kursien Opublikowano 18 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2017 Siema! Z racji wyłączonego forum i dość dużej ilości zdjęć do wrzucenia relacje ze smalcowania busika wstawiam dopiero dzis. Jako że autko służy mi czysto do pracy, a często zahaczam o gałęzie, to w kilku miejscach lakier jest już dość mocno naruszony, dodatkowo naklejki na aucie też swoje przyjeły, a z racji braku maszyny polerskiej oraz garażu, czy choćby tak dużej wiaty nie mam szans na likwidacje tych przypadłości Znając swoje możliwości i arsenał środków postanowiłem zrobić tyle ile potrafię (wiedząc że za jakiś czas auto wróci do poprzedniego stanu ) Auto mimo dbania nie świeci się za bardzo, plastiki są szare, ogólnie bus jak bus --- a to postanowiłem zmienic! A więc zaczynamy : Umyte na dwa wiadra (SG Orange Car Shampoo) Następnie opony i felgi (Excede Tire and Rubber Cleaner oraz Tuga Chemie Alu Teufel Spezial) Oponki myte dwa razy dla pewności przed położeniem dressingu. Po kołach przyszła pora na czyszczenie lakieru (w ruch poszły Prickbort oraz ponownie Tuga zielona) Jak widać już sama dekontaminacja bez glinkowania dała ładny efekt (może lakier nie był aż tak zaśmiecony? ) Ale żeby nie było tak szybko postanowiłem w końcu sprawdzić jak się będzie pracowało z ADBL Clay Sponge z ADBL Clay Glide Zdjęć z pracy z gąbką nie mam gdyż itak nic nie byłoby na nich widać gdyż za dużo to ona nie miała do roboty (lakier w dotyku był gładki jak pupka niemowlęcia). Jednakże powiem że średnio mi się pracowało, zużyłem bardzo dużo lubrykantu, a itak w kilku miejscach mi się przytarła ta gąbka, na szczęście druga jej strona (ta bez polimeru) bez problemu ściągneła ten czarny nalot. Pojawiło się pierwsze zmęczenie, bo powierzchnia pracy dość spora (dobrze że to nie jest długi bus ) Z racji posiadania podstawowego wosku długowytrzymującego (COLLINITE 476S) auto po glinkowaniu trzeba było umyć oraz odtłuścić. W ruch poszła IPA A po IPIE woooooosk : Cały bok po wypolerowaniu GYEON Q2M Terry Towel ( najpierw próbowałem docierać ADBL Puffy Towel ale chyba za dużo wosku nałożyłem i za długo czasu mu dałem na wyschnięcie bo Puffy'm nic nie szło, a wielkość panelu duża i już kilka godzin pracy było za mną...) Na ostatnim zdjęciu widać listwę boczną na którą również nałożyłem wosk i to było ogromnym błędem - mimo docierania z całej siły wosk wciąż był na plastiku i sporo czasu i mocy w mięśniach zeszło zanim to wyprowadziłem... Po skończonym całym boku auto obracałem w stronę słońca aby woskować w cieniu, a strona już nawoskowana aby się wypociła jeśli trzeba ( i przyznam że powychodziły mazy które już bez problemu dotarłem ADBL Puffy Towel ) Gdy już lakier błyszczał jak trzeba zająłem się uprzednio oczyszczonymi oponami ( specjalnie tylko dwie przednie opony dostały SPA - chciałem sprawdzić ile dni wytrzyma kuracja odmładzająca ) Dzięki gratisowi od ANB mogłem porównać GS Black Mamba vs. Black Mamba Shine Aplikacja jak zawsze banalna - czy to przy użyciu ADBL One Shot Tire PAD czy bezpośrednio pryskając na oponę świetnie pokrywa gumę odżywiając jej kolor Strona kierowcy dostała Shine : Strona pasażera matowa Mamba Pamiętajcie - jeśli coś wygląda głupio, ale działa - to nie jest głupie! Małe porównanie wyglądu Ja tam widzę różnicę wybieram wersję SHINE Gdy już lakier był ok (oponki także) przyszło i na plastiki które potraktowałem ...... a jak - Black Mamba Shine Prawie 50/50 Ładnie wszystko przyciemnione, a po wyschnięciu całkowicie nie tłuste Na koniec myju myju szybki przy użyciu SG Perfect Glass Cleaner Po ponad 8 godzinach ciężkiej i wyczerpującej pracy efekt bardzo mnie zadowala Busik odzyskał wigor, poprawiły się kolory plastików, lakier chwali się blaskiem i gładkością. Nie sadziłem, że zajmie mi to tak dużo czasu, ale czego się spodziewać - powierzchnia pracy dużo większa jak w osobówce. Wszystko robione na spokojnie, po kolei, w końcu robiłem to dla siebie i dla mojej satysfakcji. A patrząc na efekt końcowy .... warto było stracić całe "boze ciało" , choć pewnie sąsiedzi patrzyli na mnie jak na szatana (robota w święto ---- tylko to była czysta przyjemność ) Zapomniałbym -- kropelki :https://youtu.be/IoWwmrlT750 Ps. Mały deser -- jak wygląda środek auta, które tak pieściłem przez cały dzień hehe, jak ktoś ma ochotę, to niech wpadnie i pomoże w ogarnięciu tego syfu To by było na tyle, co jakiś czas będę odświeżał temat pokazując jak wyglądają poszczególne elementy po jakimś czasie i iluś tam przejechanych kilometrach Po 24 godzinach : A tak wyglądają oponki z podwójną warstwą Mamby nakładanej dzień wcześniej na przygotowaną powierzchnie po przejechaniu ok 200km Shine : Mat : blask prysł, kropelkowanie zostało, a po tygodniu jazdy nie ma śladu po jednym jak i drugim dresingu Dzięki za przeczytanie i z góry za jakieś dobre słowo
prusiu Opublikowano 18 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2017 Praca świetna ale na plastiki polecił bym dedykowany do nich środek gdyż z tego co czytałem to black mamba krótko utrzymuje się na plastikach. Ja używam Poorboy's World Trim Restorer i polecam ten produkt, bardzo fajnie przyciemnia plastiki,długo się urzymuje i ładnie kropelkuje ;-)
Bezet11 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2017 Na plastiki zewnętrzne mogę polecić Koch Chemie Plast star Rewelacja !
Fafarafa7 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2017 ładnie wyszedł. czekamy na środek
kursien Opublikowano 18 Czerwca 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2017 2 godziny temu, prusiu napisał: na plastiki polecił bym dedykowany do nich środek 1 godzinę temu, Bezet11 napisał: Na plastiki zewnętrzne mogę polecić Koch Chemie Plast star Mam w koszyku w sklepie już zaklepany CarPro Cquartz Perl, ale jeszcze czekam z zakupami, co chwila zmieniam wybor co kupic poczytam o tym Koch'u Mamba trzyma sie jeszcze, a zawsze lepsze to niż zostawić takie szare plastiki
Bezet11 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2017 Ja mówie z samego doświadczenia. Produkt jest dosyć gęsty, delikatnie przyciemnia ale najlepszy jest efekt hydrofobowości. Plastiki bardzo długi czas są zabezpieczone a woda pięknie z nich spływa
Michał126 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2017 W porządelu, ale na bank zleci do W&W Na plastiki opcji jest wiele. Może być i Owatrol Polytrol, jeśli są mocno zdegradowane
Klocek Opublikowano 18 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2017 Opony wyszmalcowane a na nadkolach błotoooo
FakeRiderr Opublikowano 18 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2017 Wygląda rewelacyjnie. Oby tacy kurierzy do mnie jeździli to aż miło będzie zejść do niego i porozmawiać o samochodzie
damiancd Opublikowano 18 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2017 Współczuje robienie tak dużego auta, no i temat raczej pasuje do W&W
doniek77 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2017 Dobra robota, muszę jutro kurierowi DPD pokazać jakimi autami się jeździ
dudek_t Opublikowano 19 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2017 W życiu nie widziałem takiegi zadbanego z zewnątrz auta kuriera. Fajnie że Ci się chciało. Następny etap - wnętrze
Piotrek Opublikowano 19 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2017 @kursien Bardzo fajna praca, lubię relacje z busów Temat przeniosłem z PSB do W&W ponieważ nie spełniał wymgodów PSB (korekta i min. 100 zdjęć). Do W&W pasuje bardzo dobrze
Grzechu23 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2017 Busik z zewnątrz zadbany bardzo dobrze Oby więcej takich kurierów z takimi zapałem. Bardzo fajnie pokazany przykład jak prezentuje sie dressing GS Shine vs Mat. Jak dla mnie również shine wygrywa Szerokości
moss Opublikowano 19 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2017 aż nie wygląda na busa z firmy kurierskiej Fajnie wyszło!
Fanatyk Opublikowano 19 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2017 Zawszę szanuje ludzi którzy dbają o firmowe fury .. ! Super !
WieckowskiArtur Opublikowano 20 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca 2017 Nawet firmówką trzeba się pokazać z klasą. Elegancko
kursien Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 21 Czerwca 2017 Dzięki koledzy za miłe słowa, autko się pięknie kurzy. Z dnia na dzień mniej się odbija w lakierze, ale spokojnie - przyjdzie weekend i znów się zacznie Tym razem spróbuje jakoś ogarnąć chlapacze i nadkola (jednak muszę jeszcze o tym poczytać, bo wiedzy nigdy za dużo)
Maniek_ Opublikowano 22 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2017 Widzę, że nie tylko ja w niedzielę i święta relaksuje się przy dopieszczaniu wozidła Pokaż zdjęcia kierownictwu to może jakaś premia będzie, albo każą wszystkim tak auta czochrać Dobra robota!
kursien Opublikowano 22 Czerwca 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2017 13 godzin temu, Maniek_ napisał: Pokaż zdjęcia kierownictwu to może jakaś premia będzie hahaha, stwierdzi najwyżej że mam za dużo wolnego czasu i dowali rejonu a to by mnie już zabiło
wincu Opublikowano 1 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 1 Lipca 2017 Super robota ! Powierzchnie do ogarnięcia miałeś konkretną
mbieniek Opublikowano 9 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2017 Gratis zacięcia !! Nie wiem co to "Boże działo" ale dzień przy samochodzie nigdy dniem straconym Ja poleciłbym Ci jakąkolwiek najtańszą nawet powłokę na plastiki i lakier. I bez jakiejkolwiek korekty na dobrze oczyszczony lakier lecisz a nawet jak gdzieś nie dotrzesz za specjalnie to i tka nie będzie widać. Wątpię, żeby wosk pożył długo tutaj. Chociaż czy powłoka zdałąby rezultat to nie gwarantuję. Napewno nałożyłbym na szyby. Czy to jest Twój kredyciak czy auto firmowe? Tak z czystej ciekawości pytam jak jest rozwiązana sprawa w DPD
kursien Opublikowano 9 Lipca 2017 Autor Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2017 5 godzin temu, mbieniek napisał: dzień przy samochodzie nigdy dniem straconym oj tak!! szczególnie jak efekty dają tyle radości Nie, nie miałem jeszcze styczności z powłoką, nie mam garażu, więc nie mogę zapewnić tych kilku godzin czystości, braku deszczu itp - a w przypadku wosku chyba z tym jest łatwiej tak, tak - auto prywatne leasingowane (teraz jeździ nim pracownik, i już zobaczyłem dwie głębokie rysy na prawym boku )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się