać to tylko jak ktoś zajrzy pod samochód to wyrównałbym to papierem i potem wypolerował.

IMG_20180904_215802.jpg.689b51ab57834daac17586dc5281dae5.jpg

IMG_20180904_220327.jpg.7a2baf0ee8d9cefe8d44e3d5e174520d.jpg

IMG_20180904_221031.jpg.6581977a0db9a2eb477095d49e11c89c.jpg

IMG_20180904_221047.jpg.0d3d0c36ee081b872b3ef5258d067cf7.jpg

IMG_20180904_221121.jpg.0a05d928dcb65fb24085600eec68d572.jpg

IMG_20180904_221138.jpg.8f824459ef9217ec4fb79b4a4a1551bf.jpg

IMG_20180904_221145.jpg.020aad226eb32fe0a116e161ed583fe7.jpg

 

Na następny dzień nastąpiła chwilowa zmiana miejscówki:

IMG_20180905_121407.jpg.41d04b8277b1ea56a4c2b75e24df05c8.jpg

IMG_20180905_123611.jpg.0525ca2b15b8e30b1e4c0f6b9defafa3.jpg

 

Przedni lewy błotnik był ponownie lakierowany, a później matowiony papierami, szkoda tylko że nie został do końca wypolerowany i szkoda że lakiernik obok błotnika zostawił dla mnie szósty i największy prezent na drzwiach:

IMG_20180905_125615.jpg.990ed11bb5eee96728a2585c1ab66d1a.jpg

IMG_20180905_125645.jpg.1f0070f49ed6dabd0974429e11a83e5b.jpg

Progi na tych zdjęciach są już wypolerowane

IMG_20180905_125704.jpg.d3adaa432e26adc4961991a3cd40b87e.jpg

 

A oto ten prezent:

IMG_20180905_125728.jpg.2789eeba229c000d3b64856c28bdae65.jpg

IMG_20180905_125736.jpg.7c3dc9facc9ac63d7e9bfce5fc633fdf.jpg

IMG_20180905_125753.jpg.a40fba43d6b37bf8b33b03e126d7d15c.jpg

IMG_20180905_130210.jpg.533b8bb8e00f05a4b6bae76084853204.jpg

IMG_20180905_131710.jpg.d80631f0756d4b2eb50909f0f7ee776f.jpg

 

Więcej rys

IMG_20180905_131802.jpg.8d7a5bb2180b1d9480e5da6dc6b9735e.jpg

IMG_20180905_141334.jpg.7856e4622ab3a94c11900223694c6dc5.jpg

IMG_20180905_141929.jpg.6b23039000d1fc1d84aea71cd559375f.jpg

IMG_20180905_141942.jpg.05a4ab1b8f43563603498dae6153c708.jpg

IMG_20180905_141345.jpg.75d264f56d47f4f69fb94f9c6b5a87a0.jpg

 

Chciałem jakąś 50/50 zrobić, ale telefonem ciężko jest zrobić takie zdjęcie

IMG_20180905_142255.jpg.ae6014191d9a39e2c8fd4ad64a7de33a.jpg

IMG_20180905_142418.jpg.e2a114703c5874b7d7829cdfcdec66f9.jpg

IMG_20180905_142444.jpg.250042dc53fa1d75d9b005ff46e1d9aa.jpg

IMG_20180905_143129.jpg.51f0bea3090ad71172d94e08f6e2a53c.jpg

 

Błotnik po cięciu CutMaxem i NeoHybrid+. Na dole widać jeszcze zmatowienie, które zostało usunięte przy drugim podejsciu.

IMG_20180905_144907.jpg.1ecb0d7fd8511b3bd565d62aa2ed72aa.jpg

IMG_20180905_163538.jpg.8f19da15552750ed8eaa334f83d420bf.jpg

IMG_20180905_163546.jpg.a5ee0e92fa6179347c438f6c8394c588.jpg

IMG_20180905_170140.jpg.4ab4bca025dc77572c5263034f033eab.jpg

IMG_20180905_170145.jpg.26f5ed0c14073334031a282ca3c5aec1.jpg

 

Ten prezent chyba już pokazywałem:

IMG_20180905_184400.jpg.97a5b6cc9777d782f66ff8fc3fc277ed.jpg

IMG_20180905_184407.jpg.1de968316500cc78504670d19bea824c.jpg

IMG_20180905_184424.jpg.a33e7e05fc3a441d6af8153f47980bcb.jpg

IMG_20180905_190706.jpg.1e9ae1c47df121a3a6fbc9fc1a35898e.jpg

IMG_20180905_190715.jpg.b90d5004aadc2b5164e8f146f42e050f.jpg

 

Trochę marna 50/50:

IMG_20180905_192152.jpg.e2145923fe2a8d7191ab551c0fef26a3.jpg

IMG_20180905_192334.jpg.d23f9a428ccd579dbb49458dd41cb02a.jpg

IMG_20180905_192547.jpg.97bd0015c484035bba9a6240ddb57fed.jpg

 

Przed:

IMG_20180905_194033.jpg.66379468c182be4c38d68060d3def5f9.jpg

IMG_20180905_194039.jpg.2dc1253a53ee5539c04c8aae81a0072c.jpg

 

I po:

IMG_20180905_195711.jpg.861b63c42a0e14c915c3a5d49d11a3b3.jpg

IMG_20180905_195933.jpg.da7c52c510c53cd9c6533b5e97f59a47.jpg

 

Już się komary zaczynały zlatywać:

IMG_20180905_200351.jpg.7a4f0d015bde19fefd8cf4068f2d5687.jpg

 

Przed:

IMG_20180905_201558.jpg.d742d36022c00b06de1d92be4544b283.jpg

IMG_20180905_201645.jpg.5c11b0cb474f60ecf0a7ba184a397578.jpg

IMG_20180905_202128.jpg.9e2c8145c9569a6d445e1da60851e2b3.jpg

IMG_20180905_202939.jpg.08f2511c78625f8dee57ff225b3f859f.jpg

 

I po:

IMG_20180905_204224.jpg.ca8e44988a4594c765657bdc9cb142d6.jpg

 

Otworzyłem bagażnik żeby było wygodniej:

IMG_20180905_211334.jpg.474556256a2d55dc4586fc28693b9150.jpg

IMG_20180905_211337.jpg.58b9b2f9bcf3fd259f0f6179f10ef64c.jpg

 

Dosyć widoczna rysa, ale tym razem to nie prezent od lakiernika:

IMG_20180905_213018.jpg.ebcab3db86de37a74eb4d52e2d6f9dda.jpg

IMG_20180905_214045.jpg.697c09d092ca0f0eef52d4edbe7ca68f.jpg

 

Taaaaakie swirle. Jak mnie serce zabolało jak odbierałem samochód od lakiernika, podczas gdy on kończył go myć jakąś szarą brudna szmatą do naczyń:

IMG_20180905_220410.jpg.d531b040502be0f4fdebd6c58c6e8349.jpg

 

Po prawej stronie światła lakier po przejeździe maszyną, a po lewej strona nie ruszana:

IMG_20180905_221905.jpg.a802363af50b0f9f1b9321ac64c4dd50.jpg

 

Słów kilka o maszynie. Gdy pierwszy raz zacząłem prace na VRG byłem przerażony, nie dało sie jej opanować. Kluczem do opanowania jej jest dobór odpowiednich padów. Pady na których nie dało sie pracować: Honey Combination, DetailingMafia seria power line. Pady na których można prowadzić VRG jedną ręką: Nat, Royal Pads no i jeszcze ok mi sie pracowało na mikrofibrze od Lake Country.

IMG_20180906_100118.jpg.2b464180055e484c0464c6b1464a29b3.jpg

IMG_20180906_100123.jpg.b540cceace9bd07dfdb88a16f5e86da3.jpg

 

Ta rysa to też nie prezent od lakiernika, tym razem to zabawkowy, plastikowy samochodzik na baterie. 

IMG_20180906_110908.jpg.cda90d8e732a9451edeb425bad694646.jpg

IMG_20180906_111032.jpg.6607bce9ca18346dadfcf69867d7bd5d.jpg

IMG_20180906_111056.jpg.aa2bfef230c6d9cca94785bfbef62e51.jpg

IMG_20180906_111101.jpg.dadb88a60418cf9f11f3332746ccaa68.jpg

 

Korek od Flexipads i papier 2500 z tej samej firmy:

IMG_20180906_111501.jpg.9eafca6fd4ef4a0bca32a5b1dbd48ee5.jpg

IMG_20180906_111517.jpg.e4e3a14b2c63f8b92f7abe7b996cdf09.jpg

IMG_20180906_112610.jpg.542f1587bf3c0124d29520c565443dfd.jpg

 

Ściągnałem ok 10 mikrometrów:

IMG_20180906_112928.jpg.fe96894bbb26a530a0d45ad4089a760e.jpg

IMG_20180906_112936.jpg.4b12246f0e3ba0a27ddbd8e991d7d0ad.jpg

 

Taka mała 50/50 Gyeon Q2 Tire, który został chyba zbyt szybko dotarty:

IMG_20180906_114247.jpg.3b36e390b453de5131cdccf5c62fd583.jpg

 

Usuwamy prezent od lakiernika:

IMG_20180906_174717.jpg.9734b659ef82867ef065c34d05b130b1.jpg

IMG_20180906_174829.jpg.13ab9cfb26904d6f4d7e8ce2b2d52920.jpg

 

Niestety NeoHybrid+ był w praniu, sięgnąłem więc po Honey Combination Wool Pad Ultra Cut i w sumie tnie to fajnie, może nawet ciut lepiej od NeoHybrid+, ale sypie się z tego strasznie i coś czego nie mogę zrozumieć, różna długość włosia, poniżej zdjęcia na dowód. Nie wiem czy tak ma być, ale to już 3 mój pad i każdy miała taką różną długość włosia, pierwszy wytrzymał może z 6 reflektorów, po czym się rozerwała, może to wina tej dziwnej długości włosia, nie wiem. 

IMG_20180906_175030.jpg.4575aa220c4e978f3feca01417e1dd1c.jpg

IMG_20180907_000411.jpg.1bb3f8778f694aa193b1b809c75fb55b.jpg

IMG_20180907_000422.jpg.33a1cc1e94eeca2d8bcd21612a2b9784.jpg

IMG_20180907_000428.jpg.c4c5ed01eb8979aff860d6c8eb9a9e87.jpg

 

Po wymyciu past IPA i Scan Inspection Spray'em nałożyłem Essence, którego zostawiłem na noc i rano przetarłem Eraserem:

IMG_20180907_012249.jpg.a6d4da17079c7ed8f26a885af18e80f2.jpg

IMG_20180907_012438.jpg.ffb649a9604b21b4a1470850d3aefdbc.jpg

IMG_20180907_012453.jpg.eb73818da1cc1357a142a87d8e3913a2.jpg

 

To chyba już ostatni prezent od lakiernika, tylny błotnik musiał być pryśnięty bezbarwnym, ale nie doszło tam zbyt wiele mikrometrów, jest tam teraz ok 140 mikrometrów, no ale lakiernik musiał tam wejść z papierem ściernym i zostawić zmatowienie na sąsiednim elemencie. Problem w tym, że do usunięcia tych rys przydałby sie jakiś mały Proxxon lub Rupes Ibrid (3000 zł za szczoteczkę do zębów, ale jakże przydatną):

IMG_20180907_013216.jpg.5807af4a95cf732834a8b0a25bd05e23.jpg

IMG_20180907_013221.jpg.421b886a715df876d7c0c34b822e5864.jpg

 

Fajne ziarenko 🙂 :

IMG_20180907_014233.jpg.207d80f67a8a80cababf814ea5362d37.jpg

IMG_20180907_015109.jpg.555163138eec802bb595cd7661d0aaf8.jpg

IMG_20180907_114916.jpg.9046a5bed9fa9c7d8c1a40f816eff367.jpg

IMG_20180907_114919.jpg.ae4a5faf541fe2dbe7b550fa235856f5.jpg

IMG_20180907_114924.jpg.7abc10e0cfde73dea097d8269974ec22.jpg

IMG_20180907_120123.jpg.7529336a6285a549c6d1ae593ef5194e.jpg

IMG_20180907_115735.jpg.23180ead371081ecb244e22e4733102c.jpg

IMG_20180907_120050.jpg.80994c7ddacefdfb7605d76578184dae.jpg

IMG_20180907_120733.jpg.cd14e9b59bf80d79dc20b53b98f82632.jpg

IMG_20180907_121038.jpg.c446e3af418e60d52dc332611742b842.jpg

IMG_20180907_123958_BURST010.jpg.f3fc580185ffca88c8cb8a7c768eecbb.jpg

Po Eraserze nie wyszły żadne hologramy

 IMG_20180907_121511.jpg.3142d9372534162dac04162457458ddf.jpg

 

Wnęki ręcznie potraktowane Essence'em:

IMG_20180907_124838.jpg.0365843587b6c8d6569133713fcad867.jpg

IMG_20180907_125153.jpg.3069b1a0bc26051e330aa6c30effd363.jpg

IMG_20180907_131318.jpg.ebb9faa06786d1f66510b5c05359e4f1.jpg

IMG_20180907_132850.jpg.fc1fbb01a83e00d0e4eab46ba5d82100.jpg

IMG_20180907_132901.jpg.6409b0230404b2dcf0a6f69b6a52a64d.jpg

IMG_20180907_133611.jpg.c05540e71baf744423119ec0b4e822ba.jpg

IMG_20180907_205531.jpg.15fcd3a6267524afa31273ce2ce2a7c5.jpg

IMG_20180907_210842.jpg.a9828e1e3a4d46814cfd529711b236a8.jpg

IMG_20180907_215428.jpg.f0d627bf36006414901d224ca3aff457.jpg

IMG_20180907_215552.jpg.16cf47d939859836e947548561e78833.jpg

IMG_20180907_215613.jpg.c5de734cb80de4f8a1faf5de16e16485.jpg

 

Tak to wyglądało po pierwszej warstwie Cquartza UK 3.0:

IMG_20180908_085534.jpg.2cdb880f5775fbf67d11aebd066e4598.jpg

IMG_20180908_105614.jpg.9bc4ad7db8f983180f201899d92bb3a9.jpg

 

Essence na grill i gwiazdę:

IMG_20180908_132508.jpg.2beffc65924d8342db79f958240dfd4c.jpg

IMG_20180908_132858.jpg.25a5d4a37241a8e99ad3089336699604.jpg

IMG_20180908_133112.jpg.51023c00eb9c5733be84cb7867b25727.jpg

IMG_20180908_133235.jpg.65c5fc699ca4ee13e56b0add77e542b8.jpg

IMG_20180908_133733.jpg.468b5f7721228105d7538ad2c76df064.jpg

 

Na oponki Gyeon Q2 Tire tym razem pozostawiony na nieco dłużej:

IMG_20180908_141244.jpg.acd7239df85c2355d7c18a9dc88b80d0.jpg

 

Wnęki również zostały zabezpieczone:

IMG_20180908_142916.jpg.322ab9f58f732bc991a493581c4684ad.jpg

IMG_20180908_142954.jpg.ffa3f491205cf8bdd95c6262da06e115.jpg

 

To teraz szyby, które zostały oczyszczone glass polishem od Autoglym, dodałem tam odrobinke tlenku ceru, ale nie wiem czy to coś dało. Pracowałem na małym Kraussie i filcu od Flexipads :

IMG_20180908_173301.jpg.e2251697d9085b85072dc7d275108925.jpg

IMG_20180908_174245.jpg.13bb6e8700f453ecde1dd3ea1a765c0a.jpg

IMG_20180908_174419.jpg.646b9f6a7c1d6b71be5c65108bab3854.jpg

IMG_20180908_175544.jpg.49225cef3da3218b356d460f92cbd539.jpg

IMG_20180908_180408.jpg.43d8ed3497a77fcf9ed454e56abed6be.jpg

 

Na drugą warstwę Cquartza UK 3.0 ląduje Gliss:

IMG_20180908_182847.jpg.ea0c9082895310b70b004a16d2b949bf.jpg

IMG_20180908_183526.jpg.9cd3da9f95768619cb278e51a68bd243.jpg

IMG_20180908_184649.jpg.98a7821429c7b74eab6118af31f5818c.jpg

IMG_20180908_185156.jpg.b59bae00d00de9031ba3084768aad720.jpg

IMG_20180908_185139.jpg.430f7287efa7ac726f06610f758b48ec.jpg

Troszkę widać tą linię.

IMG_20180908_195033.jpg.b8c9608615cd2b1316a71cad17e02372.jpg

IMG_20180908_205611.jpg.e3b837730fe2a96f4fc9c4c4c0825cb0.jpg

IMG_20180908_211217.jpg.2f24a39b78b74930a0c684dd466e8800.jpg

IMG_20180908_214949.jpg.3e16714c4528a6756daa103a6d3433c0.jpg

 

Tłumik potraktowałem Autosolem i fibrą od Nata, moim zdaniem do niczego innego nie nadają sie te pady:

IMG_20180908_215810.jpg.e9cc09878ab59c8530ceb1ebc355c3c4.jpg

IMG_20180908_215822.jpg.e7af8fae17d2fcc0c5e2b282a5057bcd.jpg

IMG_20180908_220826.jpg.e75d4e51359358252ce7d6dab69d29d5.jpg

IMG_20180908_221201.jpg.7ba285640f5913c7bc3e5c18d87dba4f.jpg

IMG_20180908_221242.jpg.55fdf640847ae027decfbc395f33a735.jpg

IMG_20180908_221840.jpg.4cac3956a96bb5adf64873aeaa278760.jpg

IMG_20180908_221900.jpg.b6344fe8365723ff02b406f4d372f59c.jpg

 

Na plastiki fajny specyfik od Ma-fry. Może nie przyciemnia tak jak Koch Chemie Nano Magic Plast Care, ale jest zdecydowanie trwalszy i nie jest tak tłusty przy nakładaniu:

IMG_20180909_100745.jpg.1f17da8c62fc4966bf21f6d95d581208.jpg

IMG_20180909_101129.jpg.8fcca20f360153f6a3bc3c25ece6133c.jpg

IMG_20180909_101506.jpg.aaaeac4369b7f970e5f7c24efb349f87.jpg

IMG_20180909_101643.jpg.3ad7e5e53a77b592ca159ecab0763323.jpg

IMG_20180909_102023.jpg.349a86b729c49436233af7a9e6c5ee74.jpg

IMG_20180909_102056.jpg.8604df359f94ccd9ec709e72abba1f5a.jpg

IMG_20180909_102313.jpg.33d3a787d5163b085c18d43424bf979b.jpg

 

Szyby od zewnątrz jak i od wewnątrz wymyłem przy pomocy Tenzi Glass

IMG_20180909_141512.jpg.4f255a3d1bf5f13af648e98be4139327.jpg

IMG_20180909_143917.jpg.2bf993ebb3b354ccd78f0ed27c52e85b.jpg

 

 

Rezultaty:

IMG_20180909_154951.jpg.184f9d9550ffb31977ab77e04d7a2ae1.jpg

IMG_20180909_155005.jpg.cf7f174624b19749219e6bf03dc651eb.jpg

IMG_20180909_155015.jpg.ef79912b0e91f63a9afad622617b32e0.jpg

IMG_20180909_155029.jpg.2a63d294e26738c15e4cb328b10771b2.jpg

IMG_20180909_155035.jpg.1ab78f3feb7e2bfc14bf197c8e0c1046.jpg

IMG_20180909_155047.jpg.816b7c4a8ef9c6e1da4b23a529d01a02.jpg

IMG_20180909_155053.jpg.8e43d70fb6c4a78ca28c404a898ea608.jpg

IMG_20180909_155102.jpg.645c8a3a3a4a6021d6c90da092540188.jpg

 

Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie CLK W208 ma jedne z najlepszych pośladków w świecie motoryzacji 🙂

 

IMG_20180909_155127.jpg.739d30c1259aa6821bb0fc74cc7544cd.jpg

IMG_20180909_155150.jpg.5971f512b5a88f25fb0031087a6acf53.jpg

IMG_20180909_155209.jpg.d323c75daf740c0deda44b9f14fd40e6.jpg

IMG_20180909_155217.jpg.191614487745c394f0711933fb6ab343.jpg

IMG_20180909_155233.jpg.89778b673d4cbe667e827d423c6b2b11.jpg

IMG_20180909_155241.jpg.8fb6a211be2519c9efdf6823ae1f08f0.jpg

IMG_20180909_155255.jpg.f5eaed8911317453b368ef11e2998ee9.jpg

IMG_20180909_155302.jpg.07309115ebcf0be394e81c51cbc528a0.jpg

IMG_20180909_155306.jpg.09202d5d59869d0592ed8318549bf12d.jpg

IMG_20180909_155331.jpg.2a0276eda26cd8a29b1eab509d1d3229.jpg

IMG_20180909_155346.jpg.3008d50ff1ed777989528923e3b3255d.jpg

IMG_20180909_155359.jpg.3da079556364779cbffdf10a566e936c.jpg

IMG_20180909_155412.jpg.5e6d6a3dd795a902a1b00551f5314ef0.jpg

IMG_20180909_155430.jpg.9d6b05d59849e6806efaefb2ff736161.jpg

IMG_20180909_133956.jpg.171d0db471202edd557f4dc23ce9d01d.jpg

IMG_20180910_125931.jpg.d969330eef54ce0d0ecd2b4ea40c848f.jpg

IMG_20180909_134007.jpg.f782254d4c426f0b409ac7caa17e8e9e.jpg

 

Dziękuję za uwagę 🙂

Opublikowano

Pierwszy! Gruba relacja, szczerze gratuluję zapału i pewnie z 80-90h spędzonych przy tej robocie...gwiazda zdecydowanie odzyskała blask 😉

Jak wrażenia z pracy z tandemem Cquartz 3.0 + Gliss? Jak docierałeś, na dwie jałowe fibry i wymieniałeś, gdy zaczynały się zapychać? Ja ostatnio miałem problemy z Glissem, zostawił mi okrutne mazy i musiałem wszystko wymyć IPĄ. Fajnie jakbyś mógł szczegółowo opisać cały proces.

Opublikowano

Jak ja lubię wnętrza Mercedesów - czy ta generacja, czy kolejne dwie - zawsze konsola, fotele, tapicerki drzwi jak dla mnie biły na głowę wnętrza BMW czy Audi. 

Chwała Ci za to że ten CLK się ostał bez zbędnych modów - to auto musi być w stanie fabrycznym, tylko wtedy ma swój klimat. 

Co do wykonanej pracy - krótko: pięknie. 

Opublikowano

Szacun. Widać, że o Mietka dbasz wzorowo. Włożyłeś w niego masę pracy. Detale, detale, detale wszędzie je widac.. :)
Bardzo podobają mi się przednie reflektory po korekcie - takie „pixcelowe” się wydają :-)

Ibirda mozna wyłapać poniżej 2k czasem ledwo używanego.
Ciekawe obserwacje co do vrg - wiesz czego to przyczyna moze?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
44 minuty temu, vangsta napisał:

Jak ja lubię wnętrza Mercedesów - czy ta generacja, czy kolejne dwie - zawsze konsola, fotele, tapicerki drzwi jak dla mnie biły na głowę wnętrza BMW czy Audi. 

Chwała Ci za to że ten CLK się ostał bez zbędnych modów - to auto musi być w stanie fabrycznym, tylko wtedy ma swój klimat. 

Co do wykonanej pracy - krótko: pięknie. 

Podpisuję się pod tym dwiema rękami. Przypomniała mi się od razu relacja @AreK nad przepięknym E500. Te samochody mają swój niepowtarzalny klimat 🙂 

Opublikowano

@Mumins Dzięki za miłe słowa :). No więc tak, pierwszą warstwę UK 3.0 położyłem na Essence którego wymyłem po jakichś 10h Eraserem (tak gdzieś wyczytałem, że jak zostawisz Essence przynajmniej na 4h w spokoju to potem Eraserem już nie wymyjesz z niego żadnych wypełniaczy) oczywiście Eraserowi dałem jakieś 10 na kompletne wyparowanie. Druga warstwa po minimum 4h, u mnie to była cała nocka przerwy. Gliss tak samo minimum 4h przerwy. Glissa nie kładzie się na krzyż tak jak Cquartza UK, tylko aplikujemy go raz w jednym miejscu, czyli tak jakby w jednym kierunku, aplikuje się go dużo szybciej i przyjemniej niż Cquartza UK, ale trzeba mieć naprawdę dobre oświetlenie żeby nic nie ominąć. Ja takiego oświetlenia nie miałem i niestety zrobiłem małe mazy na masce, no i tam zaczynałem aplikować Glissa i sie trochę zbyt rozpędziłem, został na zbyt długo, mazy zauważyłem na następny dzień. Fibry się jakoś bardzo nie zapychały, tylko że ja leciałem na trzy, pierwsza starłem nadmiar, drugą starałem się wykończyć bez maz (dwie pierwsze to waxpro NoLimit) a trzecią to już tak na dogłaskanie. No i tymi dwiema ostatnimi bez docisku i nie trzeć do oporu, tylko po kilku przetarciach poobserwować w latarce bo mazy po kilku sekundach znikają.

@Birkhof Na zielonym padzie od Honey Combination pracowało się dosyć znośnie, ale gdy założyłem czarnego (miększego od zielonego) to to była walka z maszyną, jakbyś trzymał psa na smyczy i jednocześnie rzucał mu patyka którego chce przynieść. Na żółtym padzie od DetailingMafia było podobnie (bardzo się zawiodłem, bo te pady miały opinie że super się prowadzi maszyna na nich, może zwykłe DA owszem, ale nie VRG z wymuszoną rotacją). Może to przez kształt pada? Chociaż Royal Pads z serii Ultimate ma podobne kształt do padów z Honey Combination. Naprawdę nie wiem, trzeba testować. Osobiście się zakochałem w pomarańczowych padach z serii Ultimate od Royal Pads (prowadzenie, to że sobie poradziły z większością rys na oryginalnym lakierze Mercedesa w jednym podejściu przy jednoczesnym super wykończeniu) i wiem, że zostaną ze mną na dłużej. Chciałbym jeszcze tylko przetestować pady od Lake Country i nowe pady od Nata z serii Slash.

Opublikowano

Kurcze każdego dnia wyczekuję na nowy temat w tym dziale i niestety mało jest tych pięknych dni kiedy wychodzę zadowolony...dziś wreszcie się udało. Świetna relacja, masa pracy, następna praca godna podziwu i czerpania wiedzy. Gratuluję!

ps. proszę innych o pochwalenie się, sezon już się prawie skończył 😞

Opublikowano
58 minut temu, Slade00 napisał:

(bardzo się zawiodłem, bo te pady miały opinie że super się prowadzi maszyna na nich, może zwykłe DA owszem, ale nie VRG z wymuszoną rotacją). Może to przez kształt pada? Chociaż Royal Pads z serii Ultimate ma podobne kształt do padów z Honey Combination. 

To tylko luźna moja myśl - Ultimate są opisane jako bardziej trwałe/wytrzymałe. Rupes dla Mille ma niższe gąbki ze względu na to, żeby maszyna właśnie tak nie latała i nie rozrywało gąbek (bo jest dużo naprężeń w gąbce przez wymuszony ruch, i sami gdzieś mówili, że zwykłe gąbki do DA będą padać). Royal w ofercie ma co prawda też niskie gąbki (seria thin). To tylko moja luźna myśl 🧐

Opublikowano

@vangsta ja jestem jak najbardziej za, albo jakiś mini zlocik, z tym że auto do lipca zostaje we Wrocławiu, tu ma ciepły, suchy, podziemny garaż, może tu go ruda nie zaatakuje

Opublikowano
7 godzin temu, Slade00 napisał:

szanuje za robote, sam mam w208 i dosyc specyficzny samochod w czyszczeniu wiele zakamarkow, wysokosci fotele i dupereli 😉
Milo patrzec ze kolejna clk-a bedzie w dobym stanie wszak wiekszosc juz zgnila i powoli beda szly w cene.

Jednak twoj lakier to bajka co do mojego 189 smaragdschwarz perl z magiczna literka c, wraz z nalozeniem durabeda zeszlo cztery dni
 

Opublikowano

Prace przy lakierze zajęły mi dobre 5 dni, takich od 9 rano do ok 23 z krótkimi przerwami na jedzenie, z tym że się nie śpieszyłem. Co do samej pracy, dużooo przyjemniejsza bryła do polerowania niż np Focusa, a miałem już prace przy 3 Focusach, tam padem większym niż 75mm można wjechać tylko na drzwi, dach i maske i to jeszcze nie całą, trzeba sie wspomagać 75mm

Opublikowano
1 godzinę temu, Slade00 napisał:

Prace przy lakierze zajęły mi dobre 5 dni, takich od 9 rano do ok 23 z krótkimi przerwami na jedzenie, z tym że się nie śpieszyłem. Co do samej pracy, dużooo przyjemniejsza bryła do polerowania niż np Focusa, a miałem już prace przy 3 Focusach, tam padem większym niż 75mm można wjechać tylko na drzwi, dach i maske i to jeszcze nie całą, trzeba sie wspomagać 75mm

Tez sie nie spieszylem bo co swoje to swoje, po prostu uzylem rotacji i da 🙂, dla mnie bryla straszna drzwi podciete przy listwach do gory przez co ciezko jest tam dojsc gabka, specyficzna klapa bagaznika z pierdolnikiem do otwierania dachu ( mam cabrio ) specyficzne w mercedsie przejscie na masce, zderzaki z xenoami 😉

Opublikowano

Tylko zaznaczenie, bo jak położysz kolor, to potem naprawdę ciężko jest znaleźć kropkę o średnicy jednego milimetra, a przecież pasuje jeszcze bezbarwnym ją zalać 😉

Opublikowano

Slade00 świetna praca pełna profeska, mega relacja- wreszcie powiew świeżości na forum:) Bardzo ładne CLK szczególnie po twoich zabiegach, fajnie że pokazałeś w akcji ten sprzęt zaprawkowy. No i pozdrowienia z Miechowa😀 

Opublikowano

Super relacja, widać dużo pasji 🙂 szkoda że tak mało takich zadbanych samochodów jest na naszych drogach. Ogrom pracy włożone i widać że wiedzą też nie na byle jakim poziomie 🙂

Opublikowano

@Birkhof tutaj porównanie grubości padów:

IMG_20180924_211111.jpg.39854963e3bb2f6be7cdfd720dc65562.jpg

IMG_20180924_211139.jpg.6e11e2ee85a43966a9b27bc851d858b4.jpg

IMG_20180924_211149.jpg.d2c979fec8668008aeaf93417c26036b.jpg

IMG_20180924_211156.jpg.5b2904a59069c4af93e488a3409b1eb7.jpg

 

Po kolei od lewej: Royal Pads PRO Cut (seria Ultimate), Detailing Mafia Power Line, Honey Combination Medium (seria U) i na końcu żółty NAT 🙂

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Wrzucam filmik jak zachowuje się CQuartz UK 3.0 z Glissem na myjni. Osobiście jestem bardzo zadowolony z efektu, nie wiem tylko dlaczego film nie chce się wstawić w 720p.

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.