Skocz do zawartości

Renault Megane III - Czarny?


Rekomendowane odpowiedzi

A więc przyszła pora i na Mój debiut w PSB :mrgreen:

 

Nowe auto znajomego z pracy a mianowicie Czarne (bynajmniej właściciel jak i ja w momencie przejęcia tak myślałem) Renault Megane III z milionem swirlii, małych rys i innych bałaganów. Dodatkowo na drzwiach kierowcy przecierka parkingowa + dość mocne ślady po CB radiu i bagażniku dachowym.

 

Plan był fajny 2-3dni pracy i korekta na ok 80% Niestety życie zweryfikowało plany i zmienił mi się grafik w pracy i musiałem pracować po godzinach czyli od 21 do 1-2 w nocy przez chyba 5 dni :/

Jak wiadomo takie pracowanie nie sprzyja kompletnie jakości pracy i odbiło się to na finiszu na lewej stronie auta, zostało pare holo ;XX

 

Ale że uzbroiłem się teraz w nowego sprzymierzeńca -> Rupesa Duetto to autko wroci na delikatne poprawki :D

 

Współpracownicy:

Piana: Shiny Garage Fruit snow foam

Szampon: Polytop AutoShampoo

Glinka Valet Pro Niebieska

Smoła: Polytop i Prickbort

Osady metaliczne: Tenzi

Suszenie: Fluffy + ShiningCar Orange Fluffy Dryer

Polerowanie: Menzerna FG500, 2500, 4000, pady Royal Pads, maszyna K2 + IPA

APC: Polytop Polystar w róznych proporcjach

Plastiki zewnętrzne: Polytop Kunstoff Pflege ultra

Dressing do opon: Nielsen Brillance

Szyby: Meguiars

Niewidzialna wycieraczka 4Nano Clear Vision

Zabezpieczenie lakieru Soft99 Fusso

 

Na początku dostałem same koła:

Niestety fotek z mycia kół mam przeokrutnie mało i w dodatku nie z kazdego etapu ;/

Ale burdel na początku wyglądał tak:

 

1_zpslubhzuhm.jpg

 

2_zpsg3yxumen.jpg

 

Koła zostały potraktowane zasadowym środkiem od Polytop opendzelkowane i ogolnie lekko odratowane

Następnie przyszedł czas na Tenzi wraz z IronOff V3 i potem glinkowanie z którego fot też brak:

 

7_zps2hul5njx.jpg

9_zpsiythkwn9.jpg

8_zpsh3v8nrbi.jpg

 

I po 4ro godzinnym czyszczeniu na felgi rotacją nałożyłem:

Finish Kare 303 Foam Pad Glaze i na to poszedł soft99 Fusso a na oponki Nielsen Brillance

i wyglądało to tak:

 

14_zpsbcamxq4l.jpg

 

test kropelki:

 

16_zps5cqwr5k3.jpg

 

A Przygoda z samym lakierem zaczęła się tak:

 

2_zpsssshqqbf.jpg

 

3_zps7tcpc674.jpg

 

4_zps3pdweo7a.jpg

 

Potem było tylko gorzej:

 

9_zpsw2ak82my.jpg

 

25_zpsyemxczak.jpg

 

29_zpserxp3xyt.jpg

 

Po oględzinach autko zabrałem na przepłukanie ciśnieniem na bezdotyku (jeszcze sie nie wyposażyłem w myjke ciśnieniową)

Po takim przygotowaniu auto zabrałem do siebie na podworko i zaczęłem myja myja 8-)

Na początek detale + APC i piana od ShinyGarage:

3_zpsryt67bmw.jpg

 

5_zpsr60sdqek.jpg

 

4_zpsovovfsgf.jpg

 

8_zpsqtslfgut.jpg

 

7_zpsw4yzk51n.jpg

 

Następnie Tenzi + IronOff spłukanie i Prickbort:

Zdjęcia tez słabawe

 

15_zpsbmvy5es3.jpg

 

9_zpsle6qb9lh.jpg

 

12_zpsdupfuucf.jpg

 

Potem mycie na 2 Wiadra z budżetową rękawicą:

 

16_zpsqgu4r0tn.jpg

 

i po wszystkim glinkowanie:

 

17_zpshnzhvdao.jpg

 

Myślałem że malutko zbierze i na początku tak było:

 

18_zpsvkw6jya9.jpg

 

Ale pozniej pokazała pazur w paru miejscach:

 

20_zps2yqwxcgq.jpg

 

Po tym wszystkim Auto zostało osuszone Fluffym i pojechało do garażu w celu inspekcji która wygląda tak:

3_zpspvbw9nup.jpg

 

1_zps5zauiyko.jpg

 

2_zpskkiy1tlt.jpg

 

I tak skonczył się pierwszy dzień pracy na Renault :) Jak widać jest co robić ;):ad:

 

Niestety teraz mam dość mało zdjęć z przebiegu pracy, ponieważ jak na wstępie pisałem czasu nie miałem za wiele i pracowałem po nocach ;/

Kolejny dzień i czas na cięcie, nieśmiałe 50 z cięcia FG500:

 

11_zps7ajmlwzh.jpg

 

1_zps8kt6mp00.jpg

 

I kolejne 50 już na gotowo:

 

4_zpsbdbowc3e.jpg

 

2_zpsgpfyw4x0.jpg

 

3_zpsljf23btk.jpg

 

A tutaj autko po cięciu na jakieś 80%, z hologramami po FG500 już po wymyciu, umyciu:

 

2_zps4awfv0jb.jpg

 

1_zps145nzdvg.jpg

 

3_zpshajrd8lk.jpg

 

5_zpsubxcgsuh.jpg

 

6_zps8icfzydv.jpg

 

3 Foteczki z działania nad obcierką na drzwiach kierowcy:

 

11180175_897326333642061_2063959778_n_zpssmhhqrmx.jpg

 

Matowimy papierkami 1500 a potem 2000:

 

11160299_897326340308727_1384622275_n_zps3wofwgaa.jpg

 

No i cięcie:

 

11122016_897326350308726_2073444786_n_zpsev2eyog0.jpg

 

A na sam koniec nieśmiałe 4 fotki, kompletnie zapomniałem żeby pofocić Po Robocie wszystko :zly:

2_zpslz26wgkl.jpg

 

3_zpskvfm9glv.jpg

 

1_zpshdohccap.jpg

 

Oraz wisienka na torcie, już gotowe nawoskowane autko pojechało na wulkanizacje w celu wyważenia i założenie kółek (taaak wiem, nadkola nie były zbytnio myte :oops: ):

 

11164085_898356613539033_1766309588_n_zpsv4faz57d.jpg

 

 

Także tyle ode mnie :ad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie auta na podnośniku, a przed - dwa różne samochody :) Duży plus za chęci (praca nocami..), plus za zdjęcia z korekty, ale akcja z dekontaminacją przed na takiego szczura, plus do tego mieszanie produktów. To jakiś dramat jest. Za starych czasów takich kwiatków nie było..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, zdjęcie przed a po to faktycznie dwa różne samochody - auto baardzo odżyło.

W paru miejscach mogło by być trochę więcej / dokładniejszych fotek jednak jak na pierwszą relację to wyszła bardzo przyjemnie a przemiana auta ogromna.

 

Tak z ciekawości działałeś coś z przednim zderzakiem w okolicach halogenów ? Ręcznie ?

 

Co do dekontaminacji to nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale na brudne auto psikałeś iron offami a potem prick ?

Może trochę dłużej by zeszło ale uważam, że efekt był by lepszy i środki by miały większe pole do popisu gdyby to przebiegało: Umycie auta > Prick > Umycie auta ( spłukane i odczekane aż wyschnie ) > Irony.

 

:good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do halogenów to na wolnych obrotach i małym padzie prawie wszedzie udało sie dojść, ale pare miejsc liźniętych ręcznie też było ;)

 

Wracając do dekontaminacji, auto w momencie przyjazdu do mnie na podwórko było już po bezdotyku (nie wyposażyłem sie jeszcze w myjke u siebie) więc dekontaminacja nie była znowusz na jakieś niewiadomo jak brudne auto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.