Jump to content

Porsche 911 '92


bond
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Przedstawiam swoja pierwsza relacje w dziale PSB.

Nie jest to moja pierwsza korekta lakieru. Z tego co pamiętam to 5 :lol:

W połowie maja biorę ślub,zawsze chciałem jechać do ołtarza swoim starym Prosiakiem.

Ten model czyli 964 podoba mi się najbardziej, wiec poszukiwania zacząłem w tamtym Roku. Auto przypłynęło do mnie w styczniu. Z racji ogrzewanego garażu środek auta został ogarnięty właśnie zaraz po odebraniu dlatego też nie mam zdjęć z prac

wewnątrz auta. Ale prace były standardowe pranie plus plastiki i skóra.Majówka dała mi sporo czasu na zajęcie się porządnie korekta lakieru.Auto jak zobaczycie na zdjęciach w stanie średnim. Niektóre elementy posiadają oryginalny lakier który z racji lat zrobił się miejscami ... szary. Zwłaszcza dach. Tutaj miałem najwięcej zabawy chyba z 6h. Łączny czas pracy to ok 40h plus jakieś 15 środek ale to zrobiłem w styczniu.

Porsche 911 model 964 rok '92 Carrera 2 automat. Tyle tytuł wstępu :kox:

Co zostało użyte :

 

Środek auta :

 

- prespray VALETPRO HEAVY DUTY CARPET CLEANER

- Puzzi 200,

- proszek do prania nie wiem jaki był na wagę w wypożyczalni odkurzacza,

- plastiki APC Nielsen,

- Skóra Zestaw Zymol,

- dresing Natural Look Poorboy's

- Szyby Meguiars Glass Cleaner Concentrate.

- dużo mf Meguiars.

 

Auto z zewnątrz:

 

- Maszyna Krauss P7

- Gabki 80 mm , 135 mm, 150 mm, Flexipads oraz Nat

- Pasty Menzerna oraz Kocha Antihologram,

- IPA

- odsmolenie MAC SERIEN PRICKBORT,

- Pinownica Gloria + Valetpro SNOW FOAM,

- TENZI PRIX,

- szampon Zymol'a

- rękawica Meguiars,

- pędzelkowanie APC RED DEVIL,

- Glinka Meguiars,

- szampon GOLD CLASS,

- Recznik CHEMICAL GUYS WOOLLY MAMMOTH DRYER TOWEL

- POORBOY'S WORLD BLACK HOLE,

- Gold Class Carnauba Plus Paste Wax

- Dużo Microfibr Meguiars oraz Chemical Guys.

- Wosk FK1000

 

Fotorelacja :

 

1. Na pierwszy ogień Tenzi Prix z Pricbort czyli usunięcie smoły oraz trudno słowo na D któe musiałem skopiować - Dekontaminacja

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

 

2.Pote pianownica Gloria z aktywna piana od Valetpro oraz pędzelkowanie APC od Shinny Garage Red Devil

 

4.jpg

5.jpg

 

3.Koejny krok to 2 wiadra plus Szampon Zymola oraz rękawica Meguiars.

 

6.jpg

7.jpg

8.jpg

 

4.Glinka Meguiars za lubrykant robila woda destylowana z kropla szamponu Meguiars Gold Class

9.jpg

10.jpg

11.jpg

 

5. Suszenie auta Recznik CHEMICAL GUYS WOOLLY MAMMOTH DRYER TOWEL

 

13.jpg

 

6. Inspeckja stanu lakieru, tutaj jak juz wcześniej pisałem na niektorych elementach oryginalny lakier który z racji wieku zrobil sie szary od myjni automatycznych. Do korekty głownie posłużyły Menzerna 2500, Koch Antihologram, Pady Flexipads oraz NAT i DUZO MF Meguiars oraz Chemical Guys.

 

55.jpg

56.jpg

57.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

22.jpg

 

7. 50/50

 

23.jpg

 

8. Po kilku przejazdach Menzerna 2500 plus różne pady Flexipads. Wykonczenie to Koch Antihologram i czarny mięki Nat.

 

24.jpg

25.jpg

26.jpg

 

9.Maska po przejazdach , zderzak jeszcze nie

 

27.jpg

 

10. W trakcie prac:

 

28.jpg

29.jpg

30.jpg

31.jpg

32.jpg

33.jpg

34.jpg

 

11. Wyjazd na powietrze , mycie na 2 wiadra plus Zymol po korekcie

 

35.jpg

36.jpg

37.jpg

 

12.Wjazd do garazu i POORBOY'S WORLD BLACK HOLE,

 

38.jpg

39.jpg

 

13. W między czasie ogarniete szyby z zew. Meguiars Glass Cleaner Concentrate oraz wytarty Black Hole

 

40.jpg

41.jpg

 

14. Wosk miałem do wyboru kilka ale tego jeszcze nie używałem , lezy juz z rok z garażu postanowiłem spróbować Gold Class Carnauba Plus Paste Wax

 

42.jpg

43.jpg

 

15.Auto po wszystkich pracach prezentowało sie tak :

 

44.jpg

45.jpg

46.jpg

47.jpg

48.jpg

49.jpg

50.jpg

51.jpg

52.jpg

53.jpg

54.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Jak dobierales pady pod M2500 ?? Raz twardy, raz medium,raz soft ? Czym kierowales sie przy wyborze ? Pytam bo sam zglebiam wiedze i mam czarne auto do polerki. :)

Link to comment
Share on other sites

@Domel , jak patrze na auto i widze rysy po myjni, szczotkach , piachu itp. To praktycznie zawsze zaczynam od Medium Flexi i 2500 jak tnie dobrze to tak zostawiam, jak za slabo to daje Menzerne 400 potem zmieniam Pad i znow 2500 lub 400. @Pajko w 2 miejscach użyłem twardego pada z pasta 400 bo slabo cieło , ale generalnie to bylu 2 dość male miejsce na jednym elemencie chyba blotnik i dach przy tych rynienkach. Tak to reszta dala rade sredni flexi + Menzerna 2500

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Tak to reszta dala rade sredni flexi + Menzerna 2500

Nie wierzę. Zdjęcia "przed" robione w zupełnie inny sposób niż "po" nie przekonują mnie do skuteczności tej korekty. Nie spotkałem jeszcze lakieru który poddał się menzernie 2500 tym bardziej tak zajechanego z jakim mamy tu do czynienia.

Auto piękne i tylko pozazdrościć możliwości pracy przy nim.

Czuję niedosyt ;)

Link to comment
Share on other sites

Zdjęcia nie były w żaden sposób edytowane. Jedynie podczas zdjęć finalnych zmieniany był obiektyw w aparacie. @Arekkaz tak jak pisałem uzyłem tylko 2 razy twrdego pada. Lakier jak ktoś zna stare auta to jest to czarny UNI , ktory po przejechaniu IPA z mikrofibra miałem wrażenie,ze dostaje mikro rysek. Na tym forum w firmach detalingowych ktoś robił takie auto juz i napisal , ze lakier rysuje sie od samego patrzenia. Mam wrażenie, że miejscami sredni flexi z Menzerna 2500 i tak za duzo zbierał mimom,że element wydawał się na 1 rzut oka mocno zajechany. Ale nic mniej tnacego pod reka nie miałem , wiec jechalem tym zestawem.

Link to comment
Share on other sites

@Mateusz SLK 350 Motor 3,6 benzyna boxer , 250 km , naped na tył. Zadnych systemów , budda lekka. Jak na swoje lata chodzi rewelacyjnie! @ martin_95 wosk bardzo przyjemnie sie naklada oraz dociera, cena też dość atrakcyjna. Jednak mam tez woski Poorboy's i wydaje mi sie , ze jeszcze latwiejsze w aplikacj ,ale jakby troszke wiecej schodzi Poorboy'a. Meguiars strasznie wydajny. Mam wrazenie , ze ta puszka ktora mam starczy na jakies 40 aut :-]

Link to comment
Share on other sites

Bond,

fajny silniczek też się nad nim zastanawiałem (autkiem ) tylko trochę nowszym bo patrzyłem tak na rok 2004-2006 właśnie coś z taką wersją silnika, może bya ciut mocniejsza bo coś mi po głowie chodzi jakieś 280 km, ale mogę teraz coś mylić bo to już trochę temu było,jednak w końcu wybór padł na mercedesa slk 350 świetna buda, grzanie karku i super wyposażenie, a silnik to już wisienka na torcie 3,5l benzyna bez żadnych uturbień a 305 km , po prostu czuć, że wgniata w fotel jak dępnę do końca (oczywiście napęd na tył i automatyczna skrzynia biegów) :):good: Tera jeszcze zajmę się lakierem, który apropo jest w dobrym stanie ale trochę go odświeże i postaram sie uzyskać maksymalny połysk i wet look :ad: Pozdrawiam :good:

Link to comment
Share on other sites

Wyobrazam sobie jak musi chodzic tak lekka buda i wolnyssak w tej mocy :) Trzeba miec juz troche umiejetnosci zeby dobrze ogarniac szybka jazde takim autem :good:

Link to comment
Share on other sites

Bondjednak w końcu wybór padł na mercedesa slk 350 świetna buda, grzanie karku i super wyposażenie, a silnik to już wisienka na torcie 3,5l benzyna bez żadnych uturbień a 305 km , po prostu czuć, że wgniata w fotel jak dępnę do końca (oczywiście napęd na tył i automatyczna skrzynia biegów) :) :good

 

Wyobrazam sobie jak musi chodzic tak lekka buda i wolnyssak w tej mocy Trzeba miec juz troche umiejetnosci zeby dobrze ogarniac szybka jazde takim autem

 

Też wyobrażam sobie jak musi chodzić taka lekka buda i jakie trzeba mieć umiejętności, żeby dobrze ogarniać szybką jazdę na oponach Viking :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Fajnie autko odżyło i tak na 80% jestem w stanie uwierzyć jeśli to miękki akryl, że zeszło to Menzerną 2500 :) Jedynie co to chyba nie zrobiona (wypolerowana) końcówka wydechu i te "rogi" na zderzakach pod rejestrację, masz kwadratowe czy podłużne? Pewnie to pierwsze, które uroku nie dodają. Ja bym to ściągnął, a tak po za tym auto perfekt, wszystko na miejscu :good:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.