Skocz do zawartości

jak długo producent może trzymać laptopa w nap gwarancyjnej?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Na wstępie przepraszam jeżeli założyłem temat w nieodpowiednim dziale, ewentualnie proszę o przeniesienie.

 

Dnia 1.03.2015 r oddałem laptopa LENOVO do naprawy gwarancyjnej.

Oddałem go w sklepie Euro RTV/AGD, gdzie go kupiłem.

Do dnia dzisiejszego nie otrzymałem żadnej informacji czy to ze strony Lenovo czy sklepu Euro RTV/AGD... Mija 14 dzień roboczy i 18 dzień zwykły.

Zastanawiam się czy to nie za długo? Stad pytanie do Was - jak długo producent może "naprawiać" sprzęt? Czy po upływie jakiegoś czasu mogę żądać zwrotu zapłaconej gotówki lub wymiany na nowy sprzęt?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udaj się do Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta (pewnie w Zabrzu jest) i on/ona na bank Ci pomoże.

 

Rzecznik może i coś napisze, ale zdziała niewiele. Serwis może trzymać urządzenia 14 dni roboczych, przy czym jest to liczone od dnia dostarczenia urządzenia do serwisu, więc jak leżał w sklepie 5 dni, to cóż ...

 

Po drugie, naprawa może cię przedłużyć w oczekiwaniu na części do dni 30...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez oddawałem laptopa miesiąc temu na gwarancję.

Serwis Lenovo najbliższy jest w Niemczech w mieście Essen wiec tam trafiają laptopy.

ja oddałem laptopa w sobotę a we wtorek kurier go odebrał ze sklepu i pojechał do Niemiec, w środę następnego tygodnia laptop był do odebrania w sklepie. Więc trwało to tydzień z transportem.

 

Moim zdaniem na bank wina leży po stronie sklepu, pewnie czekają aż wiecej sprzetu sie nazbiera i dopiero kuriera wzywaja.

 

W tej sytuacji najlepiej będzie przejść sie do sklepu i poprosić o dowód zabrania laptopa na gwarancję będziesz przynajmniej wiedział kiedy był zabrany. Możesz tez poprosić o numer i na infolinii lenovo soe dopytać ale z własnego doświadczenia trudne jest to w realizacji bo ciężko jest się do Lenovo dodzwonić,

 

Myśle ze choc trochę pomogłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzecznik może i coś napisze, ale zdziała niewiele.

 

Czy ja napisałem że on ma coś "zadziałać" ?

 

Padło pytanie >

Stad pytanie do Was - jak długo producent może "naprawiać" sprzęt? Czy po upływie jakiegoś czasu mogę żądać zwrotu zapłaconej gotówki lub wymiany na nowy sprzęt?

 

Tak więc taki Rzecznik odpowie na te pytania i tyle , a jeśli sklep nie dotrzymuje terminów , to podpowie jakim paragrafem im "pogrozić" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie serwis ma 14 dni na ustosunkowanie się do roszczenia a nie na naprawę. Czyli w ciągu 14 dni muszą poinformować czy przyjmują czy odrzucają roszczenie gwarancyjne. Jeśli w ciągu tych 14 dni nie otrzymałeś informacji to przyjmuje się że roszczenie jest rozpatrywane na twoją korzyść. I nigdzie nie jest napisane jak w jakim czasie taką naprawę mają wykonać! Jest tylko zapis, ze niezwłocznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Essen? Mam lenovo, gwarancję miałem NBD i door2door, serwis w Bydgoszczy był rok lub dwa temu :dontknow:

 

 

Tak, też słyszałem że był serwis w Bydgoszczy ale go podobno usunęli nie jest to na 100% (tak czytalem w internecie i gościu w sklepie to potwierdził) na paczce mialem napisy po niemiecku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

siwyjac, nie do konca. Te 14 dni to w wypadku reklamacji z tytulu niezgonodsci przedmiotu z umowa przy korzystaniu z ustawy o sprzedazy konsumenckiej.

 

W przypadku gwarancji, co pewnie ma miejsce tak naprawde czas na naprawe jest nielimitowany. Wystarczy zapisek w karcie, ktory pewnie jest w niej, ze czas moze sie przedluzyc z powodow bla bla bla :P

Zawsze przed oddaniem sprzetu trzeba sprawdzic, ktora forma reklamowania produktu jest z naszego punktu widzenia bardziej wartosciowa. Z reguly ustawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety z serwisem Lenovo mam przykre doświadczenia - zakupiłem laptopa bez systemu, po instalacji systemu okazało się, że touchpad źle działa. Jednym słowem kupiłem nowego niesprawnego laptopa bez możliwości zwrotu przez sklep RTV EURO AGD, sklep mnie olał, serwis też a na teksty rzecznika praw konsumenta kierownik sklepu miał 10 odpowiedzi. Wysyłka do serwisu i niestety 3,5 tygodnia z przesyłką do i z Niemiec - tak jak ktoś wyżej wspomniał aktualnie Lenovo naprawia firma Medion w Niemczech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak koledzy pisali wyżej w warunkach gwarancji Lenovo nie określa czasu naprawy swojego sprzętu. Jeśli sprzęt został oddany na gwarancje to możesz czekać nawet i rok. Jedyny plus tego, że gwarancja przedłuża się o czas jaki laptop spędzi w serwisie. Nie liczą się dni przesyłki.

Serwis Lenovo jest obecnie w Niemczech i został tam przeniesiony z powodu dużych problemów z Bydgoskim serwisem. Tez byłem ofiarą tego serwisu bo w nim uszkodzono mi obudowę prywatnego laptopa i gdyby nie to że miałem film z chwili pakowania laptopa i odbierania przez kuriera zostałbym z uszkodzonym sprzętem bo Lenovo pocątkowo nie przyznało się do uszkodzenia.

 

Jak się cieszę, że mam 5yr NBD onsite:)

Ten tez nie jest taki super ostatnio po zgłoszeniu się do Della o naprawę NBD zadzwonił serwisant że najwcześniej może podjechać za 4 dni bo mu nie pasuje wcześniej. Mimo że firma jest partnerem handlowym Della :o Ale wyszło mi to na dobre bo wziąłem sobie nowszy model od działu IT :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.