Gibon86 Opublikowano 15 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 15 Marca 2010 Sorry późna godzina była i zapomniałem że metalików w akrylu nie zrobisz. Co do podanego przez ciebie lakieru ,,bazowy akrylowy'' to nie ma czegoś takiego (może nie o to tobie chodziło więc sorry). Jest albo akryl (wtedy tyko tym malujesz) abo baza + bezbarwny. Jeżeli chodzi o odcień i kolor srebrny to szczególnie na nim będzie widac źle zrobiony lakier. Lakier musi byc dobrze dobrany i tego poprostu się trzymajmy. Najważniejsze to raczej jest to aby dobrą techniką to zrobic a nie jak ostatnio mój znajomy zapędzekował ryse tak grubo bazą, pokrył to bezbarwnym, później 2000--> 2500--> polerka i zdziwił się że rysa zrobiła się matowa.
JJ. Opublikowano 15 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 15 Marca 2010 po co te dywagacje na temat odcieni...przecież to ma byc wypełniona tylko rysa o szerokości powiedzmy milimetra I tyle w temacie, Panowie, nie przesadzacie troszeczkę?
Marco Opublikowano 15 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 15 Marca 2010 abo baza + bezbarwny..A ta baza to jakiego typu ??Syntetyk?? Teraz są tylko lakiery akrylowe... A podkład jaki jest? I wspomniany klar? A baza niemetaliczna?
Gibon86 Opublikowano 15 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 15 Marca 2010 Chodzi mi o to że jak idę do mieszalni i zamawiam to nie mówię prosze bazowy akrylowy. Gościo za ladą pyta się mnnie zawsze czy ma byc w bazie czy w akrylu i wszysztko jest dla mnie jasne. Zreszta tak sam dla siebie zadzwoniłem do mieszalni i spytałem czy mają lakier bazowy akrylowy a gościo powiedział że chyba chodzi mi o akryl albo baze + klar. Zresztą chyba bez sensu spór. Powiedz Marco jak robisz zaprawki rys ewentualnie otarc bo myślę że sporo osób chętnie by chciało się tego dowiedziec a chyba takiego tematu nie ma na forum. Ewentualnie można by było zrobic nowy temat i opisac róźne naprawy np. SPOT. Na stronie APP znalazłem taką broszure i mają tam opisany cały proces http://www.app.com.pl/files/File/ULOTKI ... a-spot.pdf ciekawe jak radzą sobie jeśli kolor auta odbiega od fabrycznego
MiSiOn Opublikowano 19 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2010 Sorry późna godzina była i zapomniałem że metalików w akrylu nie zrobisz. Co do podanego przez ciebie lakieru ,,bazowy akrylowy'' to nie ma czegoś takiego (może nie o to tobie chodziło więc sorry). Jest albo akryl (wtedy tyko tym malujesz) abo baza + bezbarwny. Jeżeli chodzi o odcień i kolor srebrny to szczególnie na nim będzie widac źle zrobiony lakier. Lakier musi byc dobrze dobrany i tego poprostu się trzymajmy. Najważniejsze to raczej jest to aby dobrą techniką to zrobic a nie jak ostatnio mój znajomy zapędzekował ryse tak grubo bazą, pokrył to bezbarwnym, później 2000--> 2500--> polerka i zdziwił się że rysa zrobiła się matowa. Czyli jak powinno się robić? Trzy warstwy bazy + klar i potem 1000, 1500, 2000 i pasta polerska czy też 1 warstwa bazy, na to klar, 1000, 1500, 2000 i polerka? W jakiej kolejności używać papieru?-od niższego wyżej?
julian Opublikowano 20 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2010 moim zdaniem 1 warstwa bazy, ew. dwie cieńsze, żeby wszystko dobrze wyschło. papier 1000 nie jest potrzebny, najpierw 1500, 2000 i 2500 albo 3000 jako "wykończenie" i potem polerka.
Gibon86 Opublikowano 20 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2010 Chodziło mi o to że jeśli wypełniasz rysę bazą to musisz to tak zrobic żeby baza nie ''wyrastała'' ponad lakier. Jeśli tak zrobisz i dasz na to bezbarwny to przy polerowaniu gdy będziesz chciał wyrównac nadmiar lakieru najpierw pozbędziesz się bezbarwnego i cała robota g..no warta. Mam nadzieję że wiecie o co mi chodzi. Co do papieru to tak jak Julian napisał.
MiSiOn Opublikowano 21 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2010 Chodziło mi o to że jeśli wypełniasz rysę bazą to musisz to tak zrobic żeby baza nie ''wyrastała'' ponad lakier. Jeśli tak zrobisz i dasz na to bezbarwny to przy polerowaniu gdy będziesz chciał wyrównac nadmiar lakieru najpierw pozbędziesz się bezbarwnego i cała robota g..no warta. Mam nadzieję że wiecie o co mi chodzi. Co do papieru to tak jak Julian napisał. teraz to już jasne
julian Opublikowano 21 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2010 Gibon86, dokładnie tak. bezbarwny może wyjść ponad warstwe fabrycznego lakieru, bo nadmiaru pozbędziemy się papierem i polerką, ale baza nigdy - to wymaga precyzji;)
kolargol Opublikowano 26 Marca 2010 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2010 może to będzie idiotyczne pytanie ale: czy w grę wchodzi tylko polerka mechaniczna czy da radę to zrobić ręcznie po zmatowieniu papierem wodnym?
Partner forum CAR CRAZY Opublikowano 26 Marca 2010 Partner forum Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2010 kolargol, Jak będziesz miał odpowiednie pasty to ręka i trochę machani i da radę
darkthorn Opublikowano 9 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2020 Panowie macie doswiadczenie z glrboko rysa w bialym lakierze? Zastawnawiam sie czy trzeba dawac biala baze czy nie wystarczylo by uzupelnic tylko bezbarwnym?
Moderator Streat Opublikowano 10 Maja 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2020 @darkthorn magicznej kuli nie mamy niestety i nie wiemy jak głębokie rysy to sa. Daj foto ocenimy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się