Jump to content

Recommended Posts

Posted

Pierwszy raz coś lakierowałem na aucie, więc proszę się nie śmiać :)

 

Na Korsyce ktoś mi przytarł zderzak. Wyglądało to tak

mal.jpg

IMG_1359.JPG

 

Postanowiłem to samemu odmalować.

Przetarłem papierem 150,400, 800, wyszło całkiem gładko, przetarłem zmywaczem silikonowym, nałożyłem bazę, kolor, a potem lakier bezbarwny(spraye).

 

IMG_1361.JPG

 

Wyszło tak:

IMG_1365.JPG

 

IMG_1370.JPG

 

Wyszło o tyle dobrze jak na pierwszy raz, że nie ma zacieków, jest równo, kolor się mniej więcej zgadza, ale jest nieco inny odblask(wyszło takie trochę bardziej matowe).

 

Jutro chcę to wypolerować na koniec.

Pytanie czy uda mi się polerowaniem usunąć tą linię dzielącą stary lakier od nowego i czy polerowanie zrówna poziom odblasku.

I czy to w ogóle jest poprawne, że tak oddzielałem miejsce ze starym lakierem od tego nowego?

No i jakimi środkami to polecacie zrobić?

Do polerowania mam PB SSR1 i PB Professional Polish. Czy potrzebuję czegoś mocniejszego, czy ssr1 powinien wystarczyć?

Posted

:wallbash::wallbash: Nic z tym nie zrobisz, w życiu tak się do takich rzeczy nie zabiera. Jak się chce takie rzeczy naprawić to się cieniuje, ale do tego trzeba mieć jakieś pojęcie.

 

Po 1 wystraczyło spolerować te ryski, które by zeszły w 90% i dosłownie użyć kilka kropelek lakieru żeby uzupełnić te czarne miejsca i z metra nie było by to wcale widoczne!!

 

Po 2 zrobiłeś okropnie wyglądającą łatę w całkiem innym odcieniu i żebyś stawał na rzęsach to nic z tym nie zrobisz!

 

Po 3 bierz nitro i idz to wszystko zmyj :P

 

Tak się nie naprawia takich małych uszkodzeń! Najpierw się niweluje rysy drobnymi papierami 1500-2000 później to się poleruje i dosłownie kroplą lakieru uzupełnia czarne punkty i jest malina.

Posted

1) powinieneś skleić jedną krawędź taśmy (od strony lakierowanej części)tak żeby nie przyklejała się do zderzaka, tylko lekko odstawała - przejście wtedy byłoby łagodniejsze

 

2) powinieneś też wycieniować to odpowiednim rozpuszczalnikiem..

 

3) wg mnie zły obszar wybrałeś do lakierownia

 

4) na 99% nie da się tego spolerować tak żeby nie było widoczne

 

 

a tak w ogóle to się nie martw, mi pierwszy raz wyszło gorzej ;)

Posted

szczerze powiem że nie jestem specem od lakiernictwa ale takiego malunku to jeszcze nie widziałem. Będzie raczej trudno to wyprowadzić aby sie nie odrózniało. Wystarczyło spolerować cały zderzak i to co zostanie lekko lakierem zaprawić a tak to jest źle całkowicie

Posted

no właśnie faktycznie trzeba było pierwsze spróbować to delikatnie spolerować i uzupełnić lakierem. Efekt może nie byłby idealny, ale jednak sporo lepiej niż teraz :/

No nic, zastanawiam się tylko czy dać sobie drugą szanse i spróbować nieco lepiej zrobić to przejście między starym, a nowym lakierem, czy jednak oddać to do specjalisty.

Posted
no właśnie faktycznie trzeba było pierwsze spróbować to delikatnie spolerować i uzupełnić lakierem. Efekt może nie byłby idealny, ale jednak sporo lepiej niż teraz :/

No nic, zastanawiam się tylko czy dać sobie drugą szanse i spróbować nieco lepiej zrobić to przejście między starym, a nowym lakierem, czy jednak oddać to do specjalisty.

 

lepiej oddaj :D albo poszukaj nowego zderzaka w kolorze ;)

Posted
no właśnie faktycznie trzeba było pierwsze spróbować to delikatnie spolerować i uzupełnić lakierem. Efekt może nie byłby idealny, ale jednak sporo lepiej niż teraz :/

No nic, zastanawiam się tylko czy dać sobie drugą szanse i spróbować nieco lepiej zrobić to przejście między starym, a nowym lakierem, czy jednak oddać to do specjalisty.

 

Jeszcze możesz pomalować cały zderzak, ale wtedy inne elementy będą się odcinać, bo masz źle kolor dobrany. Chyba lepiej oddać do lakiernika :song:

Posted

Spróbuj to zmyć nitro, może jeszcze nie jest za późno :kox:

Posted

W czym problem, zmatuj to 1000 (800 nie pod srebra) wyjdzie trochę dalej bazą, ale nie lakieruj nią na ostro, i klar, gotowe, 30 min. roboty i nie ma śladu.

Posted

Ogolnie jeśli chodzi o malowanie sprayem karoserii to jest to wyzsza szkola jazdy. Da sie to ladnie zrobic ale trzeba tak jak wszystko zrobic 10 razy zeby przy 11 probie stwierdzic "no w miare to wyszlo" :-)

Posted
Ogolnie jeśli chodzi o malowanie sprayem karoserii to jest to wyzsza szkola jazdy. Da sie to ladnie zrobic ale trzeba tak jak wszystko zrobic 10 razy zeby przy 11 probie stwierdzic "no w miare to wyszlo" :-)

 

Dam sobie jeszcze jedną szansę, na 10 razy to już mi raczej braknie cierpliwości.

 

Po raczej krótkim polerowaniu PB SSR1 wygląda ciut lepiej, no ale spróbuję to jeszcze raz odmalować.

 

IMG_1378.JPG

Posted
W czym problem, zmatuj to 1000 (800 nie pod srebra) wyjdzie trochę dalej bazą, ale nie lakieruj nią na ostro, i klar, gotowe, 30 min. roboty i nie ma śladu.

Chciałbym widzieć to w Twoim wykonaniu :D:D

 

Lakierowanie elementów za pomocą sprayu i w dodatku za pomocą tego niby klaru to moim skromnym zdaniem zabawa.

Nie dość, że ciężko dobrać kolor w zwykłym systemie to prędzej siadają kolory w systemie wodnym, nie wspomnę tutaj o farbach w sprayu.

Posted

Sam kształt dyszy sprayu (okrągły) jest już bardzo nieprzyjazny jeśli chodzi o cieniowanie, do tego dochodzi nieprecyzyjna atomizacja (może zdarzyć się że spray nam napluje) więc to raczej zabawa dla cierpliwych :P Ja tam wole pistolety i poprawną naprawę.

Jedynie jeden filmik na necie mi zaimponował jeśli chodzi o naprawę sprayem i to gość robił tylko bazę, a bezbarwny gunem.

Posted

W tym lakierowaniu sprayem z filmiku dużą rolę według mnie odegrał binder (ta pierwsza bezbarwna warstwa). Srebro jest o tyle niewdzięczne, że "wypylenie" stawia ziarno (zbyt sucho nałożona baza) i cholernie rozjaśnia kolor, natomiast zbyt mokra warstwa bazy "topi" ziarno i mocno przyciemnia. Cośtam pistoletem potrafię (natrysk powietrzny z górnego kubka, ze zbiornika ciśnieniowego, lakierowanie hydrodynamiczne), ale z puszki mi za cholerę nie idzie.

Posted

GreQu, Akurat nie mam doświadczenia lakierowaniem spreyem, ale pistoletem ta robota zajęła by 30 min. co do kolorów, jeżeli ktoś piszę że srebro nie pasuje ... każdy kolor się cieniuje.

Posted
GreQu, Akurat nie mam doświadczenia lakierowaniem spreyem, ale pistoletem ta robota zajęła by 30 min. co do kolorów, jeżeli ktoś piszę że srebro nie pasuje ... każdy kolor się cieniuje.

Dokładnie, spreyem nie ma sensu się w ogóle za to brać, ale lakierowaniem za pomocą pistoletu to całkiem inna sprawa. Pracuję na lakierni i nie takie cieniowanie się już robiło.

Posted

Według mnie źle zrobiłeś ze oddzieliles na ostro papierem. Są na to sposoby gąbki itd. Poczytaj bo gdzieś na forum tu były zaprawki

Posted

Tak, największy problem jest przez to oddzielenie, bo gdyby nie to, to po kolejnym polerowaniu efekt już jest całkiem znośny. Z odległości 3m teraz widać tylko kreskę, a kolor już wygląda praktycznie tak samo. Z bliska już nie jest idealnie, ale w miarę przyzwoicie mimo wszystko.

  • 1 month later...
Posted

Podłączę się do tematu usuwania rys i zadam pytanie do speców :) Zaznaczę ze nie jestem lakiernikiem czyli doświadczenie na poziomie 0.

Mam kupione paroletnie czerwone autko które ma pewne skazy na lakierze. Dokładnie rzecz biorąc rysy wzdłuż lewego boku które ktoś kiedyś pociągnął touch paintem zapewne.

f05435313c63d.jpg.html

f02d363ecde64.jpg.html

Nie chcę malować. Będę robił polerkę całego auta i w planie mam 3 pełne stopnie polerowania.

Jak najsensowniej podejść do tego "ubytku"? Czy jest sens przeszlifowania całego tego naddatku lakieru który jest wokół rysy (papierem wodnym ściernym) i później polerowanie całości? Czy to w ogóle nic nie da i zaszkodzi?

Chciałbym jakoś zdjąć to "zamalowanie" pędzlem które poprzedni użytkownik bezmyślnie wykonał.

 

Dodane po 1 minucie 54 sekundach:

URL zdjęć:

http://zapodaj.net/f02d363ecde64.jpg.html

http://zapodaj.net/f05435313c63d.jpg.html

Posted

Ciężko powiedzieć jaka jest ta rysa bo jest zapaćkana farbą. Spotkałem się z przypadkiem, że ktoś sobie zrobił taką zaprawkę, a gdy podczas polerowania zeszła ta farbka, okazało się, że rysa pod spodem jest całkiem mała i bez problemu ją wypolerowałem.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.