BarteQk Opublikowano 2 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 2 Lipca 2018 Witajcie, Chciałbym przedstawić wam odświeżenie lakieru w moim prywatnym aucie jakim jest Opel Astra H w wersji nadwozia GTC, silnik 2.0t. Astra została wyprodukowana w listopadzie 2006 roku, przez pierwsze lata życia spędziła w Niemczech, w Polsce jest od 2015 roku a w moich rękach od końca sierpnia 2016. Sprowadzona została przy przebiegu ok 170 tys km, w momencie zakupu przeze mnie miała ok 195 tys km, a teraz ma ok 235 tys km. Przebieg jest realny, książka serwisowa prowadzona praktycznie do samego końca - przed zakupem sprawdzona w ASO Opla. Cały lakier w oryginale, ale to niestety zmieni się w niedalekiej przyszłości, ze względu na obcierkę którą miałem - błotnik przód, drzwi kierowcy i błotnik tył spotkały się z barierką co widać na zdjęciu, felgi zostały już zregenerowane, elementy blacharskie niestety jeszcze nie co widać na niektórych zdjęciach. Stąd też decyzja o wykonaniu jedynie jednoetapowego odświeżenia, a nie pełnej korekty - na to przyjdzie czas gdy bok auta zostanie naprawiony a ja zdobędę trochę doświadczenia Jest to moja pierwsza relacja,(jeszcze chyba za wcześnie na dział PSB więc temat ląduje tutaj) jak i 1 kontakt z maszyną polerską. Wcześniej jedynie czytałem owe forum, jak i starałem się dbać o lakier zgodnie ze sztuką. Jako iż na urodziny dostałem maszynę polerską ADBL Roller 9mm oraz krótkie szkolenie u Pawła z MX Nowicki trzeba było stawić 1 koty za płoty Poniżej lista produktów które zostały przeze mnie użyte: 1.Dekontaminacja -ADBL Vampire Liquid -Cleantech red dewheel -Gyeon T&G remover -Glinka Soft99 Smooth Egg - Jako poślizg do glinki użyłem wody z szamponem ADBL 2.Prewash oraz mycie właściwe -Aktywna piana Sonax Active Foam o super zapachu napoju energetycznego -Szampon ADBL Shampoo o super zapachu coli -Rękawica ADBL -Dwa wiadra -APC w stężeniu 1:10 do detali i elementów plastikowych -ADBL Tire and rubber cleaner do czyszczenia opon 3.Polerowanie -ADBL Roller 9mm -Żółty pad nat, w rozmiarze 120 oraz 70 -Pasta Sonax Perfect Finish -Czysta IPA do przemywania 4.Zabezpieczenie -House of Wax Sapphire -ADBL Tire Dressin -PB Natural Look w komorze silnika oraz na elementach plastikowych na zewnątrz -ADBL Quick Wax na wnęki drzwi, felgi oraz tablice rejestracyjne Oraz mnóstwo fibr, pędzli, szczotek i rzeczy które zapomniałem wymienić Jako iż mój docelowy karcher k6.250 był w naprawie korzystałem z myjki ciśnieniowej nilfilsk oraz ręcznej pianownicy Marolex. Trochę czytania było, teraz czas na zdjęcia. Na wstępie chciałem podziękować Pawłowi z MX Nowicki za pomoc w doborze potrzebnych rzeczy, jak i porady jak ugryźć temat. Jeżeli ktoś ma jakieś pytania, potrzebuje porady itp, to polecam przyjechać do sklepu stacjonarnego w Macierzyszu - chłopaki zawsze pomogą i doradzą! Całość zajęła mi ok 2 dni. 1 dnia auto zostało umyte, oczyszczone, osuszone itp oraz oklejone taśmą, drugiego dnia lakier był polerowany. Ostanie kilka godzin to zabezpieczenie woskiem, detale, dresing na opony, itp. Na samym początku pacjent prezentował się następująco - troszkę pobrudzony przez ostatnie deszczowe dni, ale ogólnie nie ma tragedii. Dla zwykłej osoby, bez stwierdzonej choroby o nazwie "detailing" stwierdziłaby że auto jest czyste, a lakier nie wymaga interwencji Następnie z auta wyleciały tablice wraz z ramkami. Każde mycie u mnie zaczynam od przygotowania felg i opon. Na opony standardowo środek do czyszczenia opon z firmy ADBL. Felgi dostały swoją porcję Vampirka Jak widać nie były jakoś mega brudne, staram się dbać o ich czystość na bieżąco. Z tyłu założone są klocki ATE Ceramic, co widać po ilości "krwi". Producent nie kłamał, klocki bardzo mało pylą. Po umyciu felg i opon przystąpiłem do dekontaminacji. Jako iż lakier był poddawany takiemu zabiegowi w październiku 2017, a następnie w okolicach marca 2018, a auto nie było jakieś mega brudne pozwolilem sobie na aplikacje T&G oraz Deironizera na lekko zabrudzone auto - mam nadzieje że nie zabijecie mnie za to Tak wygląda T&G od Gyeona gdy troszkę postoi a tak gdy zostanie wstrząśnięty, nie zmieszany T&G chwilkę podziałał, następnie na lakier został zaaplikowany Cleantech Red Dawheel - tutaj również mam nadzieje że nie zostanę zabity za wymieszanie tych produktów Zdjęć z tego etapu nie mam ze względu na warunki atmosferyczne - było ciepło więc nie chciałem doprowadzić do zaschnięcia produktów. Lakier nie był zanieczyszczony, auto nie krwawiło i T&G też nie miał dużo pracy. Następnie użyłem ręcznej pianownicy Marolexa - troszkę się namachałem, ale przyjemny zapach piany umilił ten czas. Tutaj klasyczne zdjęcie z lancą w wiadrze - chyba element obowiązkowy podczas relacji z prac Zdjęć z mycia również nie robiłem ze względu na szybko wysychający szampon - myłem 1 element i praktycznie od razu spłukiwałem. Czas na glinkę. Jak widać nie miała za bardzo czego zbierać. Po glinkowaniu ponowne mycie auta, i czas na osuszanie - tutaj pomógł niezastąpiony ręcznik Gyeona. Po umyciu i osuszeniu auto prezentowało się następująco - nie jest źle, kolor jest czarny, efekt lustra jest, ktoś kto nie jest w temacie byłby zadowolony Czar niestety pryska gdy pojawi się słońce. Z jednej strony pokazuje jak lakier pięknie wpada w fiolet, ale z drugiej pokazuje też że jest trochę zmęczony i trzeba mu pomóc odzyskać pełen blask. Wjeżdżamy do garażu, wycieramy wnęki, wydmuchujemy wodę z zakamarków i przystępujemy do oklejania. Auto oklejone, czas na inspekcje - w świetle latarki ledowej jest słabo, oj słabo. W świetle halogenowym - niewiele lepiej. Najpierw impregnacja pada, i przystępujemy do działania jest postęp w trakcie polerowania pojawił się mały problem - po wymyciu ipa jakby hologram - maszyna DA i holo, to trzeba mieć talent Dzięki pomocy forum wystarczyło zmniejszyć ilość pasty i skupić się na troszkę mniejszych obszarach. Obszar na jakim pracowałem to 3 wielkości pada na szerokość, oraz 3 wielkości pada na długość. Najpierw 2 szybkie przejazdy na 1 biegu żeby rozprowadzić pastę, następnie 2 przejazdy na 3 biegu i z większym dociskiem, a na koniec 1 przejazd na 4 biegu z mniejszym dociskiem. Po wypracowaniu pasty element został przemyty czysta ipa. Pasta bardzo przyjemna w pracy, i w połączeniu z żółtym pada nata robi bardzo dobrą robotę(jak na one step oczywko ) Jako iż Astra posiada sporo przetłoczeń, część auta została zrobiona na mniejszym padzie. Po wypolerowaniu i wymyciu zostawiłem auto na noc, z rana następnego dnia przystąpiłem do dalszej pracy - zabezpieczenia. Na lakier wleciał HoW Sapphire, testerek od Pawła Ogólnie wosk przyjemny w pracy, zapach chemiczno - kokosowy Produkt jest bardzo tłusty więc na lakierze rozprowadza się bardzo łatwo. Docieranie - również banalnie proste, spokojnie można zrobić cały element i dopiero docierać - na całe auto wystarczy jedna gęsta fibra! Efekt po nałożeniu - o tym pod koniec relacji Na plastiki zewnętrzne(część lusterek, grill, podszybie, dokładka zderzaka itp) został nałożony PB Natural Look - o ile na plastikach wewnątrz auta nie podoba mi się jego wygląd, to o tyle na zewnątrz robi robotę wg mnie. Na opony został nałożony ADBL Dressing, bardzo przyjemny zapach, fajny efekt i trwałość - dodatkowo opony po aplikacji zostały delikatnie podgrzane opalarką zgodnie z informacją od producenta na etykiecie. Na tablice, wnęki i felgi został nałożony ADBL QW - muszę go zużyć, na moim lakierze niestety zostawia mazy, SSW jest o wiele lepszym produktem wg mnie. Efekt końcowy prezentuje się następująco w słońcu jest pięknie Dzięki mojemu szczęściu do pogody(a raczej jego braku) kilka dni później spadł deszcz i mogłem ocenić kropelki. Ogólnie wosk na moim lakierze "zrobił" robotę, jednak krople mogłyby być lepsze Albo ja jestem jakiś zboczony na punkcie kropli. Zobaczymy jak długo poleży na aucie, jak tylko "spłynie" to chyba pójdę w stronę któregoś z wosków Softa99, tylko nie wiem który wybrać - zależy mi na super kroplach i podbiciu looku, trwały być nie musi bo woskować lubię Dziękuje wszystkim którzy dobrnęli do końca mojej 1 relacji na tym forum. Czekam na wasze opinie i komentarze, co powinienem poprawić/zmienić. Wiedzę czerpałem z tego forum oraz od Pawła z MX Nowicki, z chęcią poczytam co muszę poprawić, a także wasze opinie odnośnie wosków softa99. Nie wyszło idealnie, w kilku miejscach jakieś rysy zostały, jednakże myślę że jak na 1 raz nie jest źle, a praca przy aucie przyniosła mi mnóstwo satysfakcji. Wszystkie zdjęcia były robione telefonem LG V30 w ustawieniach automatycznych i nie były poprawiane w programach graficznych. Trzymajcie się!
Mumins Opublikowano 3 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 3 Lipca 2018 Taka już idea one-stepa, że coś zawsze zostanie Gratuluję pierwszej relacji, oby tak dalej! Fajnie, że pojawiają się na forum nowe osoby i chcą coś pokazać od siebie.
Eidos71 Opublikowano 3 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 3 Lipca 2018 11 godzin temu, BarteQk napisał: Na plastiki zewnętrzne(część lusterek, grill, podszybie, dokładka zderzaka itp) został nałożony PB Natural Look - o ile na plastikach wewnątrz auta nie podoba mi się jego wygląd, to o tyle na zewnątrz robi robotę wg mnie. PB NL to dressing do tworzyw wewnętrznych. Na zewnętrznych tworzywach nie poleży długo. Poza tym ten dresing nie lubi kontaktu z wodą - jestem ciekawy, jak po deszczu i po wyschnięciu prezentują się zewnętrzne tworzywa, pokryte NL. Poza tym praca ok. Wciąż "czaję się" na pasty Sonax-a. W miniony weekend pracowałem pastami Scholl-a na fordowskim lakierze (kilka elementów powtórnie malowanych) i byłem zadowolony z efektu - muszę sprawdzić, czy Sonax PF będzie lepszy do one step, niż Scholl S20+...
ghost Opublikowano 3 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 3 Lipca 2018 4 godziny temu, Eidos71 napisał: - muszę sprawdzić, czy Sonax PF będzie lepszy do one step, niż Scholl S20+... tu masz test PF vs S20 http://www.youtube.com/watch?v=zZQgqDcYY1M
Eidos71 Opublikowano 3 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 3 Lipca 2018 @ghost - widziałem ten filmik. Jednak nabieram przekonań dopiero, gdy sam coś sprawdzę. Gusty i spostrzeżenia są jak d..a - każdy ma swoje , dlatego nie zakładam z góry, że skoro Jon z Forensic coś chwali, to mi również to podejdzie.
ghost Opublikowano 3 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 3 Lipca 2018 @Eidos71 rozumiem podejście, mam podobnie bo koleś motywuje do spróbowania nowych produktów i z większości rzeczywiście byłem zadowolony. Ogólnie mądrze gada, więc można posłuchać a zdanie wyrabiać na własnych doświadczeniach, pochwalam
Kam_04 Opublikowano 9 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2018 Fajna relacja i fajny efekt. Ja odważę się na pierwsze polerowanie, dopiero jak kupię swój samochód. Jak na pierwsze polerowanie, to chyba dobrze Ci poszło. Pozdrawiam☺
KUBAS_95 Opublikowano 10 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 10 Lipca 2018 Fajna Asterka, miałem kiedyś kombiaka z dieslem w tym kolorze, super się prezentują Ostatnio robiłem korektę u dziewczyny w AH z 2009 roku, srebrny metalic, tyle że zrobiłem dwa etapy - najpierw cutting pastą Koch Chemie Heavy Cut na niebieskim padzie NAT (twardy), a potem finish przy pomocy Koch Antihologram na padzie czerwonym (miękki). Lakier zdecydowanie odżył, nabrał blasku, choć i tak pozostawały grubasy głównie na dachu (ktoś chyba szczotką do kostki obmiatał ten dach bo był najbardziej porysowanym elementem auta), także w przyszłości polecam taką kombinację
BarteQk Opublikowano 10 Lipca 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 10 Lipca 2018 Dziękuje wszystkim za komentarze, cieszę się że podoba się wam efekt mojej pracy @KUBAS_95 robiłeś na DA czy rotacji? Apetyt rośnie w miarę jedzenia więc na pewno kolejnym krokiem będzie coś mocniejszego niż one step
KUBAS_95 Opublikowano 10 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 10 Lipca 2018 Robiłem dokładnie tą samą maszyną co Ty Roller 9mm, pady NAT tyle że pasty Kocha
wobbjack Opublikowano 11 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2018 Astra GTC a tarcze jak z Corsy mega robota, przyjemnie się oglądałoWysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
BarteQk Opublikowano 11 Lipca 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2018 @wobbjack dzięki przód tarcze 308mm więc przy 18" jakoś to wygląda, ale tył fakt, wygląda słabo ale z tą mocą i masą auta hamują bardzo dobrze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się