Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam dopiero zaczynam auto detaling i mam takie ogromne pytanie 

1.Jakie pasty zakupić na początek polerowania aut (jakiej firmy?) Mam Menzerne 1000 i 3M biały korek i zielony korek 

2.Jaka polerkę? (oczywiście jak najtańsza ale dobra bo tu takie małe domowe polerowanie będzie po godzinach) Mam taka czy ona wystarczy na początek ?

  https://allegro.pl/polerka-samochodowa-prof-3xgabk-pasta-1xfilc-rzep-i7388358550.html

3.Pady czy gąbki ? (Jakiej firmy) Mam gąbki z BOLL 

 

Opublikowano
54 minuty temu, paperson napisał:

@patrys20 przeczytaj poniższy wątek. Kolega zadał bardzo podobne pytania :-)

 

To już prawie wszystko wiem 🙂

Te pasty z Sonax są takie dobre co kolega @Strus podał w poście u @Remsey ?

Myśle nad tym tylko które wybrać:

1. https://allegro.pl/zestaw-menzerna-hc400-mcp2500-sf3500-250ml-i7316430353.html

2. https://allegro.pl/menzerna-1100-2500-3500-pady-nat-150mm-zestaw-i6794561076.html

 

  • Okay 1
Opublikowano

@patrys20 na początku przygody radziłbym Ci zrobić korektę 1-tapową. A to dlatego, żebyś się nie zniechęcił (wykonywana pierwszy raz trwa znacznie dłużej). Do tego nadają się doskonałe wymienione pasty sonaxa. Dodatkowo za jedną zapłacisz dużo mniej. Siłę cięcia będziesz regulował twardością pada. Dobrze mieć min. po 2 szt. każdej twardości (pad się nagrzewa, itp.)

Opublikowano
Godzinę temu, paperson napisał:

Dobrze mieć min. po 2 szt. każdej twardości (pad się nagrzewa, itp.)

Poza nagrzewaniem się pada, podczas korekty lakieru pad "zbiera" wilgoć pasty i zapycha się nią, oraz cząsteczkami lakieru. Nawet czyszczenie pada podczas pracy po każdym elemencie, po 2-3-4 elementach nie daje już oczekiwanego rezultatu i właściwości tnące/polerujące pada spadają. Dlatego, aby zapewnić sobie właściwy efekt, wydajność i szybkość swojej pracy, powinno się mieć co najmniej 3-4 pady każdej twardości (pady tnące i polerujące, w tym również pady typu one step) przy pracy na średniej wielkości aucie. Przy padach finiszowych powinny wystarczyć 2-3 takie pady. Ilości te dotyczą czynności korekcyjnych na lakierze. Przy pracy maszynowej z nieściernym cleanerem, lub woskiem, najczęściej na całe auto wystarczy jeden pad (wyjątkiem jest praca z produktem typu AIO, oraz ściernym cleanerem, gdzie wykorzystywane są pady gąbkowe, lub MF - tu również potrzebne są 2-3 pady).

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano
13 minut temu, Eidos71 napisał:

Poza nagrzewaniem się pada, podczas korekty lakieru pad "zbiera" wilgoć pasty i zapycha się nią, oraz cząsteczkami lakieru. Nawet czyszczenie pada podczas pracy po każdym elemencie, po 2-3-4 elementach nie daje już oczekiwanego rezultatu i właściwości tnące/polerujące pada spadają. Dlatego, aby zapewnić sobie właściwy efekt, wydajność i szybkość swojej pracy, powinno się mieć co najmniej 3-4 pady każdej twardości (pady tnące i polerujące, w tym również pady typu one step) przy pracy na średniej wielkości aucie. Przy padach finiszowych powinny wystarczyć 2-3 takie pady. Ilości te dotyczą czynności korekcyjnych na lakierze. Przy pracy maszynowej z nieściernym cleanerem, lub woskiem, najczęściej na całe auto wystarczy jeden pad (wyjątkiem jest praca z produktem typu AIO, oraz ściernym cleanerem, gdzie wykorzystywane są pady gąbkowe, lub MF - tu również potrzebne są 2-3 pady).

Zacząłem właśnie polerowanie bmw ale na tym podanym sprzęcie co wyżej i tylko poszła pasta z RUPES`A i nie mogę usunąć mikrorys ale to już założę temat w innym dziale i zdjęcie wstawię i ktoś się wypowie na to 🙂 

Dziękuje za pomoc !

Opublikowano

W takim razie za atakuj mocnym cięciem, bo za pewne nie ścinasz, twarda białą flexi menzerna 400, koch h8, potem długo bedziesz wykańczał ale na pewno bedzie goło od rys 😉

Opublikowano

@patrys20 IPĘ zostaw sobie do odtłuszczania przed wokiem. Do inspekcji podczas polerowania weź zmywacz silikonowy, on usuwa więcej niż sam izopropanol.

Opublikowano

Legenda z tym zmywaczem chyba bo robiłem ostatnio test i po przejechaniu mocno zjechanego panelu FG 500 i przemyciu zmywaczem mało co się pokazało, czyli wydaje się że jest ok a po przemyciu 50:50 ipa wyszło duużo grubych rys. Po przemyciu w miejscu zmywacz tak samo wyszło sporo. Więc c coś z tym zmywaczem jest nie tak. Już pomijając że są problemy z odtluszczenien pod wosk 

Opublikowano

A na more świeżo polakierowanym autem twardy lakier jaka pasta do polerki ? 

A te pady z Nat’a dużo dadzą lepiej przy cięciu mory ?

Opublikowano
53 minuty temu, patrys20 napisał:

A na more świeżo polakierowanym autem twardy lakier jaka pasta do polerki ? 

Jaki okres czasu minął od lakierowania ? Skąd wiesz, że twardy lakier ?

55 minut temu, patrys20 napisał:

A te pady z Nat’a dużo dadzą lepiej przy cięciu mory ?

Aby usunąć "skórkę pomarańczy", musisz usunąć/wygładzić "czubki" na lakierze. Uważam, że najlepiej, najprościej i najszybciej zrobić to papierkami, a dopiero potem wyciągać padami i pastami. Pady Nat'a mają dobry stosunek cena/jakość, jednak nie wydaje mi się, aby nawet ich najtwardsze pady z MF były najlepszym rozwiązaniem przy usuwaniu morki. Zamiast działania papierkami, możesz próbować padów jeansowych - nigdy ich nie używałem, więc nie polecam, ani nie neguję ich użycia. 

Opublikowano
10 godzin temu, Eidos71 napisał:

Jaki okres czasu minął od lakierowania ? Skąd wiesz, że twardy lakier ?

Aby usunąć "skórkę pomarańczy", musisz usunąć/wygładzić "czubki" na lakierze. Uważam, że najlepiej, najprościej i najszybciej zrobić to papierkami, a dopiero potem wyciągać padami i pastami. Pady Nat'a mają dobry stosunek cena/jakość, jednak nie wydaje mi się, aby nawet ich najtwardsze pady z MF były najlepszym rozwiązaniem przy usuwaniu morki. Zamiast działania papierkami, możesz próbować padów jeansowych - nigdy ich nie używałem, więc nie polecam, ani nie neguję ich użycia.

Okolo 4 miesięcy od malowania i wiadomo dostał słońca to wszystko już twarde się zrobiło a było malowane dobrym lakierem bezbarwnym 

Papierami robiłem P2000/2500

szlifierka p2500 i 3000 skórka powiedzmy prawie jest ok ale nie można uzyskać ładnego efektu 

zrobie zdjęcie i wstawię 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.