bienek Posted October 20, 2015 Report Posted October 20, 2015 Tym razem mój serdeczny kolega z czasów studiów, z którym miałem przyjemność mieszkać razem w pokoju poprosił mnie o przywrócenie świetności jego hondzie. Zawsze mu się podobały hondy civic "ufo" i jakiś czas temu sobie takie autko sprawił. Jak wiadomo lakier na hondzie jest miękki i dosyć mocno upierdliwy w pielęgnacji, a czarny to już w ogóle ciężki przypadek. Moim zadaniem była korekta lakieru, wnętrzem kolega chciał się zając sam, gdyż jak mówi lubi sobie trochę porobić przy aucie Praca odbyła się w dwóch turach, gdyż najpierw zrobiłem korektę lakieru, a dopiero po około miesiącu gdy udało się wszystko po kupić polakierowałem wszystkie dokładki i listwy z modelu type R/S. Środki i narzędzia: Polerka DA 21mm DA krauss pasty menzerna, koch, meguiars pady lake country HD, Rupes wosk zymol glasur itd. Lakierowanie: Novol Spectral under 325 Zmywacz novol Baza dyna Lakier bezbarwny Novol HS 590 Jakiejś mega tragedii na lakierze nie było. Najgorzej wyglądał dach, który posiadał niestety bardzo liczne wżery po ptasim łajnie. Próbowałem je usuwać papierem, ale były na tyle głębokie, że nie dało się tego usunąć. Dalsze papierkowanie mogłoby się skończyć przebiciem do bazy więc odpuściłem. Standardowo bardzo widoczne w słońcu swirle Kolega mówił: "Kół nie musisz ruszać, są czyste" Tiaaa... jasne Takie właśnie były "czyste" Tu widać te nieszczęsne głębokie wżery Najlepsza inspekcja bo z użyciem słońca Pierwsze pięćdziesiątki i próby dobrania odpowiedniej pasty Wżery już papierach... Jak widać nie ma różnicy bo były zbyt głębokie. Jak widać różnica przed i po jest spora Usunięcie zarysowań odsłoniło całkiem ładne niebieskie ziarno Kombinacja alpejska z pastami Lakier był z typu sticky paint. Musiałem mocno się nakombinować w doborze past i padów, aby jakoś sensownie szło. Widać jak DA 21 robiła sobie ładne okrągłe kuleczki z pasty... Lakier ładny, ale morka dosyć spora Nawet w takich niewygodnych zakamarkach trzeba się przyłożyć i ładnie zrobić Plastikowe elementy były podobnie zniszczone jak lakier. Zawsze mnie zastanawiają zdjęcia z różnych studiów, po pierwszym etapie cięcią.. Zawsze autko czyste, zero kurzu... U mnie zawsze po mocnym cięciu choćbym nie wiem jakich past używał, auto zwykle wygląda tak: Ale może ja po prostu nie umiem tego dobrze robić Dopiero po dokładnym wymyciu odtłuszczaczami samochód zaczyna się dobrze prezentować. Całkiem przyzwoicie to wyglądało jak na cięcie na miękkim lakierze. [/url] Widać małe niedoskonałości, które usunął koch antihologram. Zamglenie zniknęło i wreszcie krystaliczne odbicie Listwy było bardzo wyblaknięte. Już na tym etapie wiedziałem, że będzie pakiet dokładek, ale do końca nie wiedziałem czy te które są będą lakierowane czy będziemy zmieniać na te od type R, które są trochę inne. Aby nie narobić sobie niepotrzebnie kłopotu, świadomie zrezygnowałem z jakichkolwiek preparatów, które później w razie lakierowania mogłby stanowić bardzo duży problem. Ciężko usunąć takie dressingi, a położenie lakieru na nie byłoby niemożliwe. Dlatego też listwy tymczasowo potraktowałem opalarką. I tu już autko na gotowo Potrójne odbicie Kumpel mega zadowolony zabrał auto do domu. CZĘŚĆ 2 LAKIEROWANIE Dostać pakiet od type R/S od jednej osoby w dobrym stanie graniczy z cudem. Do tego ceny tych plastików są po prostu chore... Podobno komplet w ASO to 5 000 zł.... Masakra jak za kilka kilko plastiku... Poszukiwania i kompletowanie chwile trwało, ale w końcu udało się zebrać wszystkie części układanki. Jak to zwykle bywa używkami, trzeba troszkę włożyć pracy w to aby je doprowadzić do dobrego stanu. Jak widać zderzak zaliczył kilka obcierek i trochę obić od kamieni Uszkodzenia przeszlifowałem, zaszpachlowałem i następnie polakierowałem podkładem wypełniającym. Tutaj musiałem improwizować, ponieważ było delikatne pęknięcie i nie chciałem aby się ono powiększyło w trakcie operowania zderzakiem przy moich pracach. Nie posiadam spawarki do plastiku, więc prowizorycznie wtopiłem kawałek drutu i zalałem klejem. Mimo że prowizorka idealnie usztywniła pęknięcie i dalej już nic złego się nie działo. Ta listwa też była delikatnie uszkodzona. Ktoś przytarł o krawężnik i trzeba było delikatnie wypełnić rysy. Tutaj sobie podkład dosycha Po wyschnięciu podkładu przeszlifowałem go aby usunąć wtrącenia i niektóre doskonałości tak, aby uzyskać jak najlepsze podłoże. Następnie zostało tylko nałożyć lakier bazowy i bezbarwny. Hehe warunki garażowe niestety... Brakowało trochę miejsca i wieszaków, a akurat kosiarka pasowała IDEALNIE jako stojak pod tylną dokładkę Jak dla mnie wyszło całkiem nieźle. Nawet struktura lakieru bardzo dobrze pasowała do lakieru jaki znajdował się na aucie. Kolor też siadł dobrze. Oczywiście dla mnie przypadła rola zmiany tych wszystkich dodatków Poszło nawet sprawnie, ze wszystkim uwinąłem się w ok 8 godzin na spokojnie. Ponieważ w aucie było miejsce na hak, a kolega go wcale nie potrzebował poprosił mnie o jego usunięcie. Bez sensu było wycinać dziurę w nowej dokładce jak i tak haka nie używa. Obcięta wtyczka i zaizolowane kabelki Porównanie końcówek type R i zwykłych I pierwsza część układanki na swoim miejscu I tu już całość. W trakcie pracy nie miałem zbytnio czasu na pstrykanie zdjęć, a poza tym liczy się efekt końcowy Wyszło słońce, zrobiło się ciepło więc mogłem spokojnie umyć samochód. Widać, że kolor pasuje Bezpośrednie porównanie PRZED I PO Muszę powiedzieć, że praca z lakierem na tej hondzie nie należała do najprzyjemniejszych. Miękki lakier typu sticky paint przysparza trochę problemu z wykończeniem. Trzeba trochę pokombinować z pastami i padami, aby uzyskać zadowalające efekty. Za to bardzo podobało mi się lakierowanie dodatków ze sportowego pakietu, mimo niesprzyjającej aury udało się osiągnąć całkiem niezłe rezultaty. Auto po założeniu tych dodatków zdecydowanie stało się bardziej drapieżne i po prostu ładniejsze Dzięki za uwagę.
Michael MSTP Posted October 20, 2015 Report Posted October 20, 2015 Jak zwykle świetna robota, full serwis. Plastiki po opalarce wygladały naprawde dobrze! bieniek co tu dużo mówić talent jest
bienek Posted October 20, 2015 Author Report Posted October 20, 2015 Dzieki dressingu na opony nie ma specjalnie. Mam tylko megsa enduranca a on czasem potrafi "zleciec" z opony na plastiki obok. Szczególnie że ciągle pada. Nie chcialem ryzykować bo mimo wszystko lakier jeszcze świeży.
Cendra Posted October 20, 2015 Report Posted October 20, 2015 Z tymi kołami wszystko lepiej gra przed Po, potrzeba dystansów Honda wygląda świetnie, no i lakier dokładek świetnie dobrany
Moderator krd Posted October 20, 2015 Moderator Report Posted October 20, 2015 Te dokładki razem z obudowami lusterek widziałbym w jakimś innym, kontrastowym kolorze. Tak to dopiero ktoś kto ogarnia Hondy zorientuje się, że jest jakiś pakiet A co do cen plastików w ASO... Czarna lotka u mnie w Fabii na klapie to koszt ponad 1600zł...
bienek Posted October 20, 2015 Author Report Posted October 20, 2015 Krd, generalnie type r miały lakierowane w kolor dokladki a type s takie same ale plastikowe bez lakieru. Raz widziałem gdzieś takie auto z dokładkami w kolorze srebrnym i nie powiem też to wyglądało całkiem fajnie, ale kolega chciał pod kolor to takie mu zrobiłem :-) A ceny tych plastików to faktycznie jakis kosmos.
KapselK Posted October 20, 2015 Report Posted October 20, 2015 Ceny tak kosmiczne jak kosmiczna jest ta generacja Civica.
Crockett84 Posted October 20, 2015 Report Posted October 20, 2015 Świetna robota, naprawdę elegancko wyszło. A co do cen w ASO to dziś pytałem o koszt podłokietnika do Swifta, bo jak przesiadam się z Astry to jego brak zaczyna mi przeszkadzać. Cena 680 zł.....
sebek1993 Posted October 21, 2015 Report Posted October 21, 2015 Jak zwykle dobra robota, wszystko elegancko dopieszczone Masz talent do lakierowania, gratulacje
Justyna Posted October 21, 2015 Report Posted October 21, 2015 sporo pracy efekt jak zawsze a auto zupełnie inaczej się prezentuje
zmorka Posted October 21, 2015 Report Posted October 21, 2015 Bardzo ładnie to wszystko wyszło ale dywanik kozak
wujkupawłu Posted October 21, 2015 Report Posted October 21, 2015 A można wiedzieć jakie kombinacje padów i past stosowałeś? Szykuję się do polerki takiego auta i chciałbym się dobrze przygotować.
Dawidwml Posted October 21, 2015 Report Posted October 21, 2015 Kawał dobrej roboty też jestem ciekaw jakich past i padów uzywales .
bienek Posted October 21, 2015 Author Report Posted October 21, 2015 Przecież napisałem w opisie jakich past używałem..kombinacje menzerny, megsa, próbowałem scholla, kocha i czasami mieszanie po 2 na raz. W tym momencie nie pamiętam, która kombinacja się najlepiej sprawdzała bo robiłem to ponad miesiąc temu. Generalnie przy takich lakierach nie ma złotego środka i na pewno bardzo łatwo nie będzie.
Raku Posted October 23, 2015 Report Posted October 23, 2015 Świetna praca - na pewno nie było łatwo Autko to jednak co najwyżej FK2. Do tytułowego FN2 mu daleko
bienek Posted October 23, 2015 Author Report Posted October 23, 2015 Raku, nie znam się Niemiecka wikipedia podpowiada , że to FK3
martynaa0123 Posted October 29, 2015 Report Posted October 29, 2015 Dobra robota ! Mam takie samo autko w tym nieszczęsnym czarnym kolorze Myślę nad renowacją lakieru, ponieważ moja Honda wygląda podobnie jak ta przedstawiona - przed polerką Czy ktoś mi może powiedzieć jaka jest różnica między polerką a renowacją lakieru ? Czy pod pojęciem renowacji także kryje się polerka ? Jestem w temacie zielona także proszę się nie śmiać Bienek czy świadczysz usługi korekty lakieru ? Podoba mi się efekt a szukam kogoś kto by zrobił to z moim autem, lecz boję się oddawać Hondę w ręce kogoś, kto nigdy nie miał do czynienia z tym lakierem
Geno Posted October 29, 2015 Report Posted October 29, 2015 Robota i lakierowanie Ale teraz to auto aż błaga o felgi z dobrym ET w rozmiarze przynajmniej o cal większym
prz3mo Posted October 4, 2017 Report Posted October 4, 2017 Odkopię trochę... Mam takiego Civica i też chcę trochę go odświeżyć, mam pytanie - czym potraktowales i jak tylny plastikowy pas świetlny na klapie? Mam ten element dość mocno porysowany. Z góry dzięki
bienek Posted October 4, 2017 Author Report Posted October 4, 2017 Odkopię trochę... Mam takiego Civica i też chcę trochę go odświeżyć, mam pytanie - czym potraktowales i jak tylny plastikowy pas świetlny na klapie? Mam ten element dość mocno porysowany. Z góry dzięki Teraz już nie pamiętam, ale menzerna fg400 a później 2500 na bank sobie poradzą z rysami na plastiku.Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Hep Posted October 11, 2017 Report Posted October 11, 2017 Odnawianie plastików opalarką jest bezpieczne? Nie ma ryzyka że będą różne odcienie?
bienek Posted October 11, 2017 Author Report Posted October 11, 2017 Najlepiej dobrze wyczyścić plastiki przed opalaniem i nie powinno być różnic. Oczywiście trzeba też trzymać opalarka w takiej samej odległości bo jak przytopisz w jednym miejscu za bardzo to może być plama.Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now