patrys20 Posted September 6, 2018 Report Posted September 6, 2018 Witam dopiero zaczynam auto detaling i mam takie ogromne pytanie 1.Jakie pasty zakupić na początek polerowania aut (jakiej firmy?) Mam Menzerne 1000 i 3M biały korek i zielony korek 2.Jaka polerkę? (oczywiście jak najtańsza ale dobra bo tu takie małe domowe polerowanie będzie po godzinach) Mam taka czy ona wystarczy na początek ? https://allegro.pl/polerka-samochodowa-prof-3xgabk-pasta-1xfilc-rzep-i7388358550.html 3.Pady czy gąbki ? (Jakiej firmy) Mam gąbki z BOLL
paperson Posted September 6, 2018 Report Posted September 6, 2018 @patrys20 przeczytaj poniższy wątek. Kolega zadał bardzo podobne pytania
patrys20 Posted September 6, 2018 Author Report Posted September 6, 2018 54 minuty temu, paperson napisał: @patrys20 przeczytaj poniższy wątek. Kolega zadał bardzo podobne pytania To już prawie wszystko wiem Te pasty z Sonax są takie dobre co kolega @Strus podał w poście u @Remsey ? Myśle nad tym tylko które wybrać: 1. https://allegro.pl/zestaw-menzerna-hc400-mcp2500-sf3500-250ml-i7316430353.html 2. https://allegro.pl/menzerna-1100-2500-3500-pady-nat-150mm-zestaw-i6794561076.html 1
paperson Posted September 7, 2018 Report Posted September 7, 2018 @patrys20 na początku przygody radziłbym Ci zrobić korektę 1-tapową. A to dlatego, żebyś się nie zniechęcił (wykonywana pierwszy raz trwa znacznie dłużej). Do tego nadają się doskonałe wymienione pasty sonaxa. Dodatkowo za jedną zapłacisz dużo mniej. Siłę cięcia będziesz regulował twardością pada. Dobrze mieć min. po 2 szt. każdej twardości (pad się nagrzewa, itp.)
Eidos71 Posted September 7, 2018 Report Posted September 7, 2018 Godzinę temu, paperson napisał: Dobrze mieć min. po 2 szt. każdej twardości (pad się nagrzewa, itp.) Poza nagrzewaniem się pada, podczas korekty lakieru pad "zbiera" wilgoć pasty i zapycha się nią, oraz cząsteczkami lakieru. Nawet czyszczenie pada podczas pracy po każdym elemencie, po 2-3-4 elementach nie daje już oczekiwanego rezultatu i właściwości tnące/polerujące pada spadają. Dlatego, aby zapewnić sobie właściwy efekt, wydajność i szybkość swojej pracy, powinno się mieć co najmniej 3-4 pady każdej twardości (pady tnące i polerujące, w tym również pady typu one step) przy pracy na średniej wielkości aucie. Przy padach finiszowych powinny wystarczyć 2-3 takie pady. Ilości te dotyczą czynności korekcyjnych na lakierze. Przy pracy maszynowej z nieściernym cleanerem, lub woskiem, najczęściej na całe auto wystarczy jeden pad (wyjątkiem jest praca z produktem typu AIO, oraz ściernym cleanerem, gdzie wykorzystywane są pady gąbkowe, lub MF - tu również potrzebne są 2-3 pady). 1 1
patrys20 Posted September 7, 2018 Author Report Posted September 7, 2018 13 minut temu, Eidos71 napisał: Poza nagrzewaniem się pada, podczas korekty lakieru pad "zbiera" wilgoć pasty i zapycha się nią, oraz cząsteczkami lakieru. Nawet czyszczenie pada podczas pracy po każdym elemencie, po 2-3-4 elementach nie daje już oczekiwanego rezultatu i właściwości tnące/polerujące pada spadają. Dlatego, aby zapewnić sobie właściwy efekt, wydajność i szybkość swojej pracy, powinno się mieć co najmniej 3-4 pady każdej twardości (pady tnące i polerujące, w tym również pady typu one step) przy pracy na średniej wielkości aucie. Przy padach finiszowych powinny wystarczyć 2-3 takie pady. Ilości te dotyczą czynności korekcyjnych na lakierze. Przy pracy maszynowej z nieściernym cleanerem, lub woskiem, najczęściej na całe auto wystarczy jeden pad (wyjątkiem jest praca z produktem typu AIO, oraz ściernym cleanerem, gdzie wykorzystywane są pady gąbkowe, lub MF - tu również potrzebne są 2-3 pady). Zacząłem właśnie polerowanie bmw ale na tym podanym sprzęcie co wyżej i tylko poszła pasta z RUPES`A i nie mogę usunąć mikrorys ale to już założę temat w innym dziale i zdjęcie wstawię i ktoś się wypowie na to Dziękuje za pomoc !
Gozdziu23 Posted September 7, 2018 Report Posted September 7, 2018 W takim razie za atakuj mocnym cięciem, bo za pewne nie ścinasz, twarda białą flexi menzerna 400, koch h8, potem długo bedziesz wykańczał ale na pewno bedzie goło od rys
patrys20 Posted September 7, 2018 Author Report Posted September 7, 2018 Mocnym cieciem atakuje tak zeby po przemyciu IPA nie było widocznych rys ?
KHOT Posted September 7, 2018 Report Posted September 7, 2018 @patrys20 IPĘ zostaw sobie do odtłuszczania przed wokiem. Do inspekcji podczas polerowania weź zmywacz silikonowy, on usuwa więcej niż sam izopropanol.
Lukaso Posted September 7, 2018 Report Posted September 7, 2018 Legenda z tym zmywaczem chyba bo robiłem ostatnio test i po przejechaniu mocno zjechanego panelu FG 500 i przemyciu zmywaczem mało co się pokazało, czyli wydaje się że jest ok a po przemyciu 50:50 ipa wyszło duużo grubych rys. Po przemyciu w miejscu zmywacz tak samo wyszło sporo. Więc c coś z tym zmywaczem jest nie tak. Już pomijając że są problemy z odtluszczenien pod wosk
patrys20 Posted September 7, 2018 Author Report Posted September 7, 2018 A na more świeżo polakierowanym autem twardy lakier jaka pasta do polerki ? A te pady z Nat’a dużo dadzą lepiej przy cięciu mory ?
Eidos71 Posted September 7, 2018 Report Posted September 7, 2018 53 minuty temu, patrys20 napisał: A na more świeżo polakierowanym autem twardy lakier jaka pasta do polerki ? Jaki okres czasu minął od lakierowania ? Skąd wiesz, że twardy lakier ? 55 minut temu, patrys20 napisał: A te pady z Nat’a dużo dadzą lepiej przy cięciu mory ? Aby usunąć "skórkę pomarańczy", musisz usunąć/wygładzić "czubki" na lakierze. Uważam, że najlepiej, najprościej i najszybciej zrobić to papierkami, a dopiero potem wyciągać padami i pastami. Pady Nat'a mają dobry stosunek cena/jakość, jednak nie wydaje mi się, aby nawet ich najtwardsze pady z MF były najlepszym rozwiązaniem przy usuwaniu morki. Zamiast działania papierkami, możesz próbować padów jeansowych - nigdy ich nie używałem, więc nie polecam, ani nie neguję ich użycia.
patrys20 Posted September 8, 2018 Author Report Posted September 8, 2018 10 godzin temu, Eidos71 napisał: Jaki okres czasu minął od lakierowania ? Skąd wiesz, że twardy lakier ? Aby usunąć "skórkę pomarańczy", musisz usunąć/wygładzić "czubki" na lakierze. Uważam, że najlepiej, najprościej i najszybciej zrobić to papierkami, a dopiero potem wyciągać padami i pastami. Pady Nat'a mają dobry stosunek cena/jakość, jednak nie wydaje mi się, aby nawet ich najtwardsze pady z MF były najlepszym rozwiązaniem przy usuwaniu morki. Zamiast działania papierkami, możesz próbować padów jeansowych - nigdy ich nie używałem, więc nie polecam, ani nie neguję ich użycia. Okolo 4 miesięcy od malowania i wiadomo dostał słońca to wszystko już twarde się zrobiło a było malowane dobrym lakierem bezbarwnym Papierami robiłem P2000/2500 szlifierka p2500 i 3000 skórka powiedzmy prawie jest ok ale nie można uzyskać ładnego efektu zrobie zdjęcie i wstawię
patrys20 Posted September 8, 2018 Author Report Posted September 8, 2018 Tak wygląda maska 2 dni spędzone po 5 godzin pracy
patrys20 Posted September 9, 2018 Author Report Posted September 9, 2018 Jaki pad i jaka pasta żeby już tych mikrorys nie było ? menzerna 3000 czy 3500?
alexander.p Posted September 10, 2018 Report Posted September 10, 2018 z Menzerny FG400, dobre cięcie i wykończenie.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now