Dystrybutor e36ace Posted May 18, 2015 Dystrybutor Report Posted May 18, 2015 Witam chciałbym przedstawić relację z odświeżania Audi A4 b8 której właścicielem jest mój znajomy, Autko w świetnym stanie ale domaga się pieszczenia, Na zrobienie całego samochodu czyli odświeżenie lakieru oraz czyszczenie i impregnacja skóry mam ok 20 godzin czyli bardzo nie wiele no ale spróbuję Użyte materiały oraz środki: - Maszyna polerska Krauss DA - Pady polerskie Royal Pad oraz Flexipads w tym pad mikrofibrowy - Pasta polerska 4nano HGSC czyli one step - IPA - nie zliczone mikrofibry Mycie: - Ręczna pianownica - APC i pędzel Valet Pro - Piana SG Fruit snow foam - Rękawica czupiradło od Flexipads - Szampon Mad CoW Amber Nectar - suszenie Fluffy Woskowanie - cleaner Lusso - Natys Blue na wosk po kilku godzinnym odczekaniu wleciał Sonax QD Szyby Mycie SG + NW Koła: Mycie Sonax extreme Sonax BSD Opony SG B2B Smola Prickbort Glinka SG Lubrykant MaD CoW Funkil Looba Wnętrze: Tworzywa Mad CoW Mango Sauce Skóra Cleaner SG oraz Mothers odżywka Gyeon leather coat Zapach Chemical Guys Stripper Scent Kilka fotek na brudasa: rzut oka na koła hmm strasznie brudne nie są Na czyste felgi wleciał BSD Pianowanie i mycie, inspekcja i polerowanie. Wiem że można było jeszcze sporo wyciągnąć ale niestety czas na to nie pozwalał. Efekt końcowt po aplikacji wosku Kilka fotek z czyszczenia skóry
Pajko Posted May 18, 2015 Report Posted May 18, 2015 Bez spiny ale ciekawy jestem jak wygląda efekt po pod ledem lub dobrym halogenem , po prostu wiem jak twardy jest lakier Audi i wiem że 20h na sam lakier było by dla mnie mało . Do tego biorąc pod uwagę ze robione było DA . No chyba że lakier nie ori albo masz mega fach w reku .
kandy Posted May 18, 2015 Report Posted May 18, 2015 Do zdjęć mogłeś mąznąć opony, a tak to praca bardzo fajna Głupie pytanie, polerkę robiłeś na zewnątrz w słońcu?
Mickul Posted May 18, 2015 Report Posted May 18, 2015 Bez spiny ale ciekawy jestem jak wygląda efekt po pod ledem lub dobrym halogenem , po prostu wiem jak twardy jest lakier Audi i wiem że 20h na sam lakier było by dla mnie mało . Do tego biorąc pod uwagę ze robione było DA . No chyba że lakier nie ori albo masz mega fach w reku . Czarny UNI z Audi jest ultra miękki.
Pajko Posted May 18, 2015 Report Posted May 18, 2015 Odniosłem inne wrażenie ale robiłem B7 i B6 , może to ma jakieś znaczenie
Mickul Posted May 18, 2015 Report Posted May 18, 2015 Odniosłem inne wrażenie ale robiłem B7 i B6 , może to ma jakieś znaczenie Robiłem niestety 5 Audi (Q5, A4, A4, A4, A6 i A8) z czarnym UNI i dla mnie to była mordęga. Matowe auta były trudne do wyprowadzenia i mimo miękkiego lakieru trzeba było robić 2-3 przejazdy, ale te w lepszym stanie szło zrobić one-stepem. Wykończenie oczywiście masakra.
Heniek1989 Posted May 19, 2015 Report Posted May 19, 2015 no jak na tak krótki okres fajna robota, auto lekko odświeżone. Parędziesiąt tys km mniej :)jak właśnie z twardością tych lakierów? czarny w B7 i B6 podobno strasznie twardy
Dystrybutor e36ace Posted May 19, 2015 Author Dystrybutor Report Posted May 19, 2015 Kolego Pajko bez najmniejszej spiny, temat zakładam nie po to by czytać "good job mate" ale także by przyjąć słowa krytyki. Lakier uni jest miękki, łatwy do polerowania ale to trudny do wykończenia. W tej sytuacji odpowiednia gąbka i maszyna DA jest kluczem. Jeśli chodzi o inspekcję pod ledem to robiąc one step w takim czasie nie ma złudzeń że nic nie wyjdzie bo trochę zostało, tyle tylko że nie pisałem że robiłem korektę tylko odświeżenie. Dziękuję za uwagę.
mario704 Posted May 19, 2015 Report Posted May 19, 2015 Jak na tak krótki czas wyszło zacnie właścicielowi banan z twarzy pewnie nie schodził
Damianldz Posted May 19, 2015 Report Posted May 19, 2015 Zgodzę się z Pajko . Robiłem ostatnio s8 z 2014r . Lakier czarny i po oczyszczeniu pokazał sporo swirli i hologramow . Auto jechałem DA z pastami menzerny i 3M i bylo masakrycznie trudno wyprowadzić niektóre większe rysy i hologramy po cieciu futrem . Lakier audi to naprawde twardziel . Spędziłem nad autem ok 40h a do ideału troche brakło bo auto musiało wczesniej wyjechać. Więc podziwiam za czas 20h
Dystrybutor e36ace Posted May 19, 2015 Author Dystrybutor Report Posted May 19, 2015 Czyżby były 2 rodzaje lakieru uni? ten był zdecydownie miękki
Michael MSTP Posted May 19, 2015 Report Posted May 19, 2015 Mi sie podoba jak na One Stepa sporo wyciete ( moze troche przykryte ). Odyskal blask i o to chodzilo. Ja jedynie przyczepil bym sie do skory, oczywiscie mozne wyglada to tak na zdjeciach ale skora nadal jest swiecaca i nie wyglada tak "świeżo" jak po czyszczeniu np. Colourlockiem. Jak dodalem moze to wina zdjec ale takie odnioslem wrazenie
bienek Posted May 19, 2015 Report Posted May 19, 2015 e36ace, masz miernik? Jesteś pewien, że nie był lakierowany? Ja się jeszcze nie spotkałem z czarnym UNI z grupy VW który byłby miękki... A robie praktycznie same czarne auta
Dystrybutor e36ace Posted May 19, 2015 Author Dystrybutor Report Posted May 19, 2015 bienek tak mam i piszemy o nie lakierowanych elementach, w zeszłym tygodniu robiłem czarne audi w metaliku i tamto miało mega twardy lakier ale może się nie znam, jeśli chodzi o przykrycie rys to pasta hgsc jest pozbawiona wypełniaczy i dla tego ją lubię. Oczywiście dla pewności wymyte ipa
Damianldz Posted May 19, 2015 Report Posted May 19, 2015 Wiesz co e36ace , lakier na s8 to nie był czarny uni , był coś ala nero fuoco w alfie . Czyli przy normalnym świetle czarny z dużą ilością brokatu , a w mocnym słońcu robił się brązowy . Super lakier ogólnie , efekt w pełnym słońcu niesamowity
Mickul Posted May 19, 2015 Report Posted May 19, 2015 Zgodzę się z Pajko . Robiłem ostatnio s8 z 2014r . Lakier czarny i po oczyszczeniu pokazał sporo swirli i hologramow . Auto jechałem DA z pastami menzerny i 3M i bylo masakrycznie trudno wyprowadzić niektóre większe rysy i hologramy po cieciu futrem . Lakier audi to naprawde twardziel . Spędziłem nad autem ok 40h a do ideału troche brakło bo auto musiało wczesniej wyjechać. Więc podziwiam za czas 20h Czarny UNI czy czarna perła? Zrozumcie, że ten pierwszy jest miększy, a drugi twardszy. Wiesz co e36ace , lakier na s8 to nie był czarny uni , był coś ala nero fuoco w alfie . Czyli przy normalnym świetle czarny z dużą ilością brokatu , a w mocnym słońcu robił się brązowy . Super lakier ogólnie , efekt w pełnym słońcu niesamowity Czyli jednak... Nie ma co porównywać tych czarnych... Może miałem pecha, ale robiłem oryginalne czarne UNI na Audi nie raz i każdy był mega, mega, mega miękki. Tak samo w przypadku czarnego UNI na BMW. Natomiast czarny UNI na Porsche jest już przyjemny w cięciu jak i w wykończeniu. Oczywiście miałem dwa przypadki kompletnie matowego czarnego UNI i wtedy musiałem robić po 2-4 cięcia i po 2 polishingi żeby te cięcia wyprowadzić. Natomiast lakier, który jako tako odbicie ma i nie jest przysłonięty przez kupę swirli potrafię zrobić nawet UHSem żeby wyglądał okej.
bienek Posted May 19, 2015 Report Posted May 19, 2015 Ja tylko na seacie cupra 1m miałem czarne miękkie UNI. Ale to był bardziej czekoladowy kolor niż mocno czarny. Na audi A3 i golfie 5 był czarny UNI ale bardzo twardy.
Mickul Posted May 19, 2015 Report Posted May 19, 2015 Ja tylko na seacie cupra 1m miałem czarne miękkie UNI. Ale to był bardziej czekoladowy kolor niż mocno czarny. Na audi A3 i golfie 5 był czarny UNI ale bardzo twardy. W sumie zależy też kto jakie ma pojęcie twardości. Może powiem tak - czarny UNI tnie się naprawdę dużo szybciej niż czarną perłę na Audi, a potem i tak rysuje się od szmatki i od patrzenia. Zresztą jakbym miał porównywać to najtwardsze lakiery jakie dotąd robiłem były na Audi A7. Na delikatnie zniszczoną A7 potrzebowałem tyle samo czasu ile na mocno zniszczoną A8. Składane i malowane w innej fabryce? Nie mam pojęcia. Uważam, że czas pracy poświęcony przez kolegę jest odpowiedni jak na zakres pracy, który został wykonany.
Damianldz Posted May 19, 2015 Report Posted May 19, 2015 Mickul czyli jednak potwierdzasz , że ten lakier o którym ja mówię z s8 nie należy do najłatwiejszych lakierów w obróbce
Mickul Posted May 19, 2015 Report Posted May 19, 2015 Mickul czyli jednak potwierdzasz , że ten lakier o którym ja mówię z s8 nie należy do najłatwiejszych lakierów w obróbce Nie. Jak miałem A8 z perłą to potrzebowałem nawet 50 minut na pół elementu/element. Tutaj mam jeszcze jedno czarne UNI po jednym przejeździe futrem. Było to odświeżenie i bardziej się w temat nie zagłębiałem. Mam nadzieję, że autor temat się nie obrazi - w końcu staję po jego stronie jeżeli chodzi o czas pracy. I podsumowując - nie mówię tutaj, że miękki lakier od razu oznacza szybszą pracę. Moim zdaniem wręcz przeciwnie - na moich dwóch zniszczonych czarnych UNI włożyłem naprawdę masę wysiłku żeby usunąć większość powstałych szkód, a następnie wyprowadzić lakier po moich próbach usunięcia tych szkód (celowe masło maślane). Wiadomo - miękki lakier = dużo więcej rys i dużo więcej pracy, natomiast miękki lakier w dobrym stanie = mniej pracy.
Dystrybutor e36ace Posted May 19, 2015 Author Dystrybutor Report Posted May 19, 2015 o co się mam obrazić forum od tego jest tylko piszcie wolniej bo lecę po popcorn. Podsumowałbym to tak un jest miękkie jak na lakier vw ale inaczej miękkie niż lakier na japońcu
Tomek WRO Posted May 19, 2015 Report Posted May 19, 2015 No to ja też powiem co miałem z UNI Audi. Lakier tak miękki, że ścieranie pasty finishowej robiło holsy
januszek1994 Posted May 27, 2015 Report Posted May 27, 2015 Lakier mam w swojej b8 ciemny granat i jest mega miękki. Rysuje sie od samego patrzenia jak to mowicie Jak srodek do czyszczenia skóry użyłeś?
Dystrybutor e36ace Posted May 27, 2015 Author Dystrybutor Report Posted May 27, 2015 skóra czyszczona SG, impregnowana DG
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now