Skocz do zawartości

BMW E91, 330d, black sapphire metallic, M pakiet, 2006


KapselK

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, postanowiłem założyć Trumnie temat i w tym dziale. ;) Link do kilku informacji, krótkiej historii i relacji z PSB poniżej. :) 

 

Dzisiaj z racji zakończenia długiego i pracowitego majówkowego weekendu postanowiłem się zrelaksować myjąc Bawarę. Zdjęć z samego mycia nie mam, ale nagrałem kilka krótkich filmików jak ma się powłoka CarPro UK po 10 miesiącach i 20 tys. kilometrów. Pstryknąłem też kilka fotek kropelek. Powłoka dostała Realod'em raz po nałożeniu, przy ostatnim myciu na dwa wiadra zrobiłem dekontaminację chemiczną oraz mycie ADBL Shampoo Pro. Dziś po zrobieniu zdjęć i osuszeniu Reload poszedł w ruch po raz drugi. ;) 
Czego dziś używałem:
- SG Citrus
- ADBL Bubble Maker
- ADBL Snowball
- dwa wiadra od Good Stuff
- Excede Tire and Rubber Cleaner
- Excede Ultimate Wheel Cleaner
- ADBL Tire Dressing
- Rain-x 2w1
- CarPro Reload
- Work Stuff Typhoon
- Work Stuff Monster
- Gyeon Silk
- pędzelek 16mm od Work Stuff
- szczotka do opon Mothers'a
- fibry do Reload'a oraz Rain-x'a

 

Filmiki. Na ostatnim filmie na masce z lewej strony widać taflę, na to nie patrzcie, to zasługa mechaników, którzy jakaś szmatą tarli lakier i zrobili miliony świrli i załatwili powłokę...

 

 

 

Zdjęcia kropelek.

IMG_20180506_193420.jpg

IMG_20180506_193427.jpg

IMG_20180506_193436.jpg

IMG_20180506_193445.jpg

IMG_20180506_193458.jpg

IMG_20180506_193523.jpg

IMG_20180506_193532.jpg

IMG_20180506_193541.jpg

IMG_20180506_193553.jpg

IMG_20180506_193558.jpg

IMG_20180506_193607.jpg

 

Na masce najsłabiej zrzuca wodę, ale ogólnie jak na 20 tys kilometrów chyba nie jest źle? Jak oceniacie? ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu wydechu ☺ Ostatnio dla kumpla robiłem właśnie w BMW z 2001 roku wydech. Miałem autosol i wełnę stalową. Zajęło mi to może 30 minut.  Wyszło naprawdę fajnie. Wełna stalowa w markecie nie jest droga może warto sprawdzić ? Po co denerwować się wydechem jak będzie drażnić oko ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@david2888 oczyszczam końcówkę wydechu. Ostatnio wszystkim prawie oczyszczalni Apc,Tar and Glue, Vampire Liquid. Później nakładam na wydech paste, rosmarowuje ręcznie i po kilku minutach wełną. Jak znajdę zdjęcia z 17 letniego samochodu to wyślę Tobie na prv 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czas odkurzyć pajęczyny... W temacie cisza przez dłuższy czas, ale to nie znaczy, że o auto nie było dbane, wręcz przeciwnie, pomału doprowadzam sobie je do stanu, który mnie zadowala. 🙂 Ostatnia korekta była kilka msc. po zakupie auta czyli w lipcu 2017 roku, Od tamtego czasu nałapałem, zrobiono mi wiele nowych rys, nałożona powłoka zdychała, decyzja prosta - powtórka z rozrywki z tym, że teraz było łatwiej, bo auto regularnie myte i nie zapuszczone. 😉 Do rzeczy, w weekend 18-20 października popełniłem korektę lakieru i nałożyłem nowa powłokę na lakier. Jestem bardzo mile zaskoczony działaniem starej powłoki czyli CarPro Cquartz UK, wierzcie lub nie, ale tam gdzie auto zostało lżej potraktowane myciem lakierników (była malowana maska, przedni zderzak i część tylnej klapy) powłoka siedziała jeszcze bardzo przyjemnie. Auto od ostatniej korekty zrobiło ponad 60 tys. km, zobaczymy jak spisze się wersja 3.0, byle nie gorzej niż poprzednia, przebieg zapisany. 

 

Dekontaminacja

1. ADBL VL

2. Prickbort

3. Żółta glinka ValetPro

4. poślizg ADBL


Pre-wash oraz mycie właściwe

1. Good Stuff Snow Foam

2. ADBL Shampoo Pro + ADBL Bubble Maker

3. WORK STUFF Typhon Wash Pad - uwielbiam go, wolę znacznie bardziej niż rękawice. 

4. Karcher K5

5. Pianowica PA

6. WORK STUFF Monster Drying Towel / Gyeon Silk Dryer + kompresor

7. Wiadra Good Stuff

8. WORK STUFF Detailing Brush Albino

 

Plastiki,uszczelki,detale

1. Pędzelki WORK STUFF

2. ExceDe Advanced APC

3. ExceDe Tire and Rubber Cleaner

 

Szyby

1. Rain-x 2W1

2. ADBL Goofer Towel

 

Opony, felgi

1. Na felgach DLUX więc tylko szampon Good Stuff Bumblebee rozrobiony z wodą

2. ExceDe Tire and Rubber Cleaner

3. Pędzelki WORK STUFF, szczotki 

4. Fibra do osuszania

5. ADBL Tire Dressing

 

Korekta

1. DA Das 6 

2. Sonax Cutmax

3. Sonax EX 04/06

4. Pady od Royal Pads One step 80 oraz 135mm

5. Białe, niebieskie pady 75 mm od ADBL

6. Biały NAT DA 135mm

7. ADBL Wipe Out

8. Fibry do docierania

10. Taśma CarPro

 

Zabezpieczenie

1. Lakier: CarPro Cquartz UK 3.0 - nakładanie bezproblemowa, temparatury około 10-12 stopni, miałem mały problem z docieraniem, ale to przez moje słabe oświetlenie, mazy zażegnane następnego dnia. 

 

Kilka fot, nie ma tego wiele, czasu było mało... Tym razem relacja nie była nastawiona na zdjęcia  jak ostatnio. 😉 

 

 

IMG-20191020-134111.jpg

IMG-20191020-154200.jpg

IMG-20191020-191721.jpg

IMG-20191020-200356.jpg

IMG-20191020-200639.jpg

IMG-20191020-201717.jpg

IMG-20191020-201757.jpg

IMG-20191020-201808.jpg

IMG-20191020-201920.jpg

host image

IMG-20191019-181528.jpg

IMG-20191020-174742.jpg

 

No i to tyle, miałem na to tylko weekend więc bardziej skupiłem się na robocie niż fotografowaniu. Mam nadzieję, że kolejna korekta w nowy garażu bo blaszak trochę mnie zmęczył. 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Crasher napisał:

Dałbyś rade jakoś zebrać informacje na temat powłoki? Jak dbales gdzie auto stało itp

Auto jest garażowane w blaszaku. Co do dbania o powłokę to 3 razy poszedł Reload (2x CarPro, 1x K2).  Regularne mycie normalnie szamponami, ADBL Shampoo, Good Stuff Bumblebee itp. , zimą przy temperaturach w okolicy 0 stopni robiłem akcje bezdotyk z Shiny Garage Citrus Oil/ Koch chemie Green Star. Dwa razy w roku (przed zimą i po zimie) Shampoo Pro + deiron + smoła i to by było na tyle. 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Obszyłem kiere więc zająłem się też blendą kierownicy, która mnie irytowała od dłuższego czasu. Kto ma lub miał BWM  to wie, że ta czarne pokrycie plastików lubi schodzić i wygląda to tragiczinie. 

Wyszło tak: 

IMG-20200513-181600.jpg

IMG-20200513-181615.jpg

IMG-20200513-181628.jpg

IMG-20200513-195032.jpg

share picture

IMG-20200513-181853.jpg

IMG-20200513-181902.jpg

IMG-20200513-181920.jpg

IMG-20200513-195048.jpg

IMG-20200513-190534.jpg

  • Lubię to 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po zakupie auta - jeśli to wymaga (w E91 i w E61 tak mialem) po prostu kupilem nowa blende. Chyba 272zl po rabacie wtedy.

Wiadomo ze farbka samemu taniej ale + praca + jakies umiejetnosci a efekt i tak nie taki sam.
W sensie... jak ktos nie wie jak bylo to ok, ale co taka gumowana farbka, to gumowana farbka 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lukasz_byd nie zgodzę się, różnica jest naprawdę minimalna, prawie że nie zauważalna. Myślę, że nawet ktoś kto miał wcześniej BMW by nie zauważył gdybym tego nie powiedział.

 272 zł? Może kiedyś taka cena była, albo masz wielkie rabaty. :) Teraz na bmwstore przykładowo ten element kosztuje 553 zł, na allegro najtaniej za 528 zł. Nie upadłem na głowę, żeby dawać takie pieniądze za kawałek plastiku. 😉 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.