Jump to content

Usunięcie rysy po ostrym narzędziu


Guest PrzemekS26
 Share

Recommended Posts

Witajcie:)

potrzebuję rady - mam do usunięcia rysę ciągnąca się przez cały bok Skody Octavii, auto jest czarne. Rysa jest zrobiona jakimś ostrym narzędziem - klucz albo gwóźdź. Będę wdzięczny za wszelkie rady i wskazówki dotyczące pozbycia się jej bądź jak najlepszego zamaskowania. Mam swoje sposoby, ale może ktoś już spotkał się z podobnym przypadkiem i może coś doradzić - dobra rada nie jest zła:)

Link to comment
Share on other sites

jak była zrobiona ostrym narzędziem to na 90% jest do podkładu, na co lekarstwem jest tylko lakierowanie... znam ten ból, trzymam auto pod blokiem i już raz przerabiałem porysowane drzwi, zderzak jest porysowany do tej pory :(

Link to comment
Share on other sites

Ktoś co zrobił coś czego ja już doświadczyłem 2 razy, po całym boku. Ale rysy były głębokie, do podkładu, z odpryskami. Zależy jak głęboka jest rysa. Od tego zależy czy obędzie się bez lakierowania. Sam oceń głębokość albo wrzuć zdjęcia. Najbardziej wkurw...ce jest to, że czasem pozostaje z tym jeździć, z korektą kredką tylko w miejscu rysy (dla najlepszego zamaskowania) albo lakierowanie. Ale to zawsze jest kilka elementów (rózne odcienie potem i cale to piep...nie).

Za gwoździa i śrubokręt-łamanie paluchów. :)

Link to comment
Share on other sites

Tak napisałem. chodzi o punktowe zamaskowanie lakierem. Przecież nie chodziło mi o świecówki :)

A tak w ogóle to moze nie jest na tyle głęboka, żeby nie dala się spolerować ;)

Link to comment
Share on other sites

marctwain, ależ ty jesteś brutalny!! zaraz łamać palce!!!nie lepiej odciąć ręce?łatwiej wtedy jest dopasować protezę! trzeba trochę myśleć przyszłościowo! i iść delikwentowi ``na rękę``póki ją jeszcze ma! :)....ale sie rozmarzyłem...

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej to dobierz lakier na allegro (mała buteleczka coś około 12złociszy) zrób zaprawke tzn. wypełnij tą ryse a następnie papier (żeby wyrównac to) i polerka. Na czarnych naprawde bardzo ładnie wychodzi.

Link to comment
Share on other sites

Problem taki że nie wiem czy będą chcieli tak mało dobrac. Pozatym cena. Czarny chyba najłatwiej dobrac a na allegro są firmy które robią małe ilości na zaprawke. Podajesz im tylko numer lakieru i masz bardzo odbrze zrobione. Z czarnym to naprawde prosta sprawa i njamniej taką naprawe widac.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Marcin, w ASO przeważnie można kupić małą buteleczkę zawierającą może z 20-50ml lakieru, który jest dobierany pod Twoje auto po numerze, z jakim wyjechał z fabryki. Kosztuje to pewnie z 20 zł czy coś w tym stylu.

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich:) Myślę ze mogę dołączyć się do tematu i podzielić się własnym doświadczeniem z ostrymi narzędziami i lakierem. Około 3 lata temu jak kupiłem nowe autko w kolorze czarnym już miesiąc po zakupie miałem długa na ok 1m rysę od gwoździa:(:( Była na prawej stronie auta począwszy od przedniego nadkola do pierwszych drzwi:(Możecie sobie wyobrazić jaka była moja reakcja na coś takiego. Myślałem ze to już koniec bo rysa była do podkładu i ze trzeba będzie malować drzwi i nadkole:( Jednak z pomocą przyszedł mi sąsiad, polecił zakup oryginalnego lakieru w ASO, tak jak radzą Ci PrzemekS26 tu Koledzy z forum, takiego do zaprawek i powiedział żebym do niego przyszedł. Po zakupie zgłosiłem się a on wziął tą buteleczkę i zawartość rozprowadził na całej długości rysy używając wykałaczki, Należy pamiętać aby dobrze oczyścić lakierowaną powierzchnię przed malowaniem np benzyna ekstrakcyjną. Nakładał farbę z naddatkiem lakieru którego po wyschnięciu miał spolerować papierem 2000 , 1500 i 1000 a na koniec przelecieć to pasta polerska. Farba była nakładana 3 warstwami w odstępach 12 h. Po całkowitym utwardzeniu czyli ok 24h od ostatniej warstwy zaczął to podcierać papierami 1000 1500 2000 aż do uzyskania gładkiej powierzchni z nieuszkodzona częścią lakieru. Po tych zabiegach użył pasty polerskiej chyba nazywała się G3 albo coś takiego i po rysie ani śladu. Jak widać trochę z tym zabawy i mnóstwo pracy okraszonej precyzją ale naprawdę warto bo nie ma nawet najmniejszego śladu po tej rysie. Także PrzemekS26 miłej zabawy. Mam nadzieje że mój post choć trochę będzie pomocny.Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dobierając lakier wyłącznie na podstawie numeru nadwozia nie mamy pewności, że kolor będzie identyczny z tym który mamy na aucie. O ile w przypadku nowego samochodu nie będzie widać różnicy to jednak kolor lakieru w starszych autach z czasem, pod wpływem oddziaływania czynników zewnętrznych ulega zmianie.

Link to comment
Share on other sites

Niestety czasem jeśli dobierzesz lakier po numerze może idealnie nie pasowac. Wystarczy że podczas malowania w fabryce były inne warunki niż zazwyczaj (wiem że wydaje się mało prawdopodobne). Z doświadczenia i swoich obserwacji (obracam się w temacie) często zdarza się że lakier dobrany po numerze nie pasuje. Dlatego zaleca się robic próbe (w każdej profesjonalnej mieszalni tak powiedzą). Często robi się zarzutke właśnie z tego powodu. Najlepiej weź numer lakieru i np. klapke od wlewu paliwa. Jeśli będzie różnica to zrobi sie korekte. Wiadomo że najłatwiej dobrac kolory ciemne a np. srebrne dużo trudniej. Sam miałem malowane megane (żółte). Do zrobienia był kawałek błotnika. Malowałem do przetłoczenia. Gdy w mieszalni gościo zrobił lakier tylko po numerze okazało sie że straszna lipa wyszła. Wróciłem, zrobiliśmy korekte i wyszło tak że nawet nie musieliśmy zarzutki robic a nie znalazł bys miejsca gdzie to było malowane.

Link to comment
Share on other sites

Można sprawę dobrania odpowiedniego lakieru załatwić inaczej. Można odkręcić od karoserji pokrywkę od wlewu paliwa która jest w kolorze auta i z tym udać się do mieszalni lakierów samochodowych i tam dobiorą kolor do tej odkręconej częśći. Wielu moich kumpli tak robiło ze starszymi autkami i na rezultaty nie nażekali. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

to jak najtrafniej dobrać lakier? bo ja muszę coś zakupić, mam parę miejsc do punktowej korekty...

najprościej pojechać do mieszalni lakierów i zlecić im dorobienie lakieru, tylko że to trochę kosztuje bo pewnie 200ml to minimum, ale przy 10 letnim aucie nie ma innej możliwości

Link to comment
Share on other sites

czyli rozumiem, że przy moim 8 letnim aucie nie ma opcji, żeby ori lakier z ASO Hondy nie różnił się od tego na aucie? :roll:

będzie różnica ....

8 lat to trochę czasu ....

 

mi po tej zimie wyskoczyło na masce kilka odprysków ... daje całą do malowania ,musi ładnie wyglądać :P

Link to comment
Share on other sites

Może da rade dobrac dobrze. Nie wiem jak to tylko wyjdzie jak wypełnisz ryse. Jakbyś malował pistoletem to łatwiej zgubic różnice w kolorze. Jak będziesz kupował lakier to bierz w akrylu żeby tobie bazy nie wciskał

Link to comment
Share on other sites

Jak będziesz kupował lakier to bierz w akrylu żeby tobie bazy nie wciskał
Ale o czym Ty piszesz? Auto ma srebrny kolor wiec potrzebuje lakier bazowy akrylowy w kolorze srebrnym.

Poza tym nie wiem po co te dywagacje na temat odcieni...przecież to ma byc wypełniona tylko rysa o szerokości powiedzmy milimetra... Wiec jakie znaczenie ma tu odcień. Jaki by nie był to i tak będzie w jakimś stopniu widać... Rozumiem gdyby ta rysę rozszliwofać i prysnąć cieniutko z pistolsa-tu sie zgodzę -musi być dobrane dobrze.

A swoją drogą -rysa na nowym aucie ..chyba bym się na sznur rzucił na klamce ...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.