Skocz do zawartości

Marny Efekt po polerce menzerna 3w1


Rekomendowane odpowiedzi

Tak się zastanawiam czy menzernę one-step 3w1 należy tak dokładnie wymywać izopropanolem? Wszak sama nazwa i opis sugeruje, że to 3 działania - delikatna wycinka, połysk i zabezpieczenie (coś w stylu "wbudowanego" wosku, pewnie dlatego nie idzie dostrzec, kiedy jest wypracowana). Wiadomo, żeby zobaczyć jaki jest rzeczywisty stopień korekty lakieru po przejeździe trzeba pastę wymyć, ale czy w takim wypadku nie podchodzi to już pod zabawę jak z klasycznymi pastami? W sensie, jeżeli robimy one-step to nastawiamy się i tak raczej na zamaskowanie niedoskonałości niż faktyczną poprawę stanu lakieru...

Podpowiedzcie, czy macie inne zdanie na ten temat? Nie działałem jeszcze z tego typu pastami, tylko klasycznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

huberts., oczywiście dobrze rozumiesz. Menzerna 3w1 nie służy do tego, aby ją wymywać, bo krótko mówiąc, to nie ma sensu. Cel tego produktu jest jeden - pójście na skróty. Używając tej pasty i na koniec ją wymywając tylko dodaje pracy, bo pasta nie należy do najłatwiejszych w użyciu.

Jeśli ktoś chce robić tradycyjną polerkę z wymywaniem, to lepiej użyć pasty, która jest przyjemniejsza w użyciu, ma podobną moc cięcia i jest w dodatku tańsza, np. PF2500. Po co sobie utrudniać życie?

 

Jeśli chodzi o problem autora tematu, to mogę napisać, że "swirle" to nie są płytkie ryski, które można usunąć pastą typu "polish", bo takiej mocy jest Menzerna 3w1. Musisz sięgnąć po coś mocniejszego i tyrać kilkanaście/kilkadziesiąt godzin. Oczywiście jedne lakiery się lepiej poddają obróbce, inne mniej, więc u jednego taka sama kombinacja pada/pasty da lepszy efekt, a u kogoś innego gorszy.

Do tego różni ludzie mają różną definicję "swirli" i nie każdy widzi rysy tak samo, więc bez zdjęć ciężko jest się dogadać w tej sprawie na forum, co widać w tym temacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Panie Zegarek. Nie wiem o co chodzi z wymywaniem.

 

Ja po tygodniu to co najwyżej bym sprawdził lakier czy wymaga glinowania. Szczególnie, jeśli auto parkuje w garażu, i nie przejechało tysiąca kilometrów dziennie, a do tego jechałbym taką pastą coś, co z "korygowaniem" nie ma za wiele wspólnego.

 

Bo jak rozmawiamy korygowanie, to zaczyna się temat ilości spędzonych godzin & środków, bo nawet samemu wykonanie poprawnej "korekty" kosztuje sporo dineros.

 

PS mi tez to pachnie jak nieporozumienie na linii operator - pasta :D Polecałbym zrobić test na jakimś panelu, oddzielić taśmą, poprawnie wykonać jeden przejazd* a nie jakieś pitu pitu powtórzenie** przy okazji skupiając się na odpowiednim nacisku.

 

Załóżmy że:

*1 przejazd = 10 powtórzeń, 5 góra-dół i 5 lewo prawo np

**1 powtórzenie = ruch przez panel z jednej strony sekcji do drugiej i z powrotem, góra dół lub lewo prawo, zakładając, że ruchy pokrywają się w 50% czasami nawet w 75%

 

Zacierasz, zdejmujesz taśmę, i od razu widzisz rezultaty.

 

Po co potem IPA i woskowanie :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
Lakier trochę odzyskał swojego koloru (udało mi się go wyciągnąć - czarny). Ale swirle nie zeszły :/ hologramy skaskowałem ale ryski pozostały:/

bez fotek jakiekolwiek porady nie maja sensu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

639632 Po co potem IPA i woskowanie

Wosk z menzerny trzyma się tydzień, więc dlatego chcę to zmyć :) nie zależy mi żeby zamaskować tylko te swirle tylko chociaż trochę ich usunąć:)

Reasumując: Umyć auto szamponem, polerować po 10powtórzeń na obrotach 1500?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK, ale czemu wtedy zamiast kupić Scholl S20B lub inny dobry one step kupiłeś AIO ? :o

 

W każdym razie, taki masz, to podejdź do tego jeszcze raz. Umyj auto, przeprowadź test jednorazówki :D jak nie ma przylepionych zanieczyszczeń dawaj leć z tematem, tylko albo podziel panel taśmą, albo chociaż pracuj do krawędzi panelu. Wtedy będziesz widział różnicę.

 

Jeśli chodzi o szybkość i docisk i pada to nie wiem, zbyt wiele zmiennych aby to przewidzieć. Możliwe, że podejdzie pyknąć jeden przejazd, może dwa, postaraj się ostatnie dwa powtórzenia zluzować tempo i nacisk, daj maszynie prowadzić rękę. Obserwuj też co się dzieje. Może używasz za mało produktu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.