kursien

Peugeot Boxer 2.0 BlueHDi 2016

Siema! 
Z racji wyłączonego forum i dość dużej ilości zdjęć do wrzucenia relacje ze smalcowania busika wstawiam dopiero dzis.
Jako że autko służy mi czysto do pracy, a często zahaczam o gałęzie, to w kilku miejscach lakier jest już dość mocno naruszony, dodatkowo naklejki na aucie też swoje przyjeły, a z racji braku maszyny polerskiej oraz garażu, czy choćby tak dużej wiaty nie mam szans na likwidacje tych przypadłości ;)
Znając swoje możliwości i arsenał środków postanowiłem zrobić tyle ile potrafię (wiedząc że za jakiś czas auto wróci do poprzedniego stanu :( )
Auto mimo dbania nie świeci się za bardzo, plastiki są szare, ogólnie bus jak bus ---  a to postanowiłem zmienic! 

A więc zaczynamy :)  :

bf9d92d1ad7f4e13gen.jpg

a3907422342b6bf1med.jpg

Umyte na dwa wiadra (SG Orange Car Shampoo)

Następnie opony i felgi (Excede Tire and Rubber Cleaner oraz Tuga Chemie Alu Teufel Spezial)
Oponki myte dwa razy dla pewności przed położeniem dressingu.

11343f56bae322fcmed.jpg

50a1a8e1260d308dmed.jpg

85508dbb77f7426amed.jpg

a92d00a2a54ad9a3med.jpg

Po kołach przyszła pora na czyszczenie lakieru (w ruch poszły Prickbort oraz ponownie Tuga zielona)

eb95f461c6fd2cb3med.jpg

0e0fae14686b6f74med.jpg

Jak widać już sama dekontaminacja bez glinkowania dała ładny efekt (może lakier nie był aż tak zaśmiecony? )

130bc64989820123med.jpg

Ale żeby nie było tak szybko postanowiłem w końcu sprawdzić jak się będzie pracowało z ADBL Clay Sponge z ADBL Clay Glide 

747e414932dbdc36med.jpg

Zdjęć z pracy z gąbką nie mam gdyż itak nic nie byłoby na nich widać gdyż za dużo to ona nie miała do roboty (lakier w dotyku był gładki jak pupka niemowlęcia). Jednakże powiem że średnio mi się pracowało, zużyłem bardzo dużo lubrykantu, a itak w kilku miejscach mi się przytarła ta gąbka, na szczęście druga jej strona (ta bez polimeru) bez problemu ściągneła ten czarny nalot. Pojawiło się pierwsze zmęczenie, bo powierzchnia pracy dość spora (dobrze że to nie jest długi bus :shock:)

f5ebada298f36cdamed.jpg

6584ebead9b1709bmed.jpg

Z racji posiadania podstawowego wosku długowytrzymującego  (COLLINITE 476S) auto po glinkowaniu trzeba było umyć oraz odtłuścić.
W ruch poszła IPA 

d56db243fa76ee4dmed.jpg

A po IPIE woooooosk  :song::

060ab7f23608b635med.jpg

15e2634b5e3758ddmed.jpg

Cały bok po wypolerowaniu GYEON Q2M Terry Towel ( najpierw próbowałem docierać ADBL Puffy Towel  ale chyba za dużo wosku nałożyłem i za długo czasu mu dałem na wyschnięcie bo Puffy'm nic nie szło, a wielkość panelu duża i już kilka godzin pracy było za mną...)

ef5929cc2e4505e1med.jpg

1a725803e2db5a50med.jpg

c5a2f89de67cce6amed.jpg

7b0034eea3ca4a60med.jpg

Na ostatnim zdjęciu widać listwę boczną na którą również nałożyłem wosk i to było ogromnym błędem - mimo docierania z całej siły wosk wciąż był na plastiku i sporo czasu i mocy w mięśniach zeszło zanim to wyprowadziłem... 

Po skończonym całym boku auto obracałem w stronę słońca aby woskować w cieniu, a strona już nawoskowana aby się wypociła jeśli trzeba ( i przyznam że powychodziły mazy które już bez problemu dotarłem ADBL Puffy Towel :good: )

Gdy już lakier błyszczał jak trzeba zająłem się uprzednio oczyszczonymi oponami ( specjalnie tylko dwie przednie opony dostały SPA - chciałem sprawdzić ile dni wytrzyma kuracja odmładzająca ;) ) 
Dzięki gratisowi od ANB mogłem porównać GS Black Mamba vs. Black Mamba Shine :) 

c1ce1024bf028817med.jpg 

Aplikacja jak zawsze banalna - czy to przy użyciu ADBL One Shot Tire PAD czy bezpośrednio pryskając na oponę świetnie pokrywa gumę odżywiając jej kolor

Strona kierowcy dostała Shine : 

310e9678faa2afd7med.jpg

aee99d09cc4a5b64med.jpg

Strona pasażera matowa Mamba  

568c207b5ae01aeamed.jpg

Pamiętajcie -  jeśli coś wygląda głupio, ale działa - to nie jest głupie! 

b4b1dfb4ea126935med.jpg

Małe porównanie wyglądu 

b86b6fe7a80fa31dmed.jpg

Ja tam widzę różnicę :)  wybieram wersję SHINE :good:

Gdy już lakier był ok (oponki także) przyszło i na plastiki które potraktowałem ...... a jak - Black Mamba Shine :) 

dccca439f878db53med.jpg

Prawie 50/50 ;) 

73ee0620005b187bmed.jpg

8171326de9883b14med.jpg

b43a88f39600a6abmed.jpg

aa233636d60ebbfemed.jpg

Ładnie wszystko przyciemnione, a po wyschnięciu całkowicie nie tłuste :)

Na koniec myju myju szybki przy użyciu SG Perfect Glass Cleaner 

014f1ead2d143632med.jpg

Po ponad 8 godzinach ciężkiej i wyczerpującej pracy efekt bardzo mnie zadowala :) Busik odzyskał wigor, poprawiły się kolory plastików, lakier chwali się blaskiem i gładkością. 
Nie sadziłem, że zajmie mi to tak dużo czasu, ale czego się spodziewać  - powierzchnia pracy dużo większa jak w osobówce. Wszystko robione na spokojnie, po kolei, w końcu robiłem to dla siebie i dla mojej satysfakcji. 
A patrząc na efekt końcowy .... warto było stracić całe "boze ciało" , choć pewnie sąsiedzi patrzyli na mnie jak na szatana (robota w święto ---- tylko to była czysta przyjemność :) )

cddf0cae1bff6159med.jpg

491dbc49f046138bmed.jpg

37cb17c4203f7da7med.jpg

ff695ebb18e9e50fmed.jpg


Zapomniałbym -- kropelki :

4e3cc0cb56c6558emed.jpg

https://youtu.be/IoWwmrlT750


Ps. Mały deser -- jak wygląda środek auta, które tak pieściłem przez cały dzień  :D  hehe, jak ktoś ma ochotę, to niech wpadnie i pomoże w ogarnięciu tego syfu :P  :P 

f77000d942be4f3dmed.jpg


To by było na tyle, co jakiś czas będę odświeżał temat pokazując jak wyglądają poszczególne elementy po jakimś czasie i iluś tam przejechanych kilometrach 



Po 24 godzinach :
A tak wyglądają oponki z podwójną warstwą Mamby nakładanej dzień wcześniej na przygotowaną powierzchnie po przejechaniu ok 200km :/ 

Shine : 

b842410c3f2461e8med.jpg

Mat : 

65d37376f1adae74med.jpg


blask prysł, kropelkowanie zostało, a po tygodniu jazdy nie ma śladu po jednym jak i drugim dresingu :( 




Dzięki za przeczytanie i z góry za jakieś dobre słowo :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Praca świetna ale na plastiki polecił bym dedykowany do nich środek gdyż z tego co czytałem to black mamba krótko utrzymuje się na plastikach. Ja używam Poorboy's World Trim Restorer i polecam ten produkt, bardzo fajnie przyciemnia plastiki,długo się urzymuje i ładnie kropelkuje ;-) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Na plastiki zewnętrzne mogę polecić Koch Chemie Plast star

Rewelacja !

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Super robota

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

ładnie wyszedł. czekamy na środek :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, prusiu napisał:

na plastiki polecił bym dedykowany do nich środek

 

1 godzinę temu, Bezet11 napisał:

Na plastiki zewnętrzne mogę polecić Koch Chemie Plast star


Mam w koszyku w sklepie już zaklepany CarPro Cquartz Perl, ale jeszcze czekam z zakupami, co chwila zmieniam wybor co kupic :P poczytam o tym Koch'u :)

Mamba trzyma sie jeszcze, a zawsze lepsze to niż zostawić takie szare plastiki 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja mówie z samego doświadczenia.

Produkt jest dosyć gęsty, delikatnie przyciemnia ale najlepszy jest efekt hydrofobowości.

Plastiki bardzo długi czas są zabezpieczone a woda pięknie z nich spływa :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W porządelu, ale na bank zleci do W&W :)

Na plastiki opcji jest wiele. Może być i Owatrol Polytrol, jeśli są mocno zdegradowane :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wygląda rewelacyjnie. 
Oby tacy kurierzy do mnie jeździli to aż miło będzie zejść do niego i porozmawiać o samochodzie :D

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Współczuje robienie tak dużego auta, no i temat raczej pasuje do W&W :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota, muszę jutro kurierowi DPD pokazać jakimi autami się jeździ :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W życiu nie widziałem takiegi zadbanego z zewnątrz auta kuriera. Fajnie że Ci się chciało. 

Następny etap - wnętrze :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@kursien Bardzo fajna praca, lubię relacje z busów ;)

Temat przeniosłem z PSB do W&W ponieważ nie spełniał wymgodów PSB (korekta i min. 100 zdjęć). Do W&W pasuje bardzo dobrze :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Busik z zewnątrz zadbany bardzo dobrze :) Oby więcej takich kurierów z takimi zapałem.
Bardzo fajnie pokazany przykład jak prezentuje sie dressing GS Shine vs Mat. Jak dla mnie również shine wygrywa

Szerokości ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

aż nie wygląda na busa z firmy kurierskiej :) Fajnie wyszło!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zawszę szanuje ludzi którzy dbają o firmowe fury .. !

Super !

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nawet firmówką trzeba się pokazać z klasą. Elegancko :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za miłe słowa, autko się pięknie kurzy. Z dnia na dzień mniej się odbija w lakierze, ale spokojnie - przyjdzie weekend i znów się zacznie :) 
Tym razem spróbuje jakoś ogarnąć chlapacze i nadkola (jednak muszę jeszcze o tym poczytać, bo wiedzy nigdy za dużo) ;)
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nie tylko ja w niedzielę i święta relaksuje się przy dopieszczaniu wozidła;)  Pokaż zdjęcia kierownictwu to może jakaś premia będzie, albo każą wszystkim tak auta czochrać :D Dobra robota!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Maniek_ napisał:

Pokaż zdjęcia kierownictwu to może jakaś premia będzie

:shock::lol:

hahaha, stwierdzi najwyżej że mam za dużo wolnego czasu i dowali rejonu :P
a to by mnie już zabiło :cry:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz