Skocz do zawartości
Pomagamy odbudować garaż po pożarze Czytaj więcej.. ×
e36ace

Audi a4 b8 szybka robota

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałbym przedstawić relację z odświeżania Audi A4 b8 której właścicielem jest mój znajomy, Autko w świetnym stanie ale domaga się pieszczenia, Na zrobienie całego samochodu czyli odświeżenie lakieru oraz czyszczenie i impregnacja skóry mam ok 20 godzin czyli bardzo nie wiele no ale spróbuję

Użyte materiały oraz środki:

- Maszyna polerska Krauss DA

- Pady polerskie Royal Pad oraz Flexipads w tym pad mikrofibrowy

- Pasta polerska 4nano HGSC czyli one step

- IPA

- nie zliczone mikrofibry

Mycie:

- Ręczna pianownica

- APC i pędzel Valet Pro

- Piana SG Fruit snow foam

- Rękawica czupiradło od Flexipads

- Szampon Mad CoW Amber Nectar

- suszenie Fluffy

Woskowanie

- cleaner Lusso

- Natys Blue

na wosk po kilku godzinnym odczekaniu wleciał Sonax QD

Szyby

Mycie SG + NW

Koła:

Mycie Sonax extreme

Sonax BSD

Opony SG B2B

Smola Prickbort

Glinka SG

Lubrykant MaD CoW Funkil Looba

Wnętrze:

Tworzywa Mad CoW Mango Sauce

Skóra Cleaner SG oraz Mothers odżywka Gyeon leather coat

Zapach Chemical Guys Stripper Scent

 

Kilka fotek na brudasa:

5cyru9.jpg

23kre9w.jpg

2j1wex5.jpg

minkmg.jpg

rzut oka na koła hmm strasznie brudne nie są

11jt4rs.jpg

xfqidh.jpg

2mfm82t.jpg

10cqkc1.jpg

2q860ki.jpg

140eoac.jpg

Na czyste felgi wleciał BSD

29x6gxk.jpg

rcr9fd.jpg

Pianowanie i mycie, inspekcja i polerowanie. Wiem że można było jeszcze sporo wyciągnąć ale niestety czas na to nie pozwalał.

opxs9x.jpg

o0722t.jpg

2mhhai9.jpg

35jfihe.jpg

mufz2s.jpg

3356p11.jpg

2s6tyc9.jpg

2s8iyyd.jpg

f278xt.jpg

301dj49.jpg

doayds.jpg

2n1dri9.jpg

35jlc9e.jpg

148evth.jpg

14lnf9t.jpg

2rnh44k.jpg

351fvo3.jpg

2eoa44y.jpg

2d7a241.jpg

4jubgo.jpg

2uzq7nn.jpg

1y7t6h.jpg

2cwv3na.jpg

2nmx3n.jpg

2udxjqr.jpg

Efekt końcowt po aplikacji wosku

2ckmk2.jpg

ivemqc.jpg

fygv91.jpg

t70l6o.jpg

xasxzr.jpg

2l8clcy.jpg

25jxow7.jpg

Kilka fotek z czyszczenia skóry

2qxc9xk.jpg

1zbaow8.jpg

1zbaow8.jpg

14c4pzl.jpg

2cetfs7.jpg

10xrc7o.jpg

n1xds3.jpg

28jjns4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez spiny ale ciekawy jestem jak wygląda efekt po pod ledem lub dobrym halogenem , po prostu wiem jak twardy jest lakier Audi i wiem że 20h na sam lakier było by dla mnie mało . Do tego biorąc pod uwagę ze robione było DA . No chyba że lakier nie ori albo masz mega fach w reku .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do zdjęć mogłeś mąznąć opony, a tak to praca bardzo fajna :good:

Głupie pytanie, polerkę robiłeś na zewnątrz w słońcu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bez spiny ale ciekawy jestem jak wygląda efekt po pod ledem lub dobrym halogenem , po prostu wiem jak twardy jest lakier Audi i wiem że 20h na sam lakier było by dla mnie mało . Do tego biorąc pod uwagę ze robione było DA . No chyba że lakier nie ori albo masz mega fach w reku .

Czarny UNI z Audi jest ultra miękki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odniosłem inne wrażenie ale robiłem B7 i B6 , może to ma jakieś znaczenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odniosłem inne wrażenie ale robiłem B7 i B6 , może to ma jakieś znaczenie

Robiłem niestety 5 Audi (Q5, A4, A4, A4, A6 i A8) z czarnym UNI i dla mnie to była mordęga. Matowe auta były trudne do wyprowadzenia i mimo miękkiego lakieru trzeba było robić 2-3 przejazdy, ale te w lepszym stanie szło zrobić one-stepem. Wykończenie oczywiście masakra. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no jak na tak krótki okres fajna robota, auto lekko odświeżone.

Parędziesiąt tys km mniej :)jak właśnie z twardością tych lakierów?

czarny w B7 i B6 podobno strasznie twardy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Pajko bez najmniejszej spiny, temat zakładam nie po to by czytać "good job mate" ale także by przyjąć słowa krytyki. Lakier uni jest miękki, łatwy do polerowania ale to trudny do wykończenia. W tej sytuacji odpowiednia gąbka i maszyna DA jest kluczem. Jeśli chodzi o inspekcję pod ledem to robiąc one step w takim czasie nie ma złudzeń że nic nie wyjdzie bo trochę zostało, tyle tylko że nie pisałem że robiłem korektę tylko odświeżenie. Dziękuję za uwagę. :ad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na tak krótki czas wyszło zacnie :good: właścicielowi banan z twarzy pewnie nie schodził

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z Pajko . Robiłem ostatnio s8 z 2014r . Lakier czarny i po oczyszczeniu pokazał sporo swirli i hologramow . Auto jechałem DA z pastami menzerny i 3M i bylo masakrycznie trudno wyprowadzić niektóre większe rysy i hologramy po cieciu futrem . Lakier audi to naprawde twardziel . Spędziłem nad autem ok 40h a do ideału troche brakło bo auto musiało wczesniej wyjechać. Więc podziwiam za czas 20h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyżby były 2 rodzaje lakieru uni? ten był zdecydownie miękki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi sie podoba jak na One Stepa sporo wyciete ( moze troche przykryte ). Odyskal blask i o to chodzilo. Ja jedynie przyczepil bym sie do skory, oczywiscie mozne wyglada to tak na zdjeciach ale skora nadal jest swiecaca i nie wyglada tak "świeżo" jak po czyszczeniu np. Colourlockiem. Jak dodalem moze to wina zdjec ale takie odnioslem wrazenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

e36ace, masz miernik? Jesteś pewien, że nie był lakierowany? Ja się jeszcze nie spotkałem z czarnym UNI z grupy VW który byłby miękki... A robie praktycznie same czarne auta :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bienek tak mam i piszemy o nie lakierowanych elementach, w zeszłym tygodniu robiłem czarne audi w metaliku i tamto miało mega twardy lakier ale może się nie znam, jeśli chodzi o przykrycie rys to pasta hgsc jest pozbawiona wypełniaczy i dla tego ją lubię. Oczywiście dla pewności wymyte ipa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co e36ace , lakier na s8 to nie był czarny uni , był coś ala nero fuoco w alfie . Czyli przy normalnym świetle czarny z dużą ilością brokatu , a w mocnym słońcu robił się brązowy . Super lakier ogólnie , efekt w pełnym słońcu niesamowity

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zgodzę się z Pajko . Robiłem ostatnio s8 z 2014r . Lakier czarny i po oczyszczeniu pokazał sporo swirli i hologramow . Auto jechałem DA z pastami menzerny i 3M i bylo masakrycznie trudno wyprowadzić niektóre większe rysy i hologramy po cieciu futrem . Lakier audi to naprawde twardziel . Spędziłem nad autem ok 40h a do ideału troche brakło bo auto musiało wczesniej wyjechać. Więc podziwiam za czas 20h

Czarny UNI czy czarna perła? Zrozumcie, że ten pierwszy jest miększy, a drugi twardszy.

 

Wiesz co e36ace , lakier na s8 to nie był czarny uni , był coś ala nero fuoco w alfie . Czyli przy normalnym świetle czarny z dużą ilością brokatu , a w mocnym słońcu robił się brązowy . Super lakier ogólnie , efekt w pełnym słońcu niesamowity

Czyli jednak... Nie ma co porównywać tych czarnych...

 

Może miałem pecha, ale robiłem oryginalne czarne UNI na Audi nie raz i każdy był mega, mega, mega miękki. Tak samo w przypadku czarnego UNI na BMW. Natomiast czarny UNI na Porsche jest już przyjemny w cięciu jak i w wykończeniu.

 

Oczywiście miałem dwa przypadki kompletnie matowego czarnego UNI i wtedy musiałem robić po 2-4 cięcia i po 2 polishingi żeby te cięcia wyprowadzić. :-]

 

111303271_wwqhwne.jpg

 

Natomiast lakier, który jako tako odbicie ma i nie jest przysłonięty przez kupę swirli potrafię zrobić nawet UHSem żeby wyglądał okej. :kox:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko na seacie cupra 1m miałem czarne miękkie UNI. Ale to był bardziej czekoladowy kolor niż mocno czarny. Na audi A3 i golfie 5 był czarny UNI ale bardzo twardy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja tylko na seacie cupra 1m miałem czarne miękkie UNI. Ale to był bardziej czekoladowy kolor niż mocno czarny. Na audi A3 i golfie 5 był czarny UNI ale bardzo twardy.

W sumie zależy też kto jakie ma pojęcie twardości. Może powiem tak - czarny UNI tnie się naprawdę dużo szybciej niż czarną perłę na Audi, a potem i tak rysuje się od szmatki i od patrzenia. :wallbash:

 

Zresztą jakbym miał porównywać to najtwardsze lakiery jakie dotąd robiłem były na Audi A7. Na delikatnie zniszczoną A7 potrzebowałem tyle samo czasu ile na mocno zniszczoną A8. Składane i malowane w innej fabryce? Nie mam pojęcia. :/

 

Uważam, że czas pracy poświęcony przez kolegę jest odpowiedni jak na zakres pracy, który został wykonany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mickul czyli jednak potwierdzasz , że ten lakier o którym ja mówię z s8 nie należy do najłatwiejszych lakierów w obróbce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mickul czyli jednak potwierdzasz , że ten lakier o którym ja mówię z s8 nie należy do najłatwiejszych lakierów w obróbce

Nie. Jak miałem A8 z perłą to potrzebowałem nawet 50 minut na pół elementu/element.

 

Tutaj mam jeszcze jedno czarne UNI po jednym przejeździe futrem. Było to odświeżenie i bardziej się w temat nie zagłębiałem.

 

DSC0312jp_wwqhwws.jpg

 

Mam nadzieję, że autor temat się nie obrazi - w końcu staję po jego stronie jeżeli chodzi o czas pracy. :-]

 

I podsumowując - nie mówię tutaj, że miękki lakier od razu oznacza szybszą pracę. Moim zdaniem wręcz przeciwnie - na moich dwóch zniszczonych czarnych UNI włożyłem naprawdę masę wysiłku żeby usunąć większość powstałych szkód, a następnie wyprowadzić lakier po moich próbach usunięcia tych szkód (celowe masło maślane). Wiadomo - miękki lakier = dużo więcej rys i dużo więcej pracy, natomiast miękki lakier w dobrym stanie = mniej pracy. :-]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o co się mam obrazić forum od tego jest tylko piszcie wolniej bo lecę po popcorn. Podsumowałbym to tak un jest miękkie jak na lakier vw ale inaczej miękkie niż lakier na japońcu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ja też powiem co miałem z UNI Audi. Lakier tak miękki, że ścieranie pasty finishowej robiło holsy :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lakier mam w swojej b8 ciemny granat i jest mega miękki. Rysuje sie od samego patrzenia jak to mowicie :D

 

Jak srodek do czyszczenia skóry użyłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skóra czyszczona SG, impregnowana DG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Sponsor serwisu

Pogotowie Zamkowe Gdynia

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.