Jump to content

Recommended Posts

Posted

A więc przyszła pora i na Mój debiut w PSB :mrgreen:

 

Nowe auto znajomego z pracy a mianowicie Czarne (bynajmniej właściciel jak i ja w momencie przejęcia tak myślałem) Renault Megane III z milionem swirlii, małych rys i innych bałaganów. Dodatkowo na drzwiach kierowcy przecierka parkingowa + dość mocne ślady po CB radiu i bagażniku dachowym.

 

Plan był fajny 2-3dni pracy i korekta na ok 80% Niestety życie zweryfikowało plany i zmienił mi się grafik w pracy i musiałem pracować po godzinach czyli od 21 do 1-2 w nocy przez chyba 5 dni :/

Jak wiadomo takie pracowanie nie sprzyja kompletnie jakości pracy i odbiło się to na finiszu na lewej stronie auta, zostało pare holo ;XX

 

Ale że uzbroiłem się teraz w nowego sprzymierzeńca -> Rupesa Duetto to autko wroci na delikatne poprawki :D

 

Współpracownicy:

Piana: Shiny Garage Fruit snow foam

Szampon: Polytop AutoShampoo

Glinka Valet Pro Niebieska

Smoła: Polytop i Prickbort

Osady metaliczne: Tenzi

Suszenie: Fluffy + ShiningCar Orange Fluffy Dryer

Polerowanie: Menzerna FG500, 2500, 4000, pady Royal Pads, maszyna K2 + IPA

APC: Polytop Polystar w róznych proporcjach

Plastiki zewnętrzne: Polytop Kunstoff Pflege ultra

Dressing do opon: Nielsen Brillance

Szyby: Meguiars

Niewidzialna wycieraczka 4Nano Clear Vision

Zabezpieczenie lakieru Soft99 Fusso

 

Na początku dostałem same koła:

Niestety fotek z mycia kół mam przeokrutnie mało i w dodatku nie z kazdego etapu ;/

Ale burdel na początku wyglądał tak:

 

1_zpslubhzuhm.jpg

 

2_zpsg3yxumen.jpg

 

Koła zostały potraktowane zasadowym środkiem od Polytop opendzelkowane i ogolnie lekko odratowane

Następnie przyszedł czas na Tenzi wraz z IronOff V3 i potem glinkowanie z którego fot też brak:

 

7_zps2hul5njx.jpg

9_zpsiythkwn9.jpg

8_zpsh3v8nrbi.jpg

 

I po 4ro godzinnym czyszczeniu na felgi rotacją nałożyłem:

Finish Kare 303 Foam Pad Glaze i na to poszedł soft99 Fusso a na oponki Nielsen Brillance

i wyglądało to tak:

 

14_zpsbcamxq4l.jpg

 

test kropelki:

 

16_zps5cqwr5k3.jpg

 

A Przygoda z samym lakierem zaczęła się tak:

 

2_zpsssshqqbf.jpg

 

3_zps7tcpc674.jpg

 

4_zps3pdweo7a.jpg

 

Potem było tylko gorzej:

 

9_zpsw2ak82my.jpg

 

25_zpsyemxczak.jpg

 

29_zpserxp3xyt.jpg

 

Po oględzinach autko zabrałem na przepłukanie ciśnieniem na bezdotyku (jeszcze sie nie wyposażyłem w myjke ciśnieniową)

Po takim przygotowaniu auto zabrałem do siebie na podworko i zaczęłem myja myja 8-)

Na początek detale + APC i piana od ShinyGarage:

3_zpsryt67bmw.jpg

 

5_zpsr60sdqek.jpg

 

4_zpsovovfsgf.jpg

 

8_zpsqtslfgut.jpg

 

7_zpsw4yzk51n.jpg

 

Następnie Tenzi + IronOff spłukanie i Prickbort:

Zdjęcia tez słabawe

 

15_zpsbmvy5es3.jpg

 

9_zpsle6qb9lh.jpg

 

12_zpsdupfuucf.jpg

 

Potem mycie na 2 Wiadra z budżetową rękawicą:

 

16_zpsqgu4r0tn.jpg

 

i po wszystkim glinkowanie:

 

17_zpshnzhvdao.jpg

 

Myślałem że malutko zbierze i na początku tak było:

 

18_zpsvkw6jya9.jpg

 

Ale pozniej pokazała pazur w paru miejscach:

 

20_zps2yqwxcgq.jpg

 

Po tym wszystkim Auto zostało osuszone Fluffym i pojechało do garażu w celu inspekcji która wygląda tak:

3_zpspvbw9nup.jpg

 

1_zps5zauiyko.jpg

 

2_zpskkiy1tlt.jpg

 

I tak skonczył się pierwszy dzień pracy na Renault :) Jak widać jest co robić ;):ad:

 

Niestety teraz mam dość mało zdjęć z przebiegu pracy, ponieważ jak na wstępie pisałem czasu nie miałem za wiele i pracowałem po nocach ;/

Kolejny dzień i czas na cięcie, nieśmiałe 50 z cięcia FG500:

 

11_zps7ajmlwzh.jpg

 

1_zps8kt6mp00.jpg

 

I kolejne 50 już na gotowo:

 

4_zpsbdbowc3e.jpg

 

2_zpsgpfyw4x0.jpg

 

3_zpsljf23btk.jpg

 

A tutaj autko po cięciu na jakieś 80%, z hologramami po FG500 już po wymyciu, umyciu:

 

2_zps4awfv0jb.jpg

 

1_zps145nzdvg.jpg

 

3_zpshajrd8lk.jpg

 

5_zpsubxcgsuh.jpg

 

6_zps8icfzydv.jpg

 

3 Foteczki z działania nad obcierką na drzwiach kierowcy:

 

11180175_897326333642061_2063959778_n_zpssmhhqrmx.jpg

 

Matowimy papierkami 1500 a potem 2000:

 

11160299_897326340308727_1384622275_n_zps3wofwgaa.jpg

 

No i cięcie:

 

11122016_897326350308726_2073444786_n_zpsev2eyog0.jpg

 

A na sam koniec nieśmiałe 4 fotki, kompletnie zapomniałem żeby pofocić Po Robocie wszystko :zly:

2_zpslz26wgkl.jpg

 

3_zpskvfm9glv.jpg

 

1_zpshdohccap.jpg

 

Oraz wisienka na torcie, już gotowe nawoskowane autko pojechało na wulkanizacje w celu wyważenia i założenie kółek (taaak wiem, nadkola nie były zbytnio myte :oops: ):

 

11164085_898356613539033_1766309588_n_zpsv4faz57d.jpg

 

 

Także tyle ode mnie :ad:

Posted

Relacja może trochę nie dopracowana , ale ja na debiut jest nieźle

Posted

Zdjęcie auta na podnośniku, a przed - dwa różne samochody :) Duży plus za chęci (praca nocami..), plus za zdjęcia z korekty, ale akcja z dekontaminacją przed na takiego szczura, plus do tego mieszanie produktów. To jakiś dramat jest. Za starych czasów takich kwiatków nie było..

Posted

Sorrry żle tam sie wyraziłem z dekontaminacją :)

Najpierw był Iron Off i Tenzi, spłukanie i wtedy prickbort, nie było to wymieszane na raz ;)

zaraz w relacji to uściślę :mrgreen:

Posted

Dokładnie, zdjęcie przed a po to faktycznie dwa różne samochody - auto baardzo odżyło.

W paru miejscach mogło by być trochę więcej / dokładniejszych fotek jednak jak na pierwszą relację to wyszła bardzo przyjemnie a przemiana auta ogromna.

 

Tak z ciekawości działałeś coś z przednim zderzakiem w okolicach halogenów ? Ręcznie ?

 

Co do dekontaminacji to nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale na brudne auto psikałeś iron offami a potem prick ?

Może trochę dłużej by zeszło ale uważam, że efekt był by lepszy i środki by miały większe pole do popisu gdyby to przebiegało: Umycie auta > Prick > Umycie auta ( spłukane i odczekane aż wyschnie ) > Irony.

 

:good:

Posted

Co do halogenów to na wolnych obrotach i małym padzie prawie wszedzie udało sie dojść, ale pare miejsc liźniętych ręcznie też było ;)

 

Wracając do dekontaminacji, auto w momencie przyjazdu do mnie na podwórko było już po bezdotyku (nie wyposażyłem sie jeszcze w myjke u siebie) więc dekontaminacja nie była znowusz na jakieś niewiadomo jak brudne auto ;)

Posted

piotto0, dokładnie taka powinna być kolejność :good:

 

To jeśli auto było po myciu to uściślij to w opisie, wtedy będzie ok ;)

Posted

Bardzo fajny efekt i mimo, że relacja mogłaby być nieco lepsza to i tak szacun za poświęcenie i pracę po nocach :kox:

Posted

Dwa inne auta można powiedzieć :)

Miałem okazję pracować z takim autkiem tylko, że w graficie

Bardzo fajnie się pracuje z tym lakierem i nie za specjalnie się

nie grzeje :D

Posted

Podmieniłeś te Meganki?

 

Swietny efekt!!

 

Powiedz mierzyłeś może miernikiem lakieru ile zjechałeś z grubości w miejscu gdzie robiłeś papierem wodnym?

Posted

Szczerze powiem że nie mierzyłem auta, ale miałem zapewnienie że tylko tylny zderzak był malowany ;)

Posted

Super debiut :)Szacunek za poświęcenie i pracę w nocy.Kolega pewnie zadowolony.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.