Skocz do zawartości

Lexus IS 300 Intense Blue Pearl 2002


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej hej ;)

 

Dzisiaj chciałem wam pokazać co udało mi się zrobić przy bardzo ciekawym autku. W poniedziałek wieczorem przyjechał do mnie Lexus IS300 Sport Cross o bardzo przyjemnym kolorze Intense Blue Pearl. Moim głównym zadaniem było doprowadzenie lakieru do jak najlepszego stanu. Przy okazji zrobiłem rzeczy, które warto było zrobic przy okazji renowacji lakieru - odświeżanie reflektorów, odświeżanie ramek piano, dressing na plastiki zewnątrzne, opony oraz wosk na felgi). Czasu miałem niewiele, ale udało się zmieścić ze wszystkimi pracami w 3 dni. Łącznie na auto od wtorku rana do czwartku wieczór poświęciłem 28-29 godzin. A co z tego wyszło? Zapraszam do scrollowania ;)

 

Chemia, której używałem to:

 

Dekontaminacja:

1. ADBL Vampire

2. Prickbort mac 124

3. glinka VP żółta

Pre-wash oraz mycie właściwe

1. Piana Blink

2. ADBL Shampoo

3.Stara K5 plus rękawica i wiaderka

4. Piana Bays Wash pH11

Koła:

1. Fireball Ironburn

2. ADBL T&R cleaner

3. Good stuff Black Mamba

4. ADBL Vampire Liquid

Plastiki:

1. Koch PSS

Szyba czołowa:

1. AG Glass Polish

Zabezpieczenie

1. SOFT99 Fusso Coat (felgi + lakier + światła)

2. Rainx NW

Lakier:

1. Mały Krauss

2. Gąbki od NATa i fibra od Flexi

3. Megs 105

4. Menzerna 2500

5. Koch Antihologram

6. FLEX vrg

7. mnóstwo IPY fibry itp.

8. Cleaner od SOFT99

Końcówki wydechów:

-pasta od Mothersa

 

Tak to wszystko wyglądało z rana:

 

6AJU7Ks.jpg

173tJb5.jpg

l5tuhpQ.jpg

GFSrr1K.jpg

KHiOiT8.jpg

 

zaczynamy pieszczenie

:-] na dobry początek Bays Wash

 

F3EqV7W.jpg

CvNiu3U.jpg

rSDRd4p.jpg

ixAbgWb.jpg

eBJpK4n.jpg

 

płynie sobie brud to tu, to tam:

 

ivyuq1W.jpg

XV0EpA3.jpg

 

Następnie do gry wchodzi szampon od ADBL

 

tzNhGZ5.jpg

TVOW2fl.jpg

 

Po myciu w ruch poszła żółta glinka Valet Pro (miała co robić)

 

Duek0c5.jpg

x8VoHc2.jpg

JBf2xs1.jpg

 

W moje ręce wpadł deironizer od Fireball więc porównałem go z Vampire Liquidem od ADBL. Felgi po spłukaniu z aktywnej piany zostały spryskane Iron Burn-em i Liquidem i pozostawione na 10-15 minut. Nie szczędziłem żadnego ze środków, chciałem porównać efekt krwawienia co mogłoby świadczyć o mocy danych produktów

 

1DPBlno.jpg

j1cYS7r.jpg

 

tutaj felga psiknięta Iron Burnem (10min)

 

TE39cln.jpg

 

a tu w akcji ADBL również po 10 minutach

 

yBvpEBE.jpg

 

Letniaki były niedawno zakładane więc alufelgi nie miały za bardzo kiedy się ubrudzić jednak widać że adbl więcej ma do pokazania. Następnie spłukałem felgi z deironizerów i połozyłem jeszcze raz tyle że na odwrót. Felga na której początkowo leżał Fireball została potraktowana ADBL-em i vice versa. ADBL zaczął działać i po kwadransie pokazało się kilka delikatnych strużek ale Fireball nie chciał za bardzo puszczać soków na feldze po ADBL. Wniosek? ADBL nie dość że tańszy to jeszcze lepszy

:kox: Finalnie położyłem jeszcze raz Vampire Liquid i wyszorowałem felgi dop czysta

 

tJtA0J1.jpg

 

Karoseria trochę przeschła więc położyłem na nadwozie Prickborta ale nie miał zbyt wiele do roboty. Pos płukaniu pricka na lakier poszedł vampire liquid. A tutaj mamy to co Liquid znalazł na lakierze:

 

bKAM2p0.jpg

8aJNjFx.jpg

s4LK0DZ.jpg

 

Na oponki poszedł jeszcze T&R cleaner. Nie miał wiele do roboty bo kilka dni przed przyjazdem do mnie ogumieniem zajął się właściciel auta - Damian. Jedyne co zdjął z opony to stary dressing

 

oc77l2d.jpg

 

Tak to wszystko wyglądało po pełnym myciu. Nie ma czasu na nic. Deszcz non stop wisiał nad głową i straszył więc szybciutko się chowamy i zabieramy za osuszanie auta

 

MVkQxLd.jpg

cRsKRo7.jpg

GePd9GN.jpg

 

Przed nami oględziny. Znalazłem takie oto niespodzianki:

 

qFPN0NG.jpg

uLXm7DO.jpg

UvE6E1M.jpg

kBr0Jhc.jpg

ik1rXzz.jpg

PFxFyLl.jpg

HHCMlzE.jpg

NgU92DS.jpg

Hl82Eoq.jpg

bd9E7BH.jpg

ohTl0zb.jpg

ok0lPBD.jpg

PmvRTs2.jpg

 

No i zaczynamy pierwsze podejścia. Niebieska gąbka plus Flex i megsowa 105 nie sprawdzały się zbytnio - non stop pasta się rolowała. Istny koszmar. Sprawdziło sie za to połączenie fibry od flexi i 105. Bardzo ładnie zachowywała sie ta kombinacja na lakierze

 

ICE9MAe.jpg

x7twiti.jpg

GfytAj4.jpg

rVcb9qj.jpg

 

Końcówka wydechu również otrzymała swoją porcje troski

 

ok0lPBD.jpg

aMIPpl5.jpg

78wvB4I.jpg

 

Przy demontażu tablicy rejestracyjnej okazało się że zgrzew mocujący płytke z gwintem pod śrube puścił. Co to oznacza? Demontaż obicia klapy bagażnika, matowienie płytki, klejenie i czekanie żeby wszystko ładnie związało

 

sHErD30.jpg

HxYEWIm.jpg

IpSDrDw.jpg

1zlXwuE.jpg

 

Skoro już klapa jest tak rozbebeszona to grzechem byłoby nie skorzystać z tej sytuacji. Rubinowe guziki OUT!

 

LQsPfzm.jpg

nQeYwN1.jpg

BrUqpX6.jpg

 

Pięknie się mieni

:shock:

 

UUUMWJZ.jpg

 

Przy okazji ramka na tył została przygotowana żeby więcej nie obijała się o klape i nie hałasowała

 

S1kBEg1.jpg

 

Trochę piano równiez wpadło mi w oczy. Szkoda było mi zostawić je w takim stanie.

 

fszk0ST.jpg

3IWPQtg.jpg

iSn9Y9T.jpg

sqQH7MP.jpg

SEwY1E5.jpg

 

I kolejne 50/50 na lakierze

 

unSHVs0.jpg

wkcw2tk.jpg

z2vnTel.jpg

lJqbLU1.jpg

 

Tutaj widzimy maskę po. Niby wygląda całkiem fajnie ale jednak do ideału trochę jej brakuje

 

3lEtyrj.jpg

 

Czas się wziąć za światła z przodu. Niby miało byc tylko odświeżanie maszynowe ale z racji ich stanu potraktowałem je delikatnie papierkiem. Klosze z przodu mają mnóstwo drobnych odprysków - ot, taki swoisty gwiazdozbiór

:-]

 

s0e6f4z.jpg

jbvzl6A.jpg

mk8h34l.jpg

 

Mmmmmm to spojrzenie

;)

 

4WXw5m8.jpg

 

Korekta skończona więc czas zaczerpnąc świeżego powietrza i złapać trochę piany. BTW moja obecna pianownica strasznie mnie irytowała ze względu na nieciągłą prace - piana idzie z niej bajeczna. Pojechałem do serwisu karchera na Połczyńskiej by dokupić dysze dzięki której będzie można normalnie korzystać z pianownicy. Skasowali mnie prawie na 8 dyszek - ale dla wygody ciągłego pianowania warto. Wróciłem do siebie, zmieniłem dysze i się okazało że owszem, jest ciagła praca ale piany nie ma

:wallbash: Trzy minuty później stara dysza wróciła na swoje miejsce a ja pokryłem autko gęstą pianą

 

0wyNi4o.jpg

p9LiL3Z.jpg

Dpi7u9Y.jpg

8iSj312.jpg

ns8oXu8.jpg

 

Dalej nie ma już zbyt wiele zdjęć z każdego etapu bo czas zaczął mi zbyt szybko uciekać. Po osuszeniu auta całość potraktowałem Cleanerem od Soft-a, szybe przednią przygotowałem Glass Polishem pod RainX-a, na lakier i felgi trafił Fusso, plastiki potraktowałem Plastic Starem a oponki uraczyłem Czarną Mambą

 

cVYlvfR.jpg

Izl1PgO.jpg

 

Rainx czekający na dotarcie:

 

0yQp9Kq.jpg

RBD2nwM.jpg

 

Tak Lesiu wyglądał na koniec. Wiem że światło lipne ale trzeba było już auto zdać a pora była taka a nie inna

 

NBmoT44.jpg

6P8AKAh.jpg

Xk61gQU.jpg

5Xr3BFC.jpg

TZl74Vx.jpg

tT6jFFv.jpg

1JXGvYd.jpg

 

To byłoby tyle na dzisiaj :) Dzięki za wytrwałość :ad:

Opublikowano

Fajna relacja :good: Duży plus za szybki test deironizerów :good::good::good::D

 

Ultimate Iron Burn EXTRA

Najmocniejszy deironizator jaki kiedykolwiek powstał!

Jeżeli jeszcze nie testowałeś Ultimate Iron Burn to nie dyskutuj.

 

:D:D:D:D:D

Opublikowano
Przyjemnie się oglądało, ciekawe auto :good:

Mam tylko pytanie dlaczego glinke stosowałeś przed Pickbortem i deironizacją? :o

To akurat efekt mojej ciekawości. Chciałem porównać działanie glinki przed i po dekontaminacji i szczerze mówiąc to niewiele się różniła. Zbierała głównie w dolnych partiach auta. Wyżej trafiały się tylko pojedyńcze przywary.

 

 

 

Fajna relacja :good: Duży plus za szybki test deironizerów :good::good::good::D

 

Ultimate Iron Burn EXTRA

Najmocniejszy deironizator jaki kiedykolwiek powstał!

Jeżeli jeszcze nie testowałeś Ultimate Iron Burn to nie dyskutuj.

 

:D:D:D:D:D

 

Moim zdaniem środek nie wyróżnia się niczym specjalnym - chyba że bierzemy pod uwagę opakowanie :D

 

Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

 

Moim zdaniem środek nie wyróżnia się niczym specjalnym - chyba że bierzemy pod uwagę opakowanie :D

 

Może był mieszany w złotych kadziach platynową warzochą podczas pełni księżyca , co usprawiedliwiało by cenę :kox: Opakowanie ładne :good::) .

Ale chyba 5l nie zamówię :D

Opublikowano

Dziwne trochę podejście z tą gliną

 

Deironizacja i usunięcie smoły itp to wielkie ułatwienie przed glinkowaniem .

 

Ja po dobrej deokontaminacji nie mam co zbierać glinka

Opublikowano
Dziwne trochę podejście z tą gliną

 

Deironizacja i usunięcie smoły itp to wielkie ułatwienie przed glinkowaniem .

 

Ja po dobrej deokontaminacji nie mam co zbierać glinka

 

Zwykle glinke stosuję na koniec :) ot, taki mój wybryk tym razem. Co by się nie stało to i tak lakier czekała korekta więc pozwoliłem sobie na taki eksperyment :)

 

Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka

 

Dodane po 7 minutach 41 sekundach:

 

Może był mieszany w złotych kadziach platynową warzochą podczas pełni księżyca , co usprawiedliwiało by cenę :kox: Opakowanie ładne :good::) .

Ale chyba 5l nie zamówię :D

 

Hahahahah kto to wie :D może ludzie którzy podstawiają auto do studia, które pracuje na droższej ale niekoniecznie lepszej chemii czują się po prostu lepiej? Wiecie - elegancko wyglądające opakowania które sprawiają wrażenie że chemia w nich zawarta jest lepsza od wszystkich środków w brzydszych opakowaniach

 

Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Myślałem że tylko przez Tapa Talk nie można kasować postów a tu się okazuje że przez forum też sie nie da... Trochę przez to nabałaganiłem w temacie :dontknow:

Opublikowano

Fajna relacja, i aż mi się łezka w oku zakręciła :) jeździłem IS300 tylko, że sedan przez 5 lat ,a teraz już ze 3 lata jeździ nim mój brat. Super auto ze świetnym silnikiem :mrgreen: Niestety do sedana był problem z upchnięciem wózka bo tam się nawet fotele nie składają :kox:

Opublikowano
Fajna relacja, i aż mi się łezka w oku zakręciła :) jeździłem IS300 tylko, że sedan przez 5 lat ,a teraz już ze 3 lata jeździ nim mój brat. Super auto ze świetnym silnikiem :mrgreen: Niestety do sedana był problem z upchnięciem wózka bo tam się nawet fotele nie składają :kox:

 

Mi też strasznie się podoba w tej wersji. Jasny środek plus ten lakier w sport crossie to mega połączenie. Nie każdemu przypadnie do gustu ale o tym się przecież nie dyskutuje. Na pewno czuć jakość na każdym kroku, wszystkie elementy wnętrza oraz praca drzwi jest niesamowicie "mięsista". Myślę że kiedyś sprawię sobie taki samochodzik :)

Opublikowano
ładnie wyszlo jak na szybkie odwiezenie, a uszczelki tez czyms szczegolnym mazales ?

Szybkie nie oznacza krótkie a efekt to ponad 90% korekta lakieru także odświeżenie było naprawdę na poziomie :D na uszczelkach nic nie leży.

 

Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Bardzo przyjemnie się oglądało :good: Dobrze złożone foty bo nie ma na nich nudy a na każdym coś się dzieje ciekawego.

Ja kdla mnie glinowanie przez asfaltem bezsens ale nie z powodu jakichś dogmatów tylko poprostu dokładanie sobie roboty samemu. :)

Ładnie się ogarnął i fajny niestandardowy samochód w pięknym kolorze.

 

636321 Końcówki wydechów:

-pasta od Megsa

 

Raczej Mothers ;)

Opublikowano
Bardzo przyjemnie się oglądało :good: Dobrze złożone foty bo nie ma na nich nudy a na każdym coś się dzieje ciekawego.

Ja kdla mnie glinowanie przez asfaltem bezsens ale nie z powodu jakichś dogmatów tylko poprostu dokładanie sobie roboty samemu. :)

Ładnie się ogarnął i fajny niestandardowy samochód w pięknym kolorze.

 

636321 Końcówki wydechów:

-pasta od Megsa

 

Raczej Mothers ;)

Dzięki Bieniek za czujność :) Już poprawiam tą pastę. Od megsa do mothersa w słowniku niedaleko a po stosowaniu endurance nazwy producentów zaczęły mi się mieszać

 

Co do relacji to staram się układać zdjęcia w miarę tematycznie. Ma być miło i ciekawie :)

 

Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Gdyby nie te paskudne lampy to już bym szukał takiego auta, jednak nie mogę się przekonać do jego tyłu. Reszta jak najbardziej na + ale tył jak dla mnie jest słaby.

 

Relacja i wykonana praca na wysokim poziomie. Można powiedzieć, że auto nie do poznania.

Opublikowano
Gdyby nie te paskudne lampy to już bym szukał takiego auta, jednak nie mogę się przekonać do jego tyłu. Reszta jak najbardziej na + ale tył jak dla mnie jest słaby.

 

Relacja i wykonana praca na wysokim poziomie. Można powiedzieć, że auto nie do poznania.

 

Jak to mówią - o gustach się nie dyskutuje :D a co do szukania takiego auta - nie do dostania. Samych IS-ów 300 na rynku dostępnych jest jedynie 10-20% z całej puli tego modelu nie mówiąc już o wersji Sport Cross. Gdy się dołoży do tego konfiguracje wnętrza i kolor nadwozia... Sztos i moim zdaniem jedyne takie auto w Polsce.

Opublikowano

Śmieszna sprawa z tymi deironami, Vampire Liquid jest przecież i tak słabszy od zwykłego Vampira, z tego co zauważyłem.

A auto wyraźnie odżyło, bardzo ładny ten lakier nawet w słabym świetle!

Opublikowano
Śmieszna sprawa z tymi deironami, Vampire Liquid jest przecież i tak słabszy od zwykłego Vampira, z tego co zauważyłem.

A auto wyraźnie odżyło, bardzo ładny ten lakier nawet w słabym świetle!

 

Sam nie wiem... Może powinienem zrobić test na jdnej feldze tylko? Ale w samym teście zrobiłem dwie próby - raz ADBL na przednią felgę a Fireball na tył a drugi raz na odwrót i werdykt był taki sam...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.