fonnes Posted January 12, 2010 Report Share Posted January 12, 2010 Zima nie będzie trwała wiecznie , wielu z nas nie ma ogrzewanego garażu i parkuje "pod chmurką". Wielu przygotowało auto do zimy, ale wiadomo..... kosmetyki, nawet topowe, nie wytrzymają. Kiedy nastaną dni, że będzie można działać przy aucie na zewnątrz, co sugerujecie??? Na moim aucie mam 2X AG SRP + 1x AG HD Wax + 1x Harly Wax. Auto, przed nałożeniem AG i wosków, zostało dokładnie wyglinkowane glinką Zymol (zółtą). Mój plan na wiosnę jest taki: 1. dokladne (myślę dokładne) umycie auta i teraz dylemat (ograniczony czas), glinkować ponownie, czy użyć cleanera (nakładanego maszyna lub ręcznie ) i nałożyć wosk??? A może wystarczy użyć jakiegoś QD po umyciu i będzie na lato Osobiście skłaniam się do wersji dr.Judym czyli "praca od podstaw" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 12, 2010 Report Share Posted January 12, 2010 po zimie będzie wiosna 1. dokladne (myślę dokładne) umycie auta i teraz dylemat (ograniczony czas), ja bym jeszcze porządnie wymył całe podwozie ... bo to bardzo ważne Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonnes Posted January 12, 2010 Author Report Share Posted January 12, 2010 dokladne (myślę dokładne) umycie auta Tomek, w tym zawarłem wszystko, co do mycia samochodu łącznie z podwoziem, może masz coś ekstra, ze swojego doświadczenia, jeśli chodzi o mycie podwozia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 12, 2010 Report Share Posted January 12, 2010 fonnes, Mirek,masz tej blachy hektar, ale glinką ja bym zrobił. Dla prawideł sztuki i spokoju sumienia. Bez lypy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globy Posted January 12, 2010 Report Share Posted January 12, 2010 I ja zacieram ręce na wiosnę... Najlepiej, jakby jeszcze w styczniu było 15 stopni Ze swojej strony proponuję pakiet "od podstaw", czyli glinka, UC, cleaner, DC2, wosk (w pierwszej kolejności wypróbuję Dodo do jasnych lakierów - mam nadzieję, że oślepnę, bo kit w opisie jest niezły Poprawcie mnie, gdyby lista kroków zawierała błędy. Razem dwa bite dni... A to jeszcze nie wszystko, bo najważniejsze jest pod blaszanym płaszczem. Tapicerka w zimie mocno się brudzi, więc trzeba będzie kompleksowo wyczyścić wnętrze, a i pod maską warto usunąć resztki soli i pośniegowego błota. PS. OT z wątku wyniosłem do Kosza i przychylam się do zdania ridleya, by nie generować zbędnych postów w konkretnych tematach. Są na forum odpowiednie miejsca do lajtowych dyskusji i dbajmy, żeby informacje zawarte w pozostałych działach były możliwie przejrzyste zarówno dla nowych Forumowiczów, jak i dla nas, gdy będziemy do nich wracać Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonnes Posted January 12, 2010 Author Report Share Posted January 12, 2010 nie generować zbędnych postów Link to comment Share on other sites More sharing options...
19Urban94 Posted January 13, 2010 Report Share Posted January 13, 2010 Ja na wiosnę (czyt. jak będą warunki dobre do nakładania wosku) to : 1. Myje autko z zewnątrz 2. Glinkuje 3. Usuwam rysy za pomocą SWIRLXa 4. Usuwam stary wosk za pomocą Sonax Premium Class Paint Cleaner 5. Nakładam DC STEP 2 6. Nakładam wosk 7. Odkurzam wnętrze, myje dywaniki gumowe 8. Myje szyby wewnątrz, jak i kokpit 9. Zdejmuje koła i czyszcze dokładnie nadkola, nakładam na nie dressing 10. Myje bardzo dokładnie koła, nakładam dressing na opony, na wosk na felgi stalowe przyjdzie czas w maju... To chyba tyle, podwoziem, tapicerką w środku, podsufitką, komorą silnika zajme się jak już naprawdę będzie ciepło... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Big Posted January 13, 2010 Report Share Posted January 13, 2010 No ja też czekam już na wiosnę - tym bardziej że zakupiłem Zymola Titanium i chciałbym go wypróbować Ale ad rem. na wiosne zamierzam mojem Octavii zaaplikowac pełny proces z korekcję lakieru włacznie (auto ma już 2,5 roku więc czas najwyższy). Oczywiście czyszczenie wnętrza i komory silnika takze planuję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted January 13, 2010 Administrator Report Share Posted January 13, 2010 3. Usuwam stary wosk za pomocą Sonax Premium Class Paint Cleaner 4. Usuwam rysy za pomocą SWIRLXa Odwrotnie chyba ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Łukasz Posted January 13, 2010 Administrator Report Share Posted January 13, 2010 3. Usuwam stary wosk za pomocą Sonax Premium Class Paint Cleaner 4. Usuwam rysy za pomocą SWIRLXa Odwrotnie chyba ? Nie wiem w ogóle po co robić punkt 3. skoro i tak glinka wszystko usunie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
19Urban94 Posted January 13, 2010 Report Share Posted January 13, 2010 Ano tak, pomyliłem kolejność... Już poprawiam.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Łukasz Posted January 13, 2010 Administrator Report Share Posted January 13, 2010 Ano tak, pomyliłem kolejność... Już poprawiam.. Tu nie chodzi o kolejność, a o zbędny punkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
19Urban94 Posted January 13, 2010 Report Share Posted January 13, 2010 Glinka usunie 100% starego wosku.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sander Posted January 13, 2010 Report Share Posted January 13, 2010 Tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
19Urban94 Posted January 13, 2010 Report Share Posted January 13, 2010 Czyli Sonax Premium Class Paint Cleaner jest zbędny.? Jeżeli tak to super, mniej do kupienia... Link to comment Share on other sites More sharing options...
malkolm Posted January 13, 2010 Report Share Posted January 13, 2010 19Urban94, tutaj punkt 4 możesz pominąć, stosujesz SWIRLXa a później DC2 (nie wiem po co przy twoim kolorze) i wosk Link to comment Share on other sites More sharing options...
19Urban94 Posted January 13, 2010 Report Share Posted January 13, 2010 DC2 chciałem stosować na lakierze znajomej Toyoty Yaris, ciemnawy niebieski... No i dzięki za informacje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
julian Posted January 13, 2010 Report Share Posted January 13, 2010 w związku z tym, że moje auto ma około 4 rys, planuję zdjąc zderzaki, conajmniej jeden z nich oddać do lakiernika, zrobić pełen proces polerowania, żeby zjechać trochę ze skórą pomarańczy, dokładnie oczyścić całe podwozie, osie i zawias, wypolerować wydech(cały, a co), a potem może zmienić auto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted January 13, 2010 Report Share Posted January 13, 2010 na wosk na felgi stalowe przyjdzie czas w maju...Nie no ..to już przegięcie. Alusy woskować to rozumiem ale stalówki... Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemas22 Posted January 13, 2010 Report Share Posted January 13, 2010 na wosk na felgi stalowe przyjdzie czas w maju...Nie no ..to już przegięcie. Alusy woskować to rozumiem ale stalówki... Moim zdaniem w detalingu nie ma słowa "przegiecie". Można nawet nawoskować szpilki od kół jak ktoś ma czas i ochotę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted January 13, 2010 Report Share Posted January 13, 2010 W sumie oglądając to co wyprawia Thomas to w sumie masz racje... Swoja droga to ciekawe czy On woskuje stalaczki Nie no ,felg to bym nie ruszał-prócz mycia oczywiście ,ale ładne oryginalne kołpaki to i owszem wywoskować warto. Takie moje zdanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
19Urban94 Posted January 13, 2010 Report Share Posted January 13, 2010 A te kołpaki to moge nawoskować zwykłym Collinite 476.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted January 13, 2010 Report Share Posted January 13, 2010 Z tego co widziałem na zdjęciach to w meganie nie masz oryginalnych kołpaków Renault. A te zamienniki średnio się nadają do takich zabiegów bo lakier na nich jest szczerze mówiąc "tępy" taki matowy. Ale spróbować możesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
julian Posted January 13, 2010 Report Share Posted January 13, 2010 19Urban94, a czemu byś miał nie móc??? Chłopie, jest środek zimy, nie masz garażu, żeby to wszystko ogarniać, ale widzę, żę chcesz być obryty z teorii na wiosnę, tak? Moja rada - wyluzuj trochę, zaczekaj do wiosny, zacznij pracować przy aucie, to samo Ci się wyjaśni co ma sens a co nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
19Urban94 Posted January 13, 2010 Report Share Posted January 13, 2010 Wcześniej moje prace przy aucie wyglądały tak - mycie co tydzień + pastowanie autopoliturą + nakładanie dressingu na opony i zderzaki w sprayu autolanda.. Myśle iż teraz powinno być lepiej.. ;P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now