TurboCustoms Posted February 22, 2015 Report Share Posted February 22, 2015 Witam. Szukałem informacji na forum, ale niestety nic nie znalazłem (może nie umiem za dobrze szukać ) Otóż zastanawiam się nad założeniem firmy detailingowej. Planuję wykonywać usługi głównie z dojazdem do klienta, ale większe prace będę wykonywał u siebie. Mam duży garaż (kilka stanowisk) i tu mam problem. Jeżeli zarejestruję firmę na adres domowy, to czy muszę spełniać jakieś specjalne wymogi np. ochrony środowiska ze względu na używane produkty chemiczne? Jeżeli to ważne, to w garażu mam kratki ściekowe odprowadzające wodę do głównej kanalizacji. Nie muszę przerabiać takiej instalacji? Może to dziwne pytanie, ale nie chcę płacić potem jakiś kar... wystarczy mi ZUS do opłat ;/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
juhas10 Posted February 22, 2015 Report Share Posted February 22, 2015 Myślę że nikt tutaj nie udzieli Ci takiej odpowiedzi co jak i dlaczego w necie masz podstawowe informacje jak otworzyć auto detailing i jakie przepisy są wymagane nie jeden tutaj zdzieral włosy z głowy aby przez to wszystko przejść aby tak łatwo dzielić się informacjami Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarekrk Posted February 22, 2015 Report Share Posted February 22, 2015 Separator do substancji olejopodobnych musiałbys miec jak bys chcial wszystko mieć legalnie to na pewno. Co wiecen to nie wiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
diablo228 Posted February 22, 2015 Report Share Posted February 22, 2015 udaj się do swojego urzędu miasta i wszystkiego się dowiesz separator, zezwolenia, przystosowanie odpowiednie miejsca pracy,itd. to podstawa. A to wszystko sporo kosztuje, wystarczy poczytać o myjniach ręcznych co potrzeba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboCustoms Posted February 22, 2015 Author Report Share Posted February 22, 2015 Właśnie gdzieś wyczytałem - co urząd to inne wymagania, więc jutro się wszystkiego dowiem. Na początku ma to być jednoosobowa firma, więc na pewno kontrole sanepidu odpadną Dzięki za wskazówki, ale nie obrażę się jakby ktoś coś więcej napisał Link to comment Share on other sites More sharing options...
funkoval Posted February 22, 2015 Report Share Posted February 22, 2015 Każda gmina ma uchwalony regulamin utrzymania czystości, tam będą podstawowe wymagania dot. mycia pojazdów, w szczególności co do podłoża, odprowadzenia ścieków etc. Jeżeli będziesz mieć dalej pytania i wątpliwości, wtedy idź do urzędu uzbrojony w tę wiedzę i nękaj ich pytaniami. Jest jeszcze kwestia wydziału ochrony środowiska w urzędzie danej gminy, może oni mają jakieś konkretne recepty Link to comment Share on other sites More sharing options...
diablo228 Posted February 22, 2015 Report Share Posted February 22, 2015 a ogólnie budżet na rozpoczęcie masz? bo to nie małe koszta są a ty raczej tego nie ogarniasz skoro o takie podstawy pytasz które można łatwo znaleźć w necie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboCustoms Posted February 22, 2015 Author Report Share Posted February 22, 2015 a ogólnie budżet na rozpoczęcie masz? bo to nie małe koszta są a ty raczej tego nie ogarniasz skoro o takie podstawy pytasz które można łatwo znaleźć w necie. Oczywiście, że mam. Inaczej to bym głowy nie zawracał (lokalizację mam dobrą, sprzęt, materiały, to w sumie też już mam, ale i tak dodatkowo ponad 100 tys na rozwój firmy zachowałem na koncie...) Chodzi właśnie o to, że w necie nie tak łatwo znaleźć te wymogi. No nic, w takim razie dowiem się jutro wszystkiego z urzędu. Dzięki za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefano2015 Posted March 2, 2015 Report Share Posted March 2, 2015 Teraz ma się zmienić podobno prawo. I mają zostać skrócone procedury zakładania własnej działalności. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboCustoms Posted March 3, 2015 Author Report Share Posted March 3, 2015 Z tego co się dowiedziałem, to procedury nie są takie straszne... Niech oni lepiej składki ZUS obniżą, bo w tym jest największy problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
funkoval Posted March 3, 2015 Report Share Posted March 3, 2015 Procedura założenia indywidualnej działalności gospodarczej jest bardzo prosta, krok po kroku wyjaśniona na stronie prowadzonej przez Ministerstwo Gospodarki: https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.eng ... 969b6917ba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swoop Posted March 10, 2015 Report Share Posted March 10, 2015 założenie firmy to zrobisz w jednym wydziale w UM. Nigdzie nie musisz chodzić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator krd Posted March 10, 2015 Moderator Report Share Posted March 10, 2015 założenie firmy to zrobisz w jednym wydziale w UM. Nigdzie nie musisz chodzić A do ZUSu i skarbowego i tak trzeba isc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pit_Krk Posted March 10, 2015 Report Share Posted March 10, 2015 założenie firmy to zrobisz w jednym wydziale w UM. Nigdzie nie musisz chodzić A do ZUSu i skarbowego i tak trzeba isc W Krk cztery lata temu wszystko załatwiłem w jednym miejscu. ZUS, US i GUS mają swoje oddziały w budynku Urzędu Miasta (wszystko praktycznie w jednej sali). Link to comment Share on other sites More sharing options...
osa_607 Posted March 11, 2015 Report Share Posted March 11, 2015 krd, do ZUSu faktycznie trzeba się udać, aby złożyć deklarację, natomiast do US nie ma obowiązku. Miesiąc, może dwa do tyłu chcąc być płatnikiem VAT należało się udać do US, złożyć deklarację i zapłacić coś około 170 złotych. Teraz jeżeli nie potrzebujesz "papierku", że jesteś płatnikiem VAT, to nie musisz się udawać do US. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maluch Posted March 11, 2015 Report Share Posted March 11, 2015 W Szczecinie deklarację VAT składa się w UM. Do ZUS papierki też idą prosto z UM. GUS także na miejscu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cagmyjnia Posted January 28, 2018 Report Share Posted January 28, 2018 Jak wygląda sprawa z prowadzeniem kosmetyki samochodowej ? Nie myjni, tylko samej kosmetyki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickul Posted January 28, 2018 Report Share Posted January 28, 2018 Godzinę temu, cagmyjnia napisał: Jak wygląda sprawa z prowadzeniem kosmetyki samochodowej ? Nie myjni, tylko samej kosmetyki. Urząd Miasta -> Wydział Ochrony Środowiska. Każda gmina ma inne wymogi Link to comment Share on other sites More sharing options...
boT Posted January 28, 2018 Report Share Posted January 28, 2018 A czym sie rozni kosmetyka aut od myjni ?? Jak nie bedziesz myl samochodu co jest niemozliwe przy auto kosmetyce no to wybacz ale nie tędy droga . Czy to ręczna myjnia czy jedno stanowisko czy 10 czy tez detailing nie zmienia faktu tego samego Pkd 45.20.z, nawet warsztat samochodowy prawnie ma miec separatora sybstancji ropopochodnych , a pewnie 1 na 10 posiada reszta nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji , wykonywanie uslug w pomieszczeniu gospodarczym jest niemozliwe, prawnie ma byc lokal uslugowy ,masz miec separator i na wszystko projektanta ktory zrobi projekty , ale uprzednio twoja gmina czy starostwo ma uchwalony plan zagospodarowania przestrzennego , wiec w pierwszej kolejnosci tam uderzasz , jezeli plan pozwala na uslugi z myjnia no to lecisz dalej zdonywasz pozwolenia wodnoprawne , zaswiadczenia itd itd itd w rok moze uda sie cokolwiek zrobic 😁 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RafalB Posted April 9, 2018 Report Share Posted April 9, 2018 Witam. Jak sie mają przepisy propo ekologi jeżeli usługi wykonuje się u klienta?Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now