Jump to content

SEAT LEON-renowacja kierownicy i gałki biegów


Recommended Posts

Cześć. Dołączyłem na forum niedawno.Już trochę poszperałem,poczytałem najbardziej interesujące mnie tematy i muszę powiedzieć,że jest tego strasznie duuużo. Można tu znalezc mase różnych informacji na temat detailingu. 

Obecnie mój pupilek na którym będę próbował różne preparaty to seat leon 2008r. Problemem w moim aucie wewnątrz jest "starta" kierownica i gałka biegów (po bokach). Dosyć długo już szperam po tym internecie i jest dużo preparatów do renowacji skóry gładkiej,ale wolałbym informacje uzyskać od specjalistów lub od osób,które już taką renowacje wykonywali. Dodaje zdjęcie jak to wygląda.Może uszkodzenie jest na tyle duże,że raczej renowacja nie pomoże? 

Interesuje mnie preparat do wstępnego wyczyszczenia kierownicy i gałki biegów z wszelkich głębokich zabrudzeń. Może ADBL APC ? Natomiast po wyczyszczeniu znalazłem fajny zestaw od COLOURLOCK    http://allegro.pl/farba-czarna-do-renowacji-skor-kierownic-tapicerki-i6988091858.html  

Co myślicie o takim zestawie? Czy w ogóle uzyskam pożądany efekt dzięki tym preparatom? Dodam jeszcze,że wolałbym preparaty w małych ilościach bo w aucie nic oprócz kierownicy i gałki skórzanego nie mam ;)   Pozdrawiam 

28461897_1884735068267721_1596832068_o.jpg

Link to comment
Share on other sites

Z kierownicami jest taki problem, że mają bardzo dużo tłuszczu i aby farba mogła trzymać się długo trzeba się trochę pobawić aby to dobrze przygotować
Przyda ci się dużo rozpszczalnika GLD opcjonalnie rewelacyjny fetaabsorber z Colourlock
Powierzchnie po rozpuszczalniku można by było przygotować papierem szlifującym na gabce o gradacji 2000 tak leciutko
Po czym przygotował bym kierownice produktem adhesive promotor z funiture clinic, dopiero potem farba właściwa i lakier wykończeniowy w półmacie w warstowaniu jak mówi producent
Te zestawy Coloulocka sa bardzo fajnymi produktami ale nie w takie miejsce jak kierownica moim zdaniem leder veiseliegung nie jest wystarczającym zabezpieczenim w tak intensywnie eksploatowane miejsce.
Co ciekawe najtańszy produkt farbujący reno skór wytrzymuje około 3-4 miesiące następnie kończy się lakier wykończeniowy ;)
 

Podsumowując środki to taniej wychodzi obszyć, ale dla własne satysfakcji nikt nie będzie ci bronić kupienia zestawu Colurlocka, furniture clinic czy reno skóra :)

Link to comment
Share on other sites

  • Master

@patryyyk26 W moim odczuciu, zrobisz to bez problemu. Ten zestaw, który pokazałeś jest do tego idealny.

Posługiwanie się tymi środkami nie należy do sztuki tajemnej i bez problemu dasz radę. Oczywiście zawsze wszystko zależy od tego na ile się przyłożysz i zrobisz dokładnie. 

Generalnie nie wiele stracisz, nawet jeśli nie za bardzo by Ci wyszło. Obszyć na nowo, zawsze zdążysz.:biggrin:

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, kecav napisał:

@patryyyk26 W moim odczuciu, zrobisz to bez problemu. Ten zestaw, który pokazałeś jest do tego idealny.

Posługiwanie się tymi środkami nie należy do sztuki tajemnej i bez problemu dasz radę. Oczywiście zawsze wszystko zależy od tego na ile się przyłożysz i zrobisz dokładnie. 

Generalnie nie wiele stracisz, nawet jeśli nie za bardzo by Ci wyszło. Obszyć na nowo, zawsze zdążysz.:biggrin:

Zrobić, a zrobić to dobrze to jest różnica, w moim odczuciu przy intensywnej jeździe często wykończona farba vereilingungiem ( nie nawidze tej Niemieckiej nazwy :D) nie wytrzymuje i zwyczajnie szybko się ściera.

Link to comment
Share on other sites

  • Master
11 minut temu, Gozdziu23 napisał:

nie wytrzymuje i zwyczajnie szybko się ściera.

 

5 godzin temu, AreK napisał:

Renowacja, lakierowanie zestawu w profesjonalnej firmie to koszt rzędu 200zł.

 

12 godzin temu, patryyyk26 napisał:

Obecnie mój pupilek na którym będę próbował różne preparaty to seat leon 2008r.

Wydaje mi się, że kolega @patryyyk26 dopiero wkracza (lub chce wkroczyć) w świat detailingu. Jak to nazwał "na swoim pupilku będzie próbował różnych preparatów". Może rozpoczęcie tych prac od renowacji kierownicy nie jest najprostrzym rozwiązaniem, ale wszystkiego trzeba spróbować i się nauczyć. Pewnie wszystko można oddać w ręce specjalistom, ale przecież jak się zrobi coś samemu, to w tym hobby jest masa radości i uciechy. Zestaw za 39 zł + poświęcony czas i dokładność = satysfakcja. Wydanie 200 zł na renowację czy ponowne obszycie skórą, to tylko wydatek i uciecha zdecydowanie mniejsza.

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, kecav napisał:

 

 

Wydaje mi się, że kolega @patryyyk26 dopiero wkracza (lub chce wkroczyć) w świat detailingu. Jak to nazwał "na swoim pupilku będzie próbował różnych preparatów". Może rozpoczęcie tych prac od renowacji kierownicy nie jest najprostrzym rozwiązaniem, ale wszystkiego trzeba spróbować i się nauczyć. Pewnie wszystko można oddać w ręce specjalistom, ale przecież jak się zrobi coś samemu, to w tym hobby jest masa radości i uciechy. Zestaw za 39 zł + poświęcony czas i dokładność = satysfakcja. Wydanie 200 zł na renowację czy ponowne obszycie skórą, to tylko wydatek i uciecha zdecydowanie mniejsza.

Jasne, że tak ja nawet zachęcam aby zrobił to sam :) ujmę krótko bierz zestaw coloulocka i dokup do tego produkt wykończeniowy od furniture clinic, taka naprawa na dłużej Ci posłuży.
Opisałem również dłuższa drogę wcześniej aby było to bardziej profi ;)

  • Lubię to 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, kecav napisał:

 

 

Wydaje mi się, że kolega @patryyyk26 dopiero wkracza (lub chce wkroczyć) w świat detailingu. Jak to nazwał "na swoim pupilku będzie próbował różnych preparatów". Może rozpoczęcie tych prac od renowacji kierownicy nie jest najprostrzym rozwiązaniem, ale wszystkiego trzeba spróbować i się nauczyć. Pewnie wszystko można oddać w ręce specjalistom, ale przecież jak się zrobi coś samemu, to w tym hobby jest masa radości i uciechy. Zestaw za 39 zł + poświęcony czas i dokładność = satysfakcja. Wydanie 200 zł na renowację czy ponowne obszycie skórą, to tylko wydatek i uciecha zdecydowanie mniejsza.

Tak,dopiero wkraczam w ten cały świat :) .Myślę o tej kierownicy na początek,ponieważ nie mogę na nią patrzeć,już nie wspomnę o jeździe w dzień przy słonecznych promykach..

3 godziny temu, Gozdziu23 napisał:

Zrobić, a zrobić to dobrze to jest różnica, w moim odczuciu przy intensywnej jeździe często wykończona farba vereilingungiem ( nie nawidze tej Niemieckiej nazwy :D) nie wytrzymuje i zwyczajnie szybko się ściera.

Zgadzam się z Tobą. To duża różnica,dlatego napisałem tu by zaczerpnąć trochę ważnych wskazówek od ekspertów. Jeśli piszesz,że przy intensywnej jeździe farba schodzi,to nie wiem czy warto zainwestować w środki czy może od razu dać do obszycia. Wolałbym uniknąć sytuacji kiedy moje ręce po dłuższej jeździe będą czarne.

 

8 godzin temu, AreK napisał:

Renowacja, lakierowanie zestawu w profesjonalnej firmie to koszt rzędu 200zł. Weź też taką opcję pod uwagę.

Kierownica + gałka biegów tak? 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Panowie,powracając do tematu..mogę śmiało kiere wyczyścić sobie APC ADBL? Oczywiście w odpowiednim rozcieńczeniu? :)  Potem może na to odrobinkę ADBL WOW do efektu wizualnego? Nie będzie tłusta?  Na razie nie zakupiłem tego zestawu do renowacji skór,więc chciałbym użyć tego co mam 

Link to comment
Share on other sites

@patryyyk26 możesz spokojnie wyczyścić ją słabym stężeniem APC, natomiast Wow pozostawi moim zdaniem tłusty i świecący film. Jeśli już to użyłbym jakiegoś lekkiego lub matowego dressingu. Jak nie masz nic innego to spróbuj wpierw na małym fragmencie tego wowa i poczekaj aż odparuje.

  • Lubię to 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Słabym stężeniem APC nie usuniesz tłustego, wrośniętego brudu.Uzyskasz Mat ale nie będzie to czysta skóra. Zwiększysz stężenie to możesz usunąć top coat a nawet bazę. Mimo wszystko zainwestowałbym w dedykowany produkt.

Każda skóra jest inna i efekt po WOW musisz przetestować na danym elemencie. Robiłem kiedyś testy na skórze. Na kierownicy zostawił u mnie mat ale na mieszku zmiany biegów połysk. 

  • Lubię to 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.