robcok Opublikowano 16 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2015 czy najlepiej nakładać Cherry Glaze? słoneczki, bawełniakiem czy tricolorem (czarnym żółta strona?) Jeżeli na aucie mam BSD to lepiej dać na to cleaner i potem Cherry czy odrazu można?
zegarek Opublikowano 16 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2015 mam pytanko o zapach Car pro TarX oraz Trix - śmierdzą tak starsznie jak Iron pierwszej generacji czy choć troche lepiej ? który lepszy ? Trix niby dwa w jednym a jest tańszy od samego TarX TarX to zupełnie inny produkt niż Iron i ma zapach typowego tar & glue removera. Trix jest połączeniem irona i tarX, więc śmierdzi Ironem, ale trochę łagodniej.
Szinek Opublikowano 16 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2015 Czy jest jakiś sposób na troche głębiej porysowane plastiki w aucie? W bagażniku ktoś niestety były przewożone rzeczy bez większej uwagi i boczki dostały troche po nosie, jakby ciętych rys.
Administrator AreK Opublikowano 16 Marca 2015 Autor Administrator Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2015 Szinek, opalarka i z dużym wyczuciem powinieneś coś zredukować
luq92 Opublikowano 16 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2015 Arekkaz, tak przy okazji. Jeśli mam plastiki na boczkach drzwi w strukturze to zostanie ona zachowana? Bo mam jedną paskudną rysę i chciałbym ją troszkę spłycić.
Administrator AreK Opublikowano 16 Marca 2015 Autor Administrator Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2015 Jeżeli będziesz ostrożny to jesteś w stanie ją zamaskować natomiast jeśli za bardzo podgrzejesz to stopisz tworzywo i pogorszysz sprawę. Musisz też uważać na zmianę odcienia po podgrzaniu. Zazwyczaj tworzywa ciemnieją.
luq92 Opublikowano 16 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2015 Arekkaz, myślałem, żeby rysę bardzo blisko obkleić w koło jakąś taśmą i grzać samą rysę. Nie wiem co z tego wyjdzie
virllix Opublikowano 16 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2015 Jak to jest z pojemnościami wosków? W sklepach często widzę przelicznik uncji oz bezpośrednio na gramy (8oz->236g). Z tym że uncja to jednostka pojemności. Wychodzi na to że 1ml wosku daje 1g wosku. Proszę jakiegoś mastera od wosków o wyjaśnienie tematu.
Berd Opublikowano 16 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2015 @ virllix Uncja to jednostka masy bądź objętości płynów
Kotfas Opublikowano 16 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2015 Witam, mam pytanie odnośnie jakiego cleanera użyć po UC przy ręcznej korekcie (kolor srebrny na Lexusie is 200 99r) i czy w ogóle go używać po przeczytaniu setek postów kompletnie zgłupiałem.
GCh Opublikowano 16 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2015 Na starcie powiem, że czytałem na ten temat na tym forum, na innym i siedzę tak od 14:00 w przerwach w myciu felg i czytam ciągle i wiem co raz mniej. (osobnego tematu założyć nie mogę) Tytułem wstępu: Auto z '99, ale z nową powłoką lakierniczą nakładaną przez poprzedniego właściciela osobiście pistoletem w warunkach garażowych w 2012r. "Wyścigowa czerwień". Chcę się zabrać za odświeżenie (jednorazowe, a potem tylko myć i woskować) lakieru. Wszystko na studencką kieszeń ale "trochę lepiej"(1). Plan wygląda tak: Umyć porządnie na samoobsługowej, doszorować tyle ile się da- bez woskowania. Delikatnie spolerować cały lakier(2), znowu umyć- tym razem ręcznie i na końcu woskowanie czymś lepszym(3) niż K2 i marketowe sonaxy. (1). Finanse bardzo ograniczone. Z racji ostatnich zakupów (oleju itp, środka do czyszczenia felg, lakieru podkładowego i dobrania lakieru do pomalowania) zostanie na coś do polerki i wosk. (2). Wiele osób poleca Meguiarsa Ultimate Compound- problemem dla mnie jest już jego cena- 60zł za wielkie opakowanie, a małych nie ma. Z drugiej strony mamy Fareclę G3, która ponoć jest bardzo kłopotliwa dla niewprawnej ręki, za to cena zachęca. Nie ukrywam, że najlepiej byłoby dorwać coś w cenie do 30zł. Cokolwiek co będzie lepsze od tempo, którą kupiłem w przypływie głupoty. Na szczęście nie użyłem. (3). Wosk- akurat mam już polecony, wybrany i kupiony- dodo juice banana armour. (4). Czy konieczne jest użycie dodatkowych cleanerów między polerką, a woskowaniem czy i tak będę zadowolony skoro lakier jest trochę podniszczony i zmatowiony? (5). Na kolejne glinki itp mnie zwyczajnie nie stać. Chcę po prostu "trochę lepiej umyć auto" i poprawić lakier. Pozdrawiam
Adam_K Opublikowano 16 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2015 GCh, Glinka to 30-40, odmówisz sobie kilkanaście piw Nie musisz też kupować nowych, pełnych opakowań środków. Może ktoś odsprzeda Ci w dobrej cenie xx mniejszą ilość
GCh Opublikowano 16 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2015 Muszę zacząć pić, żeby sobie odmówić Bardziej trapi mnie kwestia tej pasty polerskiej. A zapomniałbym- polerka będzie oczywiście ręczna pod chmurką.
mcraczek Opublikowano 16 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2015 Zamierzam kupić Duragloss #755 Nu-Glass do polerowania szyb stąd pytanie jakiego pada użyć? Coś na gwint M14 do polerowania szyb mam szanse znaleźć?
Moderator Eryczek Opublikowano 16 Marca 2015 Moderator Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2015 Jak to jest z pojemnościami wosków? W sklepach często widzę przelicznik uncji oz bezpośrednio na gramy (8oz->236g). Z tym że uncja to jednostka pojemności. Wychodzi na to że 1ml wosku daje 1g wosku. Proszę jakiegoś mastera od wosków o wyjaśnienie tematu. Zerknij tutaj: viewtopic.php?p=311501#p311501 poczytaj informacje o wadze / pojemności wosków SVa
Sitri Opublikowano 16 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2015 Czesc Pomoze ktos? Potrzebuje wosk do białego lakieru. (Candy White)
virllix Opublikowano 16 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2015 Ok, już kumam . Eryczek, offtop rękawica doszła dzisiaj, dzięki.
jaypablo Opublikowano 16 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2015 W październiku glinkowałem e46 ValetPRO Yellow Poly i nakładałem wosk SOFT99 Fusso Coat F7 Pearl & Metallic. W ten weekend planuje ponownie położyć wosk, ale czy koniecznie muszę glinkować? Ciężko jest pracować glinką w takich temperaturach. Przed woskiem położę: Duragloss Pre-Cleaner #652
Lex Luthor Opublikowano 17 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2015 Ja glinkowalem przy 6*C właśnie żółtą od VP i nie było problemów. Najpierw włożyłem do ciepłej wody, żeby uformować, a potem dla poślizgu dałem wodę z kilkoma kroplami Maxi Sudsa. Wysłano z Lumii 920
marco22 Opublikowano 17 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2015 Juz chyba pytalem koedys ale chcialbym sie upewnic: Jak uzywac Tar&Glue Removera? Psikac, czekac i scierac mikrofibra czy spsikac caly samochod, poczekac i umyc myjka pod cosnieniem? Pozniej bedzie glinkowane no i korekta.
Biszkopt Opublikowano 17 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2015 psikać, czekać, spłukać, ew. umyć. a jak się nie powiedzie usuwanie smoły, to po umyciu możesz spsikać jeszcze raz i ew. pzetrzeć MF - wtedy już nie będziesz szurał piachem po lakierze. Ale będziesz musiał przemyć raz jeszcze, bo tar remover jest tłusty.
Tommy Lee Opublikowano 17 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2015 GCh, Kolego napisz jaki masz budżet może coś podpowiemy. Co do polerowania ręcznego to musisz się uzbroić w cierpliwość i mieć mięśnie jak podziań żeby coś zdziałać, do tego aplikator TriColor (a najlepiej dwa) i wspomniany wcześniej UC. Jeśli Cie na niego nie stać to możesz Kupić próbki past polerskich PB z Serii SSR albo podjedź do najbliższego sklepu lakierniczego i zapytaj czy rozlewają pasty 3M z większych opakowań (np u mnie można tak kupić). Wosk DODO bym odpuścił i kupiłbym jakieś AIO do regularnego stosowania latem, dodatkowo coś przymaskuje i nada jako takiego połysku, a na zimę wystarczy testerek FK Hi Temp.
GCh Opublikowano 17 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2015 Na chwile obecna postaram sie dowiedziec cos na temat tego rozlewania do mniejszych opakowan. Jak gdzies da rade to kupie tego UC albo wlasnie jakiegos SSR (tylko ktory?). Jak nie da rady to na razie odloze pomysl polerki. Skonczy sie na umyciu i nawoskowaniu lekkim. Jak uzbieram wiecej wystarczajaco grosza to wroce do tematu. W kazdym razie jeszcze jedno pytanie: aplikatory na prawde sa warte zakupu i znaczaco poprawiaja efekt i ulatwiaja prace? Dzieki za odpowiedzi i pomoc. Powoli mi sie wszystko uklada A co do polerki recznej: Wiem, ze to bedzie trudne i mozolne ale bedzie warto. A FK hi temp jest na liscie zakupowej na zime
godles52 Opublikowano 17 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2015 Aplikatory same w sobie efektu nie poprawia natomiast sa warte zakupu i napewno ulatwiaja prace.
Gość Opublikowano 17 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2015 Pytanie odnośnie Shiny Garage Iron OFF Bleeding v3 2015. W opisie jest informacja "W przypadku takich elementów jak szkło, plastik, guma, chrom czy aluminium, sprawdzić w niewidocznym miejscu przez użyciem." Tzn że powinienem okleic np szyby i uszczelki przed jego użyciem?
Rekomendowane odpowiedzi