Skocz do zawartości

Honda Civic FK3 2006 czarna. Korekta+lakierowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tym razem mój serdeczny kolega z czasów studiów, z którym miałem przyjemność mieszkać razem w pokoju poprosił mnie o przywrócenie świetności jego hondzie. Zawsze mu się podobały hondy civic "ufo" i jakiś czas temu sobie takie autko sprawił.

Jak wiadomo lakier na hondzie jest miękki i dosyć mocno upierdliwy w pielęgnacji, a czarny to już w ogóle ciężki przypadek.

 

Moim zadaniem była korekta lakieru, wnętrzem kolega chciał się zając sam, gdyż jak mówi lubi sobie trochę porobić przy aucie :)

Praca odbyła się w dwóch turach, gdyż najpierw zrobiłem korektę lakieru, a dopiero po około miesiącu gdy udało się wszystko po kupić polakierowałem wszystkie dokładki i listwy z modelu type R/S.

 

 

 

Środki i narzędzia:

 

Polerka DA 21mm

DA krauss

pasty menzerna, koch, meguiars 

pady lake country HD, Rupes

wosk zymol glasur

itd.

 

Lakierowanie:

Novol Spectral under 325

Zmywacz novol

Baza dyna

Lakier bezbarwny Novol HS 590

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jakiejś mega tragedii na lakierze nie było. Najgorzej wyglądał dach, który posiadał niestety bardzo liczne wżery po ptasim łajnie. Próbowałem je usuwać papierem, ale były na tyle głębokie, że nie dało się tego usunąć. Dalsze papierkowanie mogłoby się skończyć przebiciem do bazy więc odpuściłem.

 

 

 

 

 

a6FHq7.jpg

uTx6Bx.jpg

 

 

 

Standardowo bardzo widoczne w słońcu swirle

 

 

 

GHhQKG.jpg

cUbmZU.jpg

KRtFKB.jpg

iVjxSN.jpg

ZEk2ci.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Kolega mówił: "Kół nie musisz ruszać, są czyste"

 

 

Tiaaa... jasne :D

 

 

 

fhnryu.jpg

EuTOYj.jpg

ZzojgL.jpg

Toxrji.jpg

U48Hfw.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Takie właśnie były "czyste" :P

 

 

 

GInUT5.jpg

cGIZz5.jpg

XCTcFQ.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Tu widać te nieszczęsne głębokie wżery

 

 

 

enrigF.jpg

KAtP5u.jpg

 

 

 

 

Najlepsza inspekcja bo z użyciem słońca

 

 

 

7JfskL.jpg

TomkXX.jpg

QG0lfL.jpg

YPxAgN.jpg

jxgWxS.jpg

dDebyz.jpg

 

 

 

Pierwsze pięćdziesiątki i próby dobrania odpowiedniej pasty

 

 

 

7uTCBw.jpg

OopTkq.jpg

pFmkLc.jpg

 

 

 

Wżery już papierach... Jak widać nie ma różnicy bo były zbyt głębokie.

 

 

QHkZDZ.jpg

ng7lMx.jpg

oL0Fib.jpg

VbNCSN.jpg

 

 

 

Jak widać różnica przed i po jest spora

 

 

 

 

 

 

LSST2J.jpg

rUFGBm.jpg

QUf7et.jpg

 

 

 

Usunięcie zarysowań odsłoniło całkiem ładne niebieskie ziarno

 

 

 

 

 

 

 

6URvWQ.jpg

icrknd.jpg

NiLxsT.jpg

CJ0rsJ.jpg

F4ktuM.jpg

3KMjKv.jpg

 

 

 

Kombinacja alpejska z pastami :D

 

 

 

 

mYcOwP.jpg

AfS2oq.jpg

 

 

 

Lakier był z typu sticky paint. Musiałem mocno się nakombinować w doborze past i padów, aby jakoś sensownie szło. Widać jak DA 21 robiła sobie ładne okrągłe kuleczki z pasty...

 

 

 

 

 

 

 

 

jqQGcJ.jpg

OYai5Y.jpg

baatOB.jpg

6h0dgD.jpg

1XBhCR.jpg

 

 

 

Lakier ładny, ale morka dosyć spora

 

 

 

 

 

 

 

 

CJmvb5.jpg

Ub9eKj.jpg

RyLHE8.jpg

jCAwe0.jpg

9OZue8.jpg

tGkJ4X.jpg

KQPLC9.jpg

lk7urp.jpg

1R4r4S.jpg

b8sH8S.jpg

 

 

 

 

 

 

Nawet w takich niewygodnych zakamarkach trzeba się przyłożyć i ładnie zrobić ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

voxvyz.jpgyMDT1B.jpg

ipzqiu.jpg

m128qe.jpg

 

aR9n44.jpg

NwEXgp.jpg

d5FLEi.jpg

Kkr5Hb.jpg

fL9nce.jpg

4s0ugD.jpg

Gc8QvG.jpg

wtMZPF.jpg

p2OOAd.jpg

XSx7Lp.jpg

Vab2fi.jpg

h9ydi1.jpg

TGBAdo.jpg

cgxOEE.jpg

aMOm4N.jpg

 

 

 

 

Plastikowe elementy były podobnie zniszczone jak lakier.

 

 

 

 

 

RzOEay.jpgAHczVm.jpg

C0plxT.jpg

ocPVnm.jpg

Y2eSDx.jpg

mXJiEm.jpg

 

MdtuOM.jpg

lEUOBl.jpg

c3wuAh.jpg

S1JiEH.jpg

bLgwEt.jpg

tHdR9B.jpg

bj3xjU.jpg

soS7Vs.jpg

7Ar28i.jpg

u5iFN3.jpg

mjIg98.jpg

HOriQi.jpg

h5irpB.jpg

7N8Nx7.jpg

UIuFSx.jpg

t1vaUN.jpg

ikUuS9.jpg

92C57K.jpg

lHSKLD.jpg

CbSej6.jpg

NPqD3M.jpg

3IXQOB.jpg

aJfNlH.jpg

 

 

 

 

Zawsze mnie zastanawiają zdjęcia z różnych studiów, po pierwszym etapie cięcią.. Zawsze autko czyste, zero kurzu... U mnie zawsze po mocnym cięciu choćbym nie wiem jakich past używał, auto zwykle wygląda tak:

 

 

 

 

 

 

 

 

TaTw9D.jpgLYxAr1.jpg

vFbOdi.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Ale może ja po prostu nie umiem tego dobrze robić :P 

Dopiero po dokładnym wymyciu odtłuszczaczami samochód zaczyna się dobrze prezentować.

 

 

 

 

 

Tb7Vei.jpg

qp605r.jpg

 

tgi4b2.jpg

0DsCJX.jpg

 

 

 

 

 

 

Całkiem przyzwoicie to wyglądało jak na cięcie na miękkim lakierze.

 

 

 

 

 

4Qt1dA.jpg[/url]

LJ3j1e.jpg

jIjWQB.jpg

wrG7uK.jpg

ujgkgb.jpg

7FVfDA.jpg

RE1gKG.jpg

mRyZUA.jpg

 

 

 

 

Widać małe niedoskonałości, które usunął koch antihologram.

 

 

 

 

 

 

vcrBoZ.jpg

b9HeFz.jpg

 

 

 

 

 

Zamglenie zniknęło i wreszcie krystaliczne odbicie :)

 

 

 

 

2tWBpy.jpg

88eMAa.jpg

bHOPTA.jpg

K2UqDd.jpg

 

 

 

 

Listwy było bardzo wyblaknięte. Już na tym etapie wiedziałem, że będzie pakiet dokładek, ale do końca nie wiedziałem czy te które są będą lakierowane czy będziemy zmieniać na te od type R, które są trochę inne. 

Aby nie narobić sobie niepotrzebnie kłopotu, świadomie zrezygnowałem z jakichkolwiek preparatów, które później w razie lakierowania mogłby stanowić bardzo duży problem. Ciężko usunąć takie dressingi, a położenie lakieru na nie byłoby niemożliwe. 

Dlatego też listwy tymczasowo potraktowałem opalarką.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zEa5eF.jpg

lrYsxD.jpg

8rP25Z.jpg

IqzuzD.jpg

8aT10v.jpg

37zmpy.jpg

CNw7WN.jpg

I tu już autko na gotowo :)

 

 

 

 

 

 

 

UCpdXX.jpg

ix2N4D.jpg

5ralxS.jpg

htxNLT.jpg

oXSwNe.jpg

dHCvNB.jpg

tV5Sr8.jpg

2QF0np.jpg

5WYVaE.jpg

GSbbiY.jpg

29u1D1.jpg

eUccHh.jpg

 

 

 

 

 

Potrójne odbicie

 

 

 

 

 

 

dTYVwG.jpg

Rpwnui.jpg

aiu6ZX.jpg

5F0zzN.jpg

AL9hK0.jpg

QNJS7s.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Kumpel mega zadowolony zabrał auto do domu.

 

 

 

 

CZĘŚĆ 2 LAKIEROWANIE 

 

 

 

 

 

 

 

Dostać pakiet od type R/S od jednej osoby w dobrym stanie graniczy z cudem. Do tego ceny tych plastików są po prostu chore... Podobno komplet w ASO to 5 000 zł.... Masakra jak za kilka kilko plastiku...

Poszukiwania i kompletowanie chwile trwało, ale w końcu udało się zebrać wszystkie części układanki. 

Jak to zwykle bywa  używkami, trzeba troszkę włożyć pracy w to aby je doprowadzić do dobrego stanu.

 

 

 

 

Jak widać zderzak zaliczył kilka obcierek i trochę obić od kamieni

 

 

 

txZ9Ta.jpg

xlPA2X.jpg

jnlrSn.jpg

ifgtPJ.jpg

TQ88Jm.jpg

12Z7HI.jpg

 

 

 

 

 

Uszkodzenia przeszlifowałem, zaszpachlowałem i następnie polakierowałem podkładem wypełniającym.

 

 

 

 

 

DRtIEK.jpg

KEOLUg.jpg

NEqxNv.jpg

HUF30E.jpg

 

 

 

 

 

Tutaj musiałem improwizować, ponieważ było delikatne pęknięcie i nie chciałem aby się ono powiększyło w trakcie operowania zderzakiem przy moich pracach.

Nie posiadam spawarki do plastiku, więc prowizorycznie wtopiłem kawałek drutu i zalałem klejem. Mimo że prowizorka idealnie usztywniła pęknięcie i dalej już nic złego się nie działo.

 

 

 

 

 

 

 

 

UqDNoU.jpg

I2MmxI.jpg

nrxwix.jpg

Ta listwa też była delikatnie uszkodzona. Ktoś przytarł o krawężnik i trzeba  było delikatnie wypełnić rysy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B9wafe.jpg

hLSJlo.jpg

 

 

 

 

Tutaj sobie podkład dosycha

 

 

 

 

 

 

ikwgnt.jpg

Oaz1Dp.jpg

T3aqqU.jpg

Vxj7Sx.jpg

n1Fji3.jpg

WAZWL8.jpg

 

 

 

 

Po wyschnięciu podkładu przeszlifowałem go aby usunąć wtrącenia i niektóre doskonałości tak, aby uzyskać jak najlepsze podłoże.

 

 

 

 

 

Następnie zostało tylko nałożyć lakier bazowy i bezbarwny.

 

 

 

 

 

 

 

YC8dLY.jpg

nudvXH.jpg

vH9r63.jpg

s2dF5k.jpg

9Nhj1w.jpg

fcnrBl.jpg

l48Tbj.jpg

R6UOIx.jpg

ZJ3Ga1.jpg

Fqs0di.jpg

kVLmgs.jpg

7xiV9r.jpg

DLkOxb.jpg

tcA2oX.jpg

WE21Qp.jpg

 

 

 

 

 

Hehe warunki garażowe niestety... Brakowało trochę miejsca i wieszaków, a akurat kosiarka pasowała IDEALNIE jako stojak pod tylną dokładkę :P

 

 

 

 

 

 

 

oginKB.jpg

0mG6F9.jpg

MMdWFA.jpg

Zlk2jW.jpg

vJuNd5.jpg

x0DDU6.jpg

2Bsz4c.jpg

FaUJvx.jpg

SVHfBO.jpg

8ihyvz.jpg

wj5lx6.jpg

FTkJ9e.jpg

WIU9px.jpg

 

mRC7M7.jpg

flUa3x.jpg

rcM0x1.jpg

 

 

 

 

Jak dla mnie wyszło całkiem nieźle. Nawet struktura lakieru bardzo dobrze pasowała do lakieru jaki znajdował się na aucie. Kolor też siadł dobrze.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oczywiście dla mnie przypadła rola zmiany tych wszystkich dodatków :) 

Poszło nawet sprawnie, ze wszystkim uwinąłem się w ok 8 godzin na spokojnie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WlxB3p.jpg

 

k1jWu0.jpg

XInZBv.jpg

 

 

 

 

Ponieważ w aucie było miejsce na hak, a kolega go wcale nie potrzebował poprosił mnie o jego usunięcie. Bez sensu było wycinać dziurę w nowej dokładce jak i tak haka nie używa.

 

 

 

 

Obcięta wtyczka i zaizolowane kabelki

 

 

rE4ZuZ.jpg

4xNvct.jpgKmQmfb.jpg

 

 

 

Porównanie końcówek type R i zwykłych

 

 

 

LrSAbu.jpg

 

 

 

I pierwsza część układanki na swoim miejscu

 

 

 

 

 

XAT8Nj.jpg

 

 

I tu już całość. W trakcie pracy nie miałem zbytnio czasu na pstrykanie zdjęć, a poza tym liczy się efekt końcowy :)

 

 

Wyszło słońce, zrobiło się ciepło więc mogłem spokojnie umyć samochód.

 

 

 

 

GZSucM.jpg

wQ77lJ.jpg

CYuO3L.jpg

I2sHOg.jpg

XvZBcL.jpg

abTy62.jpg

A7fWxj.jpg

kWkZSc.jpg

Dh4UAr.jpg

 

rDcT2q.jpg

QS7Z9Z.jpg

 

 

 

 

 

Widać, że kolor pasuje :)

 

 

 

 

 

 

RQQFBi.jpg

x5rP0d.jpg

ua3E0q.jpg

0Uj9Zo.jpg

 

 

 

 

Bezpośrednie porównanie PRZED I PO

 

 

 

 

 

eIeXGm.jpgN43wUr.jpg

7N1Y7Q.jpg

PVAxLO.jpg

hIg3id.jpg

d55vdt.jpg

 

 

 

 

 

Muszę powiedzieć, że praca z lakierem na tej hondzie nie należała do najprzyjemniejszych. Miękki lakier typu sticky paint przysparza trochę problemu z wykończeniem. Trzeba trochę pokombinować z pastami i padami, aby uzyskać zadowalające efekty.

Za to bardzo podobało mi się lakierowanie dodatków ze sportowego pakietu, mimo niesprzyjającej aury udało się osiągnąć całkiem niezłe rezultaty. Auto po założeniu tych dodatków zdecydowanie stało się bardziej drapieżne i po prostu ładniejsze :)

 

Dzięki za uwagę.

Opublikowano

Dzieki :) dressingu na opony nie ma specjalnie. Mam tylko megsa enduranca a on czasem potrafi "zleciec" z opony na plastiki obok. Szczególnie że ciągle pada. Nie chcialem ryzykować bo mimo wszystko lakier jeszcze świeży.

Opublikowano

Z tymi kołami wszystko lepiej gra przed :)

Po, potrzeba dystansów ;)

 

Honda wygląda świetnie, no i lakier dokładek świetnie dobrany :good:

  • Moderator
Opublikowano

Te dokładki razem z obudowami lusterek widziałbym w jakimś innym, kontrastowym kolorze. Tak to dopiero ktoś kto ogarnia Hondy zorientuje się, że jest jakiś pakiet :P

 

A co do cen plastików w ASO... Czarna lotka u mnie w Fabii na klapie to koszt ponad 1600zł...

Opublikowano

Krd, generalnie type r miały lakierowane w kolor dokladki a type s takie same ale plastikowe bez lakieru.

Raz widziałem gdzieś takie auto z dokładkami w kolorze srebrnym i nie powiem też to wyglądało całkiem fajnie, ale kolega chciał pod kolor to takie mu zrobiłem :-) A ceny tych plastików to faktycznie jakis kosmos.

Opublikowano

Świetna robota, naprawdę elegancko wyszło.

A co do cen w ASO to dziś pytałem o koszt podłokietnika do Swifta, bo jak przesiadam się z Astry to jego brak zaczyna mi przeszkadzać. Cena 680 zł.....

Opublikowano

Przecież napisałem w opisie jakich past używałem..kombinacje menzerny, megsa, próbowałem scholla, kocha i czasami mieszanie po 2 na raz. W tym momencie nie pamiętam, która kombinacja się najlepiej sprawdzała bo robiłem to ponad miesiąc temu. Generalnie przy takich lakierach nie ma złotego środka i na pewno bardzo łatwo nie będzie.

Opublikowano

Dobra robota !

Mam takie samo autko w tym nieszczęsnym czarnym kolorze :P Myślę nad renowacją lakieru, ponieważ moja Honda wygląda podobnie jak ta przedstawiona - przed polerką :)

Czy ktoś mi może powiedzieć jaka jest różnica między polerką a renowacją lakieru ? Czy pod pojęciem renowacji także kryje się polerka ?

Jestem w temacie zielona także proszę się nie śmiać :D

Bienek czy świadczysz usługi korekty lakieru ? Podoba mi się efekt a szukam kogoś kto by zrobił to z moim autem, lecz boję się oddawać Hondę w ręce kogoś, kto nigdy nie miał do czynienia z tym lakierem :)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odkopię trochę... ;)
Mam takiego Civica i też chcę trochę go odświeżyć, mam pytanie - czym potraktowales i jak tylny plastikowy pas świetlny na klapie? Mam ten element dość mocno porysowany. Z góry dzięki :)

Opublikowano
Odkopię trochę...
Mam takiego Civica i też chcę trochę go odświeżyć, mam pytanie - czym potraktowales i jak tylny plastikowy pas świetlny na klapie? Mam ten element dość mocno porysowany. Z góry dzięki
Teraz już nie pamiętam, ale menzerna fg400 a później 2500 na bank sobie poradzą z rysami na plastiku.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Najlepiej dobrze wyczyścić plastiki przed opalaniem i nie powinno być różnic. Oczywiście trzeba też trzymać opalarka w takiej samej odległości bo jak przytopisz w jednym miejscu za bardzo to może być plama.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.