Skocz do zawartości

Krótkie pytanie - krótka odpowiedź część 5


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 10,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

możesz sprecyzowac pytanie bo nie bardzo wiadomo o co chodzi

 

Na karoserii zostały mi ślady zaschniętych kropli i smugi po ostatnim deszczu a na tym jeszcze kurz.

 

I pytanie j/w - czym to przetrzeć by wrócił do blasku sprzed jazdy w deszczu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, potrzebuję prostej szybkiej odpowiedzi dotyczącej korekty lakieru. Używam maszynę dual action GMC DA, pad twardy, średni i finish z odpowiednio: Menzerna FG500, 3000 i Koch Antihologram. Problem mam, gdyż wszystko schodzi pięknie lecz pozostają takie ( jakby tu nazwać ) grubsze mikro rysy. Grube uszkodzenia schodzą, mikroryski też

 

a te rysy są koliste czy proste. Dziwne że grube schodzą a średnie nie. Stawiałbym na dwie możliwe przyczyny:

1. masz brudny pad albo fibre i rysujesz lakier po korekcie

2. usunąłeś grube rysy a drobne są maskowane wypełniaczami z pasty. Przecierałeś lakier IPA po korekcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pad jest czysty, mikrofibry też. Rysy koliste. Przecierane było IPĄ, a na koniec Menzerna Top Inspection. Być może 1 przejazd to za mało jak na gąbkę?

 

edit. Kolego ja myślę że gdzieś tak po dobie czy dwóch dla pewności możesz polerować bez obaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzeba mi kolejna maszyna Dual Action z tych tańszych do wyboru mam

 

LARE LD09-125 lub KRAUSS DB5800

 

Lare ponoć ma skok 9mm a Krauss 8mm przydała by się aby dobrze cieła :) ( rotacje mam ) który wybór będzie rozsądniejszy Krauss czy Lare ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

643582 Pad jest czysty, mikrofibry też. Rysy koliste. Przecierane było IPĄ, a na koniec Menzerna Top Inspection. Być może 1 przejazd to za mało jak na gąbkę?

 

Zależy chyba też czy był wygrzewany lampami czy też nie?

 

Ale kolego dalej nie dajesz żadnych konkretnych informacji:

 

1. Jeden przejazd robiłeś polishem i jeden finishem?

2. To kiedy zauważyłeś te defekty? Po finishu czy po polishu?

3. Defekty pojawiają sie po wycieraniu resztek pasty czy po wycieraniu IPA?

4. Czy próbowałeś wycierać zmywaczem silikonu i czy są takie same efekty?

5. Czy rysy są tylko koliste czy także podłużne, małe lub duże, długie lub krótkie ?

6. Jaki to lakier na jakim aucie?

7. Czy wymywałeś po kroku pierwszym aby upewnić się, że wszystko co grubsze zostało naprawde usunięte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety takich informacji nie posiadam..nie jest to profi lakiernia ale malowanie na naprawde dobrym poziomie. Niestety polerowanie to odmienny biegun. Pytałem go o polerowanie to powiedzial ze miesiąc to bezpieczny czas gdyz lakier musi "osiąść"..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie laickie,ale chciałbym się upewnić na 100%. :wallbash:

Czy piana aktywna stosowana 1-2 razy w tygodniu jako pre wash w moim przypadku AB Magifoam lub SG neutral snow foam,czyli obydwie z neutralnym PH mogą w jakimś stopni szkodzić na lakier?Jakieś zmatowienie coś?Chodzi mi o to czy np. Po roku nie zrobi się bardziej matowy czy coś w tym stylu :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam problem z plamami, które powstały po nałożeniu pasty polerskiej na maskę.

Nałożyliśmy z kolegą nieco preparatu w miejscach, w których były małe ryski.

Po cały zabiegu pozostały jaśniejsze ślady na masce. :(

 

Czy miał ktoś do czynienia z podobnym problemem? Myślałem nad zakupem pasty K2 TURBO, ale nie chciałbym jeszcze bardziej namieszać :wallbash:

 

Mazda 6 – kolor: pacific blue

 

Pozdr!

 

IMG_20160524_165215831.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam problem z plamami, które powstały po nałożeniu pasty polerskiej na maskę.

Nałożyliśmy z kolegą nieco preparatu w miejscach, w których były małe ryski.

Po cały zabiegu pozostały jaśniejsze ślady na masce. :(

 

Czy miał ktoś do czynienia z podobnym problemem? Myślałem nad zakupem pasty K2 TURBO, ale nie chciałbym jeszcze bardziej namieszać :wallbash:

 

Mazda 6 – kolor: pacific blue

 

Pozdr!

Dużo czytania przed Tobą. Wygląda na to że zmatowiłeś lakier punktowo (słabo widać na zdjęciu). Jakiej pasty użyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

643622 Nałożyliśmy z kolegą nieco preparatu w miejscach, w których były małe ryski.

Po cały zabiegu pozostały jaśniejsze ślady na masce.

Zmatowiłeś sobie lakier tą "pastą polerską". Turbo nic nie zmieni, tylko przykryje na jakiś czas. Z ciekawości, czym robiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam problem z plamami, które powstały po nałożeniu pasty polerskiej na maskę.

Nałożyliśmy z kolegą nieco preparatu w miejscach, w których były małe ryski.

Po cały zabiegu pozostały jaśniejsze ślady na masce. :(

 

Czy miał ktoś do czynienia z podobnym problemem? Myślałem nad zakupem pasty K2 TURBO, ale nie chciałbym jeszcze bardziej namieszać :wallbash:

 

Mazda 6 – kolor: pacific blue

 

Pozdr!

Dużo czytania przed Tobą. Wygląda na to że zmatowiłeś lakier punktowo (słabo widać na zdjęciu). Jakiej pasty użyłeś?

 

 

Prawda, świerzak ze mnie :P

Co do nazwy, musiał bym poszukać opakowania od tego specyfiku.

Czy jest ratunek dla takiej sytuacji? :(

 

Dodane po 5 minutach 17 sekundach:

643622 Nałożyliśmy z kolegą nieco preparatu w miejscach, w których były małe ryski.

Po cały zabiegu pozostały jaśniejsze ślady na masce.

Zmatowiłeś sobie lakier tą "pastą polerską". Turbo nic nie zmieni, tylko przykryje na jakiś czas. Z ciekawości, czym robiłeś?

 

Specyfik + szmatka :oops:

 

Co mogę teraz z tym czynić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co mogę teraz z tym czynić?

 

 

ano musisz teraz "po bożemu" :ad: Jak masz dostep do maszyny to maszynowo a jak nie to prawdopodobnie UC na twardym aplikatorze a potem jakieś AIO żeby wypełnić to czego nie spolerujesz. Poczytaj dział o polerowaniu lakieru. Generalnie powinno być ok o ile nie przetarłeś lakieru aż do bazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partner forum
Pytanie laickie,ale chciałbym się upewnić na 100%. :wallbash:

Czy piana aktywna stosowana 1-2 razy w tygodniu jako pre wash w moim przypadku AB Magifoam lub SG neutral snow foam,czyli obydwie z neutralnym PH mogą w jakimś stopni szkodzić na lakier?Jakieś zmatowienie coś?Chodzi mi o to czy np. Po roku nie zrobi się bardziej matowy czy coś w tym stylu :kox:

 

Piana z neutralnym pH w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na lakier samochodu. Tak dla przykładu, to deszcz bardziej szkodzi niż piana neutralna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stojąc przed zakupem auta natknąłem się na możliwość sprawdzenia historii szkód auta z bazy danych UFG. Kiedyś przez jakiś czas od ręki dawała taką możliwość aplikacja Generali, niestety obecnie już wyłączona.

 

Czy zna ktoś sposób na sprawdzenie rejestru zdarzeń dla auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co mogę teraz z tym czynić?

 

 

ano musisz teraz "po bożemu" :ad: Jak masz dostep do maszyny to maszynowo a jak nie to prawdopodobnie UC na twardym aplikatorze a potem jakieś AIO żeby wypełnić to czego nie spolerujesz. Poczytaj dział o polerowaniu lakieru. Generalnie powinno być ok o ile nie przetarłeś lakieru aż do bazy.

Prośba nieco mniejszego laika (nie tylko do Ciebie): nie piszcie do nowicjuszy skrótami. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

643634 ano musisz teraz "po bożemu" Jak masz dostep do maszyny to maszynowo a jak nie to prawdopodobnie UC na twardym aplikatorze a potem jakieś AIO żeby wypełnić to czego nie spolerujesz. Poczytaj dział o polerowaniu lakieru. Generalnie powinno być ok o ile nie przetarłeś lakieru aż do bazy.

 

Czy Meguiar's Ultimate Compound nada się w raz z twardym aplikatorem? Znalazłem taki komplet na allegro za 70 zł.

AIO

Jakiś preparat godny polecenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

643634 ano musisz teraz "po bożemu" Jak masz dostep do maszyny to maszynowo a jak nie to prawdopodobnie UC na twardym aplikatorze a potem jakieś AIO żeby wypełnić to czego nie spolerujesz. Poczytaj dział o polerowaniu lakieru. Generalnie powinno być ok o ile nie przetarłeś lakieru aż do bazy.

 

Czy Meguiar's Ultimate Compound nada się w raz z twardym aplikatorem? Znalazłem taki komplet na allegro za 70 zł.

AIO

Jakiś preparat godny polecenia?

 

Do Megs'a fajny będzie Tricolor od Flexipads

AIO? Cherry Glaze :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie!

 

643715 Cherry Glaze

Mogę nałożyć tricolorem, następnie zetrzeć szmatką z mikrofibry?

 

Podsumowując:

1. Umyć auto

2. Nałożyć Megs'a Tricolorem czarnym

3. Spolerować żółtym tricolorem

4. Nałożyć i spolerować Cherry Glaze

 

Oczywiście wykonać na całej powierzchni lakieru, nie tylko masce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.